Lille Ballerina Skrevet 12. februar 2008 #61 Del Skrevet 12. februar 2008 Åh, når jeg leser i boken din kjenner jeg at jeg savner å ha hund :-D Vi vurderte det lenge, men pga yrkesstatusen til begge føler jeg ikke at det hadde blitt rettferdig for hunden å tilpasse seg etter vår måte å leve på. Men en gang skal vi få oss en tass Satt i går og tenkte på året som var, og innså at det egentlig hadde vært et forferdelig år. Men må man så må man, og jeg tror jeg var mer eller mindre fjernstyrt de siste 6 mnd av -07. Dette året skal jeg bli flinkere til å ha mer av "meg-selv-tid", og bruke tid på ting som gir positiv energi. Høres ut som vi har flotte samboere begge to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #62 Del Skrevet 12. februar 2008 Positiv energi er et flott stikkord!! Det er viktig å ha tid til seg selv og gjøre ting man sikker igjen med en god følelse etter å ha gjort!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 12. februar 2008 #63 Del Skrevet 12. februar 2008 Det viktigste er vel å ta små skritt om gangen... Man må sette seg små mål, og heller være stolt når man klarer det. Godt å høre at det er en sykdom du kanskje kan bli frisk av... Har en del familiemedlemmer med kroniske sykdommer. Tøft i perioder, men greit når man kan leve et noenlunde normalt liv. Man har jo noen tøffere dager enn andre, men det virker som du er flink til å takle det. Godt du har familie og samboer som støtter deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #64 Del Skrevet 12. februar 2008 Ja, der er jeg enig, det er de små mestringene som gjør at man får positive opplevelser, så kommer de store mestringene når man er klar for det!! Ja, det heter seg altså et dette også er en kronisk sykdom, som mange ikke blir friske av, men nevrologene og fysoterapautene mener jeg er så ung, at jeg har store sjangser på å bli frisk, så jeg tenker bare i de baner! Og jeg er enig med de, er trossalt ikke så gammel, og føler absolutt jeg kan bli frisk engang, om jeg bare tar tiden til hjelp! De eldre som har denne sykdommen, har derimot større vanskligheter med å bli frisk, ifølge mine nevrologer. (bra for meg, men trist for de...) Vi har mye kroniske sykdommer i familien vi også, med endel tanter som er ufør og besteforeldre som har vært alvorlig syk så lenge jeg kan huske (før de døde for ca 1 og 1,5 år siden) Er veldig glad for at dette er en sykdom jeg har muligheter til å bli friskere/helt frisk av!! Nå kom samboeren hjem, er så GODT å ha han hjemme!! Han hadde med yoghurt til meg også, snill, snill mann! Han fikk brev fra militæret idag, om at han er fritatt militærtjeneste så lenge det er fred.. Godt å vite han ikke skal dra ifra meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 12. februar 2008 #65 Del Skrevet 12. februar 2008 Bra at nevrologene dine er positive. får håpe alt blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #66 Del Skrevet 13. februar 2008 Jaa, det håper vi!! Luen jeg begynte å hekle på, fikk en brå stopp da jeg gikk tom for garn i riktig farge.. Må nok handle inn mer turkist garn jaa! Den blir pen, det er jeg sikker på! Idag er jeg bedre, så da skal jeg prøve å rydde litt! Gleeeder meg!! Tenkte jeg skulle rydde og lage det koselig her til valentinesday. :rødme: Har sett utifra diskusjoner her på forumet at det ikke er så mange som feirer den. Vi feirer den vel ikke vi heller.. Kjøper ikke inn masse hjerte greier med "I LOVE YOU" på liksom.. men vi koser oss sammen, jeg lager kort eller dikt til min kjære, og jeg får roser med han, lager deeeilig middag sammen og har levende lys på bordet. Vi benytter vel egentlig hver annledning til å være romantiske med hverandre, alt fra helg til hverdag. Synes det er viktig å sette pris på hverandre i hverdagen. Ahh, nå ble det mye kjærlighetsprat! Men jeg er evig romantiker, så rart om denne dagboken hadde vært uten romantiske skriblerier!! I natt var forresten første natt siden søndag vi sov hele natten.. Hunden har vært dårlig i magen dakkal, så vi har måttet lufte han innimellom nattens skjønnhetssøvn. Deilig å få en hel natts søvn igjen! Ønsker alle som er innom og leser en strålende dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 13. februar 2008 #67 Del Skrevet 13. februar 2008 Ha en strålende dag du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 13. februar 2008 #68 Del Skrevet 13. februar 2008 Vi feirer litt vi også.. Drar på kino og kliner litt ekstra Og så bruker jeg å lage noe ekstra godt til middag.. og skrive et kort og slikt.. Min slapp også militæret.. Og det er jeg så inderlig glad for Har nemlig også en kronisk sykdom, så av og til er det ikke så lett å være helt alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #69 Del Skrevet 13. februar 2008 Ja, jeg synes slike romantiske annledninger er herlige! Jeg må innrømme at vi begge to fikk en en litt ekkel magefølelse når brevet fra militære kom. han var inne for 3 år siden, men "slapp ut" pga jobbsituasjonen, vi har hele tiden vært klar over at han kunne få ny innkallelse, så jeg fikk en klump i magen når han viste meg brevet! Men heldigvis får jeg ha han her.. De ville vel ikke ha han nå som han er blitt "gammel" Men det vil jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 13. februar 2008 #70 Del Skrevet 13. februar 2008 Så fint du fikk ha han hjemme da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #71 Del Skrevet 13. februar 2008 Vi skal kjøpe ny bil. Har tittet på annonser lenge, men finner liksom ikke den bilden som vi bare mÅ ha! Har en Audi A4 nå, 2002 modell.. Jeg elsker den, så ville helst beholdt den jeg da.. men min bedre halvdel vil selge den, for han mener den har gått litt langt.. Nå har jeg endten lyst på Audi a3, audi a4 eller audi a6. A3 er jo en liten bil, men vi trenger egentlig ikke noe større. Ingen barnevogn eller barneseter. Bare der er plass til hundebur er jeg fornøyd! (gjerne 2 hundebur da, siden det er snakk om en firbent familieforøkelse i løpet av 2008) Men det er snakk om små bur, til hunder på rundt 3 kg..! minuset er at det da sikkert hadde blitt en 3 dørs, siden sportsback (5 dørs) er endel dyrere (også nyere da..) Men vi satser på en 04-05 modell Plusset er at den er liten (jeg liker små biler) sikkert noe lettere å kjøpe og jeg synes den er pen! <3 A4 er jo den vi har nå. Og vi er kjempe fornøyd!! Passe størrelse, dersom vi skal ha bilen noen år, og det etterhvert kommer unge i tillegg til voffen(e) Bilene er fine, praktiske, men vi måtte hatt en med korsryggstøtte (det må vi vel uansett) for setene er ikke gode å sitte i når vi kjører langt.. Det som er kjedelig er at ca 50% av bilene er grå og 50% er svart.. Vi liker FARGER! :D Den vi har nå er rød, eneste røde i området her.. Så alle vet at det er vi! :D MinusHmm, tror ikke jeg har noe minus..? Pluss Vi er fornøyd, bil med god plass, fine og se på A6 er vel typens favoritt, men mye utstyr, mye motor mye gutteting... Jeg synes den er litt stor. og den er ikke like fin bakfra som en A4. Men den er pen den også. Minus Litt stor? Pluss Mye utstyr, GOD plass Hmm.. idag er jeg i tankemodus om dere ikke forstår det!! Sitter på finn og ser på biler. tenker fordeler ulemper. redd for å kjøpe en 3 dørs når vi er vandt med 5 dørs. Synes det høres upraktisk ut.. Ja, detter var dagens tanker.. Måtte skrive de ned, for å få litt mer oversikt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 13. februar 2008 #72 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Caos Har sittet og skumlest litt i tråden din, og må si jeg er veldig imponert over deg :bukke: Tiltross for sykdom og problemer virker du som å være en postiv og glad jente. Derfor tror jeg du har mye større mulighet til å bli frisk også. Kjenner mennesker i nær familie som bare har satt seg ned og tenkt negative tanker(og aldri annet). De blir ikke friske. Kjenner mennesker som er det motsatte og de blir friske. Du er ung, men alikevel så fornuftig og positiv Og så hunder da. Selv er jeg mer glad i katter, men liker hunder også da. Men jeg har en bror, og han er lidenskapelig opptatt av småhunder. De har 3 tibber og reiser rundt på utstillinger landet rundt når de har tid. Men de er ikke bare for utstilling og premier da, men også fullverdige familiemedlemmer som de er veldig glad i Ha en fin dag caos Endret 13. februar 2008 av Ulva35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #73 Del Skrevet 13. februar 2008 For en KOSELIG hilsen ulva35! Tusen takk! Ja, jeg har alltid hatt et spruddlene humør, da jeg ble syk lovde jeg meg selv en ting: Ikke la sykdomen ta knekken på humøret! Heldigvis et løfte jeg har klart å holde! Selvfølgelig har jeg noen dager jeg er furten og sur, men det skulle da bare mangle! Alt i alt, ser jeg positivt på livet, de store og små gledene og hvor heldig jeg som har så mye bra i livet mitt! Men det har nok VELDIG mye å si, at jeg har en utrolig støttene familie og svigerfamlie! Det hjelper mye på Så koselig å høre om broren din! Vi stiller også ut vår lille tass, (han er jo ikke så gammel enda, så har bare gått det som heter valpeshow) Men det er spennende, og SÅ artig når de gjør det bra! En herlig hobby! Før syntes jeg utstilling bare var for snobber men nå er jeg blitt hektet selv, og ser ikke på meg selv eller hundevenner som snobber! Man lærer så lenge man lever! Men joo, der er noen sære hundefolk, som man bare MÅ le litt av. Alt ser så innmari perfekt ut, håret deres er satt opp med frisør, og hundens hår ligger HELT perfekt! Fasinerende! Så kommer jeg med min lille sak da, som på sitt første valpeshow la seg ned for å sove i ringen(!!!), da han skulle stå pent, mens dommeren bedømte han! :ler: (han syntes viss ikke det var så spennende med utstilling han, myyye kjekkere å sove!!)Det var litt falut.. men han var bare bebis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 13. februar 2008 #74 Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg måtte le da du skrev om noen sære hundefolk som man bare må le litt av. Vi har nemlig vært med de på utstilling noen ganger og gjett om jeg vet hva du prater om Men de fleste er kjempefine og helt vanlige mennesker, som har en koselig hobby Takk for både her og i tråden min Her får du en tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 13. februar 2008 #75 Del Skrevet 13. februar 2008 Bare innom med en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #76 Del Skrevet 14. februar 2008 Ahh, idag er jeg overfølsom!! Igår hadde jeg og min kjære en prat. en slik koselig, alvorlig prat om fremtiden. Ååå, jeg elsker slike prater!!! Det hele begynte med prat om ny bil. Trenger vi stasjonsvogn: Ja, det er greit å ha så mye plass, både til hundeting, når vi er ute og reiser og denslags. Trenger vi 5 dørs, vi er jo ikke akuatt mye baki baksetet uansett.. Hunden sitter der, men det er alt.. Da sier min kjære: vi trenger vel ikke 5 dørs før neste år eller sånn.. Jeg rynket brynene og tittet meg rundt i rommet, så spør jeg, neste år, hmm, skal vi ha baby da..? Vi har jo pratet litt om det før, men må innrømme jeg ble litt overrasket over han. Han synes nemmlig, at dersom jeg klarer å begynne å jobbe i år(det er min stooore drøm, og noe jeg ABSOLUTT har tenkt å prøve på.. Litt lei av å gå hjemme å føle meg ubruklig ) Og det går bra med sykdommen, at jeg klarer det og at vi føler det går bra begge to, så kan vi begynne å tenke på det..!! :juhu: :banantroll: :juhu: Vet jeg ikke skal bli overlykkelig, siden vi ikke vet OM jeg klarer å begynne å jobbe engang. Men det har vi snakket om lenge, siden jeg føler at det går bedre med helsa nå, enn for noen mnd siden. og jeg ønsker virkelig å bidra, ønsker å ha en jobb å fylle dagen med, rett og slett leve et normalt liv. Og det hadde gitt oss begge en stor glede, dette med å kunne skape en familie. Han ønsker det veldig, og for ikke å snakke om meg... Jeg har virkelig møtt min drømmemann, det viste jeg tidlig i forholdet. Han blir 27 i år, og blir 21 om ikke mange dagene. Jeg er ung, men samtidig har jeg fått livet "på plass" i forhold til mine jevnaldrene venninner. De som flyr på fylla hver helg og ikke husker navnet på "han derre kisen de hadde seg med" Jeg og min kjære eier hus, bil og hund ilag. han har en sikker jobb, og vurderer å ta et kurs for å videreutdanne seg til en spennende jobb hvor han er mer hjemme (4 uker hjemme, 2 uker borte) og tjener mer i året.. Jeg ønsker meg jobb, og barn uten at jeg har sikker trygg jobb er uaktuelt, da vi ønsker å være trygg på det økonomiske. Vi har pratet om alt fra barneoppdragelse og regler til vanlige bleier eller tøybleier. Vi har et stabilt og trygt forhold, hvor vi ikke krangler ofte, men derimot kan ha oss noen gode diskusjoner! (politikk: han stemmer FRP, trenger jeg å si mer?? :ler:) Neida, det jeg vil ha frem, vi har det flott ilag. vi er stabile, har opplevd MYE sammen, tragedier, dødsfall, sykdom, glede, reiser, kjærlighet osv. og vi støtter hverandre igjennom alt. Å nå begynner lengselen etter en liten tass å melde seg hos oss begge. (jeg har vært babysyk siste 7-8 mnd, for alvor, men har ikke turt å tenke så mye på det, siden jeg var så syk da, nå går det derimot mye bedre meg meg, og jeg håper det holder seg slik, og at det bare går oppover og oppover! Vi hadde tidligere en drøm om at vi skulle være ferdig med graviditeter når jeg var 30, jeg har alltid ønsket å være ganske ung når jeg har graviditetene, og han var helt enig (han er jo noe eldre, så nesten alle av hans venner og gamle klassekamerater har minst en unge) Vi har også et stort ønske å ha planlagte graviditeter, der jeg fra før unnfangelsen kan være obs på hva jeg spiser og hvordan jeg oppfører meg. Men selvfølgelig innser vi at mange får seg en overraskels, men om vi har muligheten, vil vi gjene planlegge! Hmm, langt innlegg, men jeg har mange tanker i hodet. Kanskje vi skal prøve å bli en familie om et år eller to!! Det er en fantastisk tanke! Og i går lå vi i sengen å pratet om det uti seeene nattetimer. Jeg klarte ikke å sove, lå bare med sommerfuler i magen å tenkte på fremtiden. Vår felles, herlige, og fantastiske fremtid, som skal fylles med glede, kjærlighet og minner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 14. februar 2008 #77 Del Skrevet 14. februar 2008 For et koselig innlegg, satt å smilte litt for meg selv når jeg leste den Krysser fingrene for at alt går etter planen din og at du har en familie snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #78 Del Skrevet 14. februar 2008 Takk!! Ja, det er helt rart.. Sitter bare å gliser for meg selv jeg også. Leser litt om prøving. Er vel lov å begynne å smuglese litt selv om det er et godt år til vi begynner? (dersom alt går etter planene da.. *håper, håper*) Er utrolig spennende, og min bedre halvdel smiler også ekstra bredt! Han er søøt! Er utrolig spennende å tenke på.. Og sååå mye å sette seg inn i! Tror jeg trenger et godt år på å lese meg opp, før vi begynner på prøvingen! Caos liker å være godt forberedt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 14. februar 2008 #79 Del Skrevet 14. februar 2008 Så koselige planer dere har :rødme: Kan tenke meg du ble liggende å drømme da. Du får bare spørre. Jeg vet ikke så mye om prøving, det klaffet ganske lett for oss. Men har fått med meg en del etterhvert :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #80 Del Skrevet 14. februar 2008 Jaa! :rødme: Jeg er overlykkelig, og sååå klar for å begynne å planlegge, når det nermer seg mer! Skal snakke med nevrologene anngående jobbing, håper de sier det er greit at jeg prøver meg i løpet av året når de ser fremgangen min!! Ihh! Jeg er så glad at jeg bare går og synger for meg selv!! :D Takk, kommer helt sikkert med spørsmål etterhvert! Det skal du ikke se bort ifra! Er jo veldig blank.. men har heldigvis god tid til all planleggingen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå