Malama Skrevet 4. mars 2008 #181 Del Skrevet 4. mars 2008 Høres kos ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. mars 2008 #182 Del Skrevet 4. mars 2008 Å, en veranda rundt hele huset hørtes deilig ut. Men koster nok fort litt ja... Vi flyttet inn her vi bor nå for halvannet år siden. Før bodde vi i en leilighet med en liten balkond det nesten ikke var noe sol på etter jobb... Nå bor vi i en tomannsbolig. Har litt sol på morgenen på forsiden av huset, og masse kvelds sol på uteplassen vår. Perfekt for grill kvelder. Men kan riktignok nesten bli litt vel varmt noen ganger da... Så utrolig kjipt å bli så dårlig av en infeksjon du har fått på ferie... Utrolig hvordan sånt kan ramme... Kjenner en del som har ME. (Mener det er det i hvert fall...) Men de er stort sett mye eldre enn deg. Får håpe du blir bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #183 Del Skrevet 4. mars 2008 Ja, vi bor i tomannsbolig vi også, så det blir uteplass på de tre sidene av huset vi har på en måte.. to av sidene er jo det allerede på, men det vil bli en ganske stor en på langsida, og det er den jeg tror vil koste endel! Ja, vi koset oss i fjor med mye grilling, da grillet vi på baksida, den siden som "ikke" har sol, den har jo sol, men er ikke hele verandaen som er dekt, men solen er der til ganske sent på store deler av verandaen, så gutta sto der bake og grillet, mens vi jentene satt og solet oss og kjente på deeeilgi matlukt! Herlighet, bare jeg som får lyst på saftig god grillmat?? Ja, veldig kjedelig å bli syk på ferie.. Var ellers en toppers tur da! Men en stor omveltning i livet fra å være ganske aktiv, til å ikkje engang klare å sitte oppreist en hel dag. MEN, jeg kommer meg litt dag for dag føler jeg! Idag har jeg jo vasket ned hele badet alene! Vi har ganske stort bad.. *stolt* Små ting, som får meg til å føle meg litt "brukbar" igjen! Er ikke så kjekt å ikke klare å gjøre noe særlig i et helt år, men nå krysses alt som krysses kan for at det bare fortsetter å gå oppover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. mars 2008 #184 Del Skrevet 4. mars 2008 Hallooooo, du må ikke friste sånn, det er tett før jeg krever grilling snarest! Tror det kan bli noe kaldt da, det ER jo snø ute... men det høres jo veeeldig godt ut! Gleder meg til sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. mars 2008 #185 Del Skrevet 4. mars 2008 Ja, da blir det nok en del... Vi har uteplassene våre på bakkeplan og flat tomt. Så slipper det problemet. Hadde vel ikke vært særlig god plass til veranda rundt hele huset for å være ærlig... Er ganske tett mellom oss og naboen Grillmat er godt ja. Gleder meg til å kunne kose meg ute med lillegutt. Kanskje være masse på den ene hytta til foreldrene mine. De har hytte med fantastisk sjø utsikt. Deilig sted å være når sola skinner :-D Kan skjønne det var litt av en omveltning. Godt du takler det så bra. Du skal være stolt av deg selv!!! Synes du virker kjempeflink jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #186 Del Skrevet 4. mars 2008 Når jeg tenker på uteplass, grilling, og alt dette, så lengter jeg enda mer etter sommeren! Skal bli så herlig med vår i luften! Vi har skråtomt, og svært dårlig utnyttelse av tomten vår.. Er MYE som går vekk til skråning med ugress.. Er slik hos naboen også, men hun har tatt deler av tomten og laget potet-åker Og hun som bodde her før oss, har plantet en Rhododendron midt inne blandt all ugresset.. Så der sto den å blomstret i sommer.. Det så litt teit ut.. Men men, uteplassen skal vi få prøvd å gjor noe med i sommer.. Må prøve å få hagen innegjerdet iallefall, slik hunden kan få kose seg der ute uten noen fare for å stikke.. Nå har han løpeline, men det er så upraktisk. Hytte med sjø utsikt hørtes deilig ut!! Idyllisk og koselig! Takk! Ja, det hjelper iallefall ikke bli utolmodig, så her må vi holde humøret oppe og prøve å tenke positivt hver dag!! Det tror jeg hjelper på! En god medisin er humor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. mars 2008 #187 Del Skrevet 4. mars 2008 Veldig greit å kunne la hunden gå løs ute ja... Her er det inngjerdet. Voffs kunne ligge hele dagen under en busk :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #188 Del Skrevet 4. mars 2008 Åh, det hørtes koselig ut!! Heldige voffs.. Nå sliter jeg her jenter.. Jeg og min kjære har 3 årsdag den 16 mars. Og jeg tenkte jeg skulle kjøpe han en liten oppmerksomhet, i tillegg til et scrapbook album og litt slik.. Men, jeg kommer ikke på hva jeg kan kjøpe!! Uff, sliter sånn.. Har ikke lyst å kjøpe f.eks klær eller parfyme.. Klokke eller smykker bruker han ikke.. å nå er kreaviteten helt borte..! *sukk* Så litt på et slikt smykke Men som sagt over bruker han liksom ikke noe særlig smykker. Og jeg synes det er litt teit å gi supporter greier som romantisk gave... Uff, noen som har forslag, så er det bare å rope ut!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Aravis~ Skrevet 4. mars 2008 #189 Del Skrevet 4. mars 2008 Hva med en opplevelse? Middag, Kino osv? Evnt en forestilling, spa ++. Er masse!! hva med verktøy? sambo digger verktøy-gaver. Mamma har FM, så kan litt om den sykdommen. Er dessverre arvelig, så vi er på vakt. spesiellt siden jeg har en del leddplager fra før. Pappa er Manisk Depressiv (Bipolar Lidelse), og det er også arvelig. Håper virkelig ikke jeg får noen av delene. Synes du er flink til å se det positive i ting, altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #190 Del Skrevet 4. mars 2008 Ja, middag foreslo jeg at jeg kunne lage til han, kjempe romantisk middag, men så fikk svaret hans meg til å tro at han har planlagt noe allerede.. Så der ligger jeg litt lavt, å tar det litt osm det kommer når det nermer seg! Opplevelse ellers er en god ide, skal fundere litt på hva jeg kan ta han med på! Verktøy er alltid en slager, men har på en måte "brukt opp" den da han fikk verktøy både til bursdag og jul (begge i desember) Uff, kjedelig med arvlige sykdommer gitt.. Håper du slepper unna! Ja, det var det legen min sa, at smertene jeg hadde i ledd, kunne minne mye om FM smerter. Og det var viss vanlig for ME pasienter.. Nei, sykdom er kjedelige greier! Håper du ikke arver noe etter foreldrene dine!! Nå er jeg trøtt, vurderer en tidlig kveld idag, men vet ikke om jeg orker å gå fra stua og inn på soverommet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Aravis~ Skrevet 4. mars 2008 #191 Del Skrevet 4. mars 2008 Veldig kjedelig med sånne "dystre utsikter", men det skal nok gå bra vil jeg tro og får jeg noe, så må jeg bare ta det jeg får. De finner sikkert fort ut hva det er, isåfall. Ja, jeg tror nok jeg må ta tidlig kveld jeg også. sambo ligger ved siden av meg på sofaen og snorker. sov godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #192 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Ja, det er viktig å ikke ta sorgen på forskudd, og siden du er klar over dette så er det jo greit at du kan være obs på kroppens signaler! Min kjære er "desverre" lys våken og kommer sikkert ikke til å bi trøtt på lenge.. han har sovet store deler av dagen, pga skaden inne på øyet og at det verket sånn. Så han sitter her med lapp på øyet og er hoven.. Spørs om han må sendes til legen i morgen igjen ja.. Sov godt du også!! Endret 4. mars 2008 av Caos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #193 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Husarbeid som skal bli gjort i morgen: Rydde soverom Vaske kjøkken Rydde og vaske stue Sortere klær og legge inn i det nye garderobeskapet Rydde garderoberom Vaske trappen vaske over gang og entre (mannen får gjøre dette..) Bake sjokoladekake (blir gjort i morgen formiddag istede, er jo bedre jo ferskere den er... ) Lage gele Skifte sengeklær henge opp igjen listene rundt den "nymalte" pipa Vaske ettpar maskiner med klær legge sammen klær Håper jeg er i toppform i morgen også da, hvis ikke tror jeg min kjære må hjelpe meg med ganske mye.... Endret 5. mars 2008 av Caos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #194 Del Skrevet 4. mars 2008 Startet litt i kveld jeg, på alt som skal gjøres i morgen.. Like greit å ha startet liksom.. Kjøkkenet ble vasket i en fei, og stuen ryddet, så får jeg starte med vasking i morgen.. Kjøkkenet må jo vaskes igjen etter bakingen, så greit å ha gjort det allerede.. Nå verker kroppen. Den har gjort mer enn den vanligvis klarer idag, så er spent på hva morgendagen bringer... Hopper til køys og håper den virker i morgen! Natta folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Aravis~ Skrevet 5. mars 2008 #195 Del Skrevet 5. mars 2008 Ser på listen din, og du inspirerte meg litt! gangen oppe og trappa ned skulle absolutt vært tatt, men en rotete sambo har henta masse ting hjemme hos foreldrene sine som står i gangen nede, i trappa og gangen oppe... Og jeg NEKTER å rydde det, så da får jeg bare la være å vaske der denne uken. Tar det neste onsdag. (har fri hver onsdag, så det er vaskedagen min) Ikke slit deg helt ut i dag da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 5. mars 2008 #196 Del Skrevet 5. mars 2008 God morgen!!! Jeg har et tips på opplevelse som jeg ga min kjære i morgengave. Men litt dyrt da... Så kanskje smart å spare til en spesiell gave Men min kjære er Manchester united fan. Så morgen gaven var tur til Manchester. Hadde ordnet så vi hadde omvisning og lunch i VIP boks på lørdagen, så var det kamp på søndagen. Han hadde aldri vært der, så er vel ikke nødvendig å si at det var en fantastisk opplevelse for han. Hadde bestilt billetter til Manchester United - Chealsea også, så var en skikkelig storkamp :-D Ellers kjøper jeg av og til Pondus eller Rocky bøker til min kjære. Han er veldig glad i begge tegneseriene og hat alle bøkene så langt. Noen ganger kjøper jeg klær. Han hater å kjøpe sånt selv, så blir veldig fornøyd da :-D Verktøy er en hit her også Ha en fin dag. Håper kroppen er bedre. Ellers får du utsette noen av alle planene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. mars 2008 #197 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg ble jo sliten bare av å se på lista di... og jeg er frisk! Ta vare på deg selv også da, selv om du skal ordne bursdag... Romantiske gaver er ikke min styrke, jeg er dåååårlig på det, så min elsekde har ofte fått godlukt eller genser (eller begge deler), evt kombinert med et hjemmelaget gavekort på massasje (populært å bli gnidd litt på når hele kroppen verker etter fotballtrening, og siden han bare trenger fotball en gang hvert jubelår, så er han like stiv hver gang...) også en pakke lovehearts da, det får han ved enhver "romantisk anledning", være seg årsdager eller valentines. Men gaver er ikke lett. Såååååå mye lettere for guttene, en gave fra gullsmeden slår aldri feil! Et fint smykke, fine øredobber, et armbånd... fulltreffer det. Urettferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #198 Del Skrevet 5. mars 2008 ~Aravis~: Rotete samboer hørtes litt kjent ut.. han som skulle rydde gang og entre i går, slik at jeg kunne vaske den i dag, vel.. hva kan man si..? Han har sikkert en plan med STOR rengjøring i verktøykassene sine, for der lå ALT verktøyet strødd utover! Grrr.. Så når jeg kom ned dit med vaskekosten ble det bestemt at der nede skal han få rydde når han kommer fra jobb.. Jeg har en gang før prøvd meg på å legge verktøyet tilbake i kassene, det resulterte i at "ingenting lå på plassene sine" så han fann aldri det verktøyet han trengte.. Hvordan kunne jeg vite at det hadde faste plasser nedi der?? Jaja, han er flink å hjelpe til å rydde da, så ifølge han skulle jeg bare slappe av i dag, så skulle han ta alt etter jobb, men nei, det hørtes slitsomt ut, så jeg tar iallefall det jeg klarer!! Jente79: Ååå, så koselig! Min kjære er Liverpool fan, han har vært der 2-3 ganger, men har veeeeldig lyst bortover igjen! Har tenkt på at han skal få noe slikt en gang jeg er føler meg rik... (det blir med andre ord lenge til..) Søt kjæreste du er! Skjønner godt han ble fornøyd og glad!! Formen er ganske grei enda, så får hoppe i det å gjøre så mye jeg klarer, så får min kjære hjelpe til i ettermiddag, så blir nok de siste restene gjort på formiddagen i morgen. Malama: Jaaa, jeg tror jeg var litt ivrig i går når jeg skrev listen.. Men men, med hjelp av min bedre halvdel skall vi nok komme igjennom listen. Han er heldigvis effektiv.. (bortsett fra når han skal rydde gang og da sprer vektøy utover da..) Lovehearts bruker jeg også å gi! Det er så koselig synes jeg!! Gutter ja, de har det enkelt med gaver synes jeg.. Litt for enkelt, her må jeg legge hodet i bløt, mens det ikke er noe problem for de i det hele tatt! Heldiggriser..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. mars 2008 #199 Del Skrevet 5. mars 2008 Kanskje jeg burde begynne emd slike rapporteringslister igjen.... dog, tror jeg ville spredd din liste utover hele uka jeg... lat jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Aravis~ Skrevet 5. mars 2008 #200 Del Skrevet 5. mars 2008 ~Aravis~: Rotete samboer hørtes litt kjent ut.. han som skulle rydde gang og entre i går, slik at jeg kunne vaske den i dag, vel.. hva kan man si..? Han har sikkert en plan med STOR rengjøring i verktøykassene sine, for der lå ALT verktøyet strødd utover! Grrr.. Så når jeg kom ned dit med vaskekosten ble det bestemt at der nede skal han få rydde når han kommer fra jobb.. Jeg har en gang før prøvd meg på å legge verktøyet tilbake i kassene, det resulterte i at "ingenting lå på plassene sine" så han fann aldri det verktøyet han trengte.. Hvordan kunne jeg vite at det hadde faste plasser nedi der?? Jaja, han er flink å hjelpe til å rydde da, så ifølge han skulle jeg bare slappe av i dag, så skulle han ta alt etter jobb, men nei, det hørtes slitsomt ut, så jeg tar iallefall det jeg klarer!! Dette hørtes mystisk kjent ut. Siden vi har 4 soverom i huset, og vi bruker jo bare et, så har han fått et eget roterom Han kaller det selv for "hobbyrom" da. hehe.. Men, det er heldigvis dør på dette rommet, så jeg slipper å se for mye på rotet hans. Nei, nå har jeg ligget i sengen med laptop i over en time. Da kan jeg stå opp og begynne med fyring.. Og vasking, selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå