Gå til innhold

Sandras ventebok

Sandra

Anbefalte innlegg

I dag er det svangerskapskontroll hos legen, og senere i dag skal jeg på ny 3D-UL time. Sist gang fikk han ikke noen gode bilder, fordi lillegull hadde sovnet tungt med ansiktet oppi morkaka :ler:

Denne gangen fikk jeg beskjed om å drikke cola rett før jeg skulle inn for at vi skulle være sikre på å få noen bilder.

Det var jo egentlig greit at vi fikk komme tilbake på en gratistime, det var jo veldig dyrt (1500 kroner :eeeh: ) og så gjorde det at svigermor får være med denne gangen. Det blir jo litt hyggelig.

Det er så varmt for tiden. Gikk jo gravid om sommeren sist også, men da var jeg ikke så stor som nå. Kan ikke huske at det var så ubehaglig i varmen den gangen.

Men nå er det så varmt! :sol: Vil mye heller ha det sånn som nå enn kaldt og regn da. Kommer vel til å savne det når regnet kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:riste:

Neida, baby ville ikke vise seg frem i dag heller :sove:

Jeg drakk til og med en cola rett før jeg skulle inn, men ingen respons, han lå med ansiktet nedover, og med hånden foran ansiktet og ville ikke rikke seg og ville ikke våkne :forvirret:

Vi fikk enda en ny time, men tror ikke jeg gidder mer etter den hvis det ikke går da heller... :sur:

---

Var hos fastlegen i dag for svangeskapskontroll:

Har fint BT 110/60, ingen særlige ødemer 0

Har gått opp tilsammen 12 kg til nå :eeeh: og det er fortsatt 2 måneder igjen..

Fosterlyd 145

Seteleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kommoden endelig skrudd sammen, og jeg kan snart begynne med vasking av babytøy. Det ligger bare i poser på soverommet vårt akkurat nå, og jeg gleder meg til å se gjennom alt (en gang til :ler:) og brette det sammen pent i kommoden.

Vi har folk hjemme her for å fikse kjøkkenet vårt, så får ikke gjort noe her på dagen. Det var 2. dagen de var her i dag, håper de blir ferdige til i morgen. De driver og retter opp i gamle feil de gjorde da de pusset opp kjøkkenet etter en vannskade vi hadde i høst.

Har snakket litt om å kjøpe en ny litt mindre vogn ettersom den vi har er så stor og tung. tenkte vi kunne ha en som kunne brukes som sportsvogn senere. Hvis bagen blir for liten når bebyen blr større og vinteren kommer med poser og dyner osv. kan vi bare bruke den gamle store.

Jeg er blitt fullt sykemeldt nå.. Det blir for mye med bekkenløsningen, jeg holder ut på jobben på dagen, men er helt utslitt og har kjempevondt når jeg kommer hjem og utover kvelden. Skulle egentlig hatt 3 uker ferie fra og med helgen av, så det blir ikke så stor forskjell sånn for jobben da. Det er bare denne uken og én uke mellom ferien og permisjonen som jeg ikke kommer til å være der pga sykemeldingen.

Babyen er veldig aktiv i magen!

Det er et sted på magen som gjør ordentlig vondt når han dytter på, han er ganske hardhendt. Utrolig hvor mye krefter det kan være i en liten baby inni magen :ler:

31+2 i dag. Tenk at jeg skal vokse i nesten 2 måneder til! Lurer på om det kan være mulig :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassen i magen er sjenert på UL ja? :ler:

Håper han vil vise seg fram neste gang da!

Det må være godt med sykmelding de siste ukene når bekkenet er sånn. Du får bruke sommeren til å lade opp! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida! En dagbok jeg ikke har oppdaget enda..Å du er jo i min terminklubb! Det var dårlig av meg=)

Får vel hilse på her inne da=)

HEI PÅ DEG=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Indo og La Traviata! :vinke:

I dag er det tredje og forhåpentligvis siste forsøket på 3D-UL.

Skal spise sjokolade før timen denne gangen, det pleier han å våkne av..

Sitter og suger og knasker i meg isbiter nå :mrgreen: Det er så godt.

Til helgen skal vi til dyreparken i Kristiansand. Det gleder vi oss til. Mini gleder seg nok mest til Kaptein Sabeltanns verden, men det blir nok spennende med alt det andre som er så se der også. Har kjøpt 2-dagerspass, så vi skal ta oss god tid der inne.

