Gjest Indo Skrevet 9. juli 2008 #121 Del Skrevet 9. juli 2008 Ruptur grad 3B? Vil IKKE vite hvor mye man revner da!! Da er du mamma om rett over 4 uker uansett duda=) Kan jo være at du får før meg da..hvis jeg må gå over tiden=( Men det er jo uansett ikke et valg..Jeg SKAL ha i juli nemlig Så kjekt om dere kan bruke gamlevogna da..Er jo latterlig dyrt med nye vogner..Burde ikke vært lov! Kjenner til aktive babyer ja..eller aktiv baby=) Han her er jo totalt turbo nesten hele døgnet :rødme: Kos deg på hytta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #122 Del Skrevet 15. juli 2008 Da er vi hjemme igjen fra hytta. Har kost oss masse med deilig vær, bading, grilling og masse annet. Har merket bekkenet mye bedre, altså det har vært mye verre på hytta, men ville heller være sammen med de andre enn å bare være hjemme alene. Har hatt mye kynnere i magen i dag, noen har vært vonde og andre ikke så vonde, men det har vært veldig mye av dem. Og så har vi kjøpt ny barnevogn i dag! TFK joggster twist med hardbag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 20. juli 2008 #123 Del Skrevet 20. juli 2008 Grattis med vogn! Nå er det neimen ikke lenge igjen! Så spennende at lillebror snart skal ut og hilse på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 20. juli 2008 #124 Del Skrevet 20. juli 2008 Bare 15 små dager til ks nå! Du skal se at du får før meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #125 Del Skrevet 20. juli 2008 Hei La Traviata og Indo! Ja, det var deilig med ny vogn! Jippi Men én ting med den tfk-vogna er at jeg synes at bagen har litt hard madrass.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Om jeg skal bytte den med en jeg kan kjøpe, eller hva jeg skal legge oppå den eller hva jeg skal gjøre. Hm.. Eller går det OK med meg, men bekkenløsningen er ganske ille nå. Sånn for det fysiske delen sin skyld begynner jeg å bli ganske klar for baby, men jeg har syntes at det har vært godt å ha all denne tiden til å forberede meg mentalt på ny baby. Tror jeg begynner å bli mer og mer klar for baby nå da :-D Det er litt mer å gjøre i dette svangerskapet enn det forrige Nå er alle babyklærne vasket og er klare til babyen kommer. Ny seng er også innkjøpt og skrudd sammen ettersom den gamle IKEA-sengen vi hadde fra Mini ikke passet til de nye madrassene fra IKEA vi kjøpte Har ikke lagt på sengetøy enda, men må innrømme at det klør i fingrene Kjøpte masse nye kluter og nye håndklær. Det er deilig at Sandramannen har ferie nå også, så han finner på ting med Mini så ikke dagene skal bli så kjedelige for han. Mamma lager ikke mye action for tiden I dag har vi puslet masse puslespill for det har regnet i hele dag. Vi tenkte vi skulle til teknisk museum, men det var så fullt av mennesker at vi ikke fant noen parkeringsplass, og det var ikke så fristende når det var så mye folk der. Tenker vi drar dit en gang til uka i stedet for når det er litt mindre folk der. Vi dro til zoologisk museum og fikk en liten titt der i stedet for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #126 Del Skrevet 21. juli 2008 Og da er jeg over i den 38. uka. I dag er det akkurat 2 uker til keisersnittet Bare 14 dager! Lenge slapp jeg unna tisseturene på natten, så har det vært én gang en stund, men i natt måtte jeg opp 2 ganger faktisk. Hadde litt kynnere og vondt i magen også, så har ikke fått sove så godt i natt. Mini var også våken i natt, men Sandramannen hjalp han så jeg slapp å reise meg. Nå har alle fått frokost og Mini ser på barne-tv med Sandramannen. Sandramannen koser seg med kaffe og dyne i sofaen :kaffe: og nå tror jeg at jeg skal krype opp sammen med gutta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 21. juli 2008 #127 Del Skrevet 21. juli 2008 Ønsker deg en flott uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #128 Del Skrevet 24. juli 2008 Takk for det iingvild :-D Var hos jordmor i går, og alt er fortsatt bra. Har gått hver uke nå de siste ukene ettersom jeg hadde så høyt BT, ødemer, og følte meg mye kvalm og svimmel sist svangerskap. Denne gangen har BT holdt seg kjempebra, ingen ødemer, og generelt veldig god form,....utenom den hersens bekkenløsningen da. Den er jo mye verre denne gangen. Det blir visst bare verre og verre også, men i dag er det bare 11 dager igjen til keisersnittet! Det skal jeg klare å holde ut. Var hos fysioterapeuten i dag da, og fikk behandling. Synes ikke det blir noe bedre etter at jeg har vært der, men det er uansett deilig å bli massert på ømme og stive vonde muskler. I neste uke skal Sandramannen og jeg på infomøte på sykehuset om keisersnitt. Lurer på litt forskjellig, så tror jeg skal skrive en liten liste så jeg ikke glemmer alt når jeg kommer dit -Hvor lenge er det vanlig å ligge på sykehuset etter ks? Hvor lenge på barsel og evt. sykehushotellet? -besøkstider, og er det noen spesiell tid for nærmeste familie (som mannen) -hvor mye kan jeg (dersom jeg ønsker/er i form) ha babyen hos meg etter ks, på post-op? -hvor lenge etter ks må jeg være forsiktig med å løfte tungt? Det er sikkert flere spm som dukker opp etter hvert også, og mange bir sikkert besvart på infomøtet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #129 Del Skrevet 26. juli 2008 Nå er vi akkurat kommet hjem fra 60-årslag. Veldig hyggelig :-D Nå skal jeg sette meg i sofaen med et kaldt vått håndkle til beina og føttene, og sette dem opp. De siste to dagene har jeg hatt så hovne legger og ankler. Så skal jeg knaske i meg massevis av isbiter. Dét går det myyye av her i huset for tiden. Mange brett om dagen! Har kjøpt isbitposer, men nå har jeg brukt opp de siste, så må få Sandramannen til å kjøpe noen hvis de har det i den søndagsåpne nærbutikken her vi bor. Det blir fort for lite med de isbitbrettene vi har Bekkenet verker og jeg er tung og stor. Klarer så vidt ikke å snu meg i senga på natta lenger, og det blir verre og verre å gå også. Men i dag er det heldigvis bare 9 dager igjen! Tenk om 9 dager i dag har vi vår lille skatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 27. juli 2008 #130 Del Skrevet 27. juli 2008 Høres akkurat ut som mine svangerskap. I det første hadde jeg høyt blodtrykk, innlagt for lett svangerskapsforgiftning. Ødemer fra he****e og i det hele tatt. Denne gangen var det ingenting. Egentlig ganske deilig. Tenk at du snart er tobarnsmamma. Så spennende det blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 27. juli 2008 #131 Del Skrevet 27. juli 2008 Nå nærmer det seg virkelig! Så spennende det skal bli! Håper de siste dagene går greit unna for deg. Har du noen sladris forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #132 Del Skrevet 27. juli 2008 Ja, nå er det spennende dager :-D Det skal bli godt å bli kvitt den store tunge kroppen nå. Har ikke lyst til at det skal skje noe uventet fordet da. Det hadde blitt litt hektisk. Inn på sykehuset i hui og hast. Nei nå kan jeg godt vente i 7-8 dager til Har ikke pakket noen sykehusbag enda da.. kanskje jeg får gjøre det i morgen. Må finne ut hvor mye klær jeg trenger til babyen også :klø: Sandramannen skal jo bo hjemme med Mini mens jeg er på sykehuset, så han kan jo hente ting og ta med da. han har pappaperm i 2 uker fra 4 . august. Har ingen sladris nei, så kanskje jeg skal spørre deg La Traviata De hadde ikke isterningsposer på nærhandelen Men det har heldigvis gått bra. Jeg var faktisk litt nervøs i dag tidlig Fant frem noen brett som lå gjemt bak i skapet, og det reddet dagen Babyen har vært rolig i forhold til hva han pleier i dag. Synes det er ganske ekkelt, men nå den siste timen har han heldigvis våknet opp der inne, og nå turner han som bare det Det er deilig å kjenne at han er der, men ååå så voldsom da Tror vi endelig har funnet et navn vi liker, men har ikke sagt det til noen enda. Vi holder det litt hemmelig fortsatt, for det er greit å se hvordan han ser ut først før vi annonserer navnet. Bekkenet er som vanlig fryktelig vondt. I dag har jeg ikke orket å gå ut en gang, men det var også litt fordi det var såå varmt. Har sittet med beina opp mye i dag, og med kalde kluter på føttene og isbiter rett i nærheten. Fikk lagt med litt nedpå også mens Mini og Sandramannen var ute og fant på noe gøy. Da de kom inn hadde de kjpt is som vi koste oss med Etter det lagde Sandramannen middag som vanlig for tiden Han er flink til å lage mat så jeg er veldig glad for det Han hjelper til så mye for tiden, og klager aldri. :kys_2: I morgen skal vi til Living for å se etter en ny hvilestol til stua. Det blir nok slitsomt, men det blir sikkert ikke bedre med det første etter fødselen heller. Det trengs sårt oså, så vi får bare bli ferdig med det. Har ellers endel andre tin på en " å-gjøre"-liste, blant annet å legge opp 6 lengder med gardiner Nå får jeg vel snart komme meg i seng. Men det er først nå det er blitt levelige temperaturer her inne synes jeg. Kanskje jeg tar en omgang med Super Mario Galaxy først Jeg kjøpte Nintendo Wii i bursdagsgave til Sandramannen, noe som ble svært godt mottatt. Det har gitt mange timers god underholdning allerede. Mini har også prøvd å spille litt, han synes det er veldig gøy han også. Det er spill som passer for barn. Begrenser jo spillingen for han så klart, men jeg må innrømme at Sandramannen og jeg har spilt mye på kveldene i det siste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 28. juli 2008 #133 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg sladrer såklart mer enn gjerne! Ha en fin mandag snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #134 Del Skrevet 28. juli 2008 Takk for det :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 28. juli 2008 #135 Del Skrevet 28. juli 2008 Isbit-triks til Sandra: Etter at alle isbitbrettene er frosset, tømmer du alle de deilige isbitene over i ei tom isboks eller noe lignende. Denne setter du såklart ned i fryseren igjen, og lager nye isbiter i brettene. Hver gang boksen går tom for isbiter, fyller du på igjen, og gjør på nytt. Og på nytt. Og på nytt. Get the picture? Din helt egen manuelle isbitmaskin. Slipper å gå tom for isbiter hvertfall=) hehe..Kjenner nemlig til den nervøse følelsen av "har jeg huska å lage nok isbiter??" Sambo kom opp med den geniale ideen, velsigne ham=) Enjoy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #136 Del Skrevet 28. juli 2008 Det var jammen meg ikke en dum idé. Må prøves! I dag har jeg heldigvis fått kjøpt to nye poser med isbitteringsposer. Sist gang gikk istbittrangen over ganske rett etter at svangerskapet var ferdig. Men jeg husker de hadde en isbitmaskin på sykehuset på barselavdelingen med grovknuste isbiter, og jeg husker at det var veldig tilfredstillende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. juli 2008 #137 Del Skrevet 28. juli 2008 Det isbit-i-boks trikset skal jeg adoptere og. Det blir da titt og ofte en tom isboks i disse dager så da er det greit å bruke en til isbiter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #138 Del Skrevet 29. juli 2008 I dag har vi kost oss på en badeplass ikke lagt fra der vi bor. Vi hadde med en stol som jeg kunne sitte på, hvis ikke blir det veldig kronglete. Mini og mannen badet og lekte med ball, mens jeg slappet av og fikk tatt litt bilder av dem. Det er så koselig med minner til senere. Vi hadde med oss matpakke også så vi fikk noen deilige timer der. Har ikke helt kommet i mål med pakking av bagen. Har funnet frem en bag da, og har puttet oppi en genser-jakke, og en haug med underbukser. Lurer på hvordan underbukse som kommer til å passe best etter keisersnittet. Det er jo ikke godt å få trusekanten over såret sikkert. Har tatt med litt av hvert. Har også skrevet (eller begynt å skrive) en liste med hva som mangler i tilfelle Sandramannen skal få helt hetta dersom noe skulle skje raskt. I morgen er det siste svangerskapskontroll før keisersnittet på mandag. Det er utrolig rart at det snart er over for denne gang også. Husker jeg savnet magen etter at Mini var kommet ut. Savnet å dytte på magen og da han dyttet tilbake :-D Hjelp! Bare 6 dager igjen. Jeg er utrolig spent. Gleder meg masse, men lurer på hvordan det vil bli å bli 2-barnsmor! Det blir nok litt mer å gjøre sikkert. Nå må jeg hente meg litt mer isbiter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #139 Del Skrevet 29. juli 2008 Nå regner det, og det er sååå deilig at det er litt kjøligere. Det lyner og tordner masse her vi er nå, det virker som at det er rett over oss. Burde vel ha skrudd av PCen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 30. juli 2008 #140 Del Skrevet 30. juli 2008 Åh, tenk! 5 små dager igjen!! :juhu: Jeg må derimot vente litt lenger... *tvinne tommeltotter* Ks er ikke noe 'dans på roser' nei... Jeg har hatt 2 før og vel... Du føler det som om noen har kjørt over magen din, tre ganger. Du er øm, vondt å sette seg opp i senga, vondt å snu seg, vondt å komme ut av senga og stort sett...vondt!! Men, det går over! Trøst deg med det. Du kan ikke løfte så himla tungt de første dagene, nei. Et par-tre kilo sånn ca; noe som skulle tilsvare ett stykk baby Det er viktig at du kommer deg ut av senga allerede første dagen for å gå (dette for å hindre blodpropp i beina) Men det er ikke sånn at de tvinger deg til å vandre i korridorene, det holder at du reiser deg fra senga, står på gulvet og 'trør føttene'. Jeg fikk smertestillende sup (dvs i rumpa) og den tok de verste ondtene. Pga ks kan du være på sykehus (på Unn hvor jeg skal ligge får ks-damer primært enerom og det er ganske nice ja) i rundt 6-7 dager. Virker som du har alt på stell mht utstyr ja Hos oss står alt av stellebord, sprinkelseng, klær - you name it, inne på barnerommet. Gubbeluren min skal sette sammen alt og få tingene på plass....når ungen er kommet ut og alt er 'over and done' - for å si det sånn. Brent barn vet du... Du må kose deg så best du kan de små, små dagene som er igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg