Gå til innhold

Sandras ventebok


Sandra

Anbefalte innlegg

Stakkars lillegutt som er så sår. Har du prøvd Inotyol-salve? Den er kjempegod for såre stumper! Du får den på apoteket.

Håper magevondtene også gir seg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei La Traviata. Nei har ikke prøvd Inotyol-salve, men hvis du sier den er bra tor jeg at jeg skal kjøpe en sånn.

Iherdig lufting av stump har visst hjulpet litt. Stumpen er ikke så rød, og sårene er blitt litt penere. Skyller rompa under rennende vann, lar den lufttørke og lar han ligge masse uten bleie, Smører med zinksalve, men kanskje jeg skal prøve den Inotyol-salven i stedet. Har brukt zink lenge nå, og man skal vel ikke bruke den i mer enn i 10 dager i strekk? :klø: Han sov formiddagslur med stump til værs i går, og gjør det nå også. Passer på hele tiden at han puster og har det bra, er litt slitsomt det der egentlig.

Lille var velig urolig i går etteriddag fra ca. kl. 16 til han sovnet til slutt ca. kl. 22. Han ville ikke ligge alene, våknet med en gang han ble lagt ned og hadde mye vondt i magen stakkars. Trykket masse, og det kom ikke så mye promp. Han ville veldig veldig gjerne suge, men fikk vondt i magen da han spiste :( Han fikk suge på lillefingeren min, og gjorde det mye av kvelden. Det var den eneste måten han roet seg på.

Etter at han sovnet kl. 22, la jeg han i sengen ved siden av meg. Sånn i tillfelle det ble en velig slitsom natt, men gjett hvem som ikke våknet før 4:43? Det var kjempebra :-D

Sovnet igjen ca. 5:20 og sov til 7:50

Nå er jeg kjempetrøtt, men tør ikke gå og legge meg når han sover på magen. Hadde sikkert gått bra, men tør ikke ta sjansen på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten som har så sår rumpe. Jenta vår ble også veldig sår i begynnelsen, og fikk noen slags sår. De var litt blemmeaktige, og vi prøvde alle slags kremer og salver. Men hun ble bare verre av alt vi gjorde stakkars. Til slutt tok vi henne med til lege, og han sa hun hadde "lett bleieutslett". Jeg syntes det så helt forferdelig ut, så da synes jeg virkelig synd på de som har alvorlig bleieutslett! Uansett - vi fikk en reseptfri salve mot sopp, og hun var helt bra på tre dager! Daktacort het den salven, men den er jo som sagt mot sopp og uslett, og om barnet bare er sårt vil det vel ikke hjelpe.

Jeg lar også jenta sove litt på magen på dagtid. Noen ganger er det eneste måten jeg får lagt henne fra meg på. Hun sover fint når jeg bærer henne, men med en gang jeg legger henne ned på rygg, våkner hun igjen. Jeg har derfor begynt å legge henne på magen noen ganger, når jeg ikke orker å bære rundt på henne. Da sover hun mye bedre. Men da må jeg jo sitte der og følge med hele tiden. Derfor blir det mye KG når hun sover :ler: Litt slitsomt det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må jeg jo sitte der og følge med hele tiden. Derfor blir det mye KG når hun sover :ler: Litt slitsomt det der...

:ler: Kjenner meg igjen der ja :-D

Utslettet/sårene ser heldigis mye bere ut i dag, men er det ikke noen forandring til over helgen tar vi kontakt med helsestasjonen eller fastlegen. Tror det skal bli bra til over helgen da, håper det i all fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med helg!

Storebror overnatter hos farmoren sin, og de er og svømmer i dag.

Samboer er hjemme, baby sover (med stumpen bar ;) ) og vi har hatt en rolig og deilig morgen.

Natten gikk fint også, baby sov fra 20:15 til 00:50, og så fra 1:14 til 5:40, så fra 6:20 til 9:30, og nå har han sovet fra ca. kl. 10. Det er bra!

Han hadde ikke så vondt i magen i går kveld heller, så vi har hatt det veldig bra siden i ettermiddag.

Hadde jo "fri" fra storebror i går også, så vi fikk masse tid til hverandre i går kveld. Det var koselig :-D

Etterpå får vi besøk av min mamma og pappa.

---

Har vært flink til å pumpe ut ekstra melk i det siste.

Har nå et lite lager i frysern:

125ml, 90 ml, 180 ml, 160 ml, 80 ml, det blir tilsammen 635 ml.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg jo ikke gravid lenger så da tenker jeg at denne boken skal avsluttes.

Lurer bare på om jeg rett og slett skal flytte hele dagboken over til generell dagbok :klø:

Det er jo greit å ha et sted å skrive litt. Eller kanskje jeg bare skal starte med nye ark :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har endelig somlet meg til å lese litt i dagboka di :) Ser vi har samme yrke og samme vogn :-D

Synd at din gutt (som forøvrig var en stor og fin gutt på bildet du la ut) også plages med magen... Skal si ifra om jeg finner en vidunderkur ;) Men utifra det du skriver virker det som han er veldig flink til å sove på natta da, og det er jo kjempebra :tommelopp:

Ha en fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei *Ella :vinke:

Uff ja, du får si i fra hvis du finner noen vidunderkur, så skal jeg si i fra om jeg finner det ;) I dag har jeg vært på apoteket og kjøpt Minifomdråper som skal gis til lille før mating. Snakket med helsesøsteren om dette i dag.

Ellers er det ingen tvil om at lille får i seg nok mat! Han veide 5 kg i dag, og det er jo 340 gram opp i vekt på én uke. Han er nesten heller FOR glupsk, og svelger nok mye luft når han spiser. Dét kombinert med mye mat for en liten mage skaper nok mye av problemene for han :(

Vi har begynt med smokk også, for jeg må nesten hjelpe han å regulere måltidene litt. Han vil gjerne suge hele tiden når han er våken, og det går ikke. Den siste uken har vi gitt han en lillefinger å suge på mellom måltidene når han var urolig og ville suge, har prøvd å la han spise ca. hver 3. time på dagen. På lørdag kjøpte vi smokk til han, og han tutter i vei på den som han aldri har gjort annet. Som sagt en liten sugekopp, han har vært sånn helt siden fødselen, vil suge nesten heeele tiden.

---

Men nå er dette svangerskapet også over, og denne dagboken avsluttes. Jeg har begynt på en ny dagbok i generell dagbok.

Sandras liv som tobarnsmamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...