Malama Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #1921 Del Skrevet 6. juli 2008 Jepp. Jeg skal bli mamma i august. Juli er for tidelig. August er passe. Så det så August er dessuten en fiiiin måned å ha bursdag. Han kan jo bli løve, sånn som meg. Løve-datoene omslutter fint den tiden han er regnet som "fullbåren, men ikke overtidig" etter legesyn (37 til 42 fullgåtte uker) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #1922 Del Skrevet 6. juli 2008 På tide med en liten oppdatering: Begynner fargekode jeg, inspirert av det Linn3c gjorde. Blått er på plass, rødt mangler. Og fordi jeg har en del ting sånn delvis, lilla er delvis på plass... På soverommet: Vogge - Kommet i hus Sengetøy - Et sett kom sammen med vogga. Et sett er kjøpt. Og et sett har jeg sydd. Og to laken er innkjøpt. (men burde vi hatt et til vogna også kanskje?) Sengekant - Kom sammen med vogga. Madrass - Kjøpt og tilpasset Overmadrass - kjøpt Dyne - Kjøpt Kosebamse - fått en i alle fall Uro til å henge over senga Tisselaken (beskyttelseslaken til sprinkelseng OG til dobbeltsengen, gjerne også i ukene før fødsel om vannet går om natten...) Kjøpt et slikt. Legge det i senga vår nå, kanskje? På badet; Badebalje (med stativ?) Stellebord (eller annen stellemulighet?) Stellematte Alle disse tre i ett, stellekommode med uttrekkbart stativ til badebalje, og stellematte på toppen av kommoden. Vaskekluter Våtservietter Myke håndklær Salver Kremer Oljer Bleier - Har noen i alle fall. Og kjøpt litt flere.Bleiebøtte/wetbag I bilen; Bilstol Vinterpose til bilstolen? Solskjermer Utenom; Vogn KJØPT Elastisk bæresjal - kjøpt. Meitai - Planer om å sy... Lekegrind(?) Reiseseng - Kjøpt Vognpose - kjøpt Lammeskinn Krabbeteppe (Hva er dette? Er det denne "trimmatta" vi har?) Ammepute Babycall Tåteflasker Smokker - Har bare en. Med Brann-logo på. Smekker - Har et par i alle fall Klær: FORSLAG TIL HVA BABYEN VIL TRENGE OM SOMMEREN 6–8 langermede bodyer i bomull (eventuelt trøyer og brillebukser) 6–8 kortermede bodyer i bomull (eventuelt trøyer og brillebukser) 3–4 sparkebukser/sparkedresser Sokker i bomull 2–3 jakker i bomull 2–3 pyjamaser i bomull 1–2 luer i bomull KJØPT 1–2 helsetepper KJØPT Har også litt klær innkjøpt. Og fått låne masse med Linn 3c. Tenker vi er i boks her. EKSTRAKLÆR OM VINTEREN 2–3 bodyer i ull 2–3 strømpebukser i ull 1–2 bukser og jakker i ull 1 dress i vindtett stoff Votter uten tommel Sokker av ull 1–2 luer i ull Lue i vindtett stoff Det er jo noen måneder til vinteren enda. Noe av dette har vi likevel, og resten skaffer vi etterhvert, i de størrelser han måtte finne på å være når den tid kommer. Til oss selv i tiden etterpå; Bind - Kjøpt Amme-BH - Kjøpt to stykker i en "gjettestørrelse". Skaffer flere når ting har stabilisert seg, tenker jeg. Ammeinnlegg -køpt Sårsalve til brystvortene - kjøpt (og testet på underamen at jeg ikke er allergisk mot lanolin) Brystskjold Brystpumpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #1923 Del Skrevet 6. juli 2008 På tide å begynne å tenke på.... TIPPELISTE? ANER ikke når jeg tror babyen vår kommer jeg. Hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. juli 2008 #1924 Del Skrevet 6. juli 2008 9. eller 15. august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 7. juli 2008 #1925 Del Skrevet 7. juli 2008 4. august Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 7. juli 2008 #1926 Del Skrevet 7. juli 2008 7. august Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #1927 Del Skrevet 7. juli 2008 Tippelista er som følger: 4. august: Linn3c 7. august: Fakse 9. eller 15. august: Saeria Merker meg at dere ikke har den helt store troen på at jeg skal havne langt på overtid, de som har tippet hittil i alle fall... Jeg er selv født 11 dager over termin eller noe sånn, og er egentlig personlig innstilt på at vi fort kan komme til 20. eller noe sånn... (men lite lysten på å komme helt til overtidskontrollen, som ifølge UL-skjema skal skje 25. august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. juli 2008 #1928 Del Skrevet 7. juli 2008 Nei, her får du pinadø se til å føde på halvårsdagen min, eller siste arbeidsdag før skolestart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 7. juli 2008 #1929 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Jeg mååå jo tippe 2. august Ellers så tror jeg kanskje 14. Endret 7. juli 2008 av Pysepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #1930 Del Skrevet 7. juli 2008 Mannen mener det blir for tidenlig om jeg føder før terminen, han vil nemlig at disse to ukene med permisjon skal omfatte den dagen kontoret hans flytter til nytt bygg, og det er i slutten av august... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #1931 Del Skrevet 8. juli 2008 Så vanskelig det blir å sette opp kronologisk tippeliste når dere stadig opererer med flere tippinger... Vel, oppdatert tippeliste er som følger: 2. eller 14. august: Pysepus 4. august: Linn3c 7. august: Fakse 9. eller 15. august: Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. juli 2008 #1932 Del Skrevet 8. juli 2008 Man må jo sikre seg litt på den tippinga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 8. juli 2008 #1933 Del Skrevet 8. juli 2008 Du ser det at jeg har blitt bortskjemt slik at jeg har fått lov å tippe flere datoer i andre sine dagbøker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #1934 Del Skrevet 9. juli 2008 Jaja, bortskjemt får du nå bare være da... 20. august dukker opp i hodet mitt... men også 10. (som er min egen beregnede termin før UL) så jeg er vel muligens "bortskjemt" nok til å tippe et par alternative jeg også Egentlig har jeg ikke peiling, han komme vel når det passer ham, tenker jeg. I morgen skal vi på fødselsforberedende kurs. Gleder meg. Inntil nylig har jeg egentlig bare gledet meg, og ikke tenkt på noe annet enn at dette skal gå strålende lett. Uten å utlevere andre på nett om noe jeg ikke synes jeg skal utlevere, så er fødselsopplevelsen til en bekjent noe som skremte meg veldig. Hadde sterkt behov for å snakke med mannen om det om kvelden, men jeg tror ikke egentlig han helt skjønner... han er jo mann, og følelsene mine er ikke logiske... Men synes ikke jeg kan skrive det så åpent som det dette tross alt er, selv om det er ei dagbok, så er den jo åpen for hele verden... Jaja, i hovedsak gleder jeg meg likevel, og synes det er spennende og gleder meg til kurset i i morgen, og omvisningen på fredag. Selv om jeg føler jeg vet litt mer om hvordan det er der oppe siden Linn3 har vist oss bilder og forklart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #1935 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg tenker for mye, det er helt klart. Utfra all den tenkingen jeg bedrev i går, da jeg kom på at brystpumpe er noe man må tenke på (dvs, jeg satt og leste, og kom over at det sto på lista man likegodt kunne skaffe først best, for man kom til å trenge det uansett) har jeg endt opp med å drømme at jeg gikk rundt på apoteket og titta i de (veldig innholdsrike) hyllene med denslags, for å finne den rette kombinasjonen av pumpe, flasker og smokker og annet styr til dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #1936 Del Skrevet 10. juli 2008 I dag skal vi på fødselsforberedende kurs, og jeg gleder meg! Aner ikke helt hva vi vil få ut av det, men jeg tror det er greit å få med seg likevel. Men muligens godt at jeg har fått se bilder hos Linn3c, for hvor mye vi får se på omvising i morgen er vel muligens noe usikkert, det er jo nærmest babyboom der oppe for tida, 26 babyer på et døgn er vesentlig mer enn de pleier å ha, men 126 på ei uke viser at det var ikke bare EN travel dag heller... (dog, det var sånne tall første uka i juli i fjor og i forfjor også, så det er ikke enestående...) Men det ER visstnok ventet et lite innrykk i slutten av juli/begynnelsen av august, så det kan bli trangt når jeg tar turen opp også, om jeg skal føde så tidelig som dere driver og tipper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 10. juli 2008 #1937 Del Skrevet 10. juli 2008 Eg trur eigentleg ikkje at han kjem så tidleg.. Det var helst fordi det var bursdagen din at eg tippa den datoen. Dess meir eg tenkjer på det, dess seinare trur eg han kjem... Så eg tippar at han kjem 22. august! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #1938 Del Skrevet 10. juli 2008 Ehh, bursdagen min er 3. den... 22. ja... ikke så utenkelig at den er nærmere Vi får nå bare vente og se... I gårkveld holdt han "show" for oss i magen. Vi skulle legge oss tidelig, ingen av oss hadde sovet godt natta før, men det ble myyyye aktivitet i magen da. (mulig det hadde no å gjøre med at mannen fant frem noe sjokolade på kvelden, så lillemann fikk sukkersjokk? fy meg... men det var jo fristende da... og godt...) I alle fall. Han styra med armene i alle mulige retninger. Han hikka. Han sparka og fikk magen til å bule seg utover og oppover og stadig vekk. Riktig sto til liv, gjorde det, masse aktivitet, som mannen da, han kunne jo se det UTEN briller (og han bruker relativt sterke briller...) Det er jo kjempegøy da. Så lenge han holder seg i ro, altså ikke snur seg rundt, men beholder hodet nedover, så skal han få styre ivei så mye han vil. Bare koselig det. Ja... ikke ALLTID like behagelig da, men koselig er det jo. Og nå er det bare et par timer til med jobb, så tar vi turen opp til haukeland for å gå på kurs og få vite litt mer om hva som venter oss... prøver å ikke ha for høye forventninger, for jeg aner ikke hva det vil gå på, men uansett tror jeg det blir kjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 10. juli 2008 #1939 Del Skrevet 10. juli 2008 Når er det du skal starte i permisjon igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #1940 Del Skrevet 10. juli 2008 Tirsdag 22. juli er min siste dag på jobb, onsdag 23. juli er 3 uker før terminen, som er onsdag 13. august, så det er min første permisjonsdag. Og jeg GLEDER meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg