Gå til innhold

Fremad i alle retninger!


Nigo-san

Anbefalte innlegg

Takk for i går :) *sjarmert av ikke-fisende Wanda*

Forøvrig kan jeg forsikre om at Nigo ikke på noen måte er gammal... ;)

Støttes fullt ut. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, Daria :kyss:

Men gammal er ikke så mye en alderstilstand, som en sinnstilstand. Den tilstanden der "gidder ikke"-prinsippet har tatt over styringen totalt. På egne vegne selvsagt, ikke barnas. Å være gammal vil si at det er et halvt år siden siste besøk hos frisøren, og tre år siden sist du var på kino (utenom "Surf's Up" og "Det lille spøkelset Laban"...), og du egentlig ikke bryr deg.

Skummelt. :overrasket:

Det ble selvsagt ingen konsert. Orket ikke styre med barnevakt og bekyrminger om gråtende Wanda. Det er faktisk ikke verdt å styre i timesvis og bekymre seg gjennom hele kvelden, bare for to timers moro. De eneste som gidder å gjennomføre noe slikt, er idealistiske førstegangsmødre. Men litt trist var det, for det første fordi det hadde vært en veldig morsom konsert. Og for det andre fordi jeg skuffet mine med-konsertgjengere. Men, men. Jeg satser på at Oslo Fagottkor har et juleshow- da er Wanda nesten året gammel, og alt er mye lettere.

Ellers... Det sies at ingenting er så galt at det ikke er godt for noe.

Kan det hende at det motsatte også er tilfellet? Ingenting er så godt at det ikke er galt for noe?

Jeg er jo evig takknemlig for at det ikke har vært et fnugg av søskensjalusi siden Wanda kom. Det er harmoni, interesse, søskenkjærlighet. Men likevel da. Når jeg hører, en vanlig morgenstund "Hei, hit med henne! Det er min tur til å ha henne nå, du hadde henne i går!", så tenker jeg at Wanda står i fare for å bli kraftig overstimulert. Storesøsknene elsker henne over alt på jord, men de behandler henne som en levende dukke, uten tanke på at det tross alt er et menneske det er snakk om. Det hender jeg må gripe inn og si at nei, dere kan ikke leke Wanda Airlines akkurat nå, hun er trøtt og må sove...

Stakkars lille jente. Men det er jo godt ment. Og om ikke annet, så blir hun en skikkelig tøffing :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ellers leter jeg desperat etter en låt som ringer konstant i barndoms-øret... Mine foreldre var blant de "gale" som kjøpte en videospiller til en avdeles avsindig pris tidlig på åttitallet, kun for å ta opp MTV.

Så er spørsmålet: hvor er dette minnet? Det er en irsk sang, kun vokal, minst 20 år gammel. Er det John Stone? Cannard? Er det overhodet mulig å finne dette på iTunes (tviler veldig)?

Og sånn går nerdens dager... :sjenert:

Edit: men jeg skal være ærlig nok til å innrømme at jeg er i ferd med å bli skikkelig fjortis, musikkmessig sett. Nynner på Timbaland og Justin Timbelake, til tross for at jeg strengt tatt er for gammel til sånt. Kan jeg skylde på Radio Norge? :lol:

For øvrig bæsjer Wanda selvlysende lysegrønt. Antagelig et resultat av gårsdagens krydrede potetmos med olivenolje. Hun er blid som en sol, så det har ikke laget krøll i magen, men den fargen er rett og slett... fascinerende!

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig bæsjer Wanda selvlysende lysegrønt. Antagelig et resultat av gårsdagens krydrede potetmos med olivenolje. Hun er blid som en sol, så det har ikke laget krøll i magen, men den fargen er rett og slett... fascinerende!

:hoho:

En ting som har slått meg, er hvor offentlig babybæsj er. Sett i motsetning til voksenbæsj, så klart. Riktignok skjønner jeg noe av årsaken til det, men det er vel egentlig også litt merkelig? Det skulle tatt seg ut om jeg skrev et innlegg om generelle tendenser i Ciaras liv i dagboken min, for så å avslutte med noe sånt som at: "Forøvrig så er jeg hardere i magen enn jeg pleier. I går satt jeg to timer på to uten at.... etc etc" :fnise:

Og bare så det er sagt, dette var ikke et spark til deg, Nigo! La de morsomme Wanda-anekdotene strømme på, for jeg måtte le godt her jeg sitter... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, Nigo, det å finne igjen de fantastiske barndomslåtene kan være en blandet velsignelse. Da jeg var barn hadde foreldrene mine en kassett som gikk omtrent hver gang vi kjørte bil, og etter det lille Ciara på 6 år kunne huske, var dette helt fabelaktig musikk. Jeg kom på dette for noen år siden, og spurte foreldrene mine hvilket band det egentlig var.

MODERN TALKING!

:hoho:

Så ikke ha for store forhåpninger til kvaliteten ;)

...jeg har ikke fått svart på PM ennå :sjenert: Skal gjøre det straks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvlysende grønt :skratte:

Er helt enig i Ciaras funderinger om offentligheten av babybæsj og annet gørr -en dagbokrunde hos spedbarnsforeldre kan være relativt udelikat... Men spreke farger er alltid underholdende :fnise: Pågamlehjem er det forøvrig også gjenstand for daglige diskusjoner, men da går det litt mer i kodespråk. Jeg lærte meg fort betydningen av "Hos x og y har magen virket i dag"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og vi mennesker er da fortsatt såpass enkle at noen detaljer er mer fascinerende enn man skulle tro. Jeg har selv tatt min mann på fersken i å titte i snytepapiret :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde lese Pinnsvinets eleganse! Se anmeldelse i dagboken min :) Tror den kunne passe ekstra godt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som har slått meg, er hvor offentlig babybæsj er. Sett i motsetning til voksenbæsj, så klart. Riktignok skjønner jeg noe av årsaken til det, men det er vel egentlig også litt merkelig? Det skulle tatt seg ut om jeg skrev et innlegg om generelle tendenser i Ciaras liv i dagboken min, for så å avslutte med noe sånt som at: "Forøvrig så er jeg hardere i magen enn jeg pleier. I går satt jeg to timer på to uten at.... etc etc" :fnise:

Selvlysende grønt :skratte:

Er helt enig i Ciaras funderinger om offentligheten av babybæsj og annet gørr -en dagbokrunde hos spedbarnsforeldre kan være relativt udelikat... Men spreke farger er alltid underholdende :fnise: Pågamlehjem er det forøvrig også gjenstand for daglige diskusjoner, men da går det litt mer i kodespråk. Jeg lærte meg fort betydningen av "Hos x og y har magen virket i dag"...

:hoho::ler:

:sjenert:

For det første, så tror jeg at kodespråk på eldrehjem må være en udiskutabelt god ting. Man vil jo gjerne være i stand til å spise lunsj, ikke sant? Og jeg har flere bekjente som har hatt ekstrajobber på både sykehjem og sykehus oppigjennom årene, og fått servert litt av hvert... Om ikke hjelpepleiere/sykepleiere har de mest delikate historiene, så har de definitivt de mest underholdende!

For det andre, babybæsj. Hvorfor er det et greit tema? Sånn i forhold til Ciaras langtrukne dotur, som forblir en godt bevart hemmelighet?

Min teori: Babyer er søte. Babybæsj er ikke like ekkel som vanlig bæsj. Derfor er det ikke like rart å kommentere dette, som det ville vært å kommentere annen bæsj. I tillegg er også bæsj (farge, frekvens, konsistens, boquet- jeg kommer til å sette opp et ukentlig skjema for Wandabæsj etter dette mønster...

NOT! :ler: ) en indikator på babyens helse. Og dermed mer stuerent å diskutere.

Men altså, jeg har ingen logisk løsning her, annet enn at Wandas bæsj ikke er ekkel. Og når den er selvlysende grønn, er den nesten litt morsom. Hun spiser mye mat, men får også pupp, så derfor lukter den ikke så fælt heller. Men i løpet av året går den på mystisk vis over til å bli ekkel. Og akkurat ekle bleier kan jeg mye om. Minstens bleier på slutten... det var helt pyton! Nok en gang, honnør til de som jobber på sykehjem og tar seg av voksen bæsj. Uten å spy kontinuerlig...

Og vi mennesker er da fortsatt såpass enkle at noen detaljer er mer fascinerende enn man skulle tro. Jeg har selv tatt min mann på fersken i å titte i snytepapiret :ler:

:hoho:

Har han tatt deg på fersken i å nevne episoden på KG? :fnise:

MODERN TALKING!

Ja, det var jo kvalitet! :ler:

Personlig ser jeg alltid for meg en kraftig balleskvis når de går en oktav opp i refrenget, det blir mye moro utav sånt...

Men det man påføres i barndommen, slipper man ikke unna. Sånn er det bare. Da jeg var tre år og mine besteforeldre kom kjørende milevis for å besøke oss, var min reaksjon å løpe mot bilen mens jeg ropte "Dettedaaar! Biaeuja!", som oversatt betyr "Bestefar! Spill halleluja!" :rodme:

Dette betydde, selvsagt, Volleberg-gruppa. For de av dere som ikke har hørt om denne perlen i norsk musikk, så besto det av tostemte jesus-sanger av damer i foldeskjørt og menn med bart som spilte på gitar og vandrebass. Det verste er, jeg liker det ennå. Og enda verre, det gjør min mor også- hun som bevisst ikke døpte sine barn og hater alt som smaker av indoktrinering. Men Volleberg-gruppa er Barndommens Dal. Hvis noen er i besittelse av denne herligheten på CD, og ikke kun på kassett (den er utslitt...), send PM. Jeg betaler godt! :ler:;

Når det gjelder Clannad, så har jeg ennå ikke funnet den sangen jeg leter etter. Og dette er ikke bare barndoms-nostalgi, det var bra musikk. Søren også, ser ut til at jeg blir nødt til å gå gjennom hele LP-samlingen. Men må man, så må man!

:rope: Wanda-nytt:

Wanda har byttet til sportsvogn. Hvor ble det av babyen min? :grine:

Hun ser fryktelig liten ut i vogna, og vingler litt, men er veldig fornøyd med å sitte oppe og se ut i verden.

Hun har spist fiskekake og brød i dag, i tillegg til vanlig grøt og Nestle-middag.

Hun tar planken. Altså, står med hendene og tærne i bakken og hever kroppen strakt opp i lufta. Den jenta har vært råsterk fra dag 1, bare så synd at ikke hodet henger med... :fnise: Hun er nemlig svært mobil, men det går ikke den veien hun ønsker. Det går bakover og ikke framover, og det er en stadig kilde til frustrasjon. Hvis du plasserer en leke foran Wanda, såvidt utenfor rekkevidde, har hun på et halvt minutt akt seg flere meter BORT fra leken. Men det var jo ikke dit hun skulle! ------> :sur:

Bæsje-rapporten utgår i dag, av frykt for represalier.

Ellers: Lesehesten har hoppet fra tremeter'n, Sommerskolen er over for i år og alle har ferie. Danna er borte igjen, i flere uker. Savner gubben min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp og hoppe, ut på tur, aldri sur, morgenstund har gull i munn!

:sprettoy:

*småbarnsmor*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart (men egentlig ikke rart) at hun begynner å bli så stor! Jeg ser for meg den lille babyen som ligger stille og skuer litt småmistenksomt rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min teori: Babyer er søte. Babybæsj er ikke like ekkel som vanlig bæsj. Derfor er det ikke like rart å kommentere dette, som det ville vært å kommentere annen bæsj. I tillegg er også bæsj (farge, frekvens, konsistens, boquet- jeg kommer til å sette opp et ukentlig skjema for Wandabæsj etter dette mønster...

NOT! :ler: ) en indikator på babyens helse. Og dermed mer stuerent å diskutere.

Det finnes sikkert de som gjør det også :ler:

Men altså, jeg har ingen logisk løsning her, annet enn at Wandas bæsj ikke er ekkel. Og når den er selvlysende grønn, er den nesten litt morsom. Hun spiser mye mat, men får også pupp, så derfor lukter den ikke så fælt heller. Men i løpet av året går den på mystisk vis over til å bli ekkel. Og akkurat ekle bleier kan jeg mye om. Minstens bleier på slutten... det var helt pyton! Nok en gang, honnør til de som jobber på sykehjem og tar seg av voksen bæsj. Uten å spy kontinuerlig...

Det er utrolig hvor fort man vender seg til ting... Jeg jobbet der en sommer, og etter et par dager var bleieskift en vane. Den psykiske delen av det var mye verre.

Dette betydde, selvsagt, Volleberg-gruppa. For de av dere som ikke har hørt om denne perlen i norsk musikk, så besto det av tostemte jesus-sanger av damer i foldeskjørt og menn med bart som spilte på gitar og vandrebass. Det verste er, jeg liker det ennå. Og enda verre, det gjør min mor også- hun som bevisst ikke døpte sine barn og hater alt som smaker av indoktrinering. Men Volleberg-gruppa er Barndommens Dal. Hvis noen er i besittelse av denne herligheten på CD, og ikke kun på kassett (den er utslitt...), send PM. Jeg betaler godt! :ler:

Jeg prøvde -fordi jeg er en nysgjerrig sjel og dessuten har ferie og mye tid til overs -å google Volleberg-gruppen, uten hell. Du får prøve en annonse på finn... :fnise:

Bæsje-rapporten utgår i dag, av frykt for represalier.

Ikke sjener deg for vår skyld :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

*innom og vanner blomster og tørker støv*

Takk for innsatsen, Skravla! :klem:

Det trengtes. Og nei, jeg har ikke vært et par uker på en strand i det indiske hav. Jeg har vært offline! Det som har skjedd, er nett-trøbbel over lengre tid. Noe så forbasket irriterende! :sur:

Nada KG, nada mail, nada nettbank, nada FINN.no (veldig nyttig for å finne de jobbene jeg ikke kommer til å få- pføy!). Kom meg ikke en gang inn på iTunes Store for å legge inn de siste Radio Norge-dillene mine- for eksempel

Men hell i uhell, kommunikasjons-sammenbruddet sammenfalt heldigvis med sommerens fineste tid, så vi har nærmest bodd på stranda uansett. Carson har fulgt etter Lesehesten og svømmer som en fisk og hopper fra tremeteren han også. Og Wanda har vært uti til halsen, og hviner av fryd når vi snurrer henne rundt i vannet...

Hun har nok arvet pappas muskler, ja, Pasha. Mammas muskler kan det umulig være. Og tadaaa! Lille Wanda er nå mobil. Etter tre uker der hun sto illsint med rumpa i været og vugget fram og tilbake, farer hun nå rundt i huset som et olja lyn og graver i alle potteplantene hun finner. Strandlivet falt også i smak, der er det nemlig både sand og gress, begge deler er godt egnet for studier i forhold til smak, lukt og konsistens. Forsker-Wanda har hatt nok å gjøre, hun ligger ikke på latsiden og perfeksjonerer fargen, neida- hun kravler rundt og smaker på alt hun finner.

Og hun drar seg opp i stående stilling også.

Lillejenta er i ferd med å bli stor... *snufs*

Heldigvis mangler hun fortsatt både tenner og hår, så hun kan være mammas lille koseklump en stund til. :sjarmor:

Nå må mor snart finne sengen. Det tar på å være badevakt for fire stykker samtidig. Det har i det hele tatt vært en utrolig lite avslappende ferie :ler:

MEN nå kan høstværet bare komme, jeg har verdens beste samvittighet. Ingen kan si at vi ikke har brukt det finværet som har vært, og i typisk norsk "ut på tur, aldri sur"-ånd må jeg si meg veldig fornøyd med det.

Håper alle som snubler innom også koser seg i finværet! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig Wanda-rapport.

Så herlig med liten Wanda som elsker stand og vann. Og flinke Carson som nå er svømmedyktig og hopper fra 3-metern. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nett-manger over lengre tid er jo en moderne form for tortur... *stor medlidenhet*

Mobil Wanda allerede! :dåne: Du har vel nok å henge fingrene i og følge med på da... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...