Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Her skal det også bli potetball til middag! Dvs - jeg lager ikke helt ordentlig men fra pose, jeg orker ikke siden det bare er jeg som spiser... Samboeren min har ikke noe forhold til ball i det hele tatt, han synes bare det er ekkelt (hææææh! :fnise:) - men han spiser grønnsaker og saltkjøtt da, og synes det er kjempegodt!

Håper lillegutt i magen venter til i morgen kveld med å ville ut da, så du får med deg stekt ball og! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper lillegutt i magen venter til i morgen kveld med å ville ut da, så du får med deg stekt ball og! :fnise:

Ja, og venter han så lenge, og jeg strikker supereffektivt, rekker jeg kanskje å gjøre dette som for øyeblikket er et "magebelte" til en shorts i alle fall... bukse tar nok enda et par dager, tror jeg... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ballene i vannet, så det blir i alle fall kokt ball på oss, for det er fortsatt ingen tegn på fødsel, så jeg regner da virkelig med å rekke å spise middag.

Om jeg rekker det i morgen også... ja, det får tiden vise.

Modning pågår nok, det kjenner jeg, men det har det jo gjort i ei ukes tid og vel så det, så det er jo ikke noe nytt, og kan vel fint fortsette i ei uke eller to til det, så jeg antar at det kan ta sin tid, men er likevel klar over at det kan gå fortere, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier så, men det vet jeg ikke helt om jeg tror på. Altså, rett og slett, jeg tror at mini kommer når han er klar.

Derfor lsger vi ball fordi vi har LYST på det, og ikke fordi vi vil ha babyen ut. Jo, jeg vil gjerne ha babyen ut, men det er ikke derfor jeg lager ball altså, men om det er en bonuseffekt, så klager ikke jeg. Annet enn at jeg gjerne vil ha stekt ball i morgen, for jeg er glad i ball, og veldig glad i stekt ball....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, spennende! Godt det blir ball på dere i dag iallefall! :jepp:

Veldig spennende hvor lang tid det er igjen på modningen da! GLEDER MEG til han har tenkt seg ut!! hehe.. Dere går spennende dager/timer i møte!! ;);)

Må innrømme at du frister meg innmari med det der potetball-pratet, så jeg er blitt suuulten! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sulten jeg og, nå. :ler:

Angående fødemat...Jeg tror nok ikke lillegutt kommer før han selv mener det er på tide. Om komler skulle friste han til å ville hilse på, så får det så være, men han kommer nok ikke før tiden er moden, nei. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert ball på oss i morgen også, ikke hold pusten i spenning, Caos.... Det kan jo fint ta et par uker enda, som legen understreket...

Og bør vel det, om buksa skal bli ferdig...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulten jeg og, nå. :ler:

Angående fødemat...Jeg tror nok ikke lillegutt kommer før han selv mener det er på tide. Om komler skulle friste han til å ville hilse på, så får det så være, men han kommer nok ikke før tiden er moden, nei. :ler:

Men hvor mange kommer til å si: Ja, komle/ball er jo fødemat, der har du forklaringa, dersom mini finner ut at dette er det som frister ham, tror du? :ler:

Jaja, han kommer når han kommer, tenker jeg. Jeg kjenner jo at det skjer saker og ting i magen min, at kroppen forbereder seg. Men det har den jo gjort lenge, så det trenger ikke bety noe som helst. Joda, det betyr jo at kroppen forbereder seg, men jeg mener, det kan den jo åpenbart holde på med lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Er en fin forklaring på plutselig vannavgang og rier det, vettu. For det kan jo ikke tenkes at det er ungen som er klar av seg selv, og at komlene tilfeldigvis stod på bordet akkurat den dagen.

Kan du ikke elemtær fødevitenskap, Malama? Skam seg! :fy_fy::skratte:

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, jeg kan jo egentlig grunnleggende fødevitenskap.

Om vannet går i kveld, er det selvsagt pga middagen, slett ikke pga at det tross alt er ganske normalt å få unger sånn rundt termin...

Om det skjer i morgen, så er jo stekt ball nesten enda tyngre kost enn kokt ball, og dessuten ball to ganger på rad, og det har slett ikke noe som helst å gjøre med forholdet til termindatoen.

Nei, ball til middag, det er forklaringa.

Sånn er det jo bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Malama uteksamineres herved fra kurset i Elementær Fødevitenskap, og er nå klar til å føde etter morgendagens tunge måltid bestående av stekt ball er inntatt* :klappe::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens måltid av kokt ball er i alle fall inntatt.

Grunnet midlertidig krympet magesekk (akkurat som om det er ett eller annet inne i magen min som tar plassen til såvel magesekk som blære... kan noen skjønne hva det kan være? :ler: ) ble det ikke plass til mer en enn liten ball, og masse godt tilbehør da (kjøtt, pølse og bacon)

Om det blir noe baby utav det får tida vise, men hovedpoenget med middagen er oppnådd. Vi ble mette, og det var GODT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, mette ble vi.

Hvem skulle trodd at jeg skulle bli så aktiv strikker?

Jeg som ikke hadde strikket noe siden den jakka til dukka til Caos...

Som begynte på det teppet med innstillingen; tro om dette blir ferdig til fødselen? (Og mannen mente at "nei, jeg må nok strikke det ferdig mens du ligger på barsel")

Men teppet ble ferdig.

Strikke body? Ok, men størrelse 3-6 måneder da, så det ikke hastet sånn med at den ble ferdig, for den kom ikke til å bli ferdig til fødselen. Den ER strikket i 3-6 måneder, men er ikke stort større enn nyfødtklær vi har kjøpt, så jeg tenker den kan være litt for stor, og fungere allerede fra nyfødt, og derfor som hentetøy.

Stikke lue til? Ok, om han ikke fødes så snart, så rekker jeg nok det. (ja, må bare feste snorer på, men det har jeg visst utsatt litt...)

Strikke bukse til? DET rekker jeg ikke.

Nei, jeg rekker nok ikke det, det er fortsatt 4 cm til jeg skal lage kile, kilestrikkinga er vel et par cm, og så er det 28 cm med bein. Dvs at totalt er det (16+2+28=) 46 cm med strikking. De ca 12 jeg er ferdig med nå utgjør altså ca 26% Dvs at det er tre ganger så mye arbeid igjen som jeg er ferdig med, og jeg har jo holdt på med denne buksa i flere dager, om enn bare som "hovedprosjekt" de siste par dagene. Men det skal noe til å rekke å bli ferdig med den, med mindre jeg går langt på overtid da...

Men, for meg som tvilte på at jeg ville rekke å få ferdig TEPPET, så er jo TEPPE, BODY OG LUE meget bra gjort... Og kanskje jeg rekker ei halvferdig bukse også? Ikke ille det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er nå søt da, mannen.

Jeg har time til kontroll hos legen på tirsdag. Men når han lurer på når den er spørr han: "Det er på tirsdag vi har time hos legen?"

Helt fra første gangen, når vi satt her 1. desember og testen hadde lyst "Gravid" spurte han "Når skal vi til legen da?" Det er VI som går til lege og jordmor her ja, ikke JEG. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme: Så utrolig skjønn han er...

Det er nok mang en god grunn til at du takket ja til å tre inn i ekteskapet med han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting har skjedd enda nei.

Måtte snike litt. Tenk 40 uker i morra :hoppe:

Den dagen jeg fødte ;)

Komle er kjempegodt. Det fristet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se deg, jente 79. Jeg har ikke glemt deg, og leser i dagboka di innimellom, men det er ikke så ofte jeg legger igjen spor lenger, jeg vet ikke hvorfor det har blitt slik... men jeg leser ikke like ofte, og føler meg ofte "utdatert". Vet ikke hvorfor jeg ikek klarer lese den oftere, jeg har jo masse fritid nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...