Gå til innhold

Fremad i alle retninger!


Nigo-san

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jaja, hvis det er å være dum å være en kjærlig mor, så synes jeg bare du skal fortsette å være dust :ler: Wanda ER nydelig, og jeg kan tenke meg hun bare blir penere og penere. Jeg unner både deg og Wanda at du er forelsket i henne!

....og det aner meg at Danna må til pers om noen måneder! :fnise:

Men du, hvor høy stillingsprosent har du tenkt på?

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida nigo.. ikke dum.. bare forelsket :rødme:

Takk for støtten! :sjenert:

Og du kjenner til fenomenet selv, formoder jeg? Utrolig så mye babbel som kommer ut av munnen på voksne, fornuftige damer, når de blir utsatt for tannløse glis fra en babyduftende koseklump i sjiraffpysj... Håper du og lille Knirk også koser dere i vårvarmen!

Jaja, hvis det er å være dum å være en kjærlig mor, så synes jeg bare du skal fortsette å være dust :ler: Wanda ER nydelig, og jeg kan tenke meg hun bare blir penere og penere. Jeg unner både deg og Wanda at du er forelsket i henne!

....og det aner meg at Danna må til pers om noen måneder! :fnise:

Men du, hvor høy stillingsprosent har du tenkt på?

Da fortsetter jeg å være dust! :-D

Det er veldig koselig å være dust på denne måten, nemlig.

Og Wanda blir ganske riktig bare søtere og søtere. Hun er fremdeles ikke stor, men hun har da fått seg noen fine kjaker og smålubne lår, og utstråler en nysjerrighet på verden rundt som er aldeles knusbedårende. Jeg får ta henne med på "visning" en av dagene, så ser du at jeg ikke overdriver. :mrgreen:

Og at Danna må til pers, ja.... det har du antagelig rett i. Når Operasjon Sistemann var en sånn heidundrende suksess, frister det veldig til gjentakelse! Men det blir nok mer enn noen måneder til. Først vil jeg nyte Wanda i fulle drag, uten å tenke på ny baby. Og med tanke på hvor vi bor og kommunikasjonen her, er tanken på å frivillig utsette seg for tvillingvogn-bruk ganske så absurd. Wanda må kunne gå et stykke på egne bein før det blir aktuelt med utvidelse av flokken. Og dessuten vil jeg jobbe minst et år eller to. Det er utrolig koselig å gå hjemme og sulle med Wanda, men det blir nok godt å komme ut i "voksenverdenen" til høsten også. Hmm, skal vi si 2011-baby? Høres det greit ut? :ler: Da er Wanda blitt tre år, mor har fått luftet seg lenge nok, og ekstrabonus: de store har blitt enda større, og enda flinkere til å hjelpe til!

Det gjenstår riktignok å overtale mannen, men jeg har jo god tid til det. Og jeg pleier å få det som jeg vil til slutt... :sjarmor: Ikke for det, Danna er slett ingen tøffel. Men jeg har jo mange gode argumenter på lager akkurat i denne saken. Det beste argumentet er Wanda selv, som har tvinnet faren sin rundt lillefingeren for lenge siden.

Når det gjelder stillingsprosent, så hadde jeg gått ut ifra at jeg skulle ta sikte på 100. Skjønt, det kommer litt an på arbeidstider også. Jeg må nok pent belage meg på at levering og henting i stor grad kommer til å bli mitt gebet, så jeg er spent på hvordan betingelsene er. Dette er i det hele tatt spennende! Håper veldig å få napp, og nå gjenstår bare litt finpussing av følgebrevet før jeg er i gang for alvor!

Det føles litt rart å legge studiene på hylla. Men det er utvilsomt det riktige akkurat nå. Når kartet ikke passer med terrenget, er det ikke sikkert det er terrenget det er noe galt med, og av og til må planer justeres- sånn er det bare. Jeg ser fram til en hverdag med klart adskilt jobb og fritid! Og ikke minst- nå som vårværet fremstår i all sin prakt, må jeg innrømme at det er utrolig deilig å slippe og tilbringe lange, lyse maidager blant bøker og støv på lesesalen! Det har jeg gjort mange nok ganger. Og det er virkelig utgjort, det kan vel de fleste studenter skrive under på, at våren gjerne er på sitt beste akkurat når lesepresset er som høyest...

Strålende dag i dag også! Vi skal benytte anledningen til å besøke familiens eldre garde- Wanda må bare få seg et lite bad først. Hun havnet under dyna mi i dag morges (vi sov til sju!), og ble litt svett på skallen, stakkars... :fnise:

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hentet de store.

Og jajamennsann, jammen kom ikke sommerfølelsen da vi var på vei hjem. Grillmat i magen, sol på veien, bilen full av unger og fiskestenger, mor tråkker hardt på gasspedalen... og så slår radioen til med In the summertime av Mungo Jerry.

:digge: Tsj-tsjtsj-OH! Tjs-tjstsj-OH! :digge:

Høyt volum og full allsang. Wanda må bare finne seg i at i bilen spilles det musikk på full guffe. Sånn er det med den saken!

:buss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mor tråkker hardt på gasspedalen...

( .. og bilen bak har blålys på taket. !! :fnise: )

En smilie er dekkende for været her.. :regn:

Er du klar for årets is og pølsefest Nigo ? Flagg og sløyfe er hentet

frem fra skap og (glemte)gjemmesteder ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

( .. og bilen bak har blålys på taket. !! :fnise: )

En smilie er dekkende for været her.. :regn:

Er du klar for årets is og pølsefest Nigo ? Flagg og sløyfe er hentet

frem fra skap og (glemte)gjemmesteder ? ;)

Eh, det er jo bare morsomt å gasse litt på av og til...? :sjenert:

Faktisk har jeg aldri blitt stoppet av politiet. Jeg husker jeg ble temmelig snurt over dette de første par årene jeg hadde sertifikatet. Her hadde jeg tatt uendelig mange timer, brukt haugevis av penger- og så var det ingen som gadd å se på den dyrebare lappen min, en gang!

Klar for 17.mai?

Oh boy, jeg er sliten allerede... :tristbla:

Med Minsten i barnehage begynner jo moroa allerede den 16. Så penklær og flagg har blitt hentet fram fra alskens merkelig steder, kaker er bakt, og jeg har allerede tilbragt en halv dag med å fryse rumpa av meg til sure korpstoner. I morgen blir det ikke bedre, da er det skoletoget og trengsel i byen. Som diktert av Sod's law, så går "våre" skoler i fullstendig vill rekkefølge. Tror de er nummer fire, førtitre og hundreogsju- eller tilsvarende. Med andre ord en hel dag på beina- det er jo arrangementer både før og etter.

Det minste jeg burde kunne kreve på en slik dag, er godt vær. Men vi får visst ikke det heller. Og da... har jeg et alvorlig antrekks-problem. Bunad og baby er som tidligere nevnt en ekstremt dårlig kombinasjon, så hva jeg skal ha på meg om det er kjølig aner jeg ikke... :sprettoy:

Vi får se i morgen tidlig. Akkurat nå orker jeg ikke stresse med det. Dessuten spiller Enga mot Brann i kveld, så jeg har mer enn et halvt øye på det ;)

Ha en god dag i morgen, Toro! :klem:

Håper Nigo og nigo-familien får en kjempefin 17. mai.

:blåse: :flagg::regn::is:

Takk det samme, Skravla! :klem:

Du kunne ha kuttet ut den regn-smileyen da, sånn for å være grei...

Ellers humper og går det i vanlig tralt. Jeg har tatt ut masse cash for morgendagen, og det kommer til å trenges. En heliumballong koster 80 kroner på 1.mai, da er det antagelig 100 i morgen. Pølser, is og brus gjør også store innhogg i lommeboka. Jeje.

Det JEG lurer på, er hvorfor jeg aldri har blitt bedt opp til dans av gardistene, til tross for at det er vår tradisjonelle plass. Burde jeg ta det som en fornærmelse?

Ellers har Wanda blitt utrolig mobil i det siste. Ruller, snur og vender seg i alle retninger. Jeg legger henne naken på badet i en retning, og når jeg skal hente henne ligger hun i den andre retningen. Spørs hva hun synes om en hel dag i vogn i morgen. Nuvel, stortrommene sørger vel for litt action, i det minste.

Og våren er her, og gamlemor er... våryr. Uff og huff, jeg burde være over det stadiet!

Danna-san virker dog veldig fornøyd... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerner straks feil smilie i innlegget mitt og legger inn litt :sol: :sol:

Har så lyst til å treffe den utrolig skjønne, flinke og prektige Wanda i virkeligheten altså. :rødme:

Satser på at hun :fise: i garden i morgen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerner straks feil smilie i innlegget mitt og legger inn litt :sol: :sol:

Det hjalp ikke, Skravla. :grine:

Dette blir en lang, kald dag... :fryse:

*kle på ungene godt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp ikke, Skravla. :grine:

Dette blir en lang, kald dag... :fryse:

*kle på ungene godt*

Tror det ble for sent ja..... men denne hadde kanskje passet best foreløpig i dag :snø:

Ha en fin 17.mai allikevel Nigo-vennen. :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*begynner endelig å komme seg etter særdeles kald, våt og masete 17.mai-feiring, og er ufattelig glad for at det er 363 dager til neste*

Dumme, dumme Wergeland! :sukk:

Men men, Lesehesten fikk gått i tog, og unngikk dermed å fryse ihjel. Noe vi andre var på grensen til å gjøre. Og Skravla! :klem: Ikkeno' dans på meg i år heller... Hvilket var like greit, siden bunadsskoene er særdeles trange.

Og med en skikkelig tradisjonsrik avslutning på dagen- to kylling shawarma, to løvstektallerken og en biffburger, takk (ungene var superhappy!)- var den fryktede 17.mai over for i år. Og så var det tilbake til gamle tralten, med skole og lekser og treninger og øvelser og foreldremøter på tre dagers varsel.

Av og til hender det jeg ønsker at Danna bare kom hjem en dag og sa at "Du, i morgen må du pakke, for vi reiser til hulahula- og bastskjørtland i en tre ukers tid. Uten mobil og PC."

Fat chance! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det gjorde seg med en søndag å puste ut på etter den 17. mai-feiringen? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vel sies at jeg var gladere enn vanlig for at jeg ikke har barn 17. mai i år... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal tipse han om det jeg :tommelsmil:

:kyss:

Tviler på at det fungerer, tatt i betraktning alt som skjer om dagen- men det er jo lov å prøve!

Tenker det gjorde seg med en søndag å puste ut på etter den 17. mai-feiringen? :klem:

Ja, det kan du si... :klem:

Var vel ikke i klærne før klokka tolv om formiddagen, det er sjeldent! Men det tar på kroppen å stå og hutre i timesvis, jeg var virkelig helt mørbanka! Ungene var også uvanlig slappe, så det var nok en heftig dag for dem også.

Det skal vel sies at jeg var gladere enn vanlig for at jeg ikke har barn 17. mai i år... ;)

:hoho:

Man må absolutt nyte det mens man kan! Det sier seg selv at 17.mai ikke kan være sol og godvær bestandig. Men kombinasjonen av regn og kulde var guffen altså. Det holder lenge med en av delene. Dette året sluddet det store, grå flak da vi dro til byen. Krysser fingrene for at det var siste gang på Karl Johan med SÅ bedritent vær...

Det tusler og går i heimen. Ungene er opptatt på hvert sitt hold og må kjøres hit og dit, Danna jobber, jobber og jobber litt til, Wanda er fullt opptatt med sin nye hobby: tærne sine.

Og jeg har oppdaget en ny radiokanal. Den gamle Kanal 24 er visst død og begravet, og inn kommer Radio Norge. Egentlig er jeg NRK-dame på min hals, og jeg ser aldri på TV2, TVN eller det tullet der, og jeg ville gjerne skrytt på meg at jeg bare hører på P2 og P3. But musikkfanatiker is what musikkfanatiker does. Og selv om Radio Norge ble slaktet i Dagbladet, av en meget god musikk-kritiker som mente den hadde "musikkprofil som en full sjømann", må jeg innrømme at de beste sangene fra 70-tallet, 80-tallet og 90-tallet- og det beste fra i dag virkelig er tingen for meg. Særlig når det er minimalt pjatt i mellomtiden. Så du i den grå Mazdaen som kjørte bak meg i dag og sendte meg rare blikk- vennligst vis forståelse. Det er en menneskerett å gaule på fullt volum i bilen når de setter på Yellow Brick Road. At det ser litt rart ut i speilet, er irrelevant :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoho:

Man må absolutt nyte det mens man kan! Det sier seg selv at 17.mai ikke kan være sol og godvær bestandig. Men kombinasjonen av regn og kulde var guffen altså. Det holder lenge med en av delene. Dette året sluddet det store, grå flak da vi dro til byen. Krysser fingrene for at det var siste gang på Karl Johan med SÅ bedritent vær...

Det satt noen tilreisende ved siden av meg på t-banen (joda, jeg slepte meg ned en tur for å bli god og kald på Slottsplassen etterhvert og konstaterte at jeg begynner å bli gammel -jeg blir rørt av barn i 17. mat-tog... :sjenert: ) og klaget over at når de for en gang skyld feiret 17. mai i Oslo, var det det verste været på 50 år... :fnise:

Det tusler og går i heimen. Ungene er opptatt på hvert sitt hold og må kjøres hit og dit, Danna jobber, jobber og jobber litt til, Wanda er fullt opptatt med sin nye hobby: tærne sine.

En hobby må man jo ha... :Nikke:

Forøvrig skal man ikke stole på gode musikk-kritikere, de er stort sett mest opptatt av å mene de "riktige" tingene og ta avstand fra alt med en antydning til kommersiell appell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nigo! Jeg fant deg! :danse: Takk for sist. De var så skjønne alle de små trollene dine. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må absolutt nyte det mens man kan! Det sier seg selv at 17.mai ikke kan være sol og godvær bestandig. Men kombinasjonen av regn og kulde var guffen altså. Det holder lenge med en av delene. Dette året sluddet det store, grå flak da vi dro til byen. Krysser fingrene for at det var siste gang på Karl Johan med SÅ bedritent vær...

Her hos oss snødde det, og jeg mener det virkelig når jeg sier at det er bedre med snø enn med regn eller sludd. Tørr og kald er bedre enn våt og kald!

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hobby må man jo ha... :Nikke:

Nemlig!

Og tær er visst ganske fascinerende saker når man er fire måneder gammel. Wanda elsker å ligge halvnaken på et håndkle på badegulvet- da kan hun surfe rundt og få tak i mange spennende ting (som for eksempel storesøsknenes skitne sokker, som har en tendens til å havne på gulvet og ikke i kurven). Og nå er det altså tærne som er best. Hun har utviklet en egen teknikk: Først strekker hun begge bena rett opp i været i en perfekt 90 graders vinkel. Så ruller hun seg over på siden, og der ligger hun og forsøker å stokke hender og føtter slik at hun får tak i noen tær til å dytte i munnen. Gjenta, gjenta og gjenta.

Snålingen. :fnise:

Forøvrig skal man ikke stole på gode musikk-kritikere, de er stort sett mest opptatt av å mene de "riktige" tingene og ta avstand fra alt med en antydning til kommersiell appell...

Du sier noe. Det er klart at når man vil påberope seg en viss kred, er det dumt å være positiv til enkle løsninger. Jeg er jo nesten flau for å innrømme det selv. I dag har jeg sunget til både Paul Young og Alphaville (!!)... :rodme:

Men selv om konseptet er særdeles lite elegant, så appellerer det vel til de aller fleste- av de som tør innrømme det, da. Lite prat, bare noen nyheter innimellom, og resten av tiden er det bare gamle sanger omigjen...

Nigo! Jeg fant deg! :danse: Takk for sist. De var så skjønne alle de små trollene dine. :hjerte:

Skyen! :klem:

ja, vi er vel naboer her inne nå... ;)

Kjempekoselig å se deg også, vi satser på at det ikke blir uendelig lenge til neste gang. Og som alltid er jeg lettet og glad for at trollene mine troller langt mindre ute enn hjemme. De sparer visst det dårlige humøret sitt til mamma. Heldig, jeg altså!

Her hos oss snødde det, og jeg mener det virkelig når jeg sier at det er bedre med snø enn med regn eller sludd. Tørr og kald er bedre enn våt og kald!

Helt enig. Våt og kald, og gjerne litt forblåst- stort verre kan det ikke bli. Da er det bedre med en real vinterdag. For ikke å forglemme at hadde det vært vinter, hadde vi ikke forsøkt å pynte oss på tross av gradestokken :ler:

Håper du har en fin helg, Fakse!

Når vi er inne på været, så er det jo fullstendig ute og kjører for tiden. I går var det sommer. I dag våknet vi til... høst? Kaldt og regn, og mine planer om å sende ungene ut og rydde hus, forsvant som dugg for den solen som hadde gjemt seg.

Hva gjør man da? :klø:

En kjapp opptelling viste at i tillegg til Nigo, var Carson, Minsten og Wanda til stede ved frokosten. En voksen, tre barn, et rotete hus, og dårlig vær. Ikke den beste starten.

Løsningen var like enkel som genial: badeland! Carson ble helt ellevill, det er så lenge siden vi var på badeland sist, og han hadde absolutt ikke forventet det. Resten av dagen har han gått rundt og kjørt "Mamma er snill!"-kommentaren på repeat. Det er det sjelden jeg hører fra den kanten for tiden, så jeg tar det til meg.

Det eneste som er "litt" dumt med badelandet, er at det befinner seg på Raufoss. Og vi bor i Oslo. Men pytt, når alternativet til å kjøre bil er å sitte hjemme og høre ungene krangle mens man gremmer seg over skittent gulv, så er noen timer med Radio Norge ikke å forakte.

Wanda har dermed vært på sin første badeland-tur! Iført badebleie i minste størrelse (som rakk henne opp til under armene) har hun slanget seg i stol og på håndkle, og badet med mamma. Bølgebassenget var greit, men litt i kaldeste laget. Hun hadde mer sans for boblebadet. Det er jenta si, det! Carson ville ha henne med i sklia, men der satte jeg foten ned. Et sted går tross alt grensen, selv om Wanda er vant til å bli kjørt hardt. Heller ikke fikk hun være med i badstuen- jeg satte henne i stolen utenfor og vi satt og smilte til hverandre gjennom glasset.

Carson så jeg bare en gang i timen, han løp fra det ene til det andre uten stopp. Minsten aka Cody Maverick gikk i gang med å leke Surf's Up i bølgebassenget. Og de holdt ut i fem stinne timer, bare avbrutt av is og pommes frites.

På veien hjem- dvs da jeg hadde kommet meg på riktig vei (note to self: det er IKKE veien til Fall!) sluknet de en etter en i baksetet, og vi suste mot Oslo med Billy Joel på full guffe. Tåka hang over tretoppene, og jeg hørte lykkelige grynt fra Minsten som lå med hodet på skulderen til Carson. En og annen :fise: fra Wanda den skjønne, som lå som en liten dukke med strekøyne og trutmunn.

Det slo meg der og da, at jeg egentlig er veldig fornøyd med livet mitt.

Merkelige greier. :sjenert:

Og når Danna kommer hjem i kveld, skal jeg jammen forsøke å overføre litt fornøydhet på ham også. Radio Norge satte med på ideen med Paul Young. Det MÅ da være en slager fra gubbens storhetstid som diskotek-kliner og partyløve. Så soundtracket er i alle fall klart! Heldigvis kan man ikke HØRE hårsveis!

God lørdagskveld til alle innomsnublere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...