Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er du her enda altså.

Hm, jeg som måtte inn og se til deg nå, for jeg fikk nettopp en "følelse" for deg...

Vel, krysser fingrene for natta da (selv om det ikke blir å stemme med min tippedato)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert tippeliste:

1. august: Trulselinemor

(4. august: Linn3c)

7. august: Fakse og Caos

10. august: monja

13. august: Chiquita

2. eller 14. august: Pysepus

9. eller 15. august: Saeria

17. august: Linn3c ombestemmer seg... ;) og La Traviata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Natten ga heller ingen tegn til kommende fødsel.

Men jeg har mista evnen til å "snu meg over på andre siden og sovne før jeg vet at jeg har gjort det". Så innen min mann, som visst hadde tenkt å sove en halvtime ekstra etter klokka, men aldri sa det til meg, så jeg lå nå der og venta på at han skulle stå opp jeg, kom sg ut av senga var jeg SULTEN!

Så nå spiser jeg frokost, med beskjed om å legge meg igjen etterpå og sove mer. For legetimen er ikke før halv to, så ingen grunn til at jeg skal opp så tidlig. Sånn rent bortsett fra at jeg altså sliter med dette med å sovne til igjen. Lå lenge etter at jeg var på do i natt også. Så jeg har jo ikke sovet så mye, så jeg burde jo sove mer. Samle krefter til fødselen, når den nå enn kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen om å hoppe tilbake i senga er skrinlagt, jeg er jo ikke trøtt!

I stedet har jeg dusja og fått på meg normalr klær (hadde egentlig bare joggedress) og er igang med strikkinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har revurdert hvor lange bein jeg vil strikke på buksa, og derved kommet til nye prosentsatser på delmålene på buksestrikkinga. Oppskrifta sa 28 cm bein, men til nyfødt er da det ALTFOR mye, selv om det er ment brettet opp. (oppskrifta er for 0-1 år) De fleste buksene til mini har 10-15 cm bein.

Min plan er derfor nå å strikke ca 20 cm bein, med oppbrett og litt "rynking" burde det bli ca passe til babyen, og godt å vokse i, så kan jeg heller plukke det opp og strikke lenger bein senere, dersom han vokser ut av den i lengden mens den enda passer i livet.

Jeg setter derfor følgende delmål for buksa:

16 cm bukseliv. Totalt ca 42%

Lage ferdig kilen. Totalt 47%

Lage ferdig ene foten. Totalt ca 73%

Lage ferdig andre foten. Totalt: ca 99%

Knyttebånd. Totalt: 100%

Og jeg har altså ca 13 cm av den første foten ferdig, anslått ca 64% ferdig.

Usikker på hva målet for dagen skal være. Den første foten skal i alle fall bli ferdig. Hadde vært gøy å bli helt ferdig, men det kan bli litt krevende... Men i alle fall komme godt igang på den andre foten, det er helt klart et mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatert tippeliste:

1. august: Trulselinemor

(4. august: Linn3c)

7. august: Fakse og Caos

10. august: monja

13. august: Chiquita

2. eller 14. august: Pysepus

9. eller 15. august: Saeria

16. august: Lady Lovelace (Men vedder på to uker overtid...)

17. august: Linn3c ombestemmer seg... ;) og La Traviata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på kontroll, og alt er fortsatt bare fint.

Magen vokser, blodtrykket er fint, og hodet til lillegutt er festet. Hjertelyden hans er også fin, og ingen vann i beina. (Urinprøven hadde de ikke rukket å sjekke, men han skulle ringe meg om det var noe med den, og har ikke ringt, så jeg antar den var ok)

Alt vel, men ingen baby på vei sånn helt med en gang. Ny time om ei uke, om han ikke er kommet innen den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...