Gå til innhold

Sandras ventebok


Sandra

Anbefalte innlegg

Da var tiden inne for svangerskapsdagbok. :babysmokk:

Tok vare på den jeg laget sist svangerskap her på KG, og leste nettopp i den.

Det var så koselig å lese om hvordan jeg hadde det den gang, og merker at mye allerede hadde gått i glemmeboken. Spennende å se etter likheter og forskjeller på svangerskapene også.

Derfor tenkte jeg at jeg skulle starte en ny, så jeg kan se tilbake på dette svangerskapet også.

Jeg er nå allerede i 15. svangerskapsuke, og er ca. 14+5. Det er litt forskjell fra den termindatoen jordmor har beregnet ut fra første dag i siste mens (med det hjulet legene og jordmødrene bruker), og den jeg har regnet ut på diverse terminkalkulatorer.

Uansett er det jo ikke så farlig, for det blir vel en nye dato på UL.

Til nå har jeg vært på kontroll både hos jordmor og fastlege. Den første gangen var hos jordmor i uke 8 for å søke på sykehus. Har fått innkalling til UL på Ullevål sykehus den 11. mars.

Den andre kontrollen var hos fastlegen i uke 12, og da tok han de vanlige blodprøver. Han prøvde også å lete etter forsterlyd, men fant ingenting. Han var veldig skråsikker på å finne noe først "ettersom du er kommet såpass langt", men måtte jo modere seg noe etterhvert som han skjønte at han ikke kom til å finne noe. Han sa jo også "jeg blir ikke engstelig for dette altså", men må jo innrømme at jeg ble det. Han tok en GU, og kjente at livmoren var forstørret, og tok også en HcG-prøve for å være sikker på at jeg var gravid. Ble både beroliget, og engstelig av dette på samme tid. Jeg skjønner godt hvorfor noen jordmødre og leger ikke lytter etter fosterlyd før etter den ordinære UL'en. Sikkert mange som blir nervøse av å ikke finne forsterlyd. (HcG-prøven kom tilbake uken etter og viste 52000, noe som skulle tilsi at jeg var gravid.)

Uken etter dette var jeg innom jordmoren en liten tur fordi hun har sagt at det bare var å stikke innom for å prøve å lytte etter forsterlyd. Hun fant ikke noe hun heller, men sa jeg skulle komme tilbake om en uke for å prøve da. Uken etter fant hun heldigvis en fin puls, ganske rask, på ca. 160 slag i minuttet. :danse:

2 dager etter var jeg hos fastlegen min igjen og da kunne han ikke finne noe

:klø: Gjemmer seg visst godt denne lille. GLEDER meg til UL så jeg kan se at det virkelig er noe der inne! Legen mente at en mulig årsask til at det var så vanskelig å finne fosterlyden var at jeg kunne være kortere på vei enn antatt. Håper ikke det, men tror egentlig ikke det selv, for jeg kjente godt at jeg hadde EL.

Har ikke begynt å kjenne liv ennå, leste i den forrige graviddagboken min at jeg kjente det i uke 18 sist. Har jo kjent litt fluttring, eller tapping i magen eller hva jeg skal kalle det, men pessimisten i meg sier at det bare er luft :ler: Gleder meg til å kjenne dette mer sikkert.

Endret av Sandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!

Hvem er nr. 1 da? Gutt, jente, alder?

Mange som ikke finner hjertelyd i begynnelsen. Har litt med hvordan de ligger og sånt, pluss hvor "bra" utstyr de bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dinedama, imli og pondusa! Hyggelig med gratulasjoner og velkomsthilsner :bukke:

imli, jeg har en gutt på 3 år også. Han er straks 4 når når den nye babyen kommer.

Vi har ikke fortalt han at han skal bli storebror enda. Tenkte vi skulle vente til UL først, det er 11. mars. Det er sikkert litt lettere for han å forstå at mamma har baby i magen når magen er litt større. Vi har snakket litt om at nå er han så stor at han kan bli storebror, og det er han enig i da :ler:

Han synes også at lillebror eller lillesøster kan få låne sokkene hans som er blitt for små :ler:

Den blivende storebror er hjemme på tredje dagen han nå, har hatt høy feber i 2 dager, men er ikke annet enn snørrete. I dag er han litt kvikkere synes jeg, vi får håpe han begynner å bli frisk nå. Han har vært veldig slapp, så vi har lest masse bøker og så har han fått se på Brannmann Sam og Thomas toget video.

Nå har jeg blitt smittet også da, uungåelig det når man får våte nyser i ansiktet :ler: Er fryktelig snufsete og tett, men blir det ikke verre enn dette skal det være holdbart.

Nå skal jeg gå og lete etter puslespillbrikker med sønnen her. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sandra!!!!! Så koselig å se deg igjen. Jeg husker deg nemlig godt fra den gangen vi gikk gravide sist. Gratulerer masse med ny baby i magen, så utrolig koselig!

:klemmer::danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart jeg husker det Monja!

Hei til ¤bella¤ og lolita90 også :-D Takk for gratulasjoner :blomst:

Nå har jeg styrt fælt med å finne en ticker. Jeg fant to stykker på forskjellige sider som begge har vært så lange at hele mitt innlegg stikker lenger ut enn andres innlegg.

Så nå har jeg da til slutt funnet en på lilypie.

Men fant enda en annen som var så fin men den hadde ikke sånn BB Code, så fikk jeg den ikke inn i signaturen. Her er linken: http://babystrology.com/tickers/ Det fantes bare i html-kode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandra!!! Så gøy å se deg igjen her inne!!! Har ofte lurt på hvordan du har det!! Utrolig kjekt å lese om livet ditt igjen, og sist men ikke minst, gratulerer sååå masse med lille mageboer :hjerte:

Nå ble jeg bare kjempe glad altså!! :D

Den kommende storebroren har blitt stor gutt nå :) Husker så godt de bedårende bebis bildene av han :hjerte: *lurer fælt på hvordan han er nå* :fnise: Helt sikker like bedårende! :hjerter_rundt:

Stor klem fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei lolita90, pondusa, Drua, Reka og Susanna.

lolita90, du kan bare glede deg til barn. Gleder meg til å få nestemann altså :) Spørs om det blir så spennende her inne da :ler:

Pondusa, hvorfor er det fin dag å ha UL på? :klø: Nysgjerring jeg :ler: Har du bursdag da?

Drua....hm...:klø: Nå måtte jeg gjøre litt research her på forumet og har funnet ut at du er ex-rosin som er kommet i en ny og spenstig drue-utgave? Så koselig å se deg her inne! :klem: Hvordan går det med deg? Trodde ikke du var her inne lenger jeg...Jeg har lest endel her inne, men aldri sett rosin..nå skjønner jeg hvorfor da :ler:

Takk for gratulasjoner :-D Veldig morro dette her.

Hei Susanna! Ja nå er jeg tilbake igjen da. Har jo lest rundt her til og fra hele tiden, og nå etter at jeg ble gravid har det blitt bare mer og mer, så da jeg leste den gamle dagboken tenkte jeg at jeg måtte starte en ny. Mye koselig lesing og mange minner. Takk for gratulasjoner! :klem: Storebror er blitt 3 år nå ja, stor fin gutt som snakker som en foss hele dagen, og er kjempesnill og god. Tror han kommer til å bli en super storebror altså. Hehe, må jo si meg enig at han var en nydrelig baby da, en mamma synes vel heller ikke noe annet om knøttet sitt. :hjerter: Han er fortsatt like nydelig også ja :Nikke: Skal være litt mer forsiktig med hva jeg legger ut av bilder og info denne gangen da.

Hei Reka :vinke: Takk for gratulasjoner :-)

Storebror er nå syk på 5. dagen, i går var han hos legen og har startet med antibiotika. Smaker ikke godt :riste: Men han vet hvorfor han får det, fordi han skal bli frisk, og så får han noe godt å drikke rett etterpå for å skylle vekk smaken. Han er veldig flink :Nikke:

Det blir nok en rolig dag i dag også..

Nå er jeg visst kommet i 16. svangerskapsuke, er 15+2 i dag i følge terminkalkulatoren.no i all fall.. Har fått mage, men for andre ser jeg nok fortsatt bare ut som jeg har lagt på meg litt :ler: Gleder meg til man kan se at det er en gravidmage. :) Livmoren går opp til rett under navlen nå.

Har kjent noe mer i magen, men vet fortsatt ikke om det er fordi jeg kjenner for mye etter, det kan jo være andre ting jeg kjenner også.

Nå skal vi lage oss litt frokost her.

God helg til alle som stikker innom. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drua....hm...:klø: Nå måtte jeg gjøre litt research her på forumet og har funnet ut at du er ex-rosin som er kommet i en ny og spenstig drue-utgave? Så koselig å se deg her inne! :klem: Hvordan går det med deg? Trodde ikke du var her inne lenger jeg...Jeg har lest endel her inne, men aldri sett rosin..nå skjønner jeg hvorfor da :ler:

Takk for gratulasjoner :-D Veldig morro dette her.

:ler: Altså, jeg har vært Drua siden 2006 da...

Er ikke veldig aktiv for tiden, men slenger innom i ny og ne :)

Håper du har hatt en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lolita90, Kipa, -TeddyToria- og Drua! :vinke:

lolita90, har hatt en fin helg ja :-)

Hei Kipa! Lenge siden sist. Morsomt at det fortsatt er så mange gamle kjente her inne :-D Husker du fikk barn ikke så lenge før meg! Hvordan går det med gutten deres? Du har du rukket å få en til i mellomtiden også ser jeg :-)

Takk for gratulasjoner -TeddyToria-! :blomst:

Drua :ler: hehe, jeg så du hadde vært drue ganske så lenge uten at jeg hadde fått det med meg ja, og derfor ble jeg egentlig ganske overrasket også. Men nå har jo ikke jeg heller vært så aktiv i det siste...

I går fikk jeg spørsmålet som måtte komme en gang. Storebror (kaller sønnen det fra nå av jeg) lurte på hvordan babyen kom ut av magen:

Storebror: Hvordan kommer babyer ut av magen?

Sandra: Veeel..(litt tatt på senga der ja...*tenke*tenke* ), de kommer ut av magen (:klaske: FOR et dumt svar.. :ler:)

Storebror: Men hvordan kommer de ut av magen? (*Ser på magen til mamma*) Kommer de ut av ROMPA?!

Sandra: Neei, ikke akkurat rompa, og ikke ut av tissen heller, men mammaene har et ekstra hull mellom tissen og rumpa som babyene kan komme ut av.

Storebror: Å ja.

Det enkle er ofte det beste ja...

Helgen har vært fin ellers. Jobbet i dag, og spiste middag hos svigers. Nå har storebror sovnet og nå skal kvelden brukes på sofaen i utstraks stilling :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...