iss Skrevet 26. juli 2008 #2061 Del Skrevet 26. juli 2008 Du kan legge til minnet at hvis du lurer på noe som helst vedr brystbetennelse, pumping, flaskemating eller amming så har jeg sikkert vært borti det Og jeg øøøøøøøøser gjerne av gode råd til de som vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #2062 Del Skrevet 28. juli 2008 Mandag morgen. 38 uker på vei i dag. Sannelig ikke lenge igjen til babyen kommer! Jada, jeg er tidelig oppe, fri som jeg har og alt... Vaskemaskina er igang, og jeg har allerede reorganisert mannens side av kleskapet (bare sortert etter type, ikke plukket ut noe som helt til fretex eller sånn, må få til en slik runde etterhvert, men det må han gjøre selv) Jeg var våken og hadde energi, så hvorfor ikke? Kan heller legge meg igjen og sove litt om jeg blir trøtt. Det er tidelig på morgenen før det blir så varmt at jeg orker gjøre noe, så jeg må utnytte mulighetene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #2063 Del Skrevet 28. juli 2008 Forresten har jeg sjekka, en av de tre smokkene har altså sånn "flat tupp", mens de andre to har rund. Så da kan han få prøve begge deler, så shopper vi mer av det han liker. Han skal jo visstnok ikke ha smokk med engang likevel ("amminga vel etablert", sånn sugeforvirring og sånn) så det er ikke noe stress. Men, man koker dem først, eller? KOKER man dem da, eller putter dem kjapt i kokende vann? På den ene står det nemlig at "den tåler å dyppes i kokende vann", og jeg lurer på om det betyr at den IKKE tåler å kokes i lang tid? Men, gjør man egentlig det? Koker dem? eller bare koker opp vann og putter dem oppi, og så er det gjort? (eller, vasker man dem bare? Humoristisk sies det vel at man koker til den første, skyller til den andre, og blåser støvet av til den tredje.... men sånn reeel, skal jeg koke dem? Alle flaskedelene/pumpedelene (vel, ikke den delen som kobles til strømmen da, selv jeg skjønner at den ikke skal kokes...) må kokes, etter at de er vasket, og kokes mellom hver eneste gang de er i bruk, steriliseres, står det i boka. Hvor ofte steriliserer man i så fall smokker da, tro?) Alt man lurer på, tidelig en mandags morgen Jeg finner nok ut av det. Man lærer så lenge man lever, og veien blir til mens man går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 28. juli 2008 #2064 Del Skrevet 28. juli 2008 Vi kokte alle nye smokker i 5 minutter før Mini fikk dem. Da han var liten baby kokte vi dem også ganske ofte. Hver gang de falt i bakken og på gulvet, og ellers sånn innimellom. Hadde ferdig kokte smokker så han kunne få det hvis han trengte ny. Holdt på med det ganske lenge egentlig synes jeg å huske, men det er sikkert ikke nødvendig å gjøre det så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 28. juli 2008 #2065 Del Skrevet 28. juli 2008 Husker det var min jobb å koke flasker og smokker da lillesøs var liten Da la jeg alt sammen oppi gryta sånn at det fikk koke opp på en måte - var slik man skulle gjøre det da Så kokte det i noen minutter før jeg fisket dem opp og la dem på et rent kjøkkenhåndkle (ikke sånn som loer, men sånn slett) og der tørket de - så var de klar til bruk igjen Kokte alt hver kveld jeg, men det var jo fordi hun brukte flasker fra hun var tre uker så de måtte jo kokes hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #2066 Del Skrevet 29. juli 2008 Håper vi slipper så mye flasker så tidlig da, men det får tiden vise. I dag tror jeg at jeg må lage meg en skikkelig "arbeidsplan" her og oppdatere hva jeg får gjort. For i går ble den store "tenkte jeg skulle..." dagen, hvor ingenting ble gjennomført. Greit nok at at jeg ikke sydde på knyttebådene på sengekanten, eller gikk en tur i skogen som jeg hadde tenkt. Greit nok at posten ikke ble hentet også, før mannen kom hjem. Men, når de "tingene jeg tenkte jeg skulel gjøre, men som ikke ble gjort" også inkluderte å spise lunsj, så er et litt dumt at planene mine kokte bort i varmen... Jeg rett og slett kom ikke på å spise, kom ikke på at jeg ikke hadde spist, før mannen kom hjem... (Hadde spist frokost altså, men ikke lunsj) Å ikke spise på så mange timer er ikke normalt for meg, varmt eller ei. Og dumt å begynne med slike vaner nå, en vet aldri når fødselen tar til, og da er det dumt å komme på at "åja, også forresten så har jeg ikke spist på en 8-9 timer da...." Så her følger dagens liste, basert på mine tanker om hva jeg prøver/planlegger daglig. Min liste inneholder også koselige ting da, ikke bare husarbeide. Dusje Spise frokost Oppdateringsrunde på nettet Feste knyttebånd på sengekanten Få sengekanten på plass i vugga Planlegge middag for i dag Handle Starte vaskemaskina Tømme oppvaskmaskina Fylle oppvaskmaskina Rydde kjøkkenbenkene Rydde på stua Feste tråder på ullbuksene Legge ullbuksene i kur Henge ut klesvasken Starte vaskemaskina på nytt Spise lunsj Hente posten Strikke på bodyen (Bare ei arm igjen, pluss montering! Må huske å skaffe knapper!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 29. juli 2008 #2067 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg vil også tippe. Kanskje jeg tipper litt tidlig, men jeg prøver meg allikevel. Jeg tipper 1 august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #2068 Del Skrevet 29. juli 2008 Oppdatert tippeliste: 1. august: Trulselinemor 2. eller 14. august: Pysepus 4. august: Linn3c 7. august: Fakse 9. eller 15. august: Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #2069 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Dusje Spise frokost Oppdateringsrunde på nettet Feste knyttebånd på sengekanten Få sengekanten på plass i vugga Planlegge middag for i dag Handle Starte vaskemaskina Tømme oppvaskmaskina Fylle oppvaskmaskina Rydde kjøkkenbenkene Rydde på stua Feste tråder på ullbuksene Legge ullbuksene i kur Henge ut klesvasken Starte vaskemaskina på nytt Spise lunsj Hente posten Strikke på bodyen (Bare ei arm igjen, pluss montering! Må huske å skaffe knapper!) Vips var jeg kommet helt til lunsjen, uten å ha gjort mye av det jeg hadde planlagt før den tid, men jeg får vel prøve å få gjort det nå etter maten i stedet da. Jeg var sulten, så da spiste jeg. Endret 29. juli 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #2070 Del Skrevet 29. juli 2008 Sånn, da ser lista ikke så ille ut. Jeg droppa å sette på vaskemaskina på nytt for øyeblikket, så ikke noe innlysene å vaske, og skal dessuten hente min mann på togstasjonen snart, han liker ikke at jeg reiser fra vaskemaskina på. Stueryddinga har jeg da begynt på, men ikke akkurat det prosjektet jeg hadde planlagt for i dag... vi får se om det blir etterpå, nå vil jeg slappe av med litt kaldt vann frem til jeg skal dra og hente mannen, så får vi se hva det blir til etterpå, og om det blir fotballkamp på oss i kveld eller ei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. juli 2008 #2071 Del Skrevet 29. juli 2008 Innom og hilser på etter ferien og sjekker at lillemann er på plass i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. juli 2008 #2072 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg vil og tippe.... Det må jo bli 10. august - siden det er bursdagen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 29. juli 2008 #2073 Del Skrevet 29. juli 2008 Flink du har vært å gjort masse! Jeg glemte å spise frokost i dag, rett og slett fordi det var så varmt, og da er jeg IKKE sulten! Meen, det er liksom ikke så viktig for meg, verre med deg der det pluttselig kan sette igang med fødsel!! Tenk det da! :rødme: Hvordan kjennes magen da forresten? Mye kynnere? Jeg gleder meg sånn til han kommer ut! Og jaa, min kjære nabo og kommende onkel til dette lille nurket, gleder seg EKSTREMT! Hver gang han har mulighet til å nevne lillegutt, gjør han det, med et stolt uttrykk! :rødme: Håper du har en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #2074 Del Skrevet 29. juli 2008 Oppdatert tippeliste: 1. august: Trulselinemor 2. eller 14. august: Pysepus 4. august: Linn3c 7. august: Fakse 9. eller 15. august: Saeria 10. august: monja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #2075 Del Skrevet 29. juli 2008 Det går i enkel mat her da, så frokosten var kavring med sukker og melk, og lunsjen var ristet loff med smør på... Men det var da mat. Nå nærmer klokka seg at vi skal dra, vi skal nemlig på fotballkamp. Tenk på det, to uker før terminen... og mannen som var usikker på om jeg "fikk lov" forrige helg, så får jeg sannelig lov i dag også. Hvem vet, kanskje det kan sette igang noe? I dag har det egnetlig vært rolig i magen, lite kynnere, ikke noe "menssmerter", og frem til nå den siste timen eller to har lillegutt vært rolig også. Beveg seg, men ikke masse. Ble litt futt i ham når han fikk middag, og lollipop.... Har skjønt av mamma at den vordende onkel gleder seg veldig ja... Han som antakelig er på den andre siden av jordkloden når guttungen fødes, siden han visstnok har 2-3 uker igjen av den turen til... er det Indonesia aller Singapore han er nå tro? (Ikke rart mamma sier vi må få klarlagt datoen for dåpen i god tid, slik at han kan få sørget for å være i landet den helga....) Nå sier mannen at jeg må avslutte, så da får jeg vel gjøre det da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. juli 2008 #2076 Del Skrevet 29. juli 2008 Så koselig at onkel gleder seg sånn da. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 29. juli 2008 #2077 Del Skrevet 29. juli 2008 Nå er han i indonesia, mener jeg på. Ja, dåpen bør nok være planlagt i god tid! Ser forresten at jeg ikke har tippet enda.. Å det kan vi jo ikke ha noe av.. så datoen lillegutt kommer på er selvfølgelig 7 August! Diskuterer dere navn ennå? Jeg er nyskjerrig vettu, du trenger ikke offentliggjøre noe alternativ, men har dere klar noen navn mini kanskje passer til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 29. juli 2008 #2078 Del Skrevet 29. juli 2008 Eg er rimeleg sikker på at eg fann ein annan dato eg tippa på, 25. kanskje.. Men eg såg på kalenderen i stad at det er fullmåne 17. august, kanskje du og lillegutt blir påvirka av månen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #2079 Del Skrevet 30. juli 2008 25. er overtidsdatoen min, så jeg håper det ikke går SÅÅÅÅÅ lenge.... Caos: Vi har jo tenkt at vi skulle finne 2-3 alternativ (men holde dem for oss selv til vi hadde sett ham og bestemt hva han skal hete) Hittil har vi dog egentlig bare funnet ett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #2080 Del Skrevet 30. juli 2008 Oppdatert tippeliste: 1. august: Trulselinemor 2. eller 14. august: Pysepus (4. august: Linn3c) 7. august: Fakse og Caos 9. eller 15. august: Saeria 10. august: monja 17. eller 25. august: Linn3c ombestemmer seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg