Concertina Skrevet 6. februar 2008 #181 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg har trent i dag! Var på pilates i går og hadde derfor ikke tenkt å trene i dag, men så fikk jeg en melding fra min kommende svigerinne om jeg ville være med, så da var det bare å pakke sakene Så det ble 20 min på ellipsemaskin som oppvarming og deretter 40 min gange i oppoverbakke (vekslende mellom 5 og 12%) på 6 km/timen. Jeg hater å jogge, og kan det heller ikke pga en dårlig rygg, så da er det å gå bedre Grønt blad: en ussel sjokolade på 242 kcal er da ikke noe å gi etter for - spis alle måltidene dine du, og tren heller litt ekstra, evt spis en litt sunnere middag enn planlagt. Husk at når du trener så skal du også spise litt ekstra, det er ikke sunt å få et for lavt kcal-inntak! Mener dermed ikke at du skal bytte ut alle måltidene dine med usunnheter, men kommer det en sjokolade innom så er det ikke krise så lenge du spiser som normalt ellers! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mehe Skrevet 6. februar 2008 #182 Del Skrevet 6. februar 2008 Denne uka går litt dårlig. Spiste 100g melkesjokolade på mandag, og det ble et par-tre biter i går også. Og i dag har jeg spist bittelitt sjokolade, en del rosiner og drukket et glass brus (vært på besøk til morfaren min, vanskelig å si nei når han byr meg på ting). Trente i går da, og skal trene igjen i morgen, dessuten har det blitt en del gåing, siden jeg ikke har råd til busskort Så jeg gikk en time på mandag, og en time i dag. Hjelper vel på det! Skal prøve å være sunn resten av uka i hvert fall, det er da ikke verdens undergang om ikke alle dager er like sunne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaphirre Skrevet 6. februar 2008 #183 Del Skrevet 6. februar 2008 Skal gå en time etter jobb i dag.. På tredemølla med 10% stigning. Bra trening det! Når jeg kommer i land så skal jeg bytte ut tredemølla med svømming en time.. Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #184 Del Skrevet 6. februar 2008 Man skal ikke ta en sprekk så tungt! Det er menneskelig å falle for fristelser Bare å være positiv og kanskje ta ti minutter ekstra trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 6. februar 2008 #185 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Grønt Blad, jeg spiste sjokolade både mandag og tirsdag! 4-5 store biter med bringebærfyll. Og jeg har ikke dårlig samvittighet, fordi sånne små utskeielser betyr ikke noe - i det store bildet! Jeg tillater meg å spise sjokolade og kake én tid i måneden, og det er når jeg har mensen Den dagen jeg får og dagen etter er jeg helt ødelagt likevel, trøtt, oppblåst og uopplagt... og da trøstespiser jeg litt mettet fett, hehe. Da er det nesten så jeg gleder meg til å ha mensen, haha... og når magen har sunket ned igjen og formen tilbake, så tar jeg opp treninga og den sunne maten igjen. Grunnen til at man spiser sjokolade når den bare "er der"... jeg vet ikke. Jeg gjør det selv. Derfor prøver jeg å sette fram frukt istedenfor. Det er jævli å ha dårlig samvittighet for å ha spist snop! Edit: Leif Endret 6. februar 2008 av Annikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 6. februar 2008 #186 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Grønt Blad, jeg spiste sjokolade både mandag og tirsdag! 4-5 store biter med bringebærfyll. Og jeg har ikke dårlig samvittighet, fordi sånne små utskeielser betyr ikke noe - i det store bildet! Jeg tillater meg å spise sjokolade og kake én tid i måneden, og det er når jeg har mensen Den dagen jeg får og dagen etter er jeg helt ødelagt likevel, trøtt, oppblåst og uopplagt... og da trøstespiser jeg litt mettet fett, hehe. Da er det nesten så jeg gleder meg til å ha mensen, haha... og når magen har sunket ned igjen og formen tilbake, så tar jeg opp treninga og den sunne maten igjen. Grunnen til at man spiser sjokolade når den bare "er der"... jeg vet ikke. Jeg gjør det selv. Derfor prøver jeg å sette fram frukt istedenfor. Det er jævli å ha dårlig samvittighet for å ha spist snop! Edit: Leif Takk for masse støtte alle sammen! Det hjelper! Jeg har trent tung styrke nå, og jeg føler meg mye, mye bedre. Den ekstra energien er forhåpentligvis brent bort nå. Annikken: Du har nok rett i at jeg spiste sjokoladen fordi den bare var der. Jeg ble bare så overrasket over meg selv. Jeg hadde ikke spist sjokolade på ca. tre uker, og jeg har nesten ikke savnet det heller, og plutselig oppdager jeg at jeg sitter med en sjokolade i hånden og spiser den, selv om jeg ikke har lyst (og jeg har ikke mensen). Og jeg nyter det ikke en gang! (Det er et godt tegn, da.) Den dårlige samvittigheten er heldigvis borte vekk. Jeg er klar for å fortsette med et sunt kosthold (med noen ikke-planlagte (og planlagte) utskeielser som jeg forhåpentligvis ikke får det spor dårlig samvittighet for). Endret 6. februar 2008 av Grønt blad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cataliina Skrevet 6. februar 2008 #187 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg har trent idag! Er så morsomt at jeg faktisk gidder nå! Og kan skryte av det her etterpå Har syklet og løpt, tatt spensthopp, og situps. Og for første gang i mitt LIV har jeg klart å ta push-ups! Første gang! Aner ikke hva som har skjedd, men fra nå skal jeg altså trene meg på det, det hjelper jo på armene. God samvittighet nå Eneste usunne jeg har spist i dag må være baguetten jeg kjøpte på Burger King til frokost..... *skamme seg* Veide meg nettopp, 51,8. Vet jeg ikke skal fokusere så mye på det men. Vil gå ned. <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shanka Skrevet 6. februar 2008 #188 Del Skrevet 6. februar 2008 Hei! Jeg har veldig lyst til å bli med på denne tråden. Jeg har lyst til å komme i bedre form, stramme opp og i tillegg gå av 5 kg. Jeg har meldt meg inn i et treningssenter etter jul, så har faktisk trent 3 ganger i uka siden jul, og det er vel ikke så verst? Når det gjelder kostholdet er også jeg veldig glad i god mat. I tillegg så spiser jeg potetgull, sjokolade og drikker brus 3 dager i uken (fredag, lørdag, søndag) Jeg har ikke som mål med det første og kvitte ut de vanene, så lenge jeg klarer å opprette holde målene om å trene minst 3 dager i uken, og i tillegg ellers spise sunt og normalt. Jeg har kanskje et mål om at jeg likevel skal klare å gå ned noen kg til tross for ikke å kutte ut så mye på kosen, kanskje urealistisk? I dag har jeg syklet 15 km på 35 minutter på sykkelen. Forbrente 350 kalorier. Etter det trente jeg styrke på magen og triceps. (skulle egentlig trene fullt styrkepgrogram, men var så støl etter mandagens styrketrening, at jeg droppet det) er fornøyd med dagens workout for det:) Gleder meg til å bli med dere i denne tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaupa Skrevet 6. februar 2008 #189 Del Skrevet 6. februar 2008 Da var treninga for dagen unnagjort. Spinn 1 i 45 min, og dermed 515 kalorier forbrent i følge pulsklokken Noen som forresten har peiling på om det går ann å "regne" kalorier om til kilo...altså om man trener bort 1500 kalorier i uken, hvor mye kan man regne med å gå ned om man verken spiser mer eller mindre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #190 Del Skrevet 6. februar 2008 Har omgangssyken, og dermed ikke spist noe særlig, men heller ikke rørt noe på meg. Men for å fokusere på det positive: har gått ned over 1 kg på under to dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #191 Del Skrevet 7. februar 2008 Veide meg nettopp, 51,8. Vet jeg ikke skal fokusere så mye på det men. Vil gå ned. <3 Jeg synes egentlig ikke du hører hjemme i denne tråden. Her fokuserer vi på å komme sunt i form, mens ditt mål er en BMI på 17 som er undervekt. Litt ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 7. februar 2008 #192 Del Skrevet 7. februar 2008 Har omgangssyken, og dermed ikke spist noe særlig, men heller ikke rørt noe på meg. Men for å fokusere på det positive: har gått ned over 1 kg på under to dager. Vel, gått ned har du, men 1 kg FETT er det vel lite sannsynlig at du har mistet på 2 dager Jeg opplevde noe veldig morsomt i går. Spiste middag ganske seint, sånn halv ti, etter trening. Gikk og la meg i tolvtida, men lå og sparka litt på dyna, fikk ikke sove. Det kriblet litt i kroppen. Plutselig ble jeg sulten! Prøvde å ignorere det, men jeg FIKK IKKE sove. Til slutt måtte jeg stå opp for å spise!! Gulrøtter og cottage cheese, og litt pastarester. DA fikk jeg sove. Tydelig at forbrenninga har sparka i gang... og at kroppen trenger energi og bygger muskler etter trening! En annen ting er at jeg blir kjempesulten når jeg begynner å våkne til på morgenen. Forbrenning er konge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 7. februar 2008 #193 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Da var treninga for dagen unnagjort. Spinn 1 i 45 min, og dermed 515 kalorier forbrent i følge pulsklokken Noen som forresten har peiling på om det går ann å "regne" kalorier om til kilo...altså om man trener bort 1500 kalorier i uken, hvor mye kan man regne med å gå ned om man verken spiser mer eller mindre? I denne tråden står det litt om kcalorier og kilo. Du må forbrenne 7000 kcal for å miste 1 kg fettvev. 1500 kcal tilsvarer dermed ca. 215 gram fettvev. Endret 7. februar 2008 av Grønt blad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malina Skrevet 7. februar 2008 #194 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg har vært syk i en uke nå, er skikkelig forkjøla.. Så har blitt lite trening på meg, lite mat også forsåvidt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. februar 2008 #195 Del Skrevet 7. februar 2008 Hm, nå har jeg forlatt mine vanlige treningsmuligheter for resten av uka. Det betyr i grunn at jeg bare får svømt en gang denne uka. Heldigvis har jeg nå tilgang på hester, så jeg har store planer om å ri 4 dager på rad. Da kommer jeg til å bli støl og god da tenker jeg. Kommer nok til å spise mere her, siden jeg får ferdiglaget mat (hjemme hos mamma ). Ser imidlertid ikke på dette som noe problem siden jeg vanligvis har problemer med å få i meg nok mat. Skal imidlertid holde igjen så godt jeg bare kan på godteri og brus, men det kan fort bli vanskelig her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
treningsjenta Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #196 Del Skrevet 7. februar 2008 her var det liv. og det er godt å se! Dere er super flinke. Selv har jeg ligget rett ut med feber og hele pakka. Er oppegående i dag da, men det innebærer at jeg ikke har rørt noe på meg i det hele tatt. Veldig dårlig samvittighet i forhold til det, men på en annen side kan jeg være stolt av meg selv også. Jeg synes nemlig veldig synd på meg selv når jeg er syk, og da trøstespiser jeg på det hardeste. Men jeg har ikke gjort det denne gangen. I går hadde jeg suuuper lyst på en skikkelig fet pølse med alt tilbehør, det var på nippet, men så tenkte jeg på dere og droppet det....stolt av meg selv der ja.. vil ikke presse kroppen min til noe trening enda, den er på bedringens vei så vil heller bli i litt bedre form før jeg gjør noe. men dere er flinke.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 7. februar 2008 #197 Del Skrevet 7. februar 2008 God bedring, Treningsjenta! Jeg gir denne tråden direkte æren for at jeg ENDELIG er igang med å trene igjen. Når andre er så flinke, er det ingen unnskyldning for at ikke jeg skal være det. Kostholdet går bra. Fiberknekkebrød, frukt, grønnsaker og vann. Savner ikke noe. Er kanskje litt dårlig med proteiner, men lagde noe wok-greier med skinke i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. februar 2008 #198 Del Skrevet 7. februar 2008 Hehe, må bare fortelle at det ble litt mer trening på meg i dag enn det jeg hadde tenkt. Først ca 1 time løping etter en hest som absolutt ikke ville la seg fange i omtrent en halvmester løssnø. Hvis noen lurer; Ja, det er utrolig bra kardio trening Fikk ikke tak i den hesten, så jeg tok den andre. Var da så sliten at jeg ikke orket annet enn å ha på hodelaget. Med andre ord barbak ridning på meg i dag, noe som hjelper på stabilisatorer i mage og rygg. I tillegg til at rompe og lår har fått gjennomgå. Hadde jeg hatt egen hest i by'n så skulle jeg ha innført barbak ridning som trening minst en gang i uka Kommer til å bli generelt støl i hele kroppen i morgen, og kjenner at det begynner alt nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aftereight Skrevet 7. februar 2008 #199 Del Skrevet 7. februar 2008 Hei! Har fulgt dere i smug en periode og har etterhvert kommet igang med treningen selv Har kjøpt meg en treningsdagbok som har forslag til aktiviteter, menyer osv. Veldig greit! Akkurat nå sitter jeg å ser ut på det våte Bergensværet og har mest av alt lyst å krype innunder teppet med en kopp te i hånden - ikke dra å trene... Hadde satt stor pris på litt motiverende spark, for nå er jeg på vei til å trekke meg:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
treningsjenta Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #200 Del Skrevet 7. februar 2008 aftereight... Tren litt på mine vegne også..Ligger her syk og har lyst til å trene!!! Neida, denne koppen med te og dette teppet, skal jeg love deg kjennes mye bedre ut etterpå ikveld, foran tvn med en stooor dose god samvittighet fordi du var å trente..Trener du idag så kan du snart ta helga:) Og da kan du være stolt av deg selv, og kjenne på den gode følelsen det gir Opp og hopp!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå