Malama Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #1101 Del Skrevet 26. mars 2008 hmm, ingen legetime i dag. For de har et møte, så ingen timer. Nei, ikke noen timer denne uka, men jeg kunne prøve å ringe på fredag, eller var han her ikke på fredag, det var litt frem og tilbake, sannelig om jeg husker, og mandag er han der ikke, men på tirsdag kan jeg ringe... Jada, men jeg har sykemelding DENNE UKEN jeg, på mandag har jeg ikke det, så om jeg ikke skal få komme før på tirsdag, KANSKJE, dersom han har tid den dagen da, så vet jeg jo ikke hvor lenge jeg skal jobbe på mandagen... Husj for noe rot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 26. mars 2008 #1102 Del Skrevet 26. mars 2008 Uff, tragisk med den ulykka. Blir så veldig nært når noe sånt skjer... Er liksom vant til at sånne kollapser skjer i andre deler av verden... Kjedelig med legen du ikke får tak i da... Går det ikke an å få en forlengelse av sykemeldingen, så kan dere heller ta en time i etterkant.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #1103 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Ja, en er mer vant til at hus raser sammen andre steder. Men når fjellet kommer rasende inn i huset, så hjelper det ikke hvor sterke hus vi bygger, da raser de sammen her i landet også... Skremmende greier, det kommer så nært... Sannelig om jeg vet hva jeg skal gjøre med den legen, jeg får vel bare ringe på tirsdag og håpe de har en time til meg da, og at han tilbakedaterer den fra dagen før da (jeg vet de gjør det, da jeg fikk denne sa de at de kunne tilbakedatere den til dagen før, da jeg først hadde ringt, men jeg hadde jobbet full dag den dagen jeg, siden jeg ikke visste om jeg ville få sykemelding) Orker ikke ringe en gang til (det er allerede andre gangenjeg snakker med dem, jeg ringte jo i går) forå få en lege til å skrive ut forlenging, og deretter ha time. Det er jo litt det at det ikke er min lege som skrev ut denne sykemeldinga i utgangspunktet, som gjør at jeg gjerne vil snakke med min lege om det... Men jeg burde nok bestilt en time den dagen jeg fikk den opprinnelige sykemeldinga, om jeg hadde vært smart nok til å tenke så langt... Endret 26. mars 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. mars 2008 #1104 Del Skrevet 26. mars 2008 Høres ikke bra ut med dette raset. *skyndte seg inn på nettavis* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #1105 Del Skrevet 27. mars 2008 Så lite brukbar for tida. Jeg burde jo være flink på jobb når jeg bare er der 5,5 time, men jeg føler at jeg er ineffektiv disse timene også. Greit nok, i går var jeg litt opptatt av nyheter og hva som skjedde "der hjemme", men uansett... jeg har lister over hva jeg har tenkt å gjøre i løpet av dagen, men så får jeg ikke gjennomført så mye av det. Det jeg klarer gjennomføre er å fylle vannflaka mi. Og de turene på toalettet som det medfører ettersom jeg drikker den også... I dag så sa sjefen smilende at jeg kanskje burde rydde pulten min, noen hadde prøvd å låne den i går etter jeg var gått, men ga bare opp... Jeg skal uansett bytte kontor om 2-3 uker, så jeg hadde jo "rydde pulten" på lista mi, så jeg har likegodt prioritert det i dag, og allerede funnet store deler av pultflata, til enkeltes overraskelse. Det er merkelig hvor mye det hjelper å sette permer opp i hyllene... Nå gjenstår en del papirer som bør settes inn i permer, sortert i rekkefølge, og et par papirbunker som burde ses gjennom og finne ut hva jeg skal gjøre med det, og hva som faktisk ligger der (siden det ligger der er det neppe ting som haster, jeg ser jo gjennom posten hver dag, antakelig er det til arkivering, jeg har en stooor bunke som er til arkivering i en perm jeg ikke har laget til enda... utfra bunkens størrelse tror jeg at jeg burde finne frem TO permer... Det er i så fall stort sett gankse tanketomt arbeide, papirer må ses over, om de er det jeg mener de skal være skal det tas hull, og settes i permen. Internkonvoluttene samles i en bunke (som begynner å bli såpass stor at jeg burde levere mesteparten av den til transporten, jeg FÅR mye mer post enn jeg sender...) Åpne neste og gjenta, det er vel totalt ca 10 cm med slik bunke... Kjedelig "just do it"-arbeide. sånnsett greit å gjøre for en som har et hode som er helt andre steder, men slikt som gjerne blir utsatt og utsatt, fordi det ikke haster. Men, jeg burde begynne å få bort bunkene nå, siden jeg snart skal flytte, det er lettere å flytte permer i en ekse enn bunker i vinduskramen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 27. mars 2008 #1106 Del Skrevet 27. mars 2008 Motivasjonen er ikke på topp her heller nei... Har en del jeg burde ha gjort, da hadde jeg følt det så mye bedre. Men utsettes i det uendelige... Godt jeg ikke har lange tida igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 27. mars 2008 #1107 Del Skrevet 27. mars 2008 Så flink du er å rydda Malama! Ta med deg litt FLYing på jobb, så blir det lettare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #1108 Del Skrevet 27. mars 2008 Har faktsik laget meg FLY-rutiner på jobb også jeg... En perm med sider i plastlommer som jeg kunne stryke ut på, til og med. Bare er noen måneder siden jeg bar brukt dem, for å si det sånn... Ta meg sammen og plukke den frem igjen, kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 27. mars 2008 #1109 Del Skrevet 27. mars 2008 Innom med en Flink du er som rydder pulten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 27. mars 2008 #1110 Del Skrevet 27. mars 2008 Imponerande med FLY-perm på jobb! Ikkje la han støva ned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #1111 Del Skrevet 27. mars 2008 Prøve å ikke la den støve ned nei, men kanskje se om jeg får reaktivert noen rutiner her hjemme også... Nå er jeg kommet meg vel hjem, og vaskemaskina er starta. Jeg har til og med tilbrakt 15 minutter i ukens FLY-sone, soverommet. Jeg er igang med en større prosess som går på å frigjøre plass i klesskapet, vi må gjøre ett og hitt i forbindelse med at vi skal lage barnerom og sånn, og vi har begge masse klær som aldri blir brukt... Så jeg tømte en hylle fra mannens kleskap, og en hylle fra mitt. Sorterte hans i bunker, som ligger på senga hans. Han skal få se gjennom hva som skal kastes, gis til fretex og beholdes før han legger seg. Han har vel ikke brukt noe av det siden vi flyttet inn, men skal få ta avgjørelsene selv. Han trenger neppe 4 pologensre, mener jeg, siden han rett og slett ikke takler klær som går opp i halsen... På min side fant jeg noen klær som ikke brukes rett og slett ikke fordi de er for små, men... gamle. Dog fangt jeg ut at en genser eller to derfra som ikke har vært brukt pga "stor og lang passform" som ikke har vært på moten i det siste (kommet en del tilbake nå da..) fatsik passer meg NÅ. Så siden genseren jeg hadde på meg ble med i vaskemaskina tok jeg på meg noe fra skapet, men jeg kjenner at det merkes at det nok er et år eller to siden sist, det lukter litt sånn innestengt, og burde nok vært vasket før bruk... Kaster det til vask i kveld tenker jeg, det ordner seg. Det er nå deilig med sånn redusert arbeidstid, overskudd når man kommer hjem, og ikke minst, fordi jeg var på jobb 7.40 i dag, så var jeg ferdig på jobb litt etter ett... og tok halv to toget hjem. Så halv tre har jeg altså kommet meg hjem, satt på vaskemaskina, rydda i 15 minutter på soverommet, og satt meg til med pc'n. Skal rusle opp med søpla nå, og se om det kom noe post, jeg kom nemlig hjem før postmannen hadde vært innom i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 27. mars 2008 #1112 Del Skrevet 27. mars 2008 Så flink du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #1113 Del Skrevet 27. mars 2008 Om jeg bare hadde gjennomført den delen med å gå ut med søpla så.... *ta seg sammen* Mannen varslet dessuten at han kommer på toget klokka fire. Wee, "kort dag" på ham også. (Ikke KORT, han var også på jobb 7.40, så han har nok jobbet full dag og litt til, men kort sammenlignet med at han ofte jobber lenger, særlig nå som jeg jobber så korte dager, da føler han ikke at han må avslutte så jeg kommer meg hjem, slik han drev og passet på meg i januar og februar, så da har det gjerne blitt litt lenger dager) Henter ham opå stasjonen i dag (resten av uka har han gått hjem) Bilen trenger litt påfyll av bensin, og så handler vi litt på butikken ved siden av bensinstasjonen, og lager middag når vi kommer hjem. Så da er det bare å sette pc'n vekk, og ta en tur ut med søpla. Være flink jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #1114 Del Skrevet 27. mars 2008 Sånn, da var spøla tømt, postkassa var tom, klesvasken er hengt til tørk, og det som var tørt på stativet fra i går er lagt sammen. Da har jeg vel snart gjort nok husarbeide for i dag, jeg føler meg i alle fall litt sliten nå, vi får se etter middag om jeg orker noe mer (litt gjenstår jo på soverommet da, med hva som skal INN igjen i skapet...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 27. mars 2008 #1115 Del Skrevet 27. mars 2008 Så flink du har vært. Deilig når man har overskudd til å få gjort litt hjemme også :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #1116 Del Skrevet 27. mars 2008 Jepp. I dag er det mannen som mangler energi tror jeg, han ligger og sove på sofaen... jeg vekker ham stadig, for jeg vil ikke han skal sove. Han er trøtt fordi han legger seg for sent. Men jeg vil heller at han skal legge seg samme med meg i kveld, i stedet for å sove nå, og så sitte oppe en time eller to etter at jeg har lagt meg i dag igjen. Vri døgnrytmen hans til å legge seg sammen med meg, han trenger det jo åpenbart siden han er trøtt nå. Men sover han nå, er han jo ikke trøtt til kvelden. Etter middag har jeg vært lat da, tok en dusj, og sløver på sofaen. Men, det er jo ikke meninga at jeg skal være supersprek heller, jeg er ikke sykemeldt for å gjøre husarbeide, jeg har bare kalrt å gjennomføre normale oppgaver som man bør gjøre i løpet av en dag, og det er jo flott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #1117 Del Skrevet 28. mars 2008 Fredag. Og ikke ny uke, som jeg sa til mannen. Men snart helg i alle fall. Skal egentlig bare jobbe til lunsj jeg, i praksis. På plass 07:40 tilsier med mine 70% arbeidstimer at jeg er ferdig 13:05. Siden jeg jobba 15 minutter ekstra på onsdag, g¨r jeg (om jeg klarer) 15 minutter før i dag, derved 12:50. Fredag har vi felleslunsj med vinlotteri fra klokka tolv, og på fredagene har lunsjen en tendens til å vare litt ekstra lenge. Kombinert med en liten oppvask etter lunsj, sjekke hva som har kommet i posthylla, snakke litt med noen folk om småsaker som alltid dukker opp i hodet når man ser dem (en liten bieffekt av å sitte i en annen etasje enn de fleste andre; når man da går en snartur ned i den etasjen der de andre er, er et mange småting en kommer på en skulle ha nevnt for noen, og andre kommer på ting når de ser meg, og ender opp med at 5 minutter ned og bare levere noe, fort tar en halvtime, og å komme seg bort etter lunsj tar fort litt tid det også. Klokka er åtte, jeg har skrevet ut et par bilag, begynt å planlegge dagen (rydde ferdig pulten, samt få ført de bilagene, begynt å avstemme litt, og ryddet i noen konti som ser ut til å ha visse feil) Og faktisk er det altså i praksis bare ca 4 timer igjen av arbeidsdagen min. I arbeidstid da altså. Livet er ikke så ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 28. mars 2008 #1118 Del Skrevet 28. mars 2008 Høres ut som en deilig dag, og en deilig start på helga med kort-dag ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 28. mars 2008 #1119 Del Skrevet 28. mars 2008 Så godt å lese at du er så fornøyd. Tror virkelig den sykemeldinga var viktig og riktig for deg nå, for dette er en helt annen Malama enn for noen uker siden. God fredag, og god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #1120 Del Skrevet 28. mars 2008 Så godt å lese at du er så fornøyd. Tror virkelig den sykemeldinga var viktig og riktig for deg nå, for dette er en helt annen Malama enn for noen uker siden. God fredag, og god helg Ja, jeg føler meg også som en litt annen Malama, jeg gjør det. Mer positiv og glad og med overskudd, nyyyyyter svangerskapet mye mer, slik jeg ønsket jeg kunne da jeg satt og var så sliten at jeg bare ikke orket. Derfor håper jeg egentlig legen lar meg fortsette å jobbe litt redusert. Det er litt sånn tveegget, for jeg føler meg jo ikke egentlig syk, og ville jo helst jobbe 100% helt frem til permisjon, men det føles så mye bedre, å ha det slik som dette, enn å gå å legge meg klokka ni firdo jeg likevel hadde gått ned i kjelleren for å gå på do, og ikke gadd gå opp igjen... (og faktsik satt jeg i sofaen og samlet opp energi til å GÅ ned på do i det hele tatt, og tok beslutninga før jeg gikk ned, om at jeg orka ikke gå opp igjen) Legger meg fortsatt helst ganske tidelig, fikk lurt med mannen til sengs før ti i går, men sovna visst fort mens jeg lå i armkroken og småprata... Så jada, jeg flyter nok ikke over av energi fortsatt, men det er greit, jeg er en lat person, som trives godt i senga mi på kvelden, og i sofaen på ettermiddagen. Det vet jeg, og slik er jeg. Men at jeg orker LITT i alle fall, at jeg får vaska ei maskin med klær, lagt sammen det som ble tørt (det er det lenge siden jeg har gjort, jeg var passe fornøyd i morges da, når jeg kunne strekke meg ned i nattbordskuffa og finne truse og sokker. SE sa jeg til mannen (som halvsov og ikke hadde linser eller briller på...) Jeg slipper ta på morgnkåpe og gå på loftet og plukke ned noe fra snora, slik jeg har hatt for vane ganske lenge nå. Ok, det er kanskje helt vanlig for andre folk å ha klærene sine i skap og skuffer, men jeg har altså vennet meg til å finne klær på snora jeg, forå legge sammen, nei, det har jeg ikke gjort mye av på evigheter. En grusom innrømmelse kanskje, men det er sant. Men nå har jeg virkelig kommet greit igang denne uka, så jeg håper jeg får lov å fortsette neste uke. For det har vært DEILIG å ha litt kortere dager og litt med overskudd. Og ikke minst det at jeg MÅ gå når klokka er der, jeg trenger ikke ha den samvittigheta som får meg til å sitte "et tog til" (en halvtime ekstra) for å bli ferdig med en sak. Når klokka er der, så går jeg hjem. Det er luksus det! Deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg