Gå til innhold

Sandras ventebok


Sandra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Herlig når de begynner å spørre om sånt :ler:

Storebror her er hellig overbevist om at babyen kommer ut av navlen til mamma. Det er ikke diskuterbart heller det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten bror eller søster på vei!

Husker godt hvordan vi fulgte hverandre sist, med hver vår lille gutt i og utenfor magen. Skal bli spennende å følge deg fremover!

Morsomt med sånne uforberedte spørsmål fra de små ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sandra :goodbye:

Hopper inn a legger igjen en hilsen etter a ha sniklest litt. Gratulerer med nr to pa vei!!

Og ja, det enkle er ofte det beste :fnise: Doffen har daua.. hihi

Snikleser litt rundt forbi (ikke det at jeg kjeeeeeeder meg pa jobb) og synes alle er kommet sa mye lengre enn meg, asj.. Gleder meg bare sa fryktelig til a fa fin mage og a kjenne liv :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei monja, La Traviata og KathMor. :vinke:

Er nå 16 fullgåtte uker og 2 dager, og har desverre begynt å kjenne noe ubehag i bekkenet, spesielt mellom beina. Så nå går jeg med små skritt, prøver å huske at jeg ikke skal sitte med beina i kors, ligger med pute mellom beina (selv om den sklir vekk i løpet av natten), prøver å ikke løfte tungt,..hmm..noe mer?

Har IKKE lyst til å få vond bekkenløsning, det var ikke så ille sist, men var noen perioder som var ganske vonde og måtte ha krykker.

Har kjøpt meg flere par støttestrøpmer, har en jobb der jeg står og går mye, og sist svangerskap fikk jeg desverre noen åreknuter på beina. Har ikke lyst til at det skal bli verre, og så er det jo bra for sirkulasjonen også da. Husker jeg ble ganske hoven mot sommeren da jeg begynte å bli stor sist.

Nå er det bare 2 uker til UL. SYnes tiden egentlig har gått ganske fort til nå, men Nå synes jeg det begynner å sakke veldig frem mot UL-timen. Gleder meg til å se at det er noe der inne. :hjerter:

Og så gleder meg til våren kommer. Har fått litt smaken på den nå ettersom det har vært så mange fine dager i det siste. Men husker jeg riktig blir det vel mer vinter i mars når man endelig tror vinteren er forsvunnet for godt :ler:

Storebror er heldigvis frisk, og ble ferdig med den siste skjeen med antibiotika i dag tidlig. Puh... :5: Godt å bli ferdig med dét.

Har vært en liten tur i Skottland, det var deilig å reise litt bort selv om det var for en kort stund. Fikk shoppet litt klær, men det ble bare til storebror da. 4 Fine ("...nei mamma, de er ikke fine, de er jo kuuuule jo...") nye gensere, en bukse og 2 shortser. Og sist men ikke minst 3 nye Spider Man underbukser og Spider Man solbriller (:ler: kan være det samme hva det er, bare det er Spider Man).

Jeg fikk en ny lommebok, noe som trengtes, og Sandramannen fikk en fin flaske med whisky.

Ellers står alt bra til i Sandraheimen. Nå må jeg gå og henge opp klesvasken :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :goodbye:

Sa koselig med liten shopping tur til Scotland da! Jeg bor i England jeg na, sa haper at vi kan ta en tur opp dit, ser veldig fint og flott ut :jepp:

En begynnende bekkenlosning?? Nei og nei, det hores ikke godt ut i det hele tatt! Jeg haper sa inderlig at det er noe jeg skal slippe unna....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og sist men ikke minst 3 nye Spider Man underbukser og Spider Man solbriller (:ler: kan være det samme hva det er, bare det er Spider Man).

Så det går i spiderMan ja... gjør det hos lillebroren min på 5 år også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei KathMor og lolita90 :-)

I dag er det UL kl 13. Jeg er veldig spent!

Ser jo at magen vokser og vokser, men det skal bli så godt å se at det er en baby inni magen :hjerter: Har kjent litt spraking også de siste ukene.

Jeg er i 19. svangerskapsuke nå. Lurer på om de kommer til å sette terminen fremover eller bakover. Jeg vet jo når jeg hadde EL (det kjenner jeg så veldig godt, får så vondt i magen på siden hele dagen), men det er visst ikke det som teller eller blir mest riktig da..

Sandramannen skal også være med. Vi gleder oss begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med UL. Skal dere vite kjønnet? Og det er jo alltid spennende å se hvordan de setter terminen da. Gleder meg til rapport :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne vite kjønnet hvis de kan se noe :Nikke:

Har hatt magefølelse på jente veldig lenge, men nå er jeg litt usikker igjen. Håper de kan se det

Men vi kommer ikke til å stresse noe for å finne det ut hvis de ikke ser det denne gangen da...

Nå skal jeg gjøre meg klar for å dra av gårde.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er UL overstått.

Jordmoren gjennomgikk kroppen fra hodet til bunn, og forklarte og målte og pekte på alt mulig. Hun s ingenting om kjønn, men da jeg sa at vi gjerne ville vite kjønnet hvis hun så det svarte hun at "det er en gutt" med en gang, så hun hadde nok sett det allerede. Etterpå viste hun oss en liten tut.

Alt så fint ut med barnet. Hjertet, hodet ryggen, 2 armer og bein osv..

Det var en lettelse å se at det var noe der inne, og deilig å se at alt sto bra til.

Terminen ble flyttet én dag, så den stemte bra overens med mensterminen min som var 9. august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med liten pjokk i magen. Så flott at alt sto bra til og at terminen ikke ble flyttet mer. Jeg holder jo enda en knapp på 10. august jeg da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så koselig med en flott lillebror i magen! Gratulerer! :blomst:

Har storebror fått vite det ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei alle sammen og takk for gratulasjoner.

Fortalte Storebror (tror jeg for skrive M fordi det blir så langt hver gang jeg skal skrive storebro) at han skulle bli storebror rett før helgen. Vi skulle i familieselskap og da tenkte vi at det kom til å bli litt snakking rundt graviditeten min, så for at M skulle være forberedt fortalte vi han det da.

Vi hadde jo snakket så mye om babyer generelt før vi fortalte han det, så det gikk veldig fint. Han syntes jo det var veldig rart at det var en baby i magen min, og stilte masse spørsmål om det (...som han pleier å gjøre med alt for tiden "hvorfor det?" "hva gjør den da?" "hvorfor gråten den når den kommer ut?"osv..)

På tirsdag etter UL sa vi at det var en liten bebygutt inni magen min, så han kom til å bli storebror til en gutt. Det var helt greit. Stilte masse spørmål igjen da. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har undersøkt litt rundt hvordan jeg skal gå frem for å få keisersnitt denne gangen.

Sist fødsel endte opp med revning, klipping og ruptur grad 3B og jeg vil IKKE oppleve det igjen. Jeg har ikke hatt noen store fysiske plager i etterkant, men jeg er livredd for at det skal skje igjen så det er mye psykisk rundt det også.

Jordmoren min som jeg går til svangerskapskontroller hos sa at jeg skulle nevne det første gangen da jeg var på UL.

Da jeg var hos fastlegen min fortalte han at han hadde en annen pasient som hadde lurt på det samme, og hun hadde fått beskjed på UL at legen måtte søke om dette til sykehuset.

I forrige uke ringte jeg til svangerskapspoliklinikken og spurte en jordmor der, og hun sa at jeg måtte ha henvisning fra fastlegen eller jordmor for å komme til samtale om forløsningsmetode etter traumatisk fødsel.

Derfor ringte jeg til legekontoret med en gang, men han var visst på kurs den uken, og uken etter kom han visst til å få for mye å gjøre til å rekke det. Damen mente jeg skulle vente til neste kontroll. Jaja...måtte jo det da, men kjenner jo at det hele stresser meg.

Har jo tenkt på dette en stund før jeg ble gravid nå også, men det er først nå etter at jeg ble gravid igjen at jeg har bestemt meg helt sikkert for at jeg vil ha keisersnitt.

I sommer skrev jeg brev til sykehuset for å få kopi av alle journaler fra dagene rundt fødselen, både legejournaler, sykepleierjpurnaler og alt. Det fikk jeg raskt i posten. Jeg tenkte det kanskje ville hjelpe meg i noen grad til å bearbeide vonde følelser fra fødselen som sitter ganske godt i.

Fastlegen har allerede på siste kontroll tatt noen kopier til seg selv av det han mente var viktigst fra journalem, for han mistenkte at det at det var han som skulle skrive søknad, og han mente det ville hjelpe på søknaden min.

Når søknaden kommer frem må jeg til samtale med overlegen på fødselsavdelingen. Lurer på hvor mye de kommer til å legge vekt på hvor vidt barnet er stort eller ikke i en sånn avgjørelsesprosess. Håper de legger mye tyngde på min egen følelse og redsel for at det skal skje igjen. Jeg har lest noen forskningsartikler angående sphinkterruptur og utfallet av forløsning neste gang. Det er jo selvsagt mye større sjanse for å revne igjen dersom barnet er stort, men det er uansett større sjanse å revne igjen når man er revnet så mye tidligere.

M var 3950 cm og 37 cm i hodeomkrets.

Det som er så synd er at fødselsopplevelsen min helt frem til akkurat det siste var helt perfekt. Jeg synes jeg var så flink til å komme meg gjennom riene, og hold på ganske lenge hjemme. Da jeg kom til sykehuset hadde jeg allerede 8 cm. Fødselen var vondt så klart, men hadde absolutt hatt mest lyst til å gjøre det på nytt.

Jeg er veldig klar over at vaginal fødsel er det beste, men jeg må si jeg er veldig redd for hva utfallet av et slik valg ville blitt denne gangen :( Jeg har vært veldig lei meg og skuffet, og liksom følt et nedelag ved å bestemme meg for keisersnitt.

Så gjenstår det bare å se om overlegen mener det samme som meg da. Er veldig nervøs for hvordan den samtalen kommer til å være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Drua :klem: Ja, det blir i all fall deilig å fåloverståt den samtalen.

På fredag var jeg ute og spiste middag sammen med en venninne. Vi var på en vietnamesisk restaurant og etter at vi hadde bestilt maten, fikk noe godt, sånn smaksprøve på en måte.. Det var kjempegodt! Det var kjøtt i en veldig god saus.

Da servitøren kom for å rydde det vekk spurte jeg hva det var, og hun fortalte at det var oksekjøtt i en saus (som hun sa hva var, husker ikke det nå..). Akkurat i det hun gikk, spurte jeg da for sikkerhets skyld om kjøttet var gjennomstektstekt, men jeg hadde skåret gjennom det også for å se at det ikke var rødt inni.

Hun kunne fortelle at kjøttet var rått!

Å huff og huff, jeg ble helt satt ut :( Jeg er jo så forsiktig med sånne ting.

Jeg skal til legen på onsdag, så får bare be om en toxoplasmosetest. Jeg gråt på kvelden da jeg kopm hjem og var ganske lei meg. Hvordan kunne jeg ikke skjønne at kjøttet var rått! Tenkte jo på konsistensen, men sjekket bare at det ikke var rødt inni..

Ellers har helgen vært fin. Det har vært kjempefint vær, og det er deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...