sandra82 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #101 Del Skrevet 24. februar 2008 sko nesten trodd du og va kokk jobba som servitør i 5 år... og det blir jo fort til at man lærer mye om smak og sånt... man har sett så mye og har så mye ideer... også hadde jeg egentlig tenkt til å utdanne meg til konditor, men fant ut at arbeidstidene passet meg dårlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandra82 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #102 Del Skrevet 24. februar 2008 vært borte i helgen.. på hytte uten strøm og vann.. veldig deilig, men gud å godt det er å komme tilbake til laptoppen min!!! :rødme: uten strøm har jeg fått tenkt en del i helgen og funnet ut av en del ting... men nå skal jeg ete så dette får jeg ta senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 24. februar 2008 #103 Del Skrevet 24. februar 2008 *Venter spent på å høre hva du har funnet ut* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irmelinn Skrevet 24. februar 2008 #104 Del Skrevet 24. februar 2008 dette hørtes inntr ut Venter også spent på hva du har funnet ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandra82 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #105 Del Skrevet 24. februar 2008 ok.. så spennende er det ikke.. MEN.. jeg skulle jo ha den løperen i syrin med hjerter... MEEEN jeg har ombestemt meg... rett og slett fordi jeg tror det blir mange temaer... jeg har nemlig ikke noe med hjerter... SÅ jeg har funnet ut av vi heller skal kjøpe den sølv løperen .. helt sølv, også kjøpe noen veldig dypmørkelilla roseblader og noen marineblå som vi da blander inn med de hvite og sølv vi skal bruke... og antageligvis ha noen strass/perler (diamanteffekt) i alt styret.. Så har vi bestemt oss for å flytte litt på tidsskjema.. bussene skulle egentlig gå 4 men da blir det trangt om tid... så vi flytter det hele litt tilbake sånn rundt 3, for man bruker en 10 min hver vei og bussen skal kjøre 2 runder.. I tillegg skal vi da "sette oss2 ved bordet kvart på 5 så forretten er klar til å bli servert 5.. desserten blir kanskje forandret også.. desverre... det fordi vi ikke har noen til og legge det opp for oss.. jeg kan jo be en av servitørene, men jeg har ett bilde i hodet og er redd det ikke skal bli sånn... så når vi drar til selskapslokale så skal jeg se om det er noen boller/glass jeg kan bruke til dessert.. så kanskje jeg kan lage tiramisu.. jeg er så kontrollfreak at jeg ikke har lyst til å la noen gjøre dette for meg... blir nesten litt sjokkert over meg selv.. :rødme: jeg har skrevet noen lister i helgen også... med ting og tang.. og satt opp tidsskjema for kvelden. bestemt at vi kun trenger 4 servitører(leie)+1 venninne.. de skal tross alt skjenke vin, så sette en flaske på bordet (vil at folk skal kunne dosere seg selv og har da funnet flakser som matcher bordet..), så skal dem gå ut med mat.. 3 tallerkener per.. så det blir 5 turer... ut igjen bør en god servitør klare hvertfall 5 tallerkener... med andre ord det bør holde.. så vi har da tenkt at hvis to stykker kommer klokken kvart på 3 og skjenker champagne og setter ut snacks.. så kan de gå halv 9 (da skal middagen være ferdig) , så kan 2 komme kvart på 5 og dra halv 11.. da bør kakene være satt ut og kanskje rydda bort... ellers kan hun venninna mi gjøre det.. Hun skal servere gratis mot at hun får bo hos meg og være med på festen.. (ikke så nær, men hun hadde så lyst til å se meg i kirka og hun bor i oslo..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 24. februar 2008 #106 Del Skrevet 24. februar 2008 Det hørtes ut som du virkelig har fått gjort litt i helgen da er deilig å komme seg vekk fra sivilisasjonen, men veldig godt å komme hjem også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinkybride Skrevet 25. februar 2008 #107 Del Skrevet 25. februar 2008 Høres ut som du har en plan der Hva var det du skulle ha til dessert? og hva blir det i stedet? Smart og overlappe sånn med servitører da så blir det mins mulig utgifter og du får dekket behovet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandra82 Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #108 Del Skrevet 25. februar 2008 jeg skulle ha en sjokolademousse/jordbær fromage.. nå vet jeg faktisk ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandra82 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #109 Del Skrevet 26. februar 2008 får vel oppdatere litt jeg da... bordpynten blir da slik.. løper:(den i helt sølv... midten er det vel..) sizofor løper roseblader: blå krem lilla skal ha noen i sølv også.. men de maler jeg selv.. så skal vi ha noen sånne rundt omkring for å få litt bling.. bling etterpå skal jeg prøve meg på ett bordkort.. så da jeg legge det ut her hvis det går... og kanskje jeg skal lage en vase også... eller "male" den.. skal ikke ha på bordet men rundt i rommet og kanskje på noen utebord.. Vi har kjøpt hele vanlige marineblå tykke dunilin servietter.. også skal jeg få laget ett meny kort, med samme bakgrunn som info-siden vår.. infoside den er rimelig plain, uten bilder og strippa for personlighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 26. februar 2008 #110 Del Skrevet 26. februar 2008 Så mye fint! Bordet kommer til å bli aldeles nydelig! (vi har forresten lik løper!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irmelinn Skrevet 26. februar 2008 #111 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg tror det kommer til å bli ett nydelig bord Men den løperen var dyr? eller? Nå har jeg jo ikke regnet ut meterprisen da så den kan jo straks virke litt billigere om jeg gjør det Jeg vil ha brun løper, men finner det ikke noen steder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandra82 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #112 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg tror det kommer til å bli ett nydelig bord Men den løperen var dyr? eller? Nå har jeg jo ikke regnet ut meterprisen da så den kan jo straks virke litt billigere om jeg gjør det Jeg vil ha brun løper, men finner det ikke noen steder! ja den koster 600, men de andre hadde blitt dyrere om man hadde kjøpt like mye!! Jeg trenger bare en rull! jeg har tenkt at frakt kan bli dyrt så jeg gikk innom hobby butikken her og tittet litt... og da hadde dem sånn som jeg skal ha i masse forskjellige farger... til og med brun!! de hadde ikke alle i 30 cm.. så husker ikke hvilken.. men kanskje du kan ringe til panduro eller en annen hobby butikk... jeg kan eventuelt prøve å finne ut av hvilken leverandør de bruker... for det var 2 stykk som leverte den typen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irmelinn Skrevet 26. februar 2008 #113 Del Skrevet 26. februar 2008 ÅÅÅ hadde de det??? Hadde vært kjekt om du kunne sjekket levrandør for meg Da hadde du vært en knupp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandra82 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #114 Del Skrevet 26. februar 2008 ÅÅÅ hadde de det??? Hadde vært kjekt om du kunne sjekket levrandør for meg Da hadde du vært en knupp som sagt så vet jeg ikke om de hadde brun i 30 cm... men jeg kan spørre neste gang jeg er i nærheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irmelinn Skrevet 26. februar 2008 #115 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg krysser fingrene for at de har det Har sett for meg lenge nå at jeg må sy løper og det tror jeg ikke at jeg gidder!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 27. februar 2008 #116 Del Skrevet 27. februar 2008 Så flott at du har bestemt deg for bordpynt!! Tror det kommer til å bli kjempefint!!! Den støvsugeren dere ønsker dere var jo skikkelig kuul da!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandra82 Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #117 Del Skrevet 27. februar 2008 jeg synes den er skikkelig kul!! Og elsker lilla!! Er egentlig søstra mi som var ivrig på den fordi hun mener jeg kom til å støvsuge hele tiden... jeg vil ha!!! ligger på sofaen og drinker musserende og spiser sjokolade mousse... En ting jeg kan bekrefte er at den desserten, med mousse, den er ikke aktuell... moussen blir ikke "hard" nok til å ha i skiver... så da veit vi ikke helt.. men derimot har vi nå bestemt oss for musserende vi skal ha.. koster faktisk bare 89 kroner på polet, og var god!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 28. februar 2008 #118 Del Skrevet 28. februar 2008 89,- bare? Det er jo billig Fint å ikke blakke seg på alkohol Hva er det dere har tenkt som dessert ellers da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iap Skrevet 28. februar 2008 #119 Del Skrevet 28. februar 2008 kva heiter den musserande dåken skal ha? sliter med å finna noken eg liker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 28. februar 2008 #120 Del Skrevet 28. februar 2008 Sandra: Du skulle nesten servert i bryllupet mitt du vet du, ettersom du har jobba som servitør Virker ikke som om de fra skolen tar det seriøst... Sendt 2 mailer uten å få svar. Får vel prøve å få tak i telefonnummeret til den som har "tatt på seg oppgaven". Du har sikkert andre ting å tenke på 1 uke før bryllupet! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå