Gå til innhold

sandra &magnus sitt bryllup..


sandra82

Anbefalte innlegg

da har jeg fått skoa mine!!Eller fikk dem på torsdag men har vært i hemsedal..

Uansett så har jeg ikke betalt toll.. kommer det i en egen regning el?

veldig fine sko, og ikke minst veska!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva slags sko har du kjøpt da? :) bilder??? ;)

aner dessverre ikke åssen det toll-greiene fungerer.. men det er det helt sikkert andre som gjør her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Da kjære bestilte noe fra utlandet så fikk han det ikke utlevert før han hadde betalt toll... jeg må aldri betale på tingene jeg bestiller fra ebay... men vet jo ikke hvordan alt fungerer da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har ikke vært inne å lest hos deg før jeg... må lese gjennom dagboken din etterpå og se hvor langt du har kommet i planleggingen :)

Men for å svare på det med tollen først: Egentlig skal man betale toll på alt over 200 kr i vareverdi, med mindre det er en gave. Som Ballerina sier skal man ikke kunne få ut pakken uten å ha betalt toll først... det kan selvfølgelig ha skjedd en glipp, men tror i såfall Posten må ta tapet da...

Kan og hende det er noen unntak fra 200 kr-regelen, det er jeg ikke sikker på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk skoa på døra med DHL... var sambo som tok dem imot for jeg var på skolen.. tenkte kanskje det lå med ei regning, men det gjorde det ikke...

har kjøpt tango too skoa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk skoa på døra med DHL... var sambo som tok dem imot for jeg var på skolen.. tenkte kanskje det lå med ei regning, men det gjorde det ikke...

har kjøpt tango too skoa!!

:juhu: :juhu: :juhu:

Skal du prøve kjolen med sko da? Er litt spent på å høre åssen det går! Men det går helt sikkert bra. Er jo bare strass-spenner vel? Det burde jo gå fint! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:juhu: :juhu: :juhu:

Skal du prøve kjolen med sko da? Er litt spent på å høre åssen det går! Men det går helt sikkert bra. Er jo bare strass-spenner vel? Det burde jo gå fint! :jepp:

skulle gjerne prøvd den med kjolen, men får ikke den før i mai...

det blir ikke noe problem med de strass spennene for de er ikke sånne stener som det vanligvis er.. de er lengre og uten "kanter" og fester så man ikke henger seg fast i noe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du betalt skoene på forhånd?

ja betalte med mastercard.. tror man måtte det... har det noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært nødt å forhåndsbetale når jeg har bestilt fra utlandet. Har handla via ebay mest da, og da har jeg brukt paypal, så det er jo ganske sikkert. Heldigvis er det kredittkortselskapet som må ta støyten hvis du skulle være uheldig å komme utfor svindlere, men det er jo kjedelig og mye styr likevel... Man får vel satse på at det går bra. Jeg har bare positive erfaringer med netthandel i allefall.

Man må betale toll dersom beløpet overskrider 200kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn her også at hvis man får avsender til å sende det som gave slipper man tollen :) De fleste på e-bay sender varene som gave så det er sikkert derfor ingen av dere har betalt ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jo fått skoa, så i forhold til forhåndsbetaling så gikk det jo bra!!

Jeg har jo ikke betalt toll... så jeg vet ikke jeg... merkelig kanskje...

så hvis jeg får brudekjole folket mitt til å sende den som gave slipper jeg da å betale toll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da er cateringen gått til helvete... vi hadde jo bestemt oss utifra en meny som lå på nettsidene deres.. sendte en bestilling, men hørte ikke noe på en stund, så tok å ringte dem... Den hadde dem ikke fått, og det vi skulle ha, hadde dem ikke...

Så han tilbudte seg (ny kjøkkensjef) å lage ett menyforslag til meg og sende det over... vet ikke hvor lang tid han trenger på det.. men bør nok ikke vente for lenge, for da bruker jeg noen andre... gidder ikke å ha det ubestemt langt frem i tid..

Ellers har vi fått sett på vår fantastiske valse dvd... hmm.. sier nå bare jeg.. må nok øve en del, jeg har 5 føtter!!

Magnus var å hente sjaketten sin på fredag.. den var veldig fin.. har jo sett den før, men ikke vesten og slikt...

Vi ringte til kirka for vi har ikke hørt no fra dem siden september.. så sa dem at i slutten av februar ville vi få en innkallelse til ett felles møte i kirken..

men skal man ikke ha ett privat møte med en prest? må vel få godkjent musikk og slikt?!? Det skal jo trykkes opp ting..

Det verste jeg vet er å ta ting i siste liten, blir yber stressa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tenkte bare jeg skulle gi deg et lite tips ang blomsterbuketten din (som forøvrig var helt nydelig). Jeg har nesten samme kjole som deg, bare med smalere skuldre (grace ann). Blondene er fantastiske men obsobs! veldlig lette å hekte seg fast i. En avlang bukett har ofte en tvinnet ståltråd rundt hele "stilken". Denne vil du definitivt ikke at skal hekte seg opp i kjolen. Få hun som skal lage blomsterbuketten til å tvinne noe grønn tape el. rundt "stilken" slik at det ikke er sjanse for at noe kan hekte seg opp i kjolen. Selv om du husker på å holde buketten langt forran deg i starten er det fort gjort å glemme det senere.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tenkte bare jeg skulle gi deg et lite tips ang blomsterbuketten din (som forøvrig var helt nydelig). Jeg har nesten samme kjole som deg, bare med smalere skuldre (grace ann). Blondene er fantastiske men obsobs! veldlig lette å hekte seg fast i. En avlang bukett har ofte en tvinnet ståltråd rundt hele "stilken". Denne vil du definitivt ikke at skal hekte seg opp i kjolen. Få hun som skal lage blomsterbuketten til å tvinne noe grønn tape el. rundt "stilken" slik at det ikke er sjanse for at noe kan hekte seg opp i kjolen. Selv om du husker på å holde buketten langt forran deg i starten er det fort gjort å glemme det senere.

Lykke til

takk for tips!!! Grace ann kjolen har jeg prøvd og den er kjempefin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *englefjes*
Vi ringte til kirka for vi har ikke hørt no fra dem siden september.. så sa dem at i slutten av februar ville vi få en innkallelse til ett felles møte i kirken..

men skal man ikke ha ett privat møte med en prest? må vel få godkjent musikk og slikt?!? Det skal jo trykkes opp ting..

Det verste jeg vet er å ta ting i siste liten, blir yber stressa...

Vi skal i alle fall ha et møte med bare oss og presten,men det er ikke før i april,de tar det samtidig med øvelsen (øve på vielsen) :-D

Kirkeprogrammet sendte jeg inn per mail jeg, så fikk jeg mail tilbake om at det var godkjent. Kanskje du kan gjøre det også? Skjønner godt at du blir stresset, helt lik selv jeg, hater at ting skal ordnes i siste sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal i alle fall ha et møte med bare oss og presten,men det er ikke før i april,de tar det samtidig med øvelsen (øve på vielsen) :-D

Kirkeprogrammet sendte jeg inn per mail jeg, så fikk jeg mail tilbake om at det var godkjent. Kanskje du kan gjøre det også? Skjønner godt at du blir stresset, helt lik selv jeg, hater at ting skal ordnes i siste sekund.

Det var smart!!men da venter jeg til det møtet så kanskje jeg får noe mer informasjon der... Jeg er planleggningsfreak!!!!

takk englefjes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at vi er fler planleggingsfreaker her. Blir superstressa om jeg ikke får svar på mailer jeg sender, om folk ikke ringer tilbake eller møter til avtaler. ..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ringte også menighetskontoret på hamar for å få greie på hvilken prest vi skulle ha, med tanke på godkjenning av kirkeprogrammet. men, nei, det visste de ikke før i april... sendte så hele programmet med ALT vi har tenkt å ha med i vielsen til dem, og spurte om de kunne godkjenne det. det er sikkert 2-3 uker siden. har jeg fått no svar? neeeeida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...