Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God tur og god påske! Håper dere koser dere masse :klemmer:

Skrevet

Og vips så er det ikke lenge igjen til det er 20 uker...

Tilbake fra påskeferie, varmer opp huset som best vi kan, mannen sprengfyrer (på den positive side, derved forsvant sotet fra glasset i døra....) vifteovn og oljeovn står på max, og jeg sitter under pleddet, og ci har faktsik fått det opp i en levelig temp her. Når jeg kom inn og satte i stikkkontakta på viffteovnen slo den seg på av seg selv, enda den sto på null, dvs, den kommer aldri lavere enn en "frostkontroll" som skal slå inn om det er under 5 grader eller noe sånn. Det var 6 grader på kjøkkenet... Men nå viser gradestokken på stueveggen (dog, en vegg ganske nær vedovnen...) 22 grader. På kjøkkenet er det nok 10 grader kaldere, men det kommer seg...

Vurderte et varmt bad, men prioriterer heller en tidelig kveld, og pledd, samt en litten "oppheting" forran vedovnen av og til. Det har blitt seeeeeene kvelder i påska. Jeg har vært den første i seng hver eneste dag, til tross for at klokka stort sett alltid var over midtnatt før jeg kom i seng. Og jeg evner ikke å sove lenge, særlig ikke på svigermors soverom hvor det blir innmari mye lysere enn på mitt soverom, så stort sett har jeg våkna mellom 7 og 8, klart å sovne litt til igjen noen dager, men gitt opp rundt 9, senest.

En tidligere kveld i dag og i morgen tenker jeg, sånn at vi er i stand til å gå på jobb igjen og sånn, og vurdere om jeg trenger en lenger sykemelding enn ut uka eller ei.

Vi har hatt en kjempefin påskeferie, kos oss med min kjæres familie, spilt spill med søstrene hans, kost med lillebroren hans (deeeeilig med en halvtårgammel guttunge, og tenke at neste påske har vi en sånn....), sett påskekrim (ehh, jeg har sovet en halvtime til en time i hver eneste av dem da, så jeg har egentlig ikke alltid fått med meg hva som har skjedd... men sett begynnelsen og slutten...) og slappet av.

Skrevet

Åå, hørtes KALDT ut, men godt det kommer seg! :jepp:

Flott dere har koset dere, hørtes kjempe kjekt ut, og ikke minst kose med lille svogeren. Blir jo litt spesielt å vite at dere neste år har en egen på den alderen! :hjerte:

Tenk, snart 20 uker! Tiden flyr jo!

Skrevet

Ja, inne på stua er det ikke kaldt lenger nå, men dette minnet meg på at jeg bør vel sette opp soverommsdøra (eller rettere sagt, jeg spurte min mann om den er lukket, det tror han, så han går for å åpne den) og slippe litt varme inn dit også...

Og ja, min vesle svoger er en storsjarmør :)

Gjest Ballerina
Skrevet

Så koselig å ha deg tilbake igjen! :-D Høres ut som du har hatt en flott påskeferie - herlig! :juhu:

:klemmer:

Skrevet

Innom og oppdaterer meg på ferien din! :vinke:

Forsatt god påske :)

Skrevet

:hoppe: 20 uker!!! :hoppe:

Halvveis :-D Rart å passere den grensen :-D

Høres ut som det var bittelitt kaldere for dere å komme hjem enn for oss. Men greit når en kan fyre.

Ha en fin dag :klem:

Skrevet

Ja, det var litt kaldt å komme hjem, det blir sånn når vi slår av all varmen... (vel, varmekablene i kjelleren var ikke helt av, men skrudd ned)

Men vi fikk det fort levelig i stua, og nå er alt tilbake til det samme gode.

Og jeg har såååå mye jeg har lyst å gjøre i dag.

Kommer selvsagt ikke i mål med halvparten engang, men jeg skal nå gjøre noe av det. Siden førstepri var klesvask (2. maskina er godt i gang) og at jeg har lyst ut og gå en tur i fineværet, og at jeg ville ha et bad, ja så har jeg bada nå, og min mann har lovet at vi skal gå tur, etter at håret mitt har tørka.

Jeg vil scrappe, strikke, skal lage god middag, vurderer en innsats på soverommet (må jo finne ut av hvordan vi skal få plass til babyseng der) eller badet (trenger en opprydding, i tillegg til at jeg vil tenke i retning av stelleplass...)

For jeg er 20 uker på vei i dag, halvveis i svangerskapet! Påskeferien er over (eller, nesten da) og jeg er derfor klar til å begynne på å gjøre alt mulig klart til babyen kommer!

Jeg synes magen har vokst seg merkbart større, og stortrives med daglige små spark fra junior :)

Skrevet

Og mannen måker altanen, for han mente at med så fint vær kan det jo kanskje være fint å sitte ute der litt (med masse klær på da, det er sol, men ikke bikinivær... selv om mannen mener han ikke fryser der han måker i t-skjorte...)

Får rusle avsted og finne solbriller jeg da.

Skrevet

:hoppe: Halvveis!! :hoppe:

Nå er det bare å begynne å tenke på babyseng, stelleplass og slikt ja, for nå er det ikke lenge igjen!! Dagene går nok fort!

Skrevet

Kose deg i sola :sol:

her er det overskyet, men klager ikke