Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk.

Vet ikke hva vi skal gjøre med hvem som reiser og hvordan. Vi vet ikke når begravelsen blir heller, for den del. Vi får bare vente og se, og tenke oss om etterhvert, tenker jeg. Kanskje jeg skulle prøve å få med mannen til sengs? Ingen av oss sov så mye i natt, det gikk noe tid etter svigermor ringte før vi sovna igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er trist.

Begravelsen blir antakelig på fredag, muuuligens torsdag, men da er det ikke alle som rekker frem, så antakelig fredag.

Fredag er jeg 37+4 jeg... så logikken min skjønner hvorfor mannen mener det er best om jeg er hjemme... Men det hadde vært greit å få være med da. Selv om jeg vet at jeg ville bli kjempesliten av det, i en tid da hovedfokus burde være å slappe av og samle overskudd til fødselen...

Skrevet

På tide å ta meg sammen, og pakke denne baggen og gjøre klart resten til lillegutt kommer...

Da Linn3c ikke hadde pakket sin ferdig når det nærmet seg, minnes jeg at jeg mente min kom til å stæ ferdig pakket fra juni eller noe sånn...

Og jeg trodde i alle fall jeg skulle ha alle innkjøp på plass innen juli, så jeg var sikker på jeg fikk kose meg med alt selv, ikke stresse de siste dagene, eller at andre måtte gjøre det for meg...

Nå har jo jeg vært heldig, ingen svangerskapsforgiftning eller bekkenløsning som hemmer meg, så jeg kan fortsatt kose meg med shoppingen jeg, men det er bare drøyt tre uker til termin... Det er egentlig bare bilsete vi mangler da, og det skal vi fikse når vi har hentet bilen i morgen, antaelig. I tillegg til at det mangler en del småting, stellesaker og sånn (og uansett hvor mye jeg stressa med det for et par uker siden, jeg aner fortsatt ikke hva jeg evt skal gjøre med brystpumpe) men det meste er i hus nå. Må gjøre ferdig bleiebuksene, feste tråder og sånn, slik at jeg kan gi dem lanolinkur (kjøpt inn kuren)

Jeg trodde seriøst at når det gjaldt dette med babygreiene, DA skulle jeg være tidelig ute med alt. Men, hva fikk meg til å tro at det skulle være noe annerledes? Jeg er krosnisk ute i siste liten jeg...

Hvem skrev bordkort dagen før de skulle settes ut på bordet, til bryllupet vårt? Hvem skrev invitasjonene og puttet dem i konvolutter for forsendelse fortløpende? Hvem jobber til midtnatt de siste par dagene før årsoppgjøret stenger, med alt som ikke har blitt gjort? Hvem sitter nå med 3-4 dagers arbeide som burde gjøres før permisjonen, og 2 (korte) arbeidsdager igjen?

Og hvem sitter her og lurer på hvor det ble av bindene innkjøpt til renselsen? Har kjøpt en "kosedress" som er litt lang i beina, og tråd til å sy den opp med, men... har det hele liggende? Har fortsatt ikke funnet frem en eneste ting til å pakke i den sykehusbaggen, selv om jeg har laget liste? Og forsvidt ikke aner hva det skal pakkes i heller, og dessuten må på shopping, fordi jeg ikke eier slippers-sko av noe slag? Og OM min mann skulle beslutte at det er trygt nok at jeg blir med i begravelsen, så har jeg faktisk ikke noe å ha på meg heller... (Men har sørget for at dressen hans og den hvite skjorta hans er ren, må bare huske å lokalisere det svarte slipset, og be ham pusse skoene om det trengs)

Å planlegge er jeg god på. Å lage lister er kjekt. Å gjennomføre... nei, det er jeg sannelig ikke like god på nei... Så da sitter jeg der, i siste liten, og må stressgjennomføre resten da. Kommer til å pakke baggen med rier jeg :ler:

Gjest Pysepus
Skrevet
Kommer til å pakke baggen med rier jeg :ler:

Men da får du det nok gjort også :tunge1:

Skrevet

Hehe, ja, på ett eller annet vis så får jeg nok det...

NOE må vi jo gjøre på mens vi venter på taxi også. Det er jo ikke som om vi har en taxisentral nedi gata... Det er vel og merke ikke mindre enn to av dem nede på senteret (en på senteret og en på togstasjonen) som bare er 5-10 minutter unna. Men det pleier ikke akkurat være biler der da... :ler:

Nei, jeg skal prøve å få pakket den baggen etterhvert, og finne det jeg ikke vet hvor er, og kjøpe det jeg mangler.

NOE skjer jo åpenbart nedi magen min. Etter å ha fått avklart hva dette med smerter i "tak" betyr kan jeg herved fastslå at jeg hadde "menssmerter" som kom i tak i natt. 4-5 stykker av dem, fordelt over et par timer. Ikke noe mye altså, ingen baby på vei enda eller noe sånn, men litt modning som pågår der nede eller noe sånn? Så det kan jo være greit å forberede seg på at før eller siden skjer det noe...

Skrevet

I natt fikk jeg i alle fall sove uten slike modningsgreier som drev og vekket meg. Ubehag i magen hadde jeg jevnt og trutt, men ikke sånne "tak". Magen var nok mer preget av at vi gikk fra stadion etter kamp (gikk rolig da, men likevel...) Dessuten HAR jeg en del kynnere nå, men de fleste er relativt smertefrie da.

Men tenk, 37 uker i dag.

Lillegutt er ikke regnet som prematur lenger, om han skulle bli født. Han har enda litt igjen, sånn å ligge der og fetes opp, bli litt lenger og litt tyngre, men han er ferdig nok til at det er helt ok om han kommer!

Men nei, vi har ikke helt tid til det enda, kan han vente til neste uke, takk? Min mann reiser bort torsdag morgen, og kommer tilbake fredagskvelden (begravelsen til bestemora hans), så lillegutt kan gjerne vente til helga i alle fall. Søndag har vi dessuten tenkt oss i kirka (se på hvordan de praktsik gjennomfører barnedåp i kirka vår. Jeg vet at det ikke er det viktige ved en dåp, men jeg liker likevel å være forberedt, så jeg vil se på en i den krika også (nei, som dere derved skjønner, vi løper ikke ned dørene i kirka sånn til vanlig... men det føles likevel absolutt helt rett at han skal døpes i kirka, på samme måte som det var helt rett for oss å gifte oss i kirka)

Men fra neste uke, da har vi sånnsett tid, vil jeg tro. Selv om mannen mener en ukes tid etter terminen passer best, sånn i forhold til når han vil være borte fra jobb da (e flytter kontor i de tider nemlig...)

Jaja, man får jo ikke velge, de kommer når de kommer, disse små. Og en ting er sikkert, dersom jeg begynner å vente på ham allerede, så kan det blir en lang ventetid. Men det er muligens en ide å praktisk forberede seg på at han KAN komme, sånn f.eks ved å pakke den baggen (eller i det minste skaffe det som skal være oppi) og få i hus det som trengs av saker og ting...

Skrevet

Siste dagen på jobb! Når jeg går herfra i dag (Hvilket jeg ikke aner når blir, det får bli når jeg har krysset ut alt på lista mi, den lista er ganske lang...) skal jeg ikke på jobb igjen før etter påske!

Annet enn å komme innom for å vise frem lillegutt og sånn da, men ikke på JOBB.

*jobbe ivei med ting på lista som kan krysses ut*

Skrevet

åååh! Tenk Malama, PERMISJON! :juhu:

Du har sikkert ikke tid å stikke innom her, før lista er avkrysset? :ler:

Men uansett, kos deg på din siste dag på jobb på leeenge! Og kos deg enda mer når du går ut døren og vet at lillegutt snart skal ut! :jepp:

Skrevet

Hehe, en snartur innom blir det nå ser du... det er ufattelig kjedelig å skrive de siste rutienene (de jeg har utsatt lengst) og akrivere de siste bunkene (jeg tok jo de letteste først ja...) og rydde vekk det siste rotet...

Selv med dropeske som motivasjon, så trenger jeg nok en og annen KG-pause også.

skal vi se. Lista har for øyeblikket 13 punkter til utstryking (noen kjappere enn andre da, fraværsmakrere mailen og levere fra meg nøkkelen er jo ting som er kjappere enn å skrive rutine for årlig gjennomføring av kvalitetskontroll, for å si det sånn...) Jeg kan jo ha en avtale med meg selv om at jeg må ha strøket MINST et punkt på lista for hver gang jeg kan titte inn her?

Skrevet

Håper du ikke har aaalt for mye på lista di da! Holder på å jobbe meg gjennom min egen liste jeg, mye som må unnagjøres før jeg kan ta ferie. Har heldigvis 3,5 dag på meg jeg da ;)

Skrevet

Jeg HAR strøket et punkt på lista, et av de tidkrevende, men det står dessverre fortsatt 13 punkter der, for jeg kom på enda en rutine jeg må skrive når jeg satt og skrev den forrige...

Det irriterer meg at jeg mener jeg HAR noe materiale på den rutinen, men finner det ikke i plastmappen min, og ser ikke noe på pc'n, så det er mulig det er enklere og rett og sett gjøre det på nytt, men da må jeg i så fall inn i testdatabasen for jeg kan jo ikke gjøre dette på ekte da...det er jo en funksjon vi bare bruker ved helt spesielle tilfeller. (Men jeg kan ikke garantere at ikke noen finner ut at de skal reorganisere ved nyttår igjen, og da trenger de det... så jeg bør ha beskrevet dette også. Ikke minst fordi jeg skal huske igjen hvordan jeg gjorde det neste gang jeg kommer borti det... men jeg VET at jeg hadde en bruksanvisning sist jeg gjorde det, hvor i all verden har det blitt av den?)

Skrevet

Jeg fødte forresetn 37+2, altså nøyaktig 2 uker før termin. Så her må jeg jammen følge med den nærmeste tiden!

Skrevet

Oi! Siste dag på jobb allereie! :overrasket:

Skal sei tida flyg!

Snart er han her! :hoppe:

Skrevet

Men kan bli en lang dag da... jeg har fortsatt 11 punkter igjen på lista (den vokser jo underveis jo...)

Men jeg fant i alle fall det jeg visste jeg hadde om den rutinen, så nå tror jeg at jeg har skrevet alle de rutinene jeg har tenkt å skrive...

Da er det en del rydding og arkivering igjen, men det er ikke sååå mye igjen av det heller, jeg fikk unna ganske mye av det på fredag og litt i går nemlig, det er bare de siste bunkene som gjenstår... Og enkelte ting kommer jeg rett og slett til å sette på det notatet jeg skal legge igjen til min vikar: Dette rakk jeg ikke, så da har du noe å gjøre på.... (typisk, skriv ut alle rutiene og putt dem i en perm med skilleark og innholdsfortegnelse, sånn at vi har dem en plass...) Det er et av punktene mine på lista mi, men jeg tror det rett og slett blir overlatt til henne. Hun skal jo uansett LESE alle rutinene, så da kan hun jo arkivere dem også... NOE må hun jo gjøre på den første uken da hun er her alene...

Skrevet

Håper det går fremover med punktene på lista :)

Skrevet

Kjenner til det der at liste blir lengre ja... Har kommet meg ned fra 30 til 24 remindere i Outlook, og fått strøket 3 av 5 punkter på den håndskrevne lista mi, så går sakte framover her og... Håper du ikke sliter deg ut idag da! Tror det skal være greit å komme som vikar for deg, aldri fått noe rutinebeskrivelse el.l. jeg.

Skrevet

PERMISJON!

Ikke mer jobb før etter påske neste år!

Jeg er ganske så sikker på at jeg glemte igjen solbrillene mine på jobb da... så dem der, tenkte jeg måtte pakke dem ned, husker ikke å ha gjort det, og finner dem ikke. Men jeg har et bacup-par. Så lenge jeg ikke skal på langkjøring, så er det greit. De passer ikke helt perfekt til brillene mine, så jeg liker ikke bruke dem når jeg kjører mye i sol, men de fungerer helt greit. Så får jeg plukke opp de andre en gang jeg er i nærheten. Ellers har jeg egentlig tenkt jeg burde ha nye briller, og da bør jeg jo ha nye solbriller også sikkert, så det ordner seg nok uansett.

Men nå har jeg permisjon! Deilig!

Skal hente min mann om en halvtime, så har han også fri resten av denne uka, men det er en annen typer permisjon da... avspassering i morgen (rydde og fikse huset til søskenbarna hans kommer hit for å overnatte, så han kan ta dem med oppover), og velferdspermisjon for begravelse torsdag og fredag.

Lillegutt i magen sparker og koser seg, og jeg... jeg skal ikke på jobb på mange måneder!

Skrevet

Permisjon allerede! Du verden som tida har flydd!

Kos deg masse både før og etter fødselen!!! :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...