Saeria Skrevet 13. juli 2008 #1961 Del Skrevet 13. juli 2008 Lykke til med resten av strikkingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 13. juli 2008 #1962 Del Skrevet 13. juli 2008 Lykke til med strikkingen Jeg strikker babysokker i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #1963 Del Skrevet 13. juli 2008 Har pause fra strikkingen forå delta litt i ryddingen av huset. Litt husarbeide må man jo gjøre av og til... Men akkurat nå har jeg pause fra ryddingen for å slappe av med et glass isvann, for jeg orker ikke like mye som før, kjenner jeg. Det er i dag akkurat 1 måned til termin, så i løpet av den neste halvannen måneden omtrent, er lillegutt ventet ut til oss. Greit å ha huset sånn ca litt i orden da, så vi slipper komme hjem til et rothus. Prøve å komme ajour med klesvasken (også den delen med å legge BORT tøyet ja!!!) og holde bordene og hyller og skap sånn ryddig og trivelig, så blir det så mye kosligere når vi kommer hjem fra sykehuset. Jeg VET som jordmora sa at babyen bare ser et lite stykke unna ansiktet sitt, så han ser ikke hvor rotete det er, ingen grunn til å stresse. Neida, men JEG er ikke så nærsynt (nærsynt er jeg, men jeg har briller...) og JEG trives jo bedre dersom det er litt ryddigere da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 13. juli 2008 #1964 Del Skrevet 13. juli 2008 De fleste av oss trives vel bedre når det er ryddig Blir stresset jeg av rot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #1965 Del Skrevet 13. juli 2008 Da er kosedressen hengt til tørk under altanen, ei ny maskin er starta med skjorter, jeg har lagt sammen det som var tørt på stua (gjenstår å legge det bort, og få bort stativet da...) og litt generell rydding er foretatt. Mannen tok en kjøkkentjeneste. Det er fortatt mer som kunne vært gjort, men det ser litt trivligere ut, og jeg orker ikke slite meg ut for å suuuuperrydde heller, tar heller litt her og litt der, litt sånn innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. juli 2008 #1966 Del Skrevet 13. juli 2008 Flittige dere er. Her rydder mannen litt, mens jeg spiser. Har fått unna litt klesvask da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #1967 Del Skrevet 13. juli 2008 Nåja, begrenset flittighet, nå lager mannen mat, mens jeg sløver på sofaen... Lurer på om vaskemaskina er ferdig, kanskje jeg rekker henge ut tøyet før maten er klar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #1968 Del Skrevet 13. juli 2008 Nåja, vaskemaskina var ikke ferdig, så jeg fikk ikke hengt ut tøyet, men middagen var ferdig, så jeg fikk mat i stedet Og nå tror jeg at maskina er ferdig, så jeg kan rusle ned og henge opp tøyet, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. juli 2008 #1969 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg er halvferdig med å pakke til reisen! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #1970 Del Skrevet 13. juli 2008 Da er lua ferdig strikka, og montert, og fått snorer til å pynte med. Ingen blå detaljer slik som opprinnelig plan var, rett og slett ei offwhite lue, men jeg håper den er grei likevel... For all del, de har sikkert mer enn nok tøy til gutten, det er jo deres andre, men jeg hadde nå lyst å gi noe, og jeg har tenkt litt på denne gutten (som jeg trodde var ei jente, og skulle lage ROSA detaljer på, for noe jentetøy har de jo ikke, siden den forrige også er gutt) når jeg laga den, så jeg har lyst å gi den. Håper bare den passer da, jeg er ikke så god på størrelser på babyhoder jeg... har strikka som best jeg kan etter oppskriften, men det er ikke angitt noen strikkefasthet da, så... Men det ser da ut til å være plass til et hode inni der. Muligens er den litt høy (fra panna til toppen av hodet) men jeg er usikker... Jaja, de får den nå, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. juli 2008 #1971 Del Skrevet 13. juli 2008 Den er sikkert helt fin til et babyhode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 13. juli 2008 #1972 Del Skrevet 13. juli 2008 Den er nok kjempefin! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #1973 Del Skrevet 14. juli 2008 Mandag morgen. 36 uker. Om ei uke er lillegutt ikke lenger regnet som prematur, men som fullbåren. Om fem uker er overtidsdatoen ifølge ultralydskjemaet. I løpet av sånn ca den neste måneden blir jeg mamma! Jeg veklser mellom "åhh, kan ikke denne uka gå litt fortere", og "hallo, ro ned, stopp, dette rekker jeg ikke". Jeg vil at uka skal gå fort, slik at jeg passerer 37 uker, slik at jeg kan begynne å håpe at de stadige kynnerene skal bli noe mer, slik at jeg kan være spent på om "det skjer noe", uten å føle at jeg må "knipe igjen, for han er jo ikke ferdig enda". Men jeg synes vi må ta det litt nmed ro, for jeg blir da ikke ferdig, jeg har ikke orden på alt, og jeg rekker det ikke på ei uke... (det begynner å gå opp for meg at å kjøpe bilsete sikkert ikke er noen dum ide... det er nemlig en fordel å HA DET når lillegutt kommer... for ellers må JEG reise ALENE til babybutikken og kjøpe det før vi kan dra noen plass... Det er jo ikke som om min mann kan sendes avsted til babybutikken for å ordne dette... jeg mener... skal han ta bussen til Åsane og gå på babybutikk liksom? Og vi kan jo umulig dra noen plass sammen, før vi har et bilsete å putte lillegutt i. Det sier seg selv. Jeg trenger dessuten ei hylle til å ha over stellebordet, med kluter og olje og krem og sånn. Også trenger jeg kluter og olje og krem og sånn (Men, Linn3c, nå har vi det meste som trengs når dere kommer på besøk, stellebord, tom bleiebøtte (ikke montert da, men...) Vi har høystol (og triptrapp, men igjen, ikke montert da) og reiseseng og til og med vogn noen kan sove i (eller vugge, men den er ikke redd opp) Huset vårt begynner å bli ganske babyklart... ) Ja, også trenger jeg å få avsted den bestillingen på de siste bleiegreiene, jeg må bare bestemme meg for hvor jeg skal handle det, står mellom to butikker pga at det står mellom to ulike bleiebuksemerker, i tillegg til at jeg jeg skal ha lanolinkur til ullbuksene da. (også bør jeg komme meg avsted og skaffe litt sånne ting som burde være i sykehusbaggen min... innesko av en sort, f.eks, for noe slikt eier jeg ikke rett og slett) Men vi kommer vel i mål på et vis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #1974 Del Skrevet 14. juli 2008 Men hallo da... kynnere i massevis av å sitte pent stille på stolen min og jobbe? Og når det ikke er kynnere, så er store deler av magen stram likevel, men da beveger den seg, det er nemlig lillegutt som presser seg mot alle deler av livmorveggen og gjør magen hard på det viset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 14. juli 2008 #1975 Del Skrevet 14. juli 2008 36 uker allerede :juhu: Jammen ikke lenge igjen. Kjenner litt til den følelsen av at det plutselig er så nær. Men det ordner seg!!! Kommer gutten før du har alt klart så ordner det seg uansett. Snart permisjon også. Blir deilig kan jeg tenke meg :-D Kos deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #1976 Del Skrevet 14. juli 2008 Absolutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. juli 2008 #1977 Del Skrevet 14. juli 2008 Snart skjer det...ikke lenge igjen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 14. juli 2008 #1978 Del Skrevet 14. juli 2008 Spennende! Jeg synes det har gått innmari fort jeg.. Føles ikke så lenge siden vi fikk vite om det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #1979 Del Skrevet 14. juli 2008 Sent, men godt, i dag har jeg levert søknad om foreldrepenger... Skulle gjøre det for lenge siden, har hatt den liggende her nesten ferdig lenge, men ikke rota meg til å bli ferdig. Selv for meg som har en 100% stilling, fast jobb jeg har hatt siden før jeg ble gravid, fast lønn hver måned og avklart med min mann fordelingen av permisjonen, så er det ikke helt lett... Noe så enkelt som at jeg har ferie i to omganger, og vips, så stemmer ikke skjemaet. Og sannelig ble jeg usikker på hvor jeg skylle fylle inn det far skal ha av permisjon som IKKE er fedrekvote også... Så jeg rusla ned på nav jeg, med halvveis utfylt skjema, og oversikt over permisjon og ferie, og sa at jeg fikk ikke plass i skjemaet... Og ikke kan jeg 100% garantere mannens arberidsgiver eller situasjon de siste 10 mnd før hans permisjon tar til heller, siden det er til påske... Ok, mannens ettersender vi (når han har bestemt seg når han vil ha permisjon, sa hun, enda jeg poengterte at det er er bestemt) og da sender hans jobb sånn inntektskjema. Og hun tok min oversikt over permisjon og ferie, og stifta det hele sammen. Så fikk jeg da levert på et vis... Siden jeg får lønn fra jobb uansett, så gjør det ikke noe at jeg er sen, jeg får pengene mine likevel, men de får ikke refundert noe før de leverer inntektsskjemaet, avkrysset for at de skal ha refundert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 14. juli 2008 #1980 Del Skrevet 14. juli 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg