Gå til innhold

Fremad i alle retninger!


Nigo-san

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God helg, søte damer! :klem:

Jepp, for nå er helgen definitivt her, selv om jeg ikke ennå kan legge beina på bordet og gjøre ingenting med god samvittighet. Har nettopp vasket gulvet, og det på en fredagskveld. Desperate times- desperate measures osv...

Wanda har invitert til sin første festivitas i helgen. Og det, kombinert med vårvær (bort med alle vintergreier) og nådeløs kveldssol, gjør at en grundig rengjøring er på sin plass. Og med en baby på slep, må det nødvendigvis gå over flere dager.

Ligger godt i rute, og det føles veldig bra, men jeg blir så matt. Hvor kommer alle tingene fra? Hvor kommer alle klærne fra? Hvor kommer alle de ubrukelige, halv-ødelagte lekene fra? Jeg kan ikke huske å ha kjøpt halvparten av det. Kan det virkelig være sånn at det gror ting ut av veggene her i huset, eller er det bare en paranoid tanke jeg har?

Det kastes med hard hånd. Sånt må til innimellom. Men i tillegg til å reparere, satser jeg også på å forebygge: jeg har vært streng mot familiens eldre garde, og jeg nekter plent å arrangere en barnebursdag med gaver. Bottom line er, at hvis barn har 700 leker på rommet, så er det ikke kos. Det er kaos. Det blir uryddig og uoversiktlig, og ingenting blir brukt. Så akkurat på det punktet tror jeg det lønner seg å være skikkelig, skikkelig kjip.

Uansett, det ser ikke så verst ut nå. Og i morgen skal vi plante på balkongen! Det er det sikreste, og koseligste, vårtegnet! I tillegg henger Danna over grytene, for å gjøre klar til fest. Jeg slipper unna med en kake, siden jeg er ryddesjef. Men hvilken kake? Vi har allerede sjokolade og gulrot... kanskje jeg skal satse på en ostekake? :klø:

Det er jenta som har oppdratt barna godt det!

:ler:

Jah! :sjarmor:

Eller- LITT, i hvert fall. Foreløpig går det mest på interesse. De må ikke lage mat. Men allerede til neste år er Lesehesten stor nok til å få visse ukentlige plikter, og skal ikke se bort fra at matlaging er en av dem. Eller å hente Wanda en dag i uka. Poenget er at når ungene blir mange nok, så fungerer det ikke at mor- i tillegg til full jobb- skal løpe rundt som en hobbyslave og fikse og ordne. Da må alle bidra, selv om fordelingen selvsagt må tilpasses alder og ferdighet. Og for å være ærlig tror jeg ikke de har vondt av det heller. Faktisk, når jeg ser på ungene mine, så har jeg inntrykk av at de synes det er stas å få litt ansvar. Å være til nytte tror jeg er en følelse mange barn i dag overhodet ikke får oppleve...

Jepp. Det var for eksempel en stor fordel å faktisk være vant til å ta t-bane og bevege seg rundt i byen på egen hånd den dagen jeg som 14-åring på språkreise plutselig befant meg helt alene i sentrum av London...

*grøsser i sympati med dine foreldre, som jeg håper var uvitende på akkurat det tidspunktet* :ler:

Nei, nå tror jeg tar kvelden med tanke på rydding og vasking. Det gjenstår litt, men det tar jeg i morgen. Og da skal jeg også få plante! :hoppe:

Man skal ha sine små gleder i livet, og det å drasse med seg alle ungene på Plantasjen og la dem velge planter til verandaen (gjerne full farge- og stilkræsj, men det er en del av sjarmen), og deretter plante dem om i et kaos av avispapir og jord, hører definitivt med til livets gleder.

Kom sommerveranda, med blomster og lange, lyse kvelder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten har Lesehesten fått en ny besettelse (etter Tamagotchi og mobiltelefon, som vi allerede har vært igjennom...). Det kuleste og hippeste nå er visstnok rullesko.

Opptil flere i klassen har det, og disse ruller og stabber (for du kan jo knapt GÅ i slike, de er store og tunge og strengt tatt ikke særlig pene) rundt i skolegården, sprekkeferdige av stolthet, mens den gemene hop sender beundrende blikk.

700 kroner for noen skikkelig stygge, teite sko. Som i tillegg kan være farlige? Jeg vet ikke hvordan stabiliteten er, og jeg er langt fra hysterisk på sånt, men de ruller jo stort sett på asfalt, og hvis du da mister balansen og faller...?

Men det er Lesehestens inderlige ønske. Og jeg ser de laaaange blikkene mot de som ruller rundt og er Konge.

Ach, tror jeg må ta meg en tur i tenkeboksen... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr

Den tråden skal jeg lese. Eldstemann bedriver nærmest utpressing for at jeg skal gi etter og kjøpe rullesko. Jeg er veldig skeptisk. Ikke bare fordi de kan falle (vi bor nederst i byen, skolen ligger på toppen), men også fordi jeg er redd dette er gullgjevt i omtrent femten minutter. Og det gidder jeg rett og slett ikke bruke 700 + 700 + 700 kroner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Forresten ble jeg skikkelig inspirert av kasteinnlegget ditt, og jeg har for lengst sendt hateposter til forlaget som gir ut Donald Duck. Det trekker søppel i hus hver eneste uke. Besteforeldre har vært så vennlige og gitt abonnement i gave til alle tre guttene - og det følger en søpleleke med hver uke. HVER UKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten ble jeg skikkelig inspirert av kasteinnlegget ditt, og jeg har for lengst sendt hateposter til forlaget som gir ut Donald Duck. Det trekker søppel i hus hver eneste uke. Besteforeldre har vært så vennlige og gitt abonnement i gave til alle tre guttene - og det følger en søpleleke med hver uke. HVER UKE!

:sinnatagg:

Kose dere masse med Wanda's første av mange fester. :juhu:

Takk, takk, det blir nok bra! Men først.....

Hjeeeeeelp! :hår:

*brøler til ungene og går amok med Cillit Bang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått satt vekk Cillit Bang-flasken nå?

Håper ikke de håpefulle har laget kunstverk med vannfaste farger etc. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke de håpefulle har laget kunstverk med vannfaste farger etc. :fnise:

Håhå, det har da Minsten gjort for leeenge siden. Både i stua og på soverommet. Så her må det males, men jeg tror jeg venter og ser om Wanda blir av samme, tegneglade typen! :ler:

Cillit Bang er lagt vekk, og selv om Nigos hus antagelig ikke blir prikkfritt før om en 15-20 års tid, så er det ikke så ille egentlig. Særlig er den nyshinede verandaen med masse blomster en höjdare! :-D

Resten av huset er rent nok, pyntingen tar vi i morgen. Er ikke så mye som skal gjøres.

Selve hovedpersonen aner fred og ingen fare, og ligger nybadet (vel, for noen timer siden. Hun legger seg jo klokka sju) i ren pysj og snøfter litt i søvne inne i bag'en sin, med teppet på halv tolv og halv-lukkede hender. Lille Wanda-tuppa mi! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og jeg har god lyst til å ta kvelden jeg også, men naboene har dratt i gang en karaoke-session jeg ikke har hørt maken til på lenge... :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og jeg har god lyst til å ta kvelden jeg også, men naboene har dratt i gang en karaoke-session jeg ikke har hørt maken til på lenge... :sprettoy:

Dumme naboen. :slåss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det hørtes riktig underholdende ut, jeg!

Men nå skal det sies at jeg ler meg skakk av karaoke, og mister alt av sosiale antenner. En gang var jeg og mannen med flere på karaokebar sent en lørdag, og jeg lå langflat utover bordet og lo. Ikke var det mange mennesker der heller, men gud bedre, steller man seg der oppe og synger så dårlig, så må man jammen tåle at folk ler.

Derfor er det neppe overraskende at "Ken Lee"-tråden er rett i min gate ;)

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk, når jeg ser på ungene mine, så har jeg inntrykk av at de synes det er stas å få litt ansvar. Å være til nytte tror jeg er en følelse mange barn i dag overhodet ikke får oppleve...

Jeg tro også -utfra hva jeg husker av egne opplevelser -at det å få et ansvar man skjønner poenget med hjelper. Å vaske servanter to ganger i uka så jeg ikke vitsen med -man ser ikke skitt på samme måte når man er ti -men å hente lillebror i barnehagen og lage middag var jo viktig.

*grøsser i sympati med dine foreldre, som jeg håper var uvitende på akkurat det tidspunktet* :ler:

:ler: De fikk ingen panisk "Hjelp, jeg har gått meg bort i London :grine: "-telefon nei... Jeg hadde jo t-banekort, visste hvor jeg skulle møte og kunne både lese skilt og spørre om veien, så jeg tok det helt med ro. De jeg skulle gått sammen med, som plutselig oppdaget at de mistet yngstemann, var adskillig mer bekymret...

Man skal ha sine små gleder i livet, og det å drasse med seg alle ungene på Plantasjen og la dem velge planter til verandaen (gjerne full farge- og stilkræsj, men det er en del av sjarmen), og deretter plante dem om i et kaos av avispapir og jord, hører definitivt med til livets gleder.

Kom sommerveranda, med blomster og lange, lyse kvelder! :)

*misunnelig* Jeg kan ikke gå på hagesenter om våren uten å ønske meg hage, selv om jeg vet at jeg egentlig ikke vil ha det. Men jeg savner en form for veranda, bare et frimerke med plass til en stol og en verandakasse hadde vært fint...

Forresten ble jeg skikkelig inspirert av kasteinnlegget ditt, og jeg har for lengst sendt hateposter til forlaget som gir ut Donald Duck. Det trekker søppel i hus hver eneste uke. Besteforeldre har vært så vennlige og gitt abonnement i gave til alle tre guttene - og det følger en søpleleke med hver uke. HVER UKE!

*lar mitt indre barn bli nostalgisk ved tanken på hvor gøy det var med Donald-leker* :sjenert:

... og jeg har god lyst til å ta kvelden jeg også, men naboene har dratt i gang en karaoke-session jeg ikke har hørt maken til på lenge... :sprettoy:

:ler: Hadde en nabo som gjerne drev med det når han hadde fest -jeg lo godt og lenge den gangen hele selskapet dro til med "Kalle Klovn" sangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh, karaoke er rene vitenskapen , skal jeg si dere! Mentalhygiene på høyeste nivå. En studie i sosialisering. En forfinet kunstart, med dype sofaer, dyr whisky og vertinner med hese stemmer. Ikke noe å le av i det hele tatt.

I Japan, i hvert fall. :sjenert:

Den norske varianten, aka "danskebåt-karaoke", er ikke like sjarmerende. Jeg har fremdeles mareritt om den gangen min far insisterte på å synge Love Me Tender på Stena Saga da jeg var 12 år. Verken før eller siden har jeg vært så flau. Kan tenkes at det har noe med alderen å gjøre også, da... :fnise:

Wandas festivitas er behørig unnagjort, og alt var perfekt. Jeg hadde vasket og ordnet og fikset, og fått alt på plass. Bortsett fra en bitteliten detalj: antrekk til meg selv. Det hadde helt forsvunnet i farten, og endte meg at jeg måtte dra på meg mitt mest forhatte klesplagg- bunaden. La oss si det sånn, jeg hater den ikke mindre nå, etter at Wanda holdt en imponerende hyle-solo som varte mer eller mindre gjennom alle taler og musikalske innslag. Kombinasjonen av bunad med ørten søljer og baby som vil ha pupp, er særdeles dårig. Dere er herved advart: finn på noe annet!

Resten av dagen forløp greit, siden jeg kunne skrelle av meg Synøve Solbakken-kostymet mitt, ta på meg min favoritt-t-skjorte med the Proclaimers på, og rulle ut puppen. Så lenge Wanda får mat, er hun blif som en sol.

Sol har det for øvrig vært mye av her i det siste, med den følge at Wanda for første gang har fått sol på skallen! :-D Dette ble ledsaget av klukkende latter og fornøyde glis. Hun har også rundet enda en milepæl- første gang i babystol på bakeri. Hun sank riktignok litt sammen på siden, hun kan jo ikke sitte rett ennå, men syntes det var fryktelig festlig å flørte med alle pensjonistdamene som spiste napoleonskake... Hun har også smakt på tærne for første gang, og nå synes jeg utviklingen begynner å gå i raskeste laget. Fortsetter det på denne måten, er hun snart konfirmant. :tristbla: Den eneste fordelen med det, må være at jeg da kan iføre meg bunad uten at hun vil ha pupp. Men jeg synes ikke tiden trenger å fly fullt så fort, hun skal jo være mammas lille koseklump lenge ennå!

Så Wanda har det bra, og det har de andre også.

Jeg... har det greit, men ikke mer enn det. Står litt i stampe for tiden, rett og slett. Samme problemer dukker opp på nytt og på nytt, og jeg kommer liksom ingen vei med det. :forvirret:

Nuvel. Noen ganger trenger man ikke å like livet sitt, så lenge man gjør en bra jobb. Hvilket minner meg på at jeg må sette på en trommel.

God torsdagskveld til de som snubler innom! :klem:

http://www.youtube.com/watch?v=tHbPD_bXaOA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Nigo! Jeg har ikke skrevet her inne på lenge - men jeg er inne og leser hver gang det gjøres nye tillegg til boken din.

Wanda høres bare helt fantastisk skjønn ut :rødme:! Dessuten så drømte jeg om deg i natt. Rart det der at man kan drømme om noen man ikke har truffet. Men i natt så drev du altså å syklet rundt på plenen nedenfor instituttet mitt på Ullevål :fnise:

Jeg må bare instendig oppfordre til maksimal nytelse av denne tiden med Wanda. Det er nemlig akkurat som du sier. Plutselig er de konfirmanter. Min lille tidligere Pøbelprinsesse, nå papagenina driver også med denne fryktlige voksingen hele tiden. Jeg gikk inn i en alvorlig midtlivskrise når hun mistet den første tannen oppe i munnen. Jeg klarte meg fint gjennom fellingen av de to små fortennene nede, men når den ene oppe-fortannen falt ut - da var midtlivskrisen et faktum. Også har hun jammen lært å lese også - hun syntes nemlig at hun ikke kunne begynne på skolen til høsten hvis hun ikke hadde lært seg å lese først. Og her sitter jeg og har problemer med å henge på i svingene.

Ellers synes jeg det er dumt at ting er bare greit for deg. Har du prøvd med champagne og en god havannasigar? Eller en :klem:? Eller litt skikkelig ordentlig syting og klaging til noen som gjerne hører på slikt, for så å gi deg en :klem: og champagne og en diger sigar? :troest:

Jeg deltar på noen kjempespennende forelesninger for tiden, og de har gjort underverker for både engasjement, selvtillit og fagstolthet. Og humør. Nesten så det oppveier den fryktelige følelsen av at livet raser av gårde som den tidligere omtalte tannfellingen forårsaket.

Endret av papagena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papagena: :klem: Champagne og en god havannasigar kan nok løse mye- i alle fall der og da, hehe- men det har ikke helt passet sånn. Dessuten har jeg gjennom rugingen av Wanda glemt at det finnes noesom heter "Pol", så jeg har helt kommet ut av vanen med å hamstre sjampis til gråværsdager. Bør skjerpe meg på det! :fnise:

Ellers føler jeg med deg når det gjelder sjokk forårsaket av tannfelling. :kose:

Og enda verre blir det vel når hun begynner på skolen. Kanskje jeg skulle sende over en pakke papirlommetørklær, så du har noen i bakhånd? Det er jo en helt spesiell følelse når avkommet blir ropt opp, med fullt navn, av en høytidelig rektor og går sine første alene-skoleskritt bort til klassen sin, med en altfor stor sekk dinglende på ryggen... :grine:

Men godt å lese at du ellers har det bra, med inspirerende forelesninger og ny kunnskap! Heia Papagena!

Og sykle rundt på plenen...? :hoho:

I dag våknet jeg med en merkelig følelse av at noe manglet. Hva kunne det være? Wanda var på plass, smilende og tung i bleia. De vanlige lydene fra stua- PS2 og GameBoy- dannet som vanlig bakgrunnsmusikken på en fridag. Og youghurtflekkene på kjøkkenbordet (og gulvet, og benken) manglet heller ikke....

Joh! Hvor ble det av russen? :klø:

Som ganske nær nabo til en videregående skole, har jeg liksom vent meg til at det skal være litt bråk på denne tiden av året. I natt har det vært unormalt stille. Har russen blitt lat, eller hva er det?

Jaja, det er ingen krise å ikke bli vekket midt på natten av rusebiler og høy musikk. Dessuten tok Danna oppgaven på strak arm i steden- utover natten tikket det inn stadig mer feilstavede stemningsrapporter på sms, helt til han endte opp med "Er Trøtt nå. Karri på Grønland. Tar taxi snart"

Noe sier meg at det blir barna og jeg som tar turen ned for å se på korps og tog, mens en viss mann ligger i sengen sin og sover av seg et kuppelhue... :fnise:

Edit: glemte av noen hadde skiftet navn... shame on me! :rodme:

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på en videregående skole og bor i tillegg langs den lokale rånerute, og kan forsikre om at det er liv i russen i år også. Tror jeg har potensiale til å bli usedvanlig lei russe-tutinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...