Saeria Skrevet 27. januar 2008 #421 Del Skrevet 27. januar 2008 Det er da litt som skal gjøres før babyen kommer, men jo, det er jo et halvt år til. Allikevel så skjønner jeg jo at det sikkert er artig å titte og drømme og planlegge alt nå. Du skal bli mamma og vordende mødre driver redebygging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #422 Del Skrevet 27. januar 2008 Et halvt år er lenge det. Men tenk da, dersom jeg skulle være uheldig å rammes av masse bekkenløsning eller svangerskapsforgiftning mot slutten av svangerskapet, da vil vi være glad for å slippe å gå på jakt etter vogn, rydde plass til vugge, og ordne stelleplass, ikke sant? Så jeg synes det er helt logisk å ville ha dette på plass jeg. Samtidig er det sikkert litt mer naturlig å gå på babybutikker og prøvetrille vogn når magen faktisk SYNES? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. januar 2008 #423 Del Skrevet 27. januar 2008 Nei, en vet aldri om en vil få bekkenplager eller svangerskapsforgiftning. Min ene søster fikk sistnevnte i første svangerskap og var nok glad for at vogn og annet utstyr var kjøpt da hun ble innlagt til observasjon på sykehuset. Jeg for min del tror det er ganske naturlig å ville ordne mest mulig i god tid, sånn at det er klart, kanskje særlig når man skal bli mamma for aller første gang. Hva som er god tid, får det bli opp til den enkelte å definere for seg. Dessuten er det ikke dumt å undersøke ordentlig hvilken vogn som passer best til en og i forhold til hvor en bor. Da må det da være fullt ut lov å titte i butikker som selger vogner, høre med bekjente, se litt på "kritikker" på nett og rett og slett teste de ut litt før en bestemmer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #424 Del Skrevet 27. januar 2008 Man vet aldri nei. Selvsagt er ikke sjangsen for at jeg skal ende opp med svangerskapsforgiftning sååå stor, men min mor hadde det altså så kraftig da hun gikk med meg at hun egentlig ble nektet å få flere barn, i alle fall på flere år. At min bror kom, vel, han er et spiralbarn, men når de hadde strevd så lenge for meg, så tar man ikke bort et spiralbarn man oppdager litt sent, selv om man er frarådet flere barn på en stund... Mamma ble altså innlagt før uke 30 da hun gikk med min bror, for observasjon pga svangerskapsforgiftning, men så ble altså min bror født. Så sånn just in case, synes jeg det er helt fornuftig å ha ting på plass i god tid, som for meg tilsier at vi ikke skal begynne å titte på vogn i mai, som mannen først foreslo. Etter en kjapp prat ble han enig med meg da, om at litt før mai nok var greit, det tar jo tid å bestemme seg også. Så vi skal nok kose oss med dette utover våren ja, når det blir sommer bør det meste være på plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. januar 2008 #425 Del Skrevet 28. januar 2008 Synes jeg ser dere med en barnevogn full av hvetemel Er nok ikke dumt å ha litt i bakhodet hvordan ens mor var som gravid nei... Uansett er det jo greit å være tidlig ute. Men når moren din hadde så store problemer, så er det nok ekstra smart. Jeg ser i hvert fall foreløpig ut til å være ganske lik min mor. Men hun var heldigvis frisk og rask. Hadde omtrent ingen plager og jobbet fram til to dager før hun fikk meg Eneste jeg ikke trenger å arve er vektøkningen. Hun gikk opp nærmere 30 kilo, men jeg ligger heldigvis veldig bra an sammenlignet med det så langt. Ha en fin mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #426 Del Skrevet 28. januar 2008 På mamma syntes det jo nesten ikke at hun var gravid før kort tid før jeg kom (og nesten ikke i det hele tatt a hun fikk min bror, siden han kom så tidelig) Hun gikk opp mye på slutten da, men det var jo mye vann pga svangerskapsforgiftninga. Og hun gikk tilbake til sin vanlige klesstørrelse etter svangerskapene. Jotakk, den delen med vekta kan jeg sånnett gjerne arve fra mamma jeg. Selv om jeg ønsker meg en skikkelig babymage, så trenger jeg ikke mange kilo fett som jeg må slite med å få bort igjen... Men sånn ellers, så vil jeg gjerne ikke arve hennes svangerskap nei...men sånn just in case, så tror jeg vi skal sørge for å ikke utsette alt til "det kan vi ordne de tre ukene jeg har permisjon før fødselen", for å si det sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. januar 2008 #427 Del Skrevet 28. januar 2008 Better safe than sorry... Er sikkert greit å slippe å stresse rundt i varmen på slutten... Tror de tre ukene er greit å bruke til helt andre ting... (Som å lade batteriene litt...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #428 Del Skrevet 28. januar 2008 De tre ukene, som antakelig er i slutten av juli, og begynnelsen av august, skal brukes til hvile, hvile, og hvile, tenker jeg. Og i den grad jeg får denne veldige tiltakslysten som enkelte vistnok får på slutten, skal den brukes til å lage "frysermat", siden vi venter "invasjon" etter at ungen kommer. Da er boller og horn og kake i fryseren veldig greit, og middager som er lett å lage til, sånn til meg og mannen, helt genialt, så å stappe fryseren med mat er greit å bruke energi på. God plan, ja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. januar 2008 #429 Del Skrevet 28. januar 2008 Høres fornuftig ut Og hvis ikke energien strekker til så har de mye fint på butikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #430 Del Skrevet 28. januar 2008 Jepp, det er hovedplanen (kombinert med at mamma kan få lov åta med seg...), dette med baking er bare dersom jeg skulle få dette angrepet av tiltakslyst som visstnok en del får sånn på slutten. Tipset om å i så fall bruke det på baking så jeg i en av bøkene mine, og syntes det var en god ide. DERSOM jeg skulle få slike lyster, i stedet for å bare ligge flat ut i en poteniell sommervarme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. januar 2008 #431 Del Skrevet 28. januar 2008 Greit å ha noe å ta seg til Vi har bare et kombiskap vi da. Så begrenset med fryseplass Har øverste etasjen av bryllupskaken der fortsatt da. Den kan jo knekkes i de tider (Har ikke passet å spise den før, men trenger masse hjelp for å bli kvitt den ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #432 Del Skrevet 28. januar 2008 Hehe, har vel en etasje av den i fryseren vi også ja. (ehh, eller, en styugg mistanke om at den er i fryseren til mamma... må få den fraktet hit da!) Vi har "amerikansk kjøleskap" med begrenset frysekapasitet, men i tillegg en fryseboks i kjelleren, som er mer eller mindre nesten tom, så vi har god plass om iveren skulle ta meg. Ble rent sulten av alt dette her jeg. Kan umulig holde ut helt til tolv, tror jeg må vurdere en tur på butikken. (skal uansett det for å kjøpe jus til lunsjen, så jeg kan kanskje gå tidelig, og ta med noe mer?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. januar 2008 #433 Del Skrevet 28. januar 2008 Ja, vi hadde egentlig ingen bevisste tanker om å spare den. Men nå blir vi jo tre og har vår 1. bryllupsdag på samme tida. Så hadde egentlig vært greit å ta den da. Vi kommer nemlig aldri til å klare å spise den kaka alene. Er en veldig mektig sjokoladekake, så greit å kunne by fram da :-D Ønsker meg fryser jeg også. Men sliter litt med hvor vi evt skulle plassere den. Kunne hatt plass til en liten en på vaskerommet, så ender nok der etterhvert. Må bare få mannen til å skjønne at hans tanker om hjørebadekar på vaskerommet aldri kommer til å skje. Det er for lite, og altfor mye annet vi kan bruke det til.. Ble sulten selv jeg. Men spiser heldigvis rundt 11 da. Så skal vel klare å holde ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #434 Del Skrevet 28. januar 2008 Har ikke lunsj før 12 jeg, så her ble det en mellomløsning med noen kapteinskjeks med smør og hvitost, for det hadde jeg på kontoret (vi har tilgang på kjøleskap) så slapp jeg gå på butikken. Men så ble jeg stående å skravle med sjefen (vi har litt "sammenfallende interesser" for tiden, siden vi begge venter barn, så tema som navn, UL, barnehage... kan fort bli åsnakke en del utenomfaglig vi ja, har jo nabokontor med åpen dør mellom også...) så jeg spiste ikke før nå, og vips, så er det jo egentlig snart lunsj... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. januar 2008 #435 Del Skrevet 28. januar 2008 Kjenner igjen det der ja... Har ei som er gravid her også, hun har termin i april da. Aldri pratet så veldig mye med henne før, men nå kan vi bli stående i evigheter og skravle... Greit med likesinnede, kan bli litt mye for andre noen ganger tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #436 Del Skrevet 28. januar 2008 Nå har jo jeg ofte skravlet med sjefen min om litt av hvert jeg da, har en veldig grei sjef. Men somregel har vi pleid å skravle mer fag, enn i det siste. Han kommenterte at han leste i avisa om "topp ti navn". Normalt ville det medført en kjapp samtale om "topp ti navn", og om vi kjente noen som het det. Men i denne sammenheng ble det selvsagt de vi kjenner som heter disse navnene, spm om "har dere tnkt på navn enda da?", tanker omkring navn, om doble fornavn, om å ta med mors pikenavn som mellomnavn, om oppkalling, og navn som ikke passer sammen, om tanker man må gjøre seg ved navngiving av søsken, om søsken som har meninger om småsøskens navn, og det å bestemme seg for navn, om å bli enig om navn... og vips litt om skjeldne etternavn også. Og var ikke langt unna at jeg kom til å fortelle om min tremenning som er adoptert fra kina heller, men da stoppa jeg... vi måtte jo jobbe litt også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #437 Del Skrevet 28. januar 2008 Trøtt igjen? Nå som det liksom skal gå over? Slet med å komme meg ut av senga i morges, muligens delvis fordi vi sto opp tidligere enn vi pleier fordi mannen skulle innom blodbanken før jobb. Og føre klokka var ni nesten sov jeg på sofaen, så mannen har anbefalt meg å gå til sengs. Og jeg kjenner meg jo faksik såpass "sliten" at det frister, selv om jeg må legge meg alene da, for han insisterer på å se ferdig dvd'en han ser på, og mener at ni er altfor tidelig å legge seg, for ham... hvilket sikkert er logisk nok, men jeg har ikke noe lyst å legge meg alene... ulogisk som jeg er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. januar 2008 #438 Del Skrevet 28. januar 2008 Hender fortsatt jeg kan være helt slått ut... kommer veldig an på... Men er gjerne hvis det har vært litt stress eller lignende... Skjønner godt at mannen din synes det er litt tidlig da :-D Hender stadig jeg må legge meg alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #439 Del Skrevet 28. januar 2008 Jada, rent logisk er jeg enig i at det er tidelig for ham å legge seg, men så er ikke mitt hode helt logisk, og jeg har ikke lyst å legge meg alene, men det er vanskelig og tungt å være våken når jeg er sliten, så selvsagt burde jeg legge meg. Har slett ikke stressa mye i dag, men vi sto altså opp klokken seks, ofte pleier den nærme seg 7 før vi står opp (vekking på 6 stort sett hver dag, med "backupvekking" halv sju, og slumring i armkroken til i alle fall kvart på... men ikke i dag, siden han måtte rekke blodbanken. Men han, som sov dårlig i natt, burde jo være like trøtt som meg, som sov godt, synes nå jeg da. Men neida, han er ikke trøtt, men jeg er. Så jeg får vel bare innse at jeg får rusle til sengs alene, nå er den jo straks halv ti, så det er vel nesten "forsvarlig" å sove nå, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 29. januar 2008 #440 Del Skrevet 29. januar 2008 God morgon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg