Linn3c Skrevet 10. juli 2008 #1941 Del Skrevet 10. juli 2008 Då er det jo ikkje rart eg ikkje fekk respons på tippinga mi... Hihi! Må for øvrig endre datoen eg har lagra i kalenderen på telefonen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #1942 Del Skrevet 10. juli 2008 Tenkte du tippa at jeg skulle få AKKURAT bli ferdig med min egen bursdag, før jeg fikk babyen jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 10. juli 2008 #1943 Del Skrevet 10. juli 2008 Hehe! Ei eg kjenner fekk sin førstefødte på bursdagen sin. Fin bursdagspresang det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #1944 Del Skrevet 11. juli 2008 Se på tickeren min! Siste ruta! Nå nærmer det seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 11. juli 2008 #1945 Del Skrevet 11. juli 2008 Hvordan gikk det igår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #1946 Del Skrevet 11. juli 2008 Det var flott. Jada, hun fortalte ikke så innmari mye jeg ikke har hørt før, men litt var det da (om ikke annet så trenger vi faktsik ikke betale mer enn en liten egenandel for taxi til sykehuset visstnok. Det er ingen plikt å ha bil (bil har vi, men sertifikat er det verre med...) og man har rett på transport til nærmeste sykehus når man trenger det. Får tilbake resten, fra nav eller noe sånn sikkert...) Litt greit å få med seg praktiske ting i forhold til sykehuset, avdelingsvalg og denslags. Får vel litt mer forhold til det i dag når vi skal på omvisning, men jeg har i alle fall fått vite at badekar som smertelidnring har de på begge avdelinger, men det er kun på storken man evt kan få føde i det, og da selvsagt bare dersom det er noen på vakt som er utdannet/erfaren med det slik at det kan gjennomføres trygt. Litt greit å få høre en del, få høre hva de andre lurer på også, litt prat omkring epidural og keisersnitt, litt om hva vi skal ta med oss, og en del om pappa's rolle oppi det hele. Litt praktisk øvelse (massasje) og litt om amming, som jeg jo både har lest om og fått høre om fra jordmor på kontroll, men som likevel er greit å få inn en gang til. Og et par papirer med tekst om "når fødselen starter", og amming og noe annet jeg ikke helt husker (har ikke fått sett så mye på det mannen har faktisk papirene i sekken sin fra i går) og en med tegninger av ulike stillinger som kan være gode å prøve, både i åpningstiden og i selve trykketiden. Greit å ha. (i tillegg til kopi av foilene hun brukte underveis da) Litt greit å ha fått med seg, litt om hvordan det normal utvikler seg, litt om andre ting som kan skje, og litt om ting vi bør ha tenkt gjennom og snakket om, i tilfelle det skulle skje. (tangforløsning og sånn, som kan se skremmende ut for fedre, visstnok...) Jeg vet enda ikke hvor jeg vil føde, og hvor jeg vil ligge etterpå. Aller helst vil jeg absolutt ha et rom der min mann også kan være sammen med meg. Men samtidig vil jeg gjerne ligge på sykehuset, ikke på hotellet, siden jeg som en så usikker førstegangsfødende synes det hadde vært greit. Så da er det å velge hva som er viktigst for meg da. For, de har familierom på barsel også, men det er jo slett ikke sikkert at man får det, det avhenger av hvor mange andre som er der, og som har større behov, i form av mødre som trenger pappa'n til å hjelpe dem med babyen, de som har hatt spesielt tøffe fødsler, etc. Og tanken på å sende mannen hjem og at han bare skal få komme innom i besøkstidene et par timer om dagen, denne første, uvurderlige tiden sammen med barnet, tror jeg skremmer meg enda mer enn tanken på å ligge på barselsloftet, uten sykepleiere som titter inn og spørr hvordan det går... Man kan jo alltid FÅ TAK I helsepersonell på hotellet også, de viser oss vel babybading og bleieskift og amming om vi trenger det der borte også... Føder jeg på Storken (hvilket jeg må om jeg vil ha sjangs til å føde i vann, men det vet jeg ikke om jeg vil, må sette meg litt inn i det, jeg hadde bare tenkt på vann til smerteldindring jeg, helt til vi oppdaga ved en tilfeldighet at man kan føde i det der oppe, da Linn3c gjorde det... jeg visste jo at man KAN, men ikke at de har tilbudet) er det hotellet jeg ordinært havner på, føder jeg på føden er det mer et valg, slik jeg har forstått det. Kan jeg føde på føden, og så spørre "har dere ledig familierom til oss? Om dere ikke har det tar vi heller hotellet"?? Vet ikke, får kanskje spørre om det i dag... men jeg tror ikke helt hun skjønner hvorfor, det virket ikke som om hun så noe problem med å legge hele gjengen på barselsloftet, tok det nærmest som en selvfølge AT vi vil det. I utgangspunktet var dette enkelt for meg. Jeg ville føde på Storken, og da tilbringe barselstiden på Storken, på familierom. Det var slik det var, inntil de begynte ombyggingen, og tok ibruk barselsrommene som fødestuer, og derved har ikke Storken barslsrom, så man må på hotellet (eller barsel om det er noen grunn til det) Ettersom det altså ikke er så enkelt lenger, pg ombygging, så er jeg litt mer usikker på hva jeg vil, rett og slett. Men, det er nå uansett ikke hvilken avdeling han blir født på eller tilbringer sine to første døgn på som er avgjørende. Det viktigste er jo at alt går bra og at vi får et barn, detaljene er og blir detaljer egentlig. Vi skal få et barn! Hva annet kan bety mer enn det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 11. juli 2008 #1947 Del Skrevet 11. juli 2008 En til deg! Er ikke så lenge igjen nå! Alt bra enda? Spennende å lese om hva som skjer i hverdagen deres! :D Good helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 11. juli 2008 #1948 Del Skrevet 11. juli 2008 Har du noen som skal sladre her om det skjer noe Malama? Eller holder det kanskje med Linn3c og Caos, som sikkert blir oppdaterte uansett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. juli 2008 #1949 Del Skrevet 11. juli 2008 Koselig å lese om besøket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #1950 Del Skrevet 11. juli 2008 Satser på at Caos og Linn3c oppdateres uansett, og en av dem kan kanskje sikkert sladre til dere? I dag var vi på omvisning på sykehuset, og vi hadde flaks, etter den uka med MASSE fødsler forrige uke, så var det rolig i dag, så vi fikk se både fødestue på føden og på storken, og vi rusla litt rundt på barsel, hvor vi ikke fikk se rom da, men derimot fikk vi se en BABY. Og så var vi på hotellet og så et rom der også. Og så gikk jeg og mannen tilbake på barsel, så fikk jeg holde den babyen vi fikk se. (Neida, jeg er ikke tullerusk og løper omkring og knabber fremmede babyer, det var sønnen til sjefen min altså, så vi var invitert til å få hilse på den "lille" (født 5 kilo tung...) etter omvisninga) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #1951 Del Skrevet 12. juli 2008 Helg. Har på en måte ikke helt fått med meg at uka gikk jeg, og vips så var det helg. Nå er det bare 7 dager igjen på jobb før permisjonen! Hvordan i all verden skal jeg klare å bli ferdig med alt jeg må gjøre? Aner ikke... Men det går vel på et vis. Tenk, bare 7 dager igjen! (ja, 10 dager da, men det er jo en lørdag og to søndager, så 7 arbeidsdager) Fikk den formelle godkjennings på innvilget permisjon i går. Rent bortsett fra at den ikke formelt sett er skrevet til meg da... den kom nemlig i mitt pikenavn... Lønnsavdelinga fikk det ikke til å stemme når de skulle plotte det inn i systemet, de fikk ikke treff på det navnet.. jeg trodde da virkelig jeg hadde endret navn på alle avdelinger for et år siden, men jeg har åpenbart klart det hos telefonsentralen, hos IT-avdelinga, og på lønnskontoret, men ikke på personalavdelinga... Jaja, permisjon skal jeg da ha, bare jobbe 7 dager til. Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #1952 Del Skrevet 12. juli 2008 Foreløbig pakkeliste: Til meg: Helsekort og de andre papirene Mobiltelefon med lader Kameraet mitt, med tomt minnekort og fullt batteri Innesko som er lette å tråkke inn og ut av (må kjøpe) Tynn morgenkåpe (må kjøpe) Kosedress med jakke Ammetopper Singlet Ammebh'er Ammeinnlegg Sokker, inkl noen varme, visstnok Noe å sove i Hjemreiseklær Undertøy (i tilfelle ønske om noe annet enn de nettingtrusene på sykehuset skulle oppstå? Litt kjeks og snop som jeg kan ha lyst på? Lettlest lesestoff? Noe å skrive ned taker i Toalettsaker: Shampo/balsam i reisestørrelse Dusjsåpe i reisestørrlse Fuktighetskrem Lipsyl Tannkost og tannkrem Deodorant HÅRBØRSTE! Burde man ha intimsåpe, eller er det "forbudt" med annet enn vann i den første tiden? Til lillegutt: Et par bodyer i små størrelser Evt litt mer babytøy? Men de sa at det er babytøy på sykehuset og hotellet om vil vil bruke det da. Hentesett (hmm, hva skal det være tro?) Babyteppe til hjemreise Elastsik sjal Muligens ullbukse og/eller PUL-bukse til å ha utenpå bleiene? Bleie til hjemreisen, gjerne. Til mannen: Proviant til fødselen i tilfelle kiosken er stengt Innesko? Toalettsaker og klær, i tilfelle vi får være på hotellet/familierom, da skal han jo ikke hjem Kamera, med lader (og muligens tømmemulighter? I alle fall et tomt minnekort) Mobil med lader Mye jeg har glemt tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. juli 2008 #1953 Del Skrevet 12. juli 2008 Den så innholdsrik ut den lista. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #1954 Del Skrevet 12. juli 2008 Jepp, den ble innmari mye lenger enn jeg hadde tenkt meg... Det er jo bare for et par døgn... Men jeg vil jo si at det egentlig ikke er SÅÅÅÅ mhye greier da, jeg har bare listet det opp veldig detaljert? Jeg mener, det er jo ikke som om et par bodyer eller bh'er tar så mye plass. Og litt klær til meg selv må jeg jo ha, særlig siden jeg vurderer å føde på Storken og derved havne på hotellet, og kan da ikke rusle ned i spisesalen der i sånn sykehusskjorte som åpner seg i alle retninger... Lista er laget utfra at jeg satt og titta på anbefalte slike lister, og plukket ut det jeg syntes så lurt ut (merk, jeg har ikke skrevet hverken eget (MYKT) toalettpapir eller hårføner, som visstnok også anbefales til et mørbarket underliv, så det er ikke som om jeg har overdrevet så veldig heller...) Hvordan er det mulig å få ei SÅÅÅÅ lang liste for et par døgn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. juli 2008 #1955 Del Skrevet 12. juli 2008 Lista er lang, ja, men tingene tar ikke så gruelig mye plass. Synes den ser fornuftig ut jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #1956 Del Skrevet 12. juli 2008 Synes den ser skremmende lang ut jeg, for to små døgn... Men, det var jo bare fornuftige ting jeg skrev opp, syntes jeg... Men, altså, hjemreiseklær, er det så innmari annet enn det jeg har på meg når jeg kommer, tro? DET avhenger jo av hva jeg reiser inn i selvsagt, men jeg antar ganske normale, gravideklær... og magen blir jo ikke helt borte med en gang? Jordmora på kurset sa vi kunne ta med noe som hadde passet da vi var 3-4 månerder på vei... men, ehh det er de samme buksene som jeg bruker nå det, bare at da satt de løst, nå sitter de stramt... Jeg får tenke litt. "problemet" er at en del av dette er i bruk. Da tenker jeg ikke på toalettsakene, jeg har ekstra tannbørste og tannkrem og deo, og stort sett alt annet i reisestørrelse om jeg ikke har dobbelt opp (bortsett frsa hårbørsten, men ettersom jeg dusjer hver morgen nå, så grer jeg håret med kam i dusjen i stedet, så det går nok greit det også) Men klærene... Ja, ikke kosedressen, den har jeg ikke tatt i bruk enda, men om det ikke blir varme fremover, så kan den være god den. Men derimot bruker jeg altså ammetoppene som gravid-topper, og amme-bh'ene er også tatt i bruk (hvilket tyder på at de kan bli for små egentlig, så kanskje jeg burde kjøpe noen større, men disse ER allerede en størrelse større enn den jeg har brukt de siste månedene, som er en størrelse større enn det jeg hadde før jeg ble gravid...) Hmm, så mye rart å tenke på... Og om bare en måneds tid er det tid for lillegull til å komme ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. juli 2008 #1957 Del Skrevet 12. juli 2008 Nei nå er det ikke lenge til. Synes det var nå nettopp du annonserte graviditeten jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #1958 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg synes jeg nettopp testet positivt også, så tida har flydd ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. juli 2008 #1959 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Det er helt utrolig, ja. Hvor fort kommer ikke denne ungen å vokse til?!? Endret 13. juli 2008 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #1960 Del Skrevet 13. juli 2008 Konfirmant før vi vet ordet av det? Sånn rundt juletider? I dag strikker jeg. Strikker masse. Burdee jo gjøre ferdig den lua som jeg tenkte å gi til sønnen til sjefen i barselsgave... Den som jeg begynte på på glukosebelastninga, men bare har latt ligge, LENGE, mens jeg heller har strikket på bodyen til lillegullet mitt. Men guttungen som skal få denne lua er jo blitt ei uke gammel, og jeg hilste på ham, og fikk holde ham, på fredag, så de burde jo fått den allerede da... hadde liksom litt glemt av hele greia jeg, så jeg strikker den ferdig nå. Sjefen har sagt han skal stikke innom jobb en dag (han må stenge juni-regnskapet) selv om han egentig begynner permisjon i morgen, og deretter ferie, så vi skal treffes en gang til før jeg går ut i permisjon, sier han. Så da får jeg bare strikke ferdig, pakke inn, og ha liggende på jobben til jeg treffer ham... Og beklage at jeg glemte av det da vi hilste på dem forrige uke... Men, det var jo en del igjen på den, og jeg er ingen effektiv strikker, så jeg har nok å gjøre i dag om den skal bli ferdig, tenker jeg. Jeg strikker jo ikke kontinuerlig, jeg er innom KG, jeg leser aviser, jeg spiser (og går på toalettet), jeg skravler med mannen, surfer litt mer og har masse pauser. Men jeg VIL få den ferdig i dag. Øm i pekefingeren allerede, og ikke halvveis i det som gjensto da jeg sto opp (hvilket er snart tre timer siden) Denne lua er strikket i rillestrikk på tynne pinner, så jeg strikker bare rettmasker, og det gjør jeg visst en anelse stramt... bodyen jeg strikker er to rett, to vrang, så der strikker jeg automatisk litt løsere, pluss at det er tykkere pinner så de er ikke så spisse forran heller, så den blir jeg ikke øm i fingeren av i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg