Gjest antigartner Skrevet 17. juli 2008 #181 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg irriterer meg over folk som skriver "intrisert" eller "intresert", folk som ikke vet forskjell på "da" og "når", "og" og "å". Folk som skriver innlegg uten komme eller punktum, og/eller bare store bokstaver. folk som konsekvent kun skriver enkel konsonant der det skal være dobbeklkonsonant. I det hele tatt når voksne folk skriver som om de aldri ble ferdig med første klasse, da blir jeg irritert. Dysleksi er ingen unnskyldning, bare en vanskelighet man må jobbe med. Jeg skal ikke påpeke alle feilene du har i innlegget ditt, men jeg synes du bør feie for din egen dør først. Dysleksi er en helt grei unnskyldning for skrive-/språkfeil, men i mange sammenhenger er det ikke veldig vanskelig å skille mellom hva som er slurvefeil og hva som er systematiske feil grunnet dysleksi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #182 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg skal ikke påpeke alle feilene du har i innlegget ditt, men jeg synes du bør feie for din egen dør først. Dysleksi er en helt grei unnskyldning for skrive-/språkfeil, men i mange sammenhenger er det ikke veldig vanskelig å skille mellom hva som er slurvefeil og hva som er systematiske feil grunnet dysleksi. Det går helt fint å lære seg og skrive til tross for dysleksi, man må bare jobbe hardere enn om man ikke hadde det. Ergo er det ingen unnskyldning. Og ja, jeg ser mine egne slurvefeil i det forrige innlegget mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snart 42 Skrevet 17. juli 2008 #183 Del Skrevet 17. juli 2008 Åhh - så utrolig deilig å lese at det er så mange andre som også irriterer seg over alle disse språkfeilene!! Trodde det bare var meg...... By the way - en jeg jobbet sammen med en gang var ikke klar over at ordet "når" eksisterte i vårt vokabular. Dermed ble det konsekvent "da" enten det skulle være "da" eller "når". Da var det mange setninger som ble litt rare.... Men; mine unger sier at på msn, i sms etc. er det "lov" å skrive "feil". Det er "lov" med bare små bokstaver, lov med en rekke forkortelser og lov med div. skrivefeil - alt fordi poenget er at det skal gå fort å skrive. Kanskje det er litt av denne holdningen vi ser igjen i forum som vi har her også? Litt skremmende utvikling i så fall det der - feil folk skriver i f.t. da/når og/å etc. henger nok ikke sammen med at det skal gå fort - mistenker at det i slike tilfeller mest er snakk om uvitenhet. Og alle vi som irriterer oss må jo nå være ekstra påpasselig med vårt eget språk i fremtidige innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 17. juli 2008 #184 Del Skrevet 17. juli 2008 Det går helt fint å lære seg og skrive til tross for dysleksi, man må bare jobbe hardere enn om man ikke hadde det. Ergo er det ingen unnskyldning. Og ja, jeg ser mine egne slurvefeil i det forrige innlegget mitt. "Ergo" Har du lest Erasmus Montanus nylig du eller? Hilsen The Kitten :banantroll: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 17. juli 2008 #185 Del Skrevet 17. juli 2008 Har jeg aldri hørt før.... hva er det? Er det folk som liksom skal si US of A? ha ha:p Jeg har hørt det mange ganger. Det er folk som skal si US of A ja. Jeg syns det høres ganske dumt ut. Vi skal til US and America... om om US ikke ligger i Amerika (Nord-Amerika for å være mer nøyaktig). Hilsen The Kitten :banantroll: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #186 Del Skrevet 17. juli 2008 "Ergo" Har du lest Erasmus Montanus nylig du eller? Hilsen The Kitten :banantroll: Hva har det med saken å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 17. juli 2008 #187 Del Skrevet 17. juli 2008 Hva har det med saken å gjøre? Absolutt ingenting. Det var vi vel klar over fra før av. Hilsen The Kitten :banantroll: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #188 Del Skrevet 17. juli 2008 Absolutt ingenting. Det var vi vel klar over fra før av. Hilsen The Kitten :banantroll: Ergo , forstår du bedre nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 17. juli 2008 #189 Del Skrevet 17. juli 2008 Eg irriterar meg over dei aller fleste skrivefeila som er nevnt i denne tråden. I dag har eg irritert meg over skrivefeil som aldrig og kjedeligt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 17. juli 2008 #190 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg vil ikke si det så sterkt som at jeg blir irritert, snarere forundret, over at så mange ikke vet forskjellen på enda og ennå. Enda er et gradsadverb, men er også tillatt (såvidt jeg vet, om det ikke er blitt en forandring på det) som tidsadverb. Ennå er utelukkende et tidsadverb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjestfrid Skrevet 17. juli 2008 #191 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg har hørt det mange ganger. Det er folk som skal si US of A ja. Jeg syns det høres ganske dumt ut. Vi skal til US and America... om om US ikke ligger i Amerika (Nord-Amerika for å være mer nøyaktig). Hilsen The Kitten :banantroll: Haha, ja skjønner at den er irriterende. Men som sagt...aldri hørt noen si det - heldigvis! Legimitasjon, rekvisisisasjon, psykriater, bløtekake, serfølgelig og henning olsen hører jeg derimot ALTFOR ofte.. *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #192 Del Skrevet 17. juli 2008 Selvsakt Som sakt Provvisert Ulike feilskrivinger av hvis; hviss, hvisst, viss, visst, vist Kjangs eller sjangs Ugang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 17. juli 2008 #193 Del Skrevet 17. juli 2008 Ergo , forstår du bedre nå? Forstår hva bedre? Innlegget ditt, for det skjønte jeg. Betydningen av ordet "ergo"? For den kunne jeg. Det var da voldsomt så du tok på vei for et lite spørsmål). Hilsen The Kitten :banantroll: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjestfrid Skrevet 18. juli 2008 #194 Del Skrevet 18. juli 2008 Selvsakt Som sakt Provvisert Ulike feilskrivinger av hvis; hviss, hvisst, viss, visst, vist Kjangs eller sjangs Ugang Det ser stygt ut i mine øyne, og jeg bruker det aldri, men det er lov å bruke: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 #195 Del Skrevet 18. juli 2008 Forstår hva bedre? Innlegget ditt, for det skjønte jeg. Betydningen av ordet "ergo"? For den kunne jeg. Det var da voldsomt så du tok på vei for et lite spørsmål). Hilsen The Kitten :banantroll: Det var en annen gjest som kom med den linken, så det var ikke jeg som tok på vei.. men det kunne jo ikke du vite Jeg trodde linken først var myntet på meg, at jeg brukte ordet "ergo" feil..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 #196 Del Skrevet 18. juli 2008 Det ser stygt ut i mine øyne, og jeg bruker det aldri, men det er lov å bruke: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Ugg, er det "lovlig" norsk? Blæh... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 19. juli 2008 #197 Del Skrevet 19. juli 2008 Det var en annen gjest som kom med den linken, så det var ikke jeg som tok på vei.. men det kunne jo ikke du vite Jeg trodde linken først var myntet på meg, at jeg brukte ordet "ergo" feil..... Jeg skjønner. Beklager så meget. Hilsen The Kitten :banantroll: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 21. juli 2008 #198 Del Skrevet 21. juli 2008 "Venninde". Jeg skjønner ikke hvordan noen kan få for seg at ordet skal skrives/uttales slikt. -inde er en hunkjønnsendelse som døde ut for gud vet hvor mange år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 21. juli 2008 #199 Del Skrevet 21. juli 2008 "Venninde". Jeg skjønner ikke hvordan noen kan få for seg at ordet skal skrives/uttales slikt. -inde er en hunkjønnsendelse som døde ut for gud vet hvor mange år siden. Enig med deg i denne! Er det andre enn noen få i kongefamilien og enkelte fine, eldre frognerfruer som uttaler det slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 21. juli 2008 #200 Del Skrevet 21. juli 2008 Enig med deg i denne! Er det andre enn noen få i kongefamilien og enkelte fine, eldre frognerfruer som uttaler det slik? Så bra å få bekreftelse, at flere er enig med meg. Det er nok flere enn dem du nevner, som sier venninde. Jeg har også lagt merke til at en del på foraene her skriver det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå