Malama Skrevet 9. august 2008 Forfatter #2221 Del Skrevet 9. august 2008 Da er lua så godt som ferdig. Det mangler snorer til å knytte under haka da, de skal jeg lage etterpå, men den er i alle fall strikka ferdig og sydd sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. august 2008 #2222 Del Skrevet 9. august 2008 Så flink du har vært Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. august 2008 #2223 Del Skrevet 9. august 2008 Så flink og effektiv du har vært! Nå kan gutten komme! Du kan jo håpe på en fødeboom, slik at du slipper vente en uke på å få nr. 250.000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. august 2008 Forfatter #2224 Del Skrevet 9. august 2008 Ja... men jeg har ikke sååå lyst å føde midt i en fødeboom heller (men det ER vel en liten sånn på gang, det er "gullungene" som kommer nå...Brann fikk utlevert gullmedaljer i november...) for da er det jo kaos på fødeavdelinga, trangt om plassen, og fare for at man må ligge på firemannsrom på barsel, heller enn barselsoftet sammen med mannen... Jaja. Malama strikker babybukse. Som neppe blir ferdig da. Først skal det bli 16 cm, dette som er i overkant av 6 cm. Så er det 7 runder til, mens man lager kilen underveis. Så er det å felle kilen, og deretter strikke bein av resten. Det er altså MASSE igjen. Men jeg strikker da, så får vi se hvor langt jeg kommer. Om jeg hadde strikket like mye på buksa som jeg strikka på lua i morges regna jeg ut (der jeg satt og strikka lue) at det ville utgjort ca 4 cm på buksa, så altså... det er nok noen dagers arbeide igjen... men det går på et vis fort og greit å strikke den likevel da... Men ikke så lett med delmål her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. august 2008 #2225 Del Skrevet 9. august 2008 Da deler man opp i prosentvis ferdig og kaller det delmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. august 2008 #2226 Del Skrevet 9. august 2008 Høres ut som om buksa kanskje er litt lettere enn lua å strikke, så da går det kanskje litt fortere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 9. august 2008 #2227 Del Skrevet 9. august 2008 Nå dreiv jeg å ryddet huset, og fikk pluttselig en følelse av at NÅ var det på gang! så jeg logget meg kjapt på for å se om det sto noe.. men neeeida.. du sitter å strikker du! Tydligvis er jeg ikke synsk likevell.. Håper alt står bra til hos dere alle tre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. august 2008 Forfatter #2228 Del Skrevet 9. august 2008 Litt merkelig det der, Caos. Din mor ringte meg for en time siden eller to, for de satt i solveggen, og hun tenkte på meg og lurte på hvordan det sto til... Men lillegutt er fortsatt inne i magen ja. (Men du, "sladrer" du her om jeg sender deg sms om noe skjer?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 9. august 2008 #2229 Del Skrevet 9. august 2008 Ååå, jeg og mamma tenker kanskje litt likt! Ja, jeg sladdrer gjerne!! I dagene framover er jeg jo på jobb, (begynner på mandag) uten tilgang til nett da, men kan sladdre så fort som overhode mulig dersom du ikke har to sladdrere da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. august 2008 Forfatter #2230 Del Skrevet 9. august 2008 Regner med at Linn3c også trår til som sladrer ved behov, men kjekt at det er to, for det er jo ikke alltid man er tilgjengelig. Det er jo spennende med deg som skal begynne i ny jobb i morgen da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. august 2008 Forfatter #2231 Del Skrevet 9. august 2008 Høres ut som om buksa kanskje er litt lettere enn lua å strikke, så da går det kanskje litt fortere? Den er vel egentlig ikke lettere å strikke, det er jo ikke som om lua er vanskelig akkurat... men jeg slipper å tenke på å felle og øke, strikker bare rundt og rundt på de maskene som er (enn så lenge, når jeg kommer til kilen og til beina, så blir det noe øking og noe felling) så det er greit å ta i telefonen f.eks i alle fall. Men det går ikke nevneverdig fort nei, men jeg har funnet et reservemålbånd (som er helt idiotisk fordi det altså ikke holdes ute, så jeg må holde det ute med tommelen mens jeg måler.... idiotiske greie, men det normale er blitt borte) og fastslår at midt forran er den nå ca 8 cm, følgelig er den altså halvveis til "der jeg skal begynne å lage kile". Litt strikking i kveld, og masse i morgen, så kommer jeg kanskje til kilen i morgen, eller i alle fall på mandag. Kile-delen er ikke mer enn 8 pinner om jeg husker oppskriften rett (har dessverre mista den, jeg fikk den på pm på et forum som er neeeeeeeeeede, så jeg må be om å få repetert noen punkter når jeg kommer i kontakt med hun som har den (om ikke noen andre har den da... den er fra nøstebarn. Jeg kunne jo kjøpt den, de tar ikke mer enn 8 kroner for en oppskrift, men jeg HAR tråd (derfra) og man får ikke kjøpe oppskrifter uten å kjøpe tråd til, og jeg har altså allerede et nøste for mye, og anar strikkeproduksjonen kommer til å synke når babyen kommer, så jeg trenger ikke enda mer...) I alle fall, kiledelen er altså ikke snakk om mer enn et par cm strikking, så det er ikke sååååå lang tid som de 8 cm som gjenstår før jeg kommer til kilen... Deretter er det beina, som vel er snakk om litt mer enn halvparten av totalen. (den strikkes i 0-1 år, så den skal ha lange bein, som brettes opp, men de er hvor lange beina skulle være jeg slett ikke husker, jeg husker noe om 26-28 cm (tror jeg?) men målt fra hvor? Var det lengden på beina, eller var det noe helt annet?) Så sånn i korte trekk så har jeg kanskje kommet knapt 20% avsted på denne buksa? Det var jo egentlig mer enn jeg trodde... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. august 2008 Forfatter #2232 Del Skrevet 9. august 2008 Jaja, ca 9 cm har den strukket seg opp i nå i kveld, og nå krabber jeg til sengs. Søvn er viktig, man vet aldri hva som vil skje... Vips så er det slutt på nattesøvnen, så det er greit å få så mye som vi rekker, før lillegutt kommer med potensielle våkenetter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. august 2008 #2233 Del Skrevet 9. august 2008 Natta...sove godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 9. august 2008 #2234 Del Skrevet 9. august 2008 Regner med at Linn3c også trår til som sladrer ved behov, men kjekt at det er to, for det er jo ikke alltid man er tilgjengelig. Det gjer eg definitivt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. august 2008 #2235 Del Skrevet 9. august 2008 Gleder meg til å bli sladret til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. august 2008 #2236 Del Skrevet 9. august 2008 Sove godt, det er jo i morgen som er dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. august 2008 Forfatter #2237 Del Skrevet 10. august 2008 Oppdatert tippeliste: 1. august: Trulselinemor (4. august: Linn3c) 7. august: Fakse og Caos 10. august: monja 13. august: Chiquita 2. eller 14. august: Pysepus 9. eller 15. august: Saeria 17. august: Linn3c ombestemmer seg... og La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. august 2008 Forfatter #2238 Del Skrevet 10. august 2008 Sov godt jeg, men lite tegn på at det skal bli baby enda. Men det ville vel være typisk, nå som vi skal ha potetball til middag (det skulle jo være sånn regnvær i dag? Synes jeg ser sol ute jeg?) Typisk det, her har vi tatt kjøtt ut av fryseren, skal lage mat som egentlig er enda bedre i morgen (stekt ball... nam...), så blir det vel til at jeg gleder meg til middag, bare for å oppleve at.. oida, nei, se der gitt, vannet gikk... Jaja, enn så lenge ingen tegn på fødsel, så jeg sitter her og ser ol og strikker babybukse jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 10. august 2008 #2239 Del Skrevet 10. august 2008 Ååå. potetball! Mmm, det er godt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. august 2008 Forfatter #2240 Del Skrevet 10. august 2008 Jepp, kjempegodt. Og det synes min mann også, så derfor har jeg tenkt at det kunne jeg lage en dag nå som jeg er hjemme hele dagene. (Det blir ellers normalt bare søndager pga at det tar så lang tid, orker ikke etter jobb) Men så var et jo så fint vær, og jeg orker ikke ball når det er 20 grader, så det ble utsatt, og utsatt, og utsatt. Men når jeg nevnte det i går, så mente mannen at vi tok sjangsen på å lage det i dag (til tross for ingen garanti da vi tok ut kjøtt fra fryseren i går at vi ville være hjemme til middag i dag, og slett ikke i morgen) Så nå gleder vi oss til middag, for ball er nam! Og lillegutt gjør ingen tegn til å spolere dette for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg