Nigo-san Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #141 Del Skrevet 24. mai 2008 Milde moses, de koristene til Paul Young var virkelig fascinerende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #142 Del Skrevet 25. mai 2008 Om det var Paul Young som gjorde utslaget, vites ikke, men jøssenam... den gubben min er flott altså! :dåne: *nyforelska, fjortis og fjollete* Nuvel, får ikke fjolle for mye. Travel dag i dag, med digert familieselskap og greier. Og jeg skal ha en stor, ufrivillig rolle i festlighetene. Just my luck! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 25. mai 2008 #143 Del Skrevet 25. mai 2008 Så søtt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. mai 2008 #144 Del Skrevet 26. mai 2008 * av Carson som ville ha Wanda med i sklien* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #145 Del Skrevet 30. mai 2008 Nei, nå er det på tide å gå og legge seg, altså. Øynene sklir igjen, kaffen er lunken og jeg har- o'skrekk og gru- nettopp kjøpt "Living next door to Alice" på iTunes Store. Living next door to Alice! Smokie!! Det æ'kke mulig! Sitter og gjesper, og konstaterer at fredagskveldene ikke er hva de en gang var. *mimre om festlige kvelder og høy musikk- altså ikke Smokie* Det har nok en naturlig sammenheng med at lørdagsmorgnene heller ikke er hva de en gang var. *glede seg til opp klokka seks og cornflakes på gulvet* Ha en strålende helg, alle sammen. Det skal ikke stå på været i hvert fall, etter hva jeg har hørt! Så søtt! Ja, det er jo godt at det er sånn innimellom, selv etter sånn ca 130 år. * av Carson som ville ha Wanda med i sklien* Hehe, Carson er... entusiastisk som storebror, det skal han ha. Wanda skal nok få kjørt seg litt med ham fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. mai 2008 #146 Del Skrevet 30. mai 2008 ...og hvis det er en trøst, så er heller ikke fredagskveldene mine som de var. Kan ha sammenheng med at jeg, til tross for min forholdsvis unge alder, likevel ikke er atten lenger, og at jeg er godt etablert og ute i arbeidslivet. For faktum er at jeg er trøtt som en dupp enda jeg har sovet i to timer siden jeg kom hjem fra jobb. Og jeg har vurdert å legge meg for alvor siden ni, selv om jeg - i motsetning til deg - kan sove til to i morgen om så skal være. Men jeg merker at jeg begynner å bli satt og gammeldags i den forstand at jeg så veldig gjerne vil ha med meg litt av lørdagen, og det gjør at jeg sjelden legger meg supersent og sjelder drikker meg superfull. Brisen og småsent, helt greit, men jeg vil altså gjerne være uthvilt og ha spist frokost når klokka er elleve. Har vel noe med at jeg setter mer pris på helgen etter jeg begynte å jobbe fast, og veldig gjerne vil at den skal vare lengst mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. mai 2008 #147 Del Skrevet 30. mai 2008 Sitter og gjesper, og konstaterer at fredagskveldene ikke er hva de en gang var. *mimre om festlige kvelder og høy musikk- altså ikke Smokie* Det har nok en naturlig sammenheng med at lørdagsmorgnene heller ikke er hva de en gang var. *glede seg til opp klokka seks og cornflakes på gulvet* Det er vel ikke utenkelig at det er en sammenheng der... Det viser seg at det også er en sammenheng mellom bredbånd og sene kvelder -og tilsvarende trøtte morgener... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. mai 2008 #148 Del Skrevet 30. mai 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 1. juni 2008 #149 Del Skrevet 1. juni 2008 Smokie :rødme: Var på konsert i Konserthuset med Smokie..... og det sier seg vel selv at den musikken er noe jeg liker..... Er for gammel til å drikke meg supfull på fredagkvelder, men synes det er deilig å sove lenge om morgenen. Blir som Daria skriver... brebånd = sene kvelder og trøtte morgener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. juni 2008 #150 Del Skrevet 1. juni 2008 Kombinasjonen Radio Norge og Paul Young ga plutselige Nigo-assosiasjoner i bilen i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #151 Del Skrevet 4. juni 2008 Det viser seg at det også er en sammenheng mellom bredbånd og sene kvelder -og tilsvarende trøtte morgener... Næh, du sier ikke det? Smokie :rødme: Nå fikk jeg lyst til å dra på karaoke med Skravla! Kombinasjonen Radio Norge og Paul Young ga plutselige Nigo-assosiasjoner i bilen i dag... Min Radio Norge-entusiasme fikk seg et lite knekk da musikken stoppet til fordel for en radiodebatt her om dagen. "Hvor mye vinner FrP på økte bensinpriser?" Frank Aarebrot påpekte at det var Stortinget og ikke SV som hadde avgjørelsesmyndighet i denne saken, men akkurat det poenget gikk visst programlederen hus forbi Nåja. Musikken er god den! Selv om jeg mistenker at de kjører spillelister på repeat en uke av gangen. Det kan umulg være tilfeldig at vi har hørt "You're in the army now" fem-seks dager på rad. Litt sløvt egentlig, med musikk fra fire tiår å velge mellom burde det da være mer enn nok til å variere litt mer... Uansett. Nå er det snart ferie, og det er akkurat som desember: bare mas og kjas. Avslutninger på absolutt alt, sommerfester og skolekvelder. Kabalen går såvidt opp- bare to dager som går under kategorien "Helt Umulig". Det er til å leve med. Men stakkars Wanda, som må være med på alt hele tiden. Hun blir en liten tøffing med høy stressterskel... Og det kan se ut som vi pådrar oss husdyr! Som unger flest har mine lyst på både katt og hund, men det passer ikke så bra her vi bor nå (dagens understatement, vi har jo såvidt plass til oss selv!). Løsningen kom fra uventet hold- en av Carsons kompiser. Pinnedyrene hans har nemlig fått unger, så i tillegg til tre lange pinner i terrariet, har han nå 40-50 barnåler. Pinnedyr passer utmerket, både i størrelse og arbeidsmengde. Må bare passe på at Minsten ikke klemmer dem flate. Og at vi husker på å lukke terrariet godt. Moren til Carsons kamerat hadde glemt det en dag, og dermed var ørten vandrende pinner på vei ut i stua. Litt kjedelig om man tror gulvet er fullt av rusk og rask, og finner fram feiebrettet og kaster kjæledyrene sine i søpla... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4. juni 2008 #152 Del Skrevet 4. juni 2008 Barnåler Vandrende pinner er for meg bare et morsomt bilde i farmors gamle bok om verdens dyr... *mimre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #153 Del Skrevet 4. juni 2008 Barnåler Vandrende pinner er for meg bare et morsomt bilde i farmors gamle bok om verdens dyr... *mimre* Hehe, de er faktisk ganske søte. Men jeg vet ikke helt i hvilken grad man kan håpe på et varmt og personlig forhold til dem. Eller om det i det hele tatt er mulig å skille dem såpass fra hverandre at vi kan gi dem navn. Hvis det er mulig, kan vi ha hver vår! Wanda får det minste pinndyret. Navn: "Ngggguæææh!" Minsten får det raskeste pinnedyret. Navn: "Lynet McQueen" Carson får et spenstig, litt sleskt pinnedyr. Navn: "Cristiano Ronaldo" Lesehesten får pinnedyret som liker å gjemme seg bort. Navn: "Harry Potter" Danna får et langt, slankt, elegant eksemplar. Navn: "Angelina Jolie" (skjønt, da risikerer vi jo å få innihampen mange barnåler etterhvert). Og mor sjøl får et gammalt, lettere forsoffent pinnedyr som hadde sine glansdager på 80-tallet. Det er vel unødvendig å opplyse om navnet... Paul Young ga plutselige Nigo-assosiasjoner Hjelp, jeg er blitt Paul Young- dama! Uff og huff. Føler et påtrengende behov for å understreke at dette handler om nostalgi. Nostalgi. Nostalgi. Menneh... apropos Paul, så fikk jeg nettopp følgende melding fra Gubben: "Møtet ferdig klokka ett, dropper kontoret etterpå. " Hurra, alene-hjemme-dag! *planlegger å få Wanda til å sove, så mor og far kan droppe lunsjen til fordel for is og bedrive syndige aktiviteter midt på dagen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4. juni 2008 #154 Del Skrevet 4. juni 2008 Hehe, de er faktisk ganske søte. Men jeg vet ikke helt i hvilken grad man kan håpe på et varmt og personlig forhold til dem. Eller om det i det hele tatt er mulig å skille dem såpass fra hverandre at vi kan gi dem navn. Hvis det er mulig, kan vi ha hver vår! Wanda får det minste pinndyret. Navn: "Ngggguæææh!" Minsten får det raskeste pinnedyret. Navn: "Lynet McQueen" Carson får et spenstig, litt sleskt pinnedyr. Navn: "Cristiano Ronaldo" Lesehesten får pinnedyret som liker å gjemme seg bort. Navn: "Harry Potter" Danna får et langt, slankt, elegant eksemplar. Navn: "Angelina Jolie" (skjønt, da risikerer vi jo å få innihampen mange barnåler etterhvert). Og mor sjøl får et gammalt, lettere forsoffent pinnedyr som hadde sine glansdager på 80-tallet. Det er vel unødvendig å opplyse om navnet... Hjelp, jeg er blitt Paul Young- dama! Uff og huff. Føler et påtrengende behov for å understreke at dette handler om nostalgi. Nostalgi. Nostalgi. Nostalgi skal ikke undervurderes Forøvrig skal du ikke klage så veldig, jeg fikk telefon fra ei venninne under en av Melodig Grand Prix-sendingene: "Hei, jeg slo på tven og så at det var MGP, og så tenkte jeg på deg." Å, takk... Menneh... apropos Paul, så fikk jeg nettopp følgende melding fra Gubben: "Møtet ferdig klokka ett, dropper kontoret etterpå. " Hurra, alene-hjemme-dag! *planlegger å få Wanda til å sove, så mor og far kan droppe lunsjen til fordel for is og bedrive syndige aktiviteter midt på dagen* Kos deg med synding i sommersol *sender sove-vibber til Wanda* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. juni 2008 #155 Del Skrevet 7. juni 2008 Jeg synes pinnedyr er skumle, jeg Men jeg har jo generelt insektangst, da. Jeg fikk en edderkopp på meg for et par dager siden, og hylet mitt sendte mannen inn i en halvtimes latterkrampe. Jaja, jeg underholder da omgivelsene! I fjor drepte jeg en edderkopp som hadde forvillet seg inn. Jeg slo og slo og slo med en sammenrullet avis, og følte meg bare sånn passe psykotisk. Da jeg gikk til jobben en halvtime etter, kjente jeg at jeg fortsatt hadde sykt høy puls. Men alternativet - ikke drepe, og ikke vite hvor den befant seg da jeg kom hjem igjen (den hadde sikkert gjemt seg i senga på faen) - var så uendelig mye verre. Men min mest psykotiske insektepisode er enda bedre, egentlig. Det var den gangen jeg fant en uvanlig stor irrgrønn bille med kjempelange bein innendørs. Den lot seg ikke jage ut, der den stod godt plassert på en potteplante i vinduet. Så hva gjør Ciara da? 1. Henter parfymen (L'eau d'Issey, for de som måtte lure) 2. Sprayer parfyme på billen, og delvis selvsagt også på vindusruta bak 3. Billen reagerer vesentlig mindre enn jeg forutså, det er vel det tykke skallet som har skylden 4. Forundret og forskrekket sprayer jeg på en god del mer 5. Billen begynner å gå litt utstødig, men fortsatt altfor bevisst etter min smak 6. Så begynner billen å gjøre mine til å ville fly, og jeg får panikk, for nå må det virkelig handles 7. Jeg griper det nærmeste jeg kan slå billen med, det viser seg å være en banan, en godt overmoden sådan 8. Jeg slår billen med bananen, både billen og bananen blir temmelig mos, og potteplanten (med krukke) som billen satt på raser ned fra vinduskarmen og knuser på gulvet 9. Og det er i dette flotte øyeblikket at mannen kommer inn døra. Og der ser han altså meg stå i en stor parfymesky, med en knust potte, plante og en most banan utover gulvet, og han får gråtkvalt beskjed om å rydde opp alt sammen. (noe han gjorde ) Og sånn går nu dagan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 7. juni 2008 #156 Del Skrevet 7. juni 2008 Når det gjelder småkryp som edderkopp, fluer etc., så er det veldig kjekt å ha en liten hund! Min voff spiser dem nemlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. juni 2008 #157 Del Skrevet 9. juni 2008 Ciara: Er heldigvis fri for insektangst -jeg kan se en stor edderkopp på soveromsveggen, slukke lyset og sove uten å tenke noe mere på det. Mus, derimot... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. juni 2008 #158 Del Skrevet 9. juni 2008 Note to Nigo: Jeg tror ikke du skal invitere Ciara hjem for å se på pinnedyrene. Og hvis du allikevel gjør det - sørg for å gjemme bananene. , for en historie, Ciara. Her i huset er jeg insektsfjerne-heltinnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. juni 2008 #159 Del Skrevet 9. juni 2008 Ciara: Er heldigvis fri for insektangst -jeg kan se en stor edderkopp på soveromsveggen, slukke lyset og sove uten å tenke noe mere på det. Mus, derimot... , for en historie, Ciara. Her i huset er jeg insektsfjerne-heltinnen. Syke mennesker, er dere. Snøft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. juni 2008 #160 Del Skrevet 10. juni 2008 Syke mennesker, er dere. Snøft. Sa hun som lo rått og uhemmet den gangen jeg fant en mus i senga... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå