Gå til innhold

Fremad i alle retninger!

Nigo-san

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Daria: skadefryd er som kjent den beste fryd!

Men min mest psykotiske insektepisode er enda bedre, egentlig. Det var den gangen jeg fant en uvanlig stor irrgrønn bille med kjempelange bein innendørs. Den lot seg ikke jage ut, der den stod godt plassert på en potteplante i vinduet. Så hva gjør Ciara da?

1. Henter parfymen (L'eau d'Issey, for de som måtte lure)

2. Sprayer parfyme på billen, og delvis selvsagt også på vindusruta bak

3. Billen reagerer vesentlig mindre enn jeg forutså, det er vel det tykke skallet som har skylden

4. Forundret og forskrekket sprayer jeg på en god del mer

5. Billen begynner å gå litt utstødig, men fortsatt altfor bevisst etter min smak

6. Så begynner billen å gjøre mine til å ville fly, og jeg får panikk, for nå må det virkelig handles

7. Jeg griper det nærmeste jeg kan slå billen med, det viser seg å være en banan, en godt overmoden sådan

8. Jeg slår billen med bananen, både billen og bananen blir temmelig mos, og potteplanten (med krukke) som billen satt på raser ned fra vinduskarmen og knuser på gulvet

9. Og det er i dette flotte øyeblikket at mannen kommer inn døra. Og der ser han altså meg stå i en stor parfymesky, med en knust potte, plante og en most banan utover gulvet, og han får gråtkvalt beskjed om å rydde opp alt sammen.

(noe han gjorde :hjerte:)

Og sånn går nu dagan :ler:

Fantastisk! :skratte:

Jeg ser det levende for meg. Og tenker at mannen din ble mer enn en smule forvirret, et øyeblikk der...

Note to Nigo: Jeg tror ikke du skal invitere Ciara hjem for å se på pinnedyrene. Og hvis du allikevel gjør det - sørg for å gjemme bananene.

Onsdag kl 19- Ciara- husk vin- gjemme bananer :fnise:

Når det gjelder småkryp som edderkopp, fluer etc., så er det veldig kjekt å ha en liten hund! Min voff spiser dem nemlig! :hoppe:

Det gjorde katten min også... og det verste var at hun var like stolt hver gang hun klarte å fange en flue. Mind you, vi snakker om et dyr som ikke tålte utelivet i det hele tatt, hun ble helt skrekkslagen hvis vi prøvde å ta henne en tur rundt kvartalet. Og synet av en mus hadde antagelig gitt henne hjerteinfarkt. Men jaktinstinktet var i høyeste grad på plass, og min patetiske Pus var alltid like stolt når hun kom med byttet sitt (fluen) og forventet ros og applaus :ler:

Det er vel dog mer tak i hunden din! :Nikke:

En annen kjekk ting med hunder, er at de spiser matrester. Husker at vi var invitert bort en gang da Lesehesten var et drøyt år. Vi spiste tapas, men Lesehesten fikk spaghetti, og mistet (naturligvis) mesteparten på gulvet. Enter Belle, vertskapets gamle labrador, og vips var all spaghettien på mystisk vis forsvunnet.

Når jeg rengjør kjøkkenet, og det skrangler i støvsugeren og vaskevannet er grått, hender det jeg ønsker meg en Belle jeg også. Pinnedyrene blir det trolig liten hjelp i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en ekte åttitallsfantast spoler jeg tilbake til dette:

Jeg er jo nesten flau for å innrømme det selv. I dag har jeg sunget til både Paul Young og Alphaville (!!)... :rodme:

Og når Danna kommer hjem i kveld, skal jeg jammen forsøke å overføre litt fornøydhet på ham også. Radio Norge satte med på ideen med Paul Young. Det MÅ da være en slager fra gubbens storhetstid som diskotek-kliner og partyløve. Så soundtracket er i alle fall klart! Heldigvis kan man ikke HØRE hårsveis!

God lørdagskveld til alle innomsnublere!

Nice :)

Håper det fortsatt går fint med lille Wanda!

Det finnes for øvrig badeland som er nærmere Oslo enn Raufoss, men det vet du vel, og nå er det vel uansett strand som gjelder.

Og: jeghar usannsynlig edderkoppskrekk og har forgjeves forsøkt å sende katten på oppdrag når de har brutt seg inn i mitt hjem. Høh. Ikke mye hjelp å få fra den kanten, gitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel snikleser melder seg :sjenert:

Sniklesere som melder seg er alltid hyggelig! :velkommen:

Hyggelig at noen leser vissvasset mitt.

I den gamle dagboka hadde vi bare en reke- og den utviklet seg til å bli Wanda herself :ler: Ja tenk, for ett år siden gikk hun under navnet "Reka", og hadde både gjeller og hale. Og i dag fikk jeg innkalling til velkomstmøte i barnehagen. Det er nesten skummelt hvor fort tiden går.

Apropos tid, så er da dette en ukristelig tid å være oppe på. Men sånn ble det i dag, og siden døgnrytmen er mer eller mindre borte likevel, så spiller det knapt noen rolle.

Og nei, det er ikke Wandas feil. Hun sover som hun alltid har gjort, fra åttetiden om kvelden til fem-seks om morgenen. Feilen heter "Juni", og er en styggedom på linje med slektningen "Desember". Etter et par kaos-bananas-uker har jeg forstått poenget med begge to: de er der for at vi skal bli ekstra glade når ferien begynner. For jeez, jeg har vært så stressa den siste tiden at jeg knapt husker mitt eget navn når alle ungene er i seng. Danna er selvsagt ikke hjemme for tiden, og når han ringer, går det mest i gutturale grynt fra min side. :ler: Når 300 småting kommer på en gang, og alle fritidsaktiviteter, klasser og barnehager har opptil flere avslutninger, og du slenger inn en cup og konsert eller fire, og så finner tre bursdagsinvitasjoner i barnas sekker, og du skal ta med kake hit, og levere mat der, og så er det piknik dagen etter og skole og barnehage og henting går sin vante gang på toppen... så koker det litt over.

Nå ser jeg endelig slutten på det. Bare noen dager til, så er vi i boks. Da skal jeg ta meg av innboksen både på mail og telefon, og innvilge noen late dager til Wanda. For hun må jo henge med på all viraken, stakkars. Jaja, hun blir en tøff jente, om ikke annet. :ler:

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og: jeghar usannsynlig edderkoppskrekk og har forgjeves forsøkt å sende katten på oppdrag når de har brutt seg inn i mitt hjem. Høh. Ikke mye hjelp å få fra den kanten, gitt :fnise:

Du må oppdra katten bedre, Fresi! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gitt opp katteoppdragelsen. Hun får bli et luksusmedlem i familien :)

Men jeg må si jeg beundrer deg når det gjelder hvordan du sjonglerer alle de bursdagspiknikavslutningscupene. Jeg synes det er mye med en eneste, og du har hauger :fnise:.

Forresten husker jeg den lille reka - det er et under at du nå har en helt levende Wanda som farter rundt og får barnehageinvitasjoner! Himmel. Hvor gammel er hun nå? Ikke riktig klar for parkdress ennå vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria: skadefryd er som kjent den beste fryd!

Selvfølgelig :sjarmor:

Det finnes for øvrig badeland som er nærmere Oslo enn Raufoss, men det vet du vel, og nå er det vel uansett strand som gjelder.

Et av dem ligger til og med så praktisk til at mor kan få selskap i kafeen mens ungene bader ;)

Nå ser jeg endelig slutten på det. Bare noen dager til, så er vi i boks. Da skal jeg ta meg av innboksen både på mail og telefon, og innvilge noen late dager til Wanda. For hun må jo henge med på all viraken, stakkars. Jaja, hun blir en tøff jente, om ikke annet. :ler:

Barn nr 1 blir verdens midpunkt, barn nr 4 blir et vedheng? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniklesere som melder seg er alltid hyggelig! :velkommen:

Hyggelig at noen leser vissvasset mitt.

I den gamle dagboka hadde vi bare en reke- og den utviklet seg til å bli Wanda herself :ler: Ja tenk, for ett år siden gikk hun under navnet "Reka", og hadde både gjeller og hale. Og i dag fikk jeg innkalling til velkomstmøte i barnehagen. Det er nesten skummelt hvor fort tiden går.

:fnise: Jeg er en smule mer utviklet enn som så, har kommet forbi gjelle og hale stadiet :tunge1:

Men spør som de andre hvor gammel er lille-store Wanda blitt? Skal hun begynne i barnehagen nå i august? Trodde hun bare var maks 6 mnd jeg.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fest og fyrverkeri!

Det er ferie! Ferie! Ferie!

Ikke mer stress og mas, ingen avslutninger og tull før langt uti desember! Ikke noe løpe-for-å-rekke-bussen-mens-du-pakker-Carsons-sekk-og-knyter-Minstens sko-samtidig-greier. Ikke på lenge, lenge.

O, lykke. :juhu:

Vel, ferien har startet, og jeg er en morder.

Lesehesten og Carson sjekket ut allerede i går for å ta turen til det store utland, og heldige jeg ble sittende igjen med ansvaret for to kjæledyr. De levde ikke særlig lenge, stakkars, selv om de pep hjerteskjærende etter oppmerksomhet. Men det er ikke min feil! Jeg prøvde virkelig, men jeg fant ikke ut hvordan jeg fikk tørket bæsjen!

Lesehesten og Carson kommer aldri til å tilgi meg at jeg kverket Tamagotchiene deres. *sukk*

Noen ganger er jeg fristet til å mene at alt var mye bedre før, da kosedyrene het Bamse og hadde pels. Nuvel.

Barn nr 1 blir verdens midpunkt, barn nr 4 blir et vedheng? :fnise:

Det er er ingenting å fnise av, men tvert imot en svært korrekt beskrivelse av virkeligheten. ;)

Forresten husker jeg den lille reka - det er et under at du nå har en helt levende Wanda som farter rundt og får barnehageinvitasjoner! Himmel.

Ja, ikke sant... det er helt merkelig. Hadde vi, på denne tiden i fjor, virkelig et liv uten den lille smilemaskinen som akkurat nå ligger i senga si og snorker og fjerter? Hadde vi morgenstunder uten babygrøt, hadde vi kvelder uten å skifte på verdens søteste lille rakker som elsker å gnafse på tærne sine?

Det var jo sånn. Men det føles som om Wanda "alltid" har vært her. Jaja, det betyr vel bare at hun har sklidd rett inn i flokken. :)

:fnise: Jeg er en smule mer utviklet enn som så, har kommet forbi gjelle og hale stadiet :tunge1:

Men spør som de andre hvor gammel er lille-store Wanda blitt? Skal hun begynne i barnehagen nå i august? Trodde hun bare var maks 6 mnd jeg.. :klø:

Ikke bare er du forbi gjeller- og halestadiet, du har jo fått vinger også!

*imponert* :lol:

Og lille-store Wanda har rundet fem måneder. Og er blitt helt turbo :ler:

Hun kryper, ruller og åler seg rundt, og vil så veldig, veldig gjerne krabbe. Men magen er så atfor tung, og stumpen likeså, og opptrinnet ender med ett stykk sinna Wanda som ligger og småkjefter med høy stemme. Artig!

En liten matmons har hun også blitt, både grøt og middag sklir ned på høykant. Og aller helst dessert. Smart unge. Her om dagen smakte hun ørsmå biter av hamburgerbrød, det var festlige greier. Og ellers er de berømte tærne ofte på menyen.

Hun har fått barnehageplass fra høsten av, ja. Så hun blir den minste av alle på babyavdelingen... Det river litt i hjertet, det skal jeg innrømme. På den annen side ligger hun godt an til å bli avdelingens kjæledegge, liten, søt og blid som hun er. Men jeg synes det er tidlig, det skal jeg innrømme. Likevel er det ikke så lett å klage, når det tross alt er første gangen vi har fått plass på hovedopptaket- det er intet mindre enn et mirakel her i Oslo indre by...

Men aller først skal vi ha en lang, fin sommer sammen! Hun har allerede blitt en dreven strandløve, der hun ligger og soler rumpa, kun iført solhatt, og begeistret stapper munnen full av sand. Jeg krysser fingre, bein og pupper for at det blir en solrik sommer! Hvis ikke kommer jeg til å klage side opp og side ned om tilværelsen med fire unger som kjeder seg innendørs i fire uker i strekk.

Eksosristen, gå hjem og vogg! :hår:

Det bare MÅ bli en fin sommer i år, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den feriefeiringen skulle jeg ønske gjaldt meg og. Har enda mange arbeidsdager til jeg kan nyte ferielivets gleder. Men et raskt blikk ut av vinduet forteller meg at det ikke haster med ferie. Sol og badetemperatur er mangelvare.. dobbelt sukk.

Pussig med slike småe wandaer at så mye skal oppleves gjennom munnen.

God helg Nigo. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fest og fyrverkeri!

Det er ferie! Ferie! Ferie!

:juhu: :danser: *har også ferie* Noer fordeler skal man jo ha av å være ansatt i redusert stilling i skoleverket... :ler:

Vel, ferien har startet, og jeg er en morder.

Lesehesten og Carson sjekket ut allerede i går for å ta turen til det store utland, og heldige jeg ble sittende igjen med ansvaret for to kjæledyr. De levde ikke særlig lenge, stakkars, selv om de pep hjerteskjærende etter oppmerksomhet. Men det er ikke min feil! Jeg prøvde virkelig, men jeg fant ikke ut hvordan jeg fikk tørket bæsjen!

Lesehesten og Carson kommer aldri til å tilgi meg at jeg kverket Tamagotchiene deres. *sukk*

Noen ganger er jeg fristet til å mene at alt var mye bedre før, da kosedyrene het Bamse og hadde pels. Nuvel.

:skratte:

Er Tamagotchiene tilbake? Trodde det var lenge siden de hadde sin storhetstid, men da så jeg vel ikke feil da, da jeg syntes jeg så noen holde på med en forleden...

Forøvrig er jeg en smule misunnelig på avkommets ekspedisjon til det store utland, ettersom jeg knapt skal lenger enn Oslo i sommer, annet enn på dagsturer. *prøver å ikke tenke på lillebror som er på to ukers rundreise i Japan*

En liten matmons har hun også blitt, både grøt og middag sklir ned på høykant. Og aller helst dessert. Smart unge. Her om dagen smakte hun ørsmå biter av hamburgerbrød, det var festlige greier. Og ellers er de berømte tærne ofte på menyen.

Hun har åpenbart skjønt noe viktig allerede :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamagotchien er tilbake her i huset faktisk! Sambo fant min gamle gule, byttet batteri og vips levde den. Er derfor han har vært så mye i kjelleren ja! :ler:

Hvis det blir fint vær, så kan jeg komme og være strandløve sammen med dere. Kan hjelpe til med å småspringe etter kravlende Wanda. Jeg er mest vant med sånne små, eller sånne i skolealder, men sist vi møttes så viste nest minsten din sin meg den fine genseren sin (tror det var en dinosaur).

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk det samme, Skravla! :klem:

Og ingen fjert i dag nei... skjønt hun småfjerter litt i søvne her nå. Kanskje hun begynner å lære seg folkeskikk, rett og slett?

Har enda mange arbeidsdager til jeg kan nyte ferielivets gleder. Men et raskt blikk ut av vinduet forteller meg at det ikke haster med ferie. Sol og badetemperatur er mangelvare.. dobbelt sukk.

Pussig med slike småe wandaer at så mye skal oppleves gjennom munnen.

Toro! Long time no see, koselig å høre fra deg!

Du har rett i at det ikke haster med ferie så lenge regnet høljer ned... Men som sagt har jeg bestilt sol og sommer per postordre.

Ikke at det har ankommet riktig ennå, her i området har været gått fullstendig av hengslene de siste dagene, med sol, øsregn og torden i tilfeldig rekkefølge 5-6 ganger daglig...

Alt skal i munnen, ja, så til de grader! Var innom bestemor på jobben i lunsjen i dag, og alle kollegene som skulle dikke-dikke med hendene til Wanda fant snart ut at det ikke var noen god idé. Hun tar et realt jafs hvis du kommer for nær :ler:

Er Tamagotchiene tilbake? Trodde det var lenge siden de hadde sin storhetstid, men da så jeg vel ikke feil da, da jeg syntes jeg så noen holde på med en forleden...

Å jada, de er tilbake. Ti år etter første bølge, men siden i fjor høst har det vært på'n igjen. De er litt mer fancy nå da- de kan linkes til hverandre, leke med hverandre, og sende post (? Tror jeg. Det er mange funksjoner jeg ikke skjønner, for eksempel dette med bæsjen... For en måte å omkomme på, ungene kommer til å bli rasende).

Lillebrødre skal forresten ikke på rundreise i Japan, de skal ha kjedelig sommerjobb som avisbud! ;)

Hvis det blir fint vær, så kan jeg komme og være strandløve sammen med dere. Kan hjelpe til med å småspringe etter kravlende Wanda. Jeg er mest vant med sånne små, eller sånne i skolealder, men sist vi møttes så viste nest minsten din sin meg den fine genseren sin (tror det var en dinosaur).

Dinosaurgenseren, ja :ler:

Han er stolt av den.

Du trenger forresten ikke løpe så fort hvis du skal holde følge med Wanda, hun er ikke SÅ rask ennå. Derimot må du kanskje skjerme den omliggende vegetasjonen mot å bli fortært i ett eneste jafs- alt skal i munnen, absolutt hele tiden. Vi får bare håpe på godt vær og mulighet til strand-dager for strandløver...

*kikke truende opp mot skyene*

Akkjasann. Nok en dag er over, hektisk men hyggelig.

Men jeg gruer meg til i morgen. Det virket liksom som en veldig god idé i vinter, da jeg ble bedt med på konsert den 25. juni. Det blir morsomt, det blir bra...

Så hvorfor har jeg ikke lyst i det hele tatt? Fordi Wanda... Hun sover riktignok ganske greit, men jeg vedder en hundrelapp på at i morgen klarer hun ikke sovne, og jeg må dra, og klarer ikke konsentrere meg om konserten i det hele tatt, og får 50 fortvilte anrop på mobilen, må gå midt i- og kommer hjem til en forgrått, fortvilet Wanda og ett stykk askegrå, svett mann.

Æsj. Jeg skulle takket nei. :tristbla:

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyssjj da. Wandapusen kommer til å oppføre seg eksemplarisk, as always :Nikke:

Dessuten har du også godt av å få med deg en konsert. Livet kan jo ikke bare by på avslutningsmatpakkecup'er vettu :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har du jo rett i... :ler:

Men etter et par-tre babyperioder setter latskapen inn, i hvert fall for meg. Å ordne og styre i timevis for å få et par timer fri... Nei, da er det greiere å ta babyen selv. Er jo bare det første året det er snakk om eller så, og kinofilmer og konserter vil det alltids være nok av...

*innser at sånne som meg er årsak til tråder som "Hvorfor lar folk livet stoppe opp når de får barn?" osvosv*

Men det er ingenting som er stoppet opp her, altså. Det er bare... satt på vent? :fnise:

Da Lesehesten var baby, kunne jeg finne på å pumpe i timevis, instruere barnevakter grundig, og spandere taxi fram og tilbake bare for å få en time eller to fri. Og Carson ble plassert MiniSats så fort han tok smokken. Begge to ble pakket ned og tatt med på fest, gjerne langt ut i de små timer, og klokka fem neste morgen var det opp og like blid.

Men nå?

Nigo har blitt gammal, rett og slett. Jeg gidder ikke. Ikke har jeg behov for alenetid (i hvert fall ikke fra babyen, de andre rakkerne kan gjerne dra på tur til mormor av og til). Vennene mine har sluttet å ha fest, for de er slitne småbarnsforeldre selv. Og ingen Sats i verden kan gjøre noe med de latterlige skinnfillene som liksom er puppene mine, så det har ingen hensikt. Håret kan også klippes til neste år, det er nemlig praktisk med hestehale.

Gammal, uten tvil. :sukk:

Vi får se hva det blir til i kveld.

Akkurat nå ligger Wanda og surfer på varmekablene og sier "Nei, nei!" :overrasket:

Der ser dere, min intelligente datter har forstått at mamma vurderer å reise fra henne i hele to timer, og gir klart uttrykk for sin mening om akkurat det.

Eller- så småkjefter hun bare på den røde heliumballongen hun fikk i går. Kanskje den har vært så frekk og fly opp i taket eller noe sånt. Mulig det er en mer rasjonell forklaring... ;)

Været er aldeles strålende, sommerbestillingen min har tydeligvis gått inn. Ha en fortreffelig dag!

Endret av Nigo-san
Leif was here
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyssjj da. Wandapusen kommer til å oppføre seg eksemplarisk, as always :Nikke:

Og en av grunnene til den ovennevnte latskap, er nettopp babyers evne til å være snille og greie helt til noe spesielt skal skje. Da er det plutselig ekstra festlig å slå seg vrang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for i går :) *sjarmert av ikke-fisende Wanda*

Forøvrig kan jeg forsikre om at Nigo ikke på noen måte er gammal... ;)

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...