Gå til innhold

Fremad i alle retninger!


Nigo-san

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fakse: tilbake og tilbake... :sjenert:

Det blir ikke like ofte og morsomt som det burde. Men noen smårapporter fra Wandaland kommer nok videre også- i hvert fall hvis internettet mitt holder seg sånn noen lunde. *ser bort på routeren med truende blikk*

Hyggelig å se deg, forresten! :klem:

Klem også til de to søte damer, Daria og Skravla. Wanda gliser og slenger en :fise: i deres generelle retning.

Synd du ikke fant Volleberg-gruppa, Daria, det hadde vært noe du sent ville glemt.

Fredag kveld, Nigo er syk og puslete og skal snart finne senga. Men jeg kan jo ikke la helgen starte uten å fortelle ukas desidert viktigste nyhet (glem OL i Beijing og sånne småtterier, det er her det skjer!): Wanda har fått en tann!

Vel.

Egentlig er det mest en strek. En liten, hvit strek på tannkjøttet i underkjeven. Men det sier "pling" når grøtskjeen går inn, og ikke minst: den er skarp som F.... Med andre ord: det ER en tann, og den etterfølges nok straks av flere, sylskarpe suketter.

*savne krokodille-smiley*

God helg til de som måtte snuble innom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke like ofte og morsomt som det burde. Men noen smårapporter fra Wandaland kommer nok videre også- i hvert fall hvis internettet mitt holder seg sånn noen lunde. *ser bort på routeren med truende blikk*

Det minner meg på at jeg må finne bruksanvisningen til trådløs-routeren og få opp igjen det trådløse nettverket.

Klem også til de to søte damer, Daria og Skravla. Wanda gliser og slenger en :fise: i deres generelle retning.

Klem og glis (men ingen :fise:) tilbake til Wanda og Nigo.

Fredag kveld, Nigo er syk og puslete og skal snart finne senga.

:troest: og god bedring.

Men jeg kan jo ikke la helgen starte uten å fortelle ukas desidert viktigste nyhet (glem OL i Beijing og sånne småtterier, det er her det skjer!): Wanda har fått en tann!

Vel.

Egentlig er det mest en strek. En liten, hvit strek på tannkjøttet i underkjeven. Men det sier "pling" når grøtskjeen går inn, og ikke minst: den er skarp som F.... Med andre ord: det ER en tann, og den etterfølges nok straks av flere, sylskarpe suketter.

*savne krokodille-smiley*

:juhu: for Wanda-tann. Snart kan hun flekke tenner til storesøsken. :ler:

God helg til de som måtte snuble innom! :klem:

God helg til alle i Nigo-heimen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem også til de to søte damer, Daria og Skravla. Wanda gliser og slenger en :fise: i deres generelle retning.

Jeg føler meg beæret -trur eg... :fnise: I likhet med Skravla er jeg så gammel at det ikke lenger er sjarmerende når jeg :fise: , så jeg får nøye meg med en :klem: i retur....

Synd du ikke fant Volleberg-gruppa, Daria, det hadde vært noe du sent ville glemt.

Tviler ikke :ler:

Fredag kveld, Nigo er syk og puslete og skal snart finne senga. Men jeg kan jo ikke la helgen starte uten å fortelle ukas desidert viktigste nyhet (glem OL i Beijing og sånne småtterier, det er her det skjer!): Wanda har fått en tann!

Vel.

Egentlig er det mest en strek. En liten, hvit strek på tannkjøttet i underkjeven. Men det sier "pling" når grøtskjeen går inn, og ikke minst: den er skarp som F.... Med andre ord: det ER en tann, og den etterfølges nok straks av flere, sylskarpe suketter.

*savne krokodille-smiley*

Stas :hoppe: Så neste gang hun er på bytur kan det bli noe mer spennende å gnage på enn tørt brød og ballonger :ler:

God helg og god bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Huff, snakk om forsømt dagbok... *blåse støv*

Deilig å være i gang etter ferien, men det er jammen mye som skal skje på kort tid også. Oppstartmøter, foreldremøter og aktivitetsstart. Foreløpig ser det ut til at uka henger sammen på et vis, selv om det blir et par kræsjer med aktiviteter. Min eneste trøst er at når Minsten og Wanda begynner for fullt, så er Lesehesten og Carson store nok til å stort sett ordne seg selv. Den prosessen er egentlig i gang allerede, Lesehesten drar selv til aktiviteter og er faktisk borte hele helgen... :sukk:

Vi andre skal på cup i dag, vi da. Noe skal man jo gjøre en lørdag :ler:

Men det er jo bare moro det, særlig når det ikke regner, hehe.

Det minner meg på at jeg må finne bruksanvisningen til trådløs-routeren og få opp igjen det trådløse nettverket.

:juhu: for Wanda-tann. Snart kan hun flekke tenner til storesøsken. :ler:

Trådløst nettverk er gode greier... når det virker!

Og tannebissen står foreløpig for seg selv. Men den får nok snart følge av flere. I mellomtiden pusser vi samvittighetsfullt den ene tanna hennes, så den skal holde seg skinnende hvit. Hun setter opp et litt forbauset uttrykk, men protesterer ikke. Ellers har hun funnet ut at barnehagen er et flott sted å være, så nå er alt bare fryd og gammen. :)

Stas :hoppe: Så neste gang hun er på bytur kan det bli noe mer spennende å gnage på enn tørt brød og ballonger :ler:

Neste gang blir det vel marinerte jalapenos eller noe i den dur. Den skal tidlig krøkes osv, i hvert fall den som skal bli servert annet enn pølser og påmmfri.

Hei Nigo.

Har du det fint.

:klem:

:klem:

Jada, kan ikke klage. Det er travelt, men fint. Håper alt står bra til med deg også, skal ta meg en liten dagbokrunde hos kjente i kveld (ja, for cup varer heldigvis ikke HELE dagen... bare godt over halve :sukk: ), kanskje jeg kan bidra med litt gpp ;)

Men nå -----> gjøre klar poden til dagens innsats, sørge for at Minsten har på seg litt mer enn bare trusa, og stappe bilen full.

Wanda må være heiagjeng og maskot. Ikke glem flagget, GOGOGO! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søt dagbok du har Dvs....nå har jeg lest siste sida bare, da.

Er det ikke søtt når den første tanna kommer?

Her ble den oppdaget lille julaften, da var hun 7 mnd.

Jeg synes ihvertfall at Veslejenta ble så stor da det første lille riskornet ble oppdaget.

Hmm... egentlig skulle jeg bare kommentere tittelen i dagboka di.

Den er så morsom, ser for meg noen som prøver å løpe rett fram men ender opp med å løpe i en spiral....

Ha en fortreffelig helg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nigo! :hoppe::klem: Sjeldent syn for tiden, skjønner det er full fres i heimen. Sliter nok med å få meg selv inn i hverdagsrytmen og opp av senga -å skulle gjøre det med fire relativt små i tillegg... :dåne:

Så bra at Wanda trives i barnehagen :fisk: Men jeg synes ikke det er lenge sden hun var en liten bønne -si at tiden ikke egentlig går så fort for oss andre -værsåsnill? :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fisk: Men jeg synes ikke det er lenge sden hun var en liten bønne -si at tiden ikke egentlig går så fort for oss andre -værsåsnill? :pls:

Nei, du verden, dette har gått fort unna. :overrasket: Fra å være en bønne via fisk og litt av hvert, så er hun nå "stor jente" med tenner (OK, tann da, :ler:) og greier.

Endret av B.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yo.... gamla. Jeg vet det er liv i deg. Hvor er du? :rope:

:lete:

:sjenert:

Øy, Nigo! Har Wanda begynt å løpe, nå eller, så sjelden som du er her? ;)

Hei, søte damer... og Toro, som hadde falt ut av siteringslista (men jeg så du brukte Nigo-smiley'en! Kul, ikke sant! :klem: )...

Nei, Wanda har ikke begynt å løpe ennå. Hun er tross alt bare åtte måneder, hehe. Men hun HAR fått en ny hobby: hun står. Hun drar seg opp etter det som måtte finnes i nærheten- stuebord, stoler, buksebein-, og står, med skjelvende knær. Hun står. Og står. Og står. Og gliser, og hikste-ler, og er fryktelig fornøyd med seg selv :ler:

På gode dager tar hun også noen skritt, i den ene eller andre retning.

Det er egentlig ganske tidlig. Så jeg regner med at hun løper rundt her før jul, og mamma løper etter. Men min manglende tilstedeværelse i egen dagbok kan knapt skyldes Wanda. Er andre ting som spiller inn der, ja...

Er det ikke søtt når den første tanna kommer?

Her ble den oppdaget lille julaften, da var hun 7 mnd.

Jeg synes ihvertfall at Veslejenta ble så stor da det første lille riskornet ble oppdaget.

Ikke sant... Det nydelige, tannløse babygliset er borte for alltid. Her kommer et småbarn, ikke en baby! Men det er jo stor stas også. Og så må man tusle ned på butikken og kjøpe den første tannbørsten... *sukk*

Så bra at Wanda trives i barnehagen :fisk: Men jeg synes ikke det er lenge sden hun var en liten bønne -si at tiden ikke egentlig går så fort for oss andre -værsåsnill? :pls:

Nei, du verden, dette har gått fort unna. :overrasket: Fra å være en bønne via fisk og litt av hvert, så er hun nå "stor jente" med tenner (OK, tann da, :ler:) og greier.

Det går fort unna ja... Og nå har hun faktisk fire tenner. I en måned var hun sjarmerende en-tannet, og så kom den ved siden av- og nå har hun to tenner oppe også. Ikke fortennene, mind you, men de to på hver side. Hun blir bare kalt "lille Dracula" i barnehagen :ler:

Og nei, Daria, jeg kan ikke trøste deg. I fjor vår var Wanda såvidt et frø, nå krabber hun og reiser seg og har tenner og kan vinke. DER har du tidsskalaen. Du trodde du bare jobbet og dro på ferie og slappet av, og tiden gikk som den gikk? Håneidu. Når du har barn ser du tiden gå, på en veldig bokstavlig og konkret måte. Jeg oppdaget her om dagen at jeg faktisk har to barn i brysthøyde. Når skjedde DET, liksom? Og Lesehesten ba om penger her om dagen, gjengen skulle nemlig på kino for å se Mamma Mia.

Tiden går. Tiden går. Jeg er bare lykkelig så lenge Carson kommer og gir meg nattakos. Det demrer for meg at det kanskje snart er slutt på denslags... :tristbla:

Hmm... egentlig skulle jeg bare kommentere tittelen i dagboka di.

Den er så morsom, ser for meg noen som prøver å løpe rett fram men ender opp med å løpe i en spiral....

Ja, og der har du vel egentlig meg :ler:

Jeg løper og løper, og jobber og jobber, men kommer jeg noen vei? Det er høyst diskutabelt.

Akkurat nå henger jeg såvidt med i mitt eget liv. Det skjer altfor mye, og jeg har dårlig samvittighet for så mye jeg skulle ha gjort, så mange jeg tenker på og skulle tatt kontakt med... Men det roer seg snart, da. Neste uke er det de siste foreldremøtene, Carson er ferdig med kampsesongen, Lesehesten har lært seg sin nye vei til dansing, Minstens aktivitetskurs har sin siste øving. Hittil har jeg bare løpt som en strikkball, lest gruppene mine på KG og slengt inn et innlegg der jeg føler det passende, og ellers... Tja, finnes det noe "ellers"?

Det føles ikke sånn akkurat nå, jeg er mamma på heltid, og livet ellers er satt litt på vent. Jobbsøking og det hele.

Men Danna skal på seminar i november. En slags "the gathering" for voksne, godt betalte menn, i en storby i Europa.

Min mann har alltid hatt sansen for heftig, intens seminar-flørt og tilhørende seminarsex. Femstjerners hoteller med nystrøket sengetøy og frokost på sengen innbyr til slikt. Det gir litt... krydder, antagelig, i et gammelt, utlevd forhold der ting til tider går på vane.

Derfor, og uforståelig nok, tar han alltid meg med :sjenert:

Som den eneste deltageren på kurset, seminaret eller whatever, drasser han rundt på den gamle, slitne dama si, mens alle de andre mennene lever livet som ungkarer. Jeg må si jeg er utrolig takknemlig for det.

Men- og det er selvsagt et stort MEN her- kan jeg reise fra Wanda, da?

Gubben mener jo det. Og jeg har- for en ganske skyld- barnevakter. Men det butter litt likevel... hva om hun bare gråter og sliter barnevakten totalt ut, hva om jeg ikke klarer å venne henne av med nattpuppen, hva om...

Wandababyen min er prioritet nummer en for tiden, og har vært det lenge. Og jeg hadde gjerne hatt henne med på ferie. Men jeg må innrømme at Danna har et poeng. Hvor ofte er det vi har tid til å bare være vi to, sammen? Med restaurant- måltider og sene kvelder og det hele?

Jeg liker å være mamma med stor M, men kanskje jeg må skjerpe meg her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men Danna skal på seminar i november. En slags "the gathering" for voksne, godt betalte menn, i en storby i Europa.

Min mann har alltid hatt sansen for heftig, intens seminar-flørt og tilhørende seminarsex. Femstjerners hoteller med nystrøket sengetøy og frokost på sengen innbyr til slikt. Det gir litt... krydder, antagelig, i et gammelt, utlevd forhold der ting til tider går på vane.

Derfor, og uforståelig nok, tar han alltid meg med :sjenert:

Som den eneste deltageren på kurset, seminaret eller whatever, drasser han rundt på den gamle, slitne dama si, mens alle de andre mennene lever livet som ungkarer. Jeg må si jeg er utrolig takknemlig for det.

Men- og det er selvsagt et stort MEN her- kan jeg reise fra Wanda, da?

Gubben mener jo det. Og jeg har- for en ganske skyld- barnevakter. Men det butter litt likevel... hva om hun bare gråter og sliter barnevakten totalt ut, hva om jeg ikke klarer å venne henne av med nattpuppen, hva om...

Wandababyen min er prioritet nummer en for tiden, og har vært det lenge. Og jeg hadde gjerne hatt henne med på ferie. Men jeg må innrømme at Danna har et poeng. Hvor ofte er det vi har tid til å bare være vi to, sammen? Med restaurant- måltider og sene kvelder og det hele?

Jeg liker å være mamma med stor M, men kanskje jeg må skjerpe meg her...

Nigo :klem:

Lille Wanda er der når du kommer tilbake også. Synes du skal være med på seminarflørten, jeg. Det er jo en kjærlighetserklæring mannen din kommer med når han vil ha deg med. Og nesten en avvisning hvis du sier nei. Og Wanda kommer til å klare seg fint. Du har nok å tenke på, kos deg med å være deg og mannen. Ikke er du en gammel, sliten dame heller. Til å være så raus mot andre må jeg si at du er forbausende lite raus mot deg selv noen ganger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nigo! :hoppe:

Det går fort unna ja... Og nå har hun faktisk fire tenner. I en måned var hun sjarmerende en-tannet, og så kom den ved siden av- og nå har hun to tenner oppe også. Ikke fortennene, mind you, men de to på hver side. Hun blir bare kalt "lille Dracula" i barnehagen :ler:

Lille Dracula, faktisk :legrine:

Og nei, Daria, jeg kan ikke trøste deg. I fjor vår var Wanda såvidt et frø, nå krabber hun og reiser seg og har tenner og kan vinke. DER har du tidsskalaen. Du trodde du bare jobbet og dro på ferie og slappet av, og tiden gikk som den gikk? Håneidu. Når du har barn ser du tiden gå, på en veldig bokstavlig og konkret måte.

*lever i fornektelse en stund til*

Sær han mannen din gitt, som faktisk vil ha med seg kona på seminar :ler: Hvis du har barnevakt, så slå til :jepp: (sa hun uten barn som strengt tatt ikke vet hva hun snakker om... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sær han mannen din gitt, som faktisk vil ha med seg kona på seminar :ler: Hvis du har barnevakt, så slå til :jepp: (sa hun uten barn som strengt tatt ikke vet hva hun snakker om... ;) )

Altså, Daria, vi får uttale oss heftig før vi får barn og lærer å moderere oss selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...