Jeg er 31+5 i dag. Har hatt mye vondt nederst i magen de siste dagene, men er ikke helt sikker på hva det er, om det er kynnere eller ikke. SYnes liksom ikke magen er så stiv :klø: Det kjennes liksom ut som at magen strekker seg. Hadde aldri vonde kynnere sist, hadde endel kynnere, men de var aldri vonde.

Nå skal jeg henge opp en vask som er ferdig snart, og gjøre meg klar til å dra av gårde til UL-timen. Håper han viser seg i dag :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ville knøttet vise ansiktet sitt og vi fikk 4 bilder :hoppe: (med litt forskjellig kvalitet vil jeg si da men ...). Endelig fikk vi se litt baby i all fall :-D

Et av dem ble ganske bra, kan se om jeg får til å legge det ut her senere i dag. Det er vel lov det er det ikke?

Vil aldri ha betalt 1500 kroner for dette selv en annen gang. Synes ikke det var verdt det, men det var jo bra å se at alt sto bra til med den lille på medisinske gjennomgangen selv om det strengt tatt ikke var nødvendig. Vi hadde jo sett det på den ordinære ULen også. Det var jo mamma som så gjerne ville dette da, så det var hun som spanderte dette også. I kveld skal hun få se bildene :)

Etter UL-timen var jeg så kvalm! Det var nok fordi jeg hadde spist alt for mye søtt og snop på for kort itd for at lillemann i magen skulle våkne. Spiste først en bolle fylt med gult med sjokotrekk på toppen :sikle: Den var jo kjempegod da.

Så drakk jeg en masse appelsinuice, og etter det melkesjokolade.

Fikk kjøpt meg nye gummistøvler i dag, svarte høye med snøring. Det skal visst regne i helgen, så vi får pakke med oss regntøy til kristiansand. Det kan bli et vått møte med kaptein sabetann og vennene hans...

Nå skal jeg hente mini i barnehagen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der er lille mannen ja. Synes nesten de er skumle disse 3D bildene. Ligner han på storebror? Så godt at dere fikk noen bilder iallefall :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig utseende endrer seg fra bilde til bilde..

Men det er jo litt moro å se at det er en ordentlig baby der inne :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Intet nytt fra Sandrafronten :-D

Bekkenløsningen er bedre nå som jeg er sykemeldt, men det skal veldig lite til før det blir vondt. I et par dager nå har det vært ganske så vondt fordi vi endelig har fått fikset litt på soverommet og gjort det klart til babyen skal komme. I all fall noen skritt nærmere klart.

Soverommet er ommøblert.

Sengen er skrudd sammen.

Endel av babytøyet er vasket, tørket, brettet og lagt på plass i kommoden.

Har funnet frem ammeputa.

Synes madrassen som vi kjøpte virket litt stor, men vi har ikke tatt av plasten enda da. Håper den passer bra. Det er jo IKEA både sengen og madrassen, og det var ingen andre størrelser som fantes.

Dette står igjen å fikse nå:

Vaske sengetøy og resten av babyklær og ammeputetrekket.

Fikse senga med madrassene og sånn.

.......og så har vi tenkt litt på om vi skulle kjøpe en ny barnevogn da. Har tenlt både på en OTH og en TFK Joggster Twist med hardbag.

Den kombivpgna som vi har er så stor og tung, og vi trenger uansett en sportsvogn til når babyen blir større. Hvis eller når den nye vogna med harbagen blir liten når vinteren nærmer seg har vi jo den store kombivogna. Det eneste som holder oss litt tilbake er jo selvagt at det er litt dumt å kjøpe en hardbag som bare kommer til å bli brukt noen få måneder, når blir den for liten :klø:? Kanskje etter 4-5 måneder i desember? Det blir jo mye med vinterpose og vinterklær osv.

Tenkte litt på en Emmaljunga Cangaroo også, bagen virket ganske så stor egentlig, ikke noe mindre enn en av de andre emmaljungbagene damen i butikken viste eg, men synes jeg husker at sportsvogna hadde så tilbakelent stilling på det mest oppreiste. Syntes det så så slitsomt ut å sitte sånn.

Har hørt at OTH-bagen er så liten så det er vel kanskje helt TFKen vi tenker mest på. Men vi får se. Kanskje vi bare holder oss til den store tunge likevel..

I helgen har jeg og Mini vært alene hjemme fordi Sandramannen er bortreist med treningen sin.

I går var vi på kino og så jungeldyret Hugo. Mini syntes den var veldig skummel, og hdde tenkt til å gå flere ganger, men vi holdt ut til slutten. Hadde med oss hjemmepoppet popcorn som vi koste oss med.

Begynner å grue meg ganske mye til keisersnittet.

Det er jo et planagt snitt, men det er mye som kan skje for det. Felicity var jo veldig uheldig stakkars.

Det er uansett ikke et alternativ med vaginal fødsel uansett, så får bare håpe på det beste. Kommer til å være veldig vondt etterpå.

Har jobbet på gastrokir. avdeling så vet hvor vondt det kan være etter en mageoperasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette trenger vi:

- Vippestol

- Nesesuger til tette neser?

- Nye tåteflasketuter

- Smokker

Vippestol, smokker og tåteflaskesmokker kan nok vente litt da.

Dette har vi:

- Overmadrass og madrass

- Sprinkelsengkant

- Kommode

- Stellematte til å ha oppå vaskemaskinen

- Badebalje

- Zinksalve

- Endel kluter

- Rektalt termometer + hetter

- Ammeinnlegg

- Sprinkelseng

- Flere sett med sengetøy

- Babydyne

- Thermopose/ Vognpose

- Klær

- Lammeskinn

- Tåteflasker

- Lekematte (myk matte)

- Parasoll til vogn

- Vogntrekk

- Myggnetting

- Kluter til stell

- Håndklær til stell

Endret av Sandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det lenge siden jeg har vært innom!

Så fint 3D UL-bilde! Synes videosnuttene vi fikk med var det morsomste jeg, vi så at Ylva lekte med navlestrengen og åpna og lukka munnen og øynene etc. :-D

Vil absolutt anbefale TFK, vi har den til Ylva, og den bag´en er veldig stor og fin! Goood plass om vinteren, vi brukte den til hun var 7 måneder.

Skjønner at du gruer deg til KS, men du vet jo litt om hva du går til, og at det er en stor operasjon.

Stoooor klem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Var det 4 august du skulle ha ks? Og er det lov å spørre om hvorfor? Har sikkert fått det med meg, men har isaåfall glemt det=) Lever litt i ei tåke for tiden serdu=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å spørre vettu :jepp:

Hadde ruptur grad 3B sist fødsel, så vil ikke revne én gang til :riste: :hår:

Keisersnittet er 4. august ja, så bare 28 dager igjen nå.

Kjenner at jeg er utålmodig på grunn av bekkenløsningen som er blitt verre.. Verker og verker.

Har ingen ødemer denne gangen da, og er ikke oppe mange ganger for å tisse på natta (enda i all fall).

Men er ikke klar mentalt enda.

Vi er på ferie nå, men har vært tilbake én gang i uka til svangerskapskontroller. Ferierer ikke så langt hjemmefra. Legen ville at jeg skulle komme hver uke den siste tide fordi jeg fikk så høyt BT sist gang. Det har holdt seg veldig fint denne gangen :-D

De 3 siste ukene før fødselen skal i bare være hjemme. Kanskje jeg kan begynne å føle meg litt klar da??

I dag er Sandramannen og jeg hjemme alene uten barn, Mini er igjen på hytta med farmoren sin. Da koooser han seg. Rev seg vekk fra kosen til mamman sin i dag tidlig :-D :sukk:

Tror vi skal kjøpe barnevogn i morgen. Har bestemt med for TFK i marine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet!... Jeg tror jeg må ha den mest aktive babyen i magen ever!

Han er altså helt vill! De gangene han er mest aktiv er om morgenen (som nå ;) ) og om kvelden.

Mini var langt fra så aktiv som denne lille fyren :ler:

Jeg har ombestet med med tanke på vogn (sa vinglesandra). Vi har funnet ut at vi må prøve den duovogna vi har allerede. Skal ta en liten trilletur med den vi har i dag for å sjekke hvordan den er å trille med hardbagen på. Har bare brukt sportsvogndelen til Mini, så vi har jo ikke en gang prøvd den ordentlig :sjenert:

Vi dro til og med til Barnas Hus i går med mål om å kjøpe

TFK´en, men endte altså om med å ombestemme oss helt på kjøpet. Vi prøver den "gamle" vogna først (den er jo helt ny, bare kjøpt av mamma og ganske stor og tung), og er den for tung kjøper vi en annen vogn siden.

Det er jo 8000 kroner spart.

Fant også ut noe kjipt i går, og det er at den nye masrassen vi kjøpte på IKEA selvfølgelig ikke passer til den gamle sprinkelsenga. Arg...det finnes ingen madrasser som passer til denne senga lenge, den er litt mindre enn de nye sengene, ikke mye, men nok til at adrassen står i spenn oppi senga.

Derfor må vi på IKEA igjen og kjøpe ny seng :klaske:

Det må bli når vi kommer igjen fra hytta.

Endret av Sandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...