Gå til innhold

Politihøgskolen 2008

MorHubro

Anbefalte innlegg

Hei!

Bare lurer på om dere som har vært på opptak og svømt i 12,5 m basseng har svømt vesentlig raskere, i forhold til når dere har svømt i 25 m basseng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Bare lurer på om dere som har vært på opptak og svømt i 12,5 m basseng har svømt vesentlig raskere, i forhold til når dere har svømt i 25 m basseng?

Jeg svømte saktere, men det var vel pga. at svømmebrillene mine havna oppe på panna når jeg stupte :P

De fleste jeg har snakka med har forbedra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even: Gratulerer med vel overstått intervju. Jeg hadde også en veldig god følelse da jeg var ferdig med intervjuet, men nå går jeg selvsagt rundt og funderer på om jeg egentlig gjorde det bra, osv. Det er vel naturlig at slike negative tanker sniker seg inn etter at det har gått noen uker. Det blir uansett svært spennende å se hvem av oss som kommer inn.

Takk for det, fragment! Ja, jeg tror det er veldig vanlig å analysere det intervjuet ned til minste detalj etterpå. Tror egentlig det mest riktige blir å stole på at den følelsen man hadde umiddelbart etter intervjuet stemmer overens med det inntrykket nemda sitter igjen med. Det eneste man eventuelt oppnår med analyseringen etterpå er bare å gjøre seg selv usikker. Men det er vel en del av spenningen med det hele, tenker jeg :)

Veldig hjelpsomt innlegg for de som ikke har vært inne Even!

Men da jeg tenkte litt på det du skrev, fikk du noe svar ang den statistikken?

Ja, fikk svaret på det. Men det jeg spurte om var statistikken kun for den dagen jeg var inne, og ikke for hele opptaket. Regner med du kanskje trodde jeg hadde fått svar for hvordan det lå an for hele opptaket?

Hei!

Jeg svømte ca fem sekunder raskere i 12,5 m basseng, men hadde faktisk forventet enda bedre tid. Men ulempen i 12,5 m basseng er alle bølgene som blir skapt og at du svelger mye vann (jeg gjorde det, og var kvalm i 20 min etterpå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis even med unnagjort opptak! Er veldig digg å ha god følelse etter intervjuet. Selv er jeg litt skeptisk, han som intervjua meg var veldig streng, og virka skeptisk, men han var vel bare ute etter å sjekke hvor stødig jeg var.

Men det er denne tiden som er værst... Det er etter opptaket man begynner å tenke på hva man sa under intervjuet, hvordan man fremstod... osv osv... Jeg er mer nervøs NÅ enn jeg var før de fysiske testene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om man må ha hode over vann i ryggsvømming?

Emmh... Klarer du å vømme 25 meter på rygg under vann så tror jeg det er greit, står ikke noe om det i beskrivelsen av testen, og det blir ikke nevnt når de forklarer utførelsen av testen. Men jeg vil tro det er mest praktisk å svømme med hodet over vann, da man ofte tar ut så og si alt av energi på de første 75 meterene og gjerne er litt sliten på de siste 25. :) Hvertfall slik jeg ser det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mente totalt for hele opptaket ja :) Virker som det er flere i det siste som har strøket enn de som var først inne, hehe.

Ellers svømte jeg ca 10 sekunder fortere i det lille bassenget på phs! Men jeg synes også det var veldig kvalmt. Svelget ikke mye vann, men det var MEGET sterkt kloret! Mange som reagerte på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmh... Klarer du å vømme 25 meter på rygg under vann så tror jeg det er greit,

Hehe, ja, må innrømme at jeg blir imponert hvis du klarer det, MorHubro! :gjeiper:

Neida, tror jeg skjønner hva du mener. Du tenker sikkert på om det er lov å kun ha ansiktet over vann (ikke hele hodet), slik at du ser rett opp i taket når du svømmer. Som Pacem sier her, så står det ingenting om at det ikke er lov. I tillegg så gjorde jeg det da jeg svømte, så jeg VET at det er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp Gutter det var det jeg hadde tenkt..25m + en vending - alt under vann!!

:hoho:

Nei seriøst - svømmetreneren min viste meg hvordan jeg skulle svømme "brystsvømming" på rygg.. dvs at det er akkurat samme bevegelser som på mage men på rygg.. Da går hodet undervann ved fraspark og opp for å puste.. man får kjempe fart og det allerbeste: masse oksygen!!!

Hendene er under vannflaten heletiden og bena tar man slyngespark med.

Hmm er kanskje dette noe han har funnet opp i farten tro?? :ler:

- var ikke første april igår-

Men fungerte fint fint da...*ser selv at dette høres rart ut..*

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Først Morhubro..tror vi må i bassenget og i dag du, slik at du får vise meg den teknikken der..skal vi ta med svømmetreneren på date også.. :fnise: ?

Ellers vil jeg berolige allle som har vært inne på intervju. I fjor var vi flere som følte vi hadde gjort en god jobb på intervjuet, inkludert meg selv. Før jeg gikk sa faktisk nemden til meg at dei skulle gjøre hva dei kunne, å jeg gikk derfra med følelsen av å ha fått ene foten inn for døren. Men kom jeg inn?? Nei.

Så var det mange som følte de hadde gjort et elendig intervju- mange spørsmål de overhode ikke kunne svare på en gang, og gikk derfra med en dårlig følelse..

-flere av desse kom inn, noen mer overasket enn andre. Så folkens fortvil ikke om dere føler dere ikke har fått fremstilt dere selv slik dere ønsket, for det er godt mulig at det nettopp er dere som har gjort det beste inntrykket! Stå på alle sammen!

Å husk, det er ikke bare en sjanse vi har. Går det ikke i år (-igjen) så har vi alle en ny og faktisk enda større sjanse neste år!

Endret av LauraLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og høre LauraLine, er rart hvordan vi mennesker greier å bryte ned oss selv egentlig. Da jeg var ferdig med intervjuet følte jeg det hadde gått bra, men nå er jeg bare mer og mer usikker på om jeg virkelig gjorde det så bra.

Ellers tenkte jeg å opplyse om at phs.no relanseres i mai, med mer informasjon om opptak, og etterhvert eget forum.

Men regner likevel med at vi holder sammen her i allefall i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Da jeg var ferdig med intervjuet følte jeg det hadde gått bra, men nå er jeg bare mer og mer usikker på om jeg virkelig gjorde det så bra.

Bra det ikke bare er meg. Jeg kommer til å være nervevrak innen utgangen av mai - dét er i alle fall sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, no har jeg og MorHubro slått i hel 1.5 time i bassenget og nå sitter jeg bare og gliiiiiiiiiser!

Tro det eller ei, men den varianten med ryggsvømming som MorHubro har omtalt lenger her oppe, kortet ned ryggsvømmingen min med 6 sekunder!

Så nå sitter jeg her og koser meg og ser at det faktisk er mulig å svømme inn til en 1`er :juhu:

MorHubro jeg bøyer meg i støvet :bukke:!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, no har jeg og MorHubro slått i hel 1.5 time i bassenget og nå sitter jeg bare og gliiiiiiiiiser!

Tro det eller ei, men den varianten med ryggsvømming som MorHubro har omtalt lenger her oppe, kortet ned ryggsvømmingen min med 6 sekunder!

Så nå sitter jeg her og koser meg og ser at det faktisk er mulig å svømme inn til en 1`er :juhu:

MorHubro jeg bøyer meg i støvet :bukke:!

Ja den er fin den..om det er lov da... ;)

Litt skuffa over min 3:er... Men håper jeg klarer ta inn den på opptaket..

NÅ NÆRMER DET SEG!!! Om 1 uke er jeg ferdig.. Lurer på hvordan det føles..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er fin den..om det er lov da... ;)

Esta..skal få springe fort han herr Klem om han ikke tillater denne..armene er hele tiden under vann..og vi tar slyngbenspark..

Hehehe...gleder meg :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei folkens..!

Gratulere med gjenomført opptak Even! hadde ikke mye tvil på at du ville klare det da;)

Den svømminga morhubro.. den hørest genial ut. men får en ikke mye vann opp i nesa på den der måten? hehe... om jeg forsto deg rett da iallefall. skal nok invistere i svømmetimer til høsten.. om jeg ikke kommer inn i år. Sitter med så dårlig følelse, mest pga krakterene, så jeg skal uner 10 p til neste opptak, ooog stille med bedre karakterer!!:)

Bare en uke igjen morhubro?! tjoho.. det blir så godt å være ferdig. æi promis ju!

Lykke til med treningen alle som skal inn nå på slutten og alle vi som er ferdige.. !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hei folkens..!

Gratulere med gjenomført opptak Even! hadde ikke mye tvil på at du ville klare det da;)

Den svømminga morhubro.. den hørest genial ut. men får en ikke mye vann opp i nesa på den der måten? hehe... om jeg forsto deg rett da iallefall. skal nok invistere i svømmetimer til høsten.. om jeg ikke kommer inn i år. Sitter med så dårlig følelse, mest pga krakterene, så jeg skal uner 10 p til neste opptak, ooog stille med bedre karakterer!!:)

Bare en uke igjen morhubro?! tjoho.. det blir så godt å være ferdig. æi promis ju!

Lykke til med treningen alle som skal inn nå på slutten og alle vi som er ferdige.. !! :D

Ja det nærmer seg nå :hår:

Ja vann i nesen får man om man ikke er flink å blåse luft ut av nesen når man er under vann.. Fikk oss noen skikkelige suuper i dag..er som å blåse hjernen bort..he he da husker man iallefall det til neste runde!!

Tror de allerfleste har analysert innsatsen sin ihjel..og innen mai så er vel alle mer eller mindre klar for å gjøre det bedre neste år..er bare det at noen må inn i år også..å hvem vet : det kan være du det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som har fått influensa... :forkjola:

Bare å holde seg i ro..

Ajajaj..da er det bare å løpe på apoteket med eneste gang!

Å husk, tankens kraft- den har enormt mye å si, så prøv å tenk positivt! Dette skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...