Gjest lissi32 Skrevet 25. februar 2008 #461 Del Skrevet 25. februar 2008 8 km løpt/gått:) Går så det suser!! Veldig fornøyd om dagen. Har gått 5 mil siste uka. Dette må det jo bli resultater av. Formen er bedre, sover bedre, bedre humør, bedre selvtillit. Sambo er på meg hele tiden om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 25. februar 2008 #462 Del Skrevet 25. februar 2008 Hei, jeg vil også være med på dette! Jeg er ikke overvektig av noe slag, men har som mange andre her inne, lyst til å stramme opp mage og rumpe. Jeg er forferdelig glad i mat, og spiser svært sjeldent (typ 1-2ganger i halvåret) junkfood. Mål: - stramme opp litt her og der - få bedre kondis og utholdenhet - få bedre selvtillit, og et bedre syn på meg selv. Er det snakk om hjemmetrening eller har du tilgang til et treningsstudio? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winnie09 Skrevet 25. februar 2008 #463 Del Skrevet 25. februar 2008 Det var på ingen måte meningen å "oute" pilates, men jeg bare synes det er litt overhypet Sier på ingen måte at det er dårlig, men liker ikke måten det er blitt markedsført på. Nå må jeg bare sjekke åpningsinnlegget ditt, så kan jeg kanskje trylle frem noe. Hehe, jeg skjønte nesten det. Slik jeg ser det virker pilates som en veldig fin måte å gjennoppbygge muskler, men det er ikke en treningsform for oss som vil gå ned i vekt og få en stram og fin mage! Send meg en pm hvis du lurer på noe, jeg er veldig takknemlig for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tristessa Skrevet 25. februar 2008 #464 Del Skrevet 25. februar 2008 Bolledeig, jeg digger deg! Tusen takk for at du er så sjenerøs med kunnskap og tålmodighet her inne, jeg blir kjempeinspirert av innleggene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 26. februar 2008 #465 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg må også få takke bolledeig for flott hjelp angående kosthold! Men så begynte jeg med styrketrening (hjemme) i går. Og følte at jeg bare trente litt her og litt der, uten noe form for system ol. Rett og slett fordi jeg ikke vet noe om dette. - Skal man trene ulike typer styrke av ben rett etter hverandre (knebøy, utfall)? Eller skal man trene i 'sirkel'? Og så henvender jeg meg til deg bolledeig Kunne du hjelpe meg å sette opp hjemmetreningsprogram? Trene mage, rygg, armer, bein 3 ganger i uken. Har vekter hjemme. Vet ikke hvilke øvelser som er lurt, og hvor mange repetisjoner osv. Er som sagt 164 og 54 kg, og vil bli kvitt det overflødige fettet og få definerte muskler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 26. februar 2008 #466 Del Skrevet 26. februar 2008 Trente bosu en time i går, og ble sliten. Merker at jeg har trent, men bare på en god måte. Er ikke så stiv eller støl, men merker at musklene har jobbet I dag står styrke på programmet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 26. februar 2008 #467 Del Skrevet 26. februar 2008 8 km gått i regn og vind. Det var ikke særlig deilig, var våt og iskald når jeg kom hjem. Men nå er det en super følelse. Sitter under teppe, ser på tv og drikker te. Koser meg:) Vekta står bom. Kun 1,5 ned. Tror jeg må spise litt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 26. februar 2008 #468 Del Skrevet 26. februar 2008 Hvis kvinner stort sett forbrenner 2000 kcal om dagen og jeg har lavt stoffskifte, hvor mye kan jeg regne med at jeg forbrenner? Jeg spiser ca 1300-1400 kcal om dagen, kan jeg være på sparebluss? Tror jeg må gå opp et par hundre. Men tror jeg tar fram måleband fra nå av og ikke vekta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 26. februar 2008 #469 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Var å svømte i går kveld, desverre lenge siden jeg har fått vært å trent. Kjenner imidlertid at det hjelper å svømme. Nakken er bedre, er sliten i armene og støl i beina Skulle flette håret etter svømming i går, og da greide jeg knapt nok å løfte hendene opp til hodet Jeg prøver å svømme minst 1000 meter hver gang, minst 2 ganger i uka. Opplegget er 250 meter med relativt høy intensitet, 2 min pause, ny 250 meter osv. Vet jeg har lett for å "kose svømme" så jeg må derfor fokusere på å ta i litt når jeg svømmer, i tillegg til at jeg prøver å fokusere på teknikk fordi jeg da ikke merker at jeg blir sliten. I helga fikk jeg en litt sånn aha opplevelse etter å ha vært ute og festet både fredag og lørdag. Søndag gikk jeg på vekten min som måler vannprosent, jeg hadde gått ned sånn ca 5 i vannprosent i løpet av helga!!! Vanligvis pleier den å ligge ganske stabilt, men nå skjønner jeg virkelig hva som menes med at alkohol i tillegg til å være generelt usunt også er vanndrivende! Ellers greier jeg stort sett å holde meg unna usunne ting, men har problemer med å spise nok i løpet av en dag. Imidlertid føler jeg at jeg har blitt litt fastere i fisken, og får nå på meg en bukse i størrelse 36 (riktignok stor størrelse med stretch, men allikevel) som jeg ikke engang følte var komfertabel når jeg kjøpte den (dama i butikken sa den kom til å utvide seg, yeah right!). Ganske så fornøyd med det! Stå på alle sammen, tenk på sommerdagen du virkelig kommer til å nyte uten å tenke på fett hehe Endret 26. februar 2008 av Wolfmoon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 26. februar 2008 #470 Del Skrevet 26. februar 2008 Til Sarah og Winnie09 Her er et fint helkroppsprogram, hvis du trykker på de ulike øvelsene får dere opp video. Et godt utgangspunkt vil f.eks å kjøre 3x12 repetisjoner (men husk da at hvis du har tatt 12 på rad og kunne klart 25, må det legges på mer vekt) Jeg har tatt utgangspunkt i hjemmetrening med manualer, men har funnet øvelser som kan gjøres med kroppsvekt også, så godt jeg kunne. Til lår+rumpe og stabiliseringsmuskulatur; Knebøy eller utfall. Rygg, rumpe og lår Strakmark Bryst, triceps, skuldre Benkpress eller armhevninger Rygg, bakside skuldre, biceps Armroing eller en liknende variant Skuldre Skulderpress eller sidehev Biceps Biceps curl Triceps Dips (kan også gjøres på en stol) eller denne Også kan man avslutte med noen situps Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 26. februar 2008 #471 Del Skrevet 26. februar 2008 Takk så mye! Da skal disse øvelsene prøves ut i morgen, og jeg gleder meg! Tok knebøy i går, og etter trening på ellipsemaskin i dag, så merkes dette på lårene. Synes jeg bare blir større rundt magen. Så om dette ikke snur seg litt kjapt, så kommer jeg til å gå tilbake til gammel livsstil, en usunn men slank jente, med høy fettprosent. Og det vil jeg jo ikke! Men føler at jeg gjør noe feil, siden alt går i feil retning. Men opp med humøret ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 26. februar 2008 #472 Del Skrevet 26. februar 2008 Javel? Er det noe du bare føler eller har du målt at midjen er bredere? Hvis du har krympet i f.eks lårene kan det jo være at midjen ser litt bredere ut av den grunn. Eller kanskje du spiser mer på grunn av treningen? Driver du med tung vekttrening på midjen? Spiser du mye fiber så du kanskje er litt oppblåst? Mange grunner til at du kan føle dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 27. februar 2008 #473 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg er fornøyd med gårsdagens trening. Styrke, og deretter 15 minutter på tredemølle. Jeg har aldri likt løping/jogging, men i går var det faktisk litt gøy. :-D Vurderer derfor å begynne med jogging på tredemølle fast, men er ikke helt sikker ennå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 27. februar 2008 #474 Del Skrevet 27. februar 2008 Her skjer ikke en dritt!! Føles litt urettferdig siden jeg går 8 km hver dag, trener styrke to ganger pr uke og spiser ikke noe skit, ikke i helgene en gang Dumme vekta!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 27. februar 2008 #475 Del Skrevet 27. februar 2008 Javel? Er det noe du bare føler eller har du målt at midjen er bredere? Hvis du har krympet i f.eks lårene kan det jo være at midjen ser litt bredere ut av den grunn. Eller kanskje du spiser mer på grunn av treningen? Driver du med tung vekttrening på midjen? Spiser du mye fiber så du kanskje er litt oppblåst? Mange grunner til at du kan føle dette. Har gått opp både i vekt og cm. Har nok spist for mye ja, så skal kutte litt ned på spisingen Gir meg ikke så lett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ibenholt Skrevet 27. februar 2008 #476 Del Skrevet 27. februar 2008 Hei jenter! Jeg har veldig lyst å være med her! Jeg har gått opp ti kilo siden i sommer, og er mye deprimert og ulykkelig på grunn av det. Jeg har en spiseforstyrrelse, tvangsspising, så det sliter utrolig mye på meg egentlig. Men nå har jeg lyst til å gjøre noe med denne ekstravekten som har sneket seg på. Jeg er av den typen som aldri sier nei til mat, kaker, snop o.l. og spiser til jeg sprekker. Og blir lei meg etterpå. Jeg ble overtrent i sommer, og sliter veeeeeldig med motivasjon til å jobbe for å gå ned. Er så altfor glad i mat:( (spesielt brød.. brød med usunne ting på). Og når jeg spiser brød, så overspiser jeg ofte. Jeg elsker alt som er søtt, og spiser til jeg blir dårlig, ofte, slik jeg ikke orker noenting etterpå. I sommer, når jeg gikk ned i vekt, var jeg strengere med meg selv enn vanlig, jogger minst 35 minutter hver dag. Og gikk ny tur dersom jeg skeiet ut med en is eller noe lignende. Jeg var veldig stressa, og hadde det egentlig ikke så veldig bra, men jeg ble ihvertfall tynn av det. Og jeg vil jo tilbake dit, selvom jeg vil en ting, og sulten vil noe heeeelt annet. Jeg er en matslave, har alltid vært det, og kommer nok alltid til å være det. Men jeg har alltid trent i tillegg. I det siste har jeg vært for trøtt og slapp til å komme meg på trening en gang, og maten som er så sunn og god, gir meg liksom ikke samme kicket lenger. Jeg er veldig ensom, og føler derfor at jeg jobber for ingenting..om dere skjønner. Jeg tenker: det er jo ingen som legger merke til meg uansett, og det er jo ingen som skal ta på meg osv.. så hvorfor ikke kose seg ekstra med god mat. Så blir jeg deppa i etterkant, fordi det har så stor innvirkning på vekten. Nå er jeg altså større enn jeg noen gang har vært før, og skammer meg ofte over det, noe som resulterer i at jeg sitter mye inne. Jeg vil ha tilbake den gamle meg! Så nå vil jeg hive meg på lasset.. er lei av å være feit og ekkel. Jeg er 1,64 høy og veier 64 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 27. februar 2008 #477 Del Skrevet 27. februar 2008 Hei jenter! Jeg har veldig lyst å være med her! Jeg har gått opp ti kilo siden i sommer, og er mye deprimert og ulykkelig på grunn av det. Jeg har en spiseforstyrrelse, tvangsspising, så det sliter utrolig mye på meg egentlig. Men nå har jeg lyst til å gjøre noe med denne ekstravekten som har sneket seg på. Jeg er av den typen som aldri sier nei til mat, kaker, snop o.l. og spiser til jeg sprekker. Og blir lei meg etterpå. Jeg ble overtrent i sommer, og sliter veeeeeldig med motivasjon til å jobbe for å gå ned. Er så altfor glad i mat:( (spesielt brød.. brød med usunne ting på). Og når jeg spiser brød, så overspiser jeg ofte. Jeg elsker alt som er søtt, og spiser til jeg blir dårlig, ofte, slik jeg ikke orker noenting etterpå. I sommer, når jeg gikk ned i vekt, var jeg strengere med meg selv enn vanlig, jogger minst 35 minutter hver dag. Og gikk ny tur dersom jeg skeiet ut med en is eller noe lignende. Jeg var veldig stressa, og hadde det egentlig ikke så veldig bra, men jeg ble ihvertfall tynn av det. Og jeg vil jo tilbake dit, selvom jeg vil en ting, og sulten vil noe heeeelt annet. Jeg er en matslave, har alltid vært det, og kommer nok alltid til å være det. Men jeg har alltid trent i tillegg. I det siste har jeg vært for trøtt og slapp til å komme meg på trening en gang, og maten som er så sunn og god, gir meg liksom ikke samme kicket lenger. Jeg er veldig ensom, og føler derfor at jeg jobber for ingenting..om dere skjønner. Jeg tenker: det er jo ingen som legger merke til meg uansett, og det er jo ingen som skal ta på meg osv.. så hvorfor ikke kose seg ekstra med god mat. Så blir jeg deppa i etterkant, fordi det har så stor innvirkning på vekten. Nå er jeg altså større enn jeg noen gang har vært før, og skammer meg ofte over det, noe som resulterer i at jeg sitter mye inne. Jeg vil ha tilbake den gamle meg! Så nå vil jeg hive meg på lasset.. er lei av å være feit og ekkel. Jeg er 1,64 høy og veier 64 kg. Vel kan det være noen trøst at jeg ikke syns du høres feit ut? Jeg er 158 og 70 kg. Jeg har litt for mye men er stort sett på de riktige stedene... Tror kanskje du er litt hard mot deg selv nå, og at det ikke er så ille som det høres ut som. Jeg vil anbefale deg å ta en titt på denne: www.tenkslank.no Her kan du få hjelp til å få gjort noe med årsaken til at du spiser. Det ligger mellom ørene. Det må være tøft å ha det sånn, at man bare må spise. Velkommen skal du være, her inne motiverer vi hverandre, kommer med gode tips og treningsråd. :)Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ibenholt Skrevet 27. februar 2008 #478 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Neida..jeg er ikke feit, sånn sett. Er stort sett full av muskler, og ser ganske proporsjonert ut. Men jeg har det virkelig ikke bra med meg selv.. jeg vil ned 5 kg. I sommer veide jeg 53 på det minste, og fikk beskjed om at jeg begynte å se syk ut. Jeg vet jeg har en spiseforstyrrelse, så jeg søkte hjelp. Og har nå spist på meg alle kiloene jeg slanket bort, i tillegg til 2-3 ekstra. Jeg husker hvordan jeg slet for å holde kiloene borte, jeg sov dårlig, frøs mye, var mye ukonsentrert og nervøs, og tenkte på mat HELE tiden. Jeg har det forsåvidt litt bedre nå, med tanke på konsentrasjon og sånt, men jeg føler meg ekkel. I tillegg har jeg et sånt sårt ønske om å få meg kjæreste, som jeg kan være glad i å gi noe til.. men jeg lar meg alltid lure av slemminger, og ender med å være alene og trist igjen (derfor spiser jeg enda mer). Mye av grunnen til at jeg spiser for mye er nok fordi jeg føler at, en gang kommer jeg til å få kjæreste..derfor må jeg spise det jeg vil nå, for da må jeg begynne å jobbe.. feil tenking, men. Ja, jeg er ensom..derfor spiser jeg. Men jeg vil jo gjerne ha det bra, og ha det godt med meg selv. Så jeg vil gjerne trene mye, og spise sunt. men dette tar veldig mye tid, fordi jeg må jobbe så vanvittig for å holde vekten nede. Så det blir ikke noen dans på roser akkurat. Og jeg har aldri..ALDRI sagt nei til søtsaker. Så det blir en utfordning. Og dersom jeg har sagt nei, har jeg spist dobbelt så mye annet, for så å til slutt spise det jeg hadde så inderlig lyst på. Så jeg vet mønsteret.. Har bestilt meg boken tenkslank, så jeg håper på å få litt hjelp der. Men ja, håper dere her inne kan være snille å motivere meg, og hjelpe meg å ikke gi opp, og stadig kjempe videre. For jeg tror at jeg innerst inne, selvom jeg ikke vil innrømme det, har gitt opp for lenge siden. Endret 27. februar 2008 av Lanalia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 28. februar 2008 #479 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Men ja, håper dere her inne kan være snille å motivere meg, og hjelpe meg å ikke gi opp, og stadig kjempe videre. Her inne hjelper vi hverandre med motivasjon til å trene og spise sunt. Men å "stadig kjempe videre" synes jeg ikke høres sunt ut. Du sier jo selv at du har en bra sunn kropp, så jeg vil oppfordre deg til å ta vare på den i stedet for å "bekjempe den". Tren, men på et passe sunt nivå (dvs ikke brenne deg ut slik du gjorde i fjor). Spis sunt, men ikke for lite. Målet er å finne en livsstil du trives med, ikke en som føles som en "stadig kamp". (om du skjønner hva jeg mener?) Endret 28. februar 2008 av AnneShirley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crash Skrevet 28. februar 2008 #480 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) nevermind Endret 1. mars 2008 av Miros Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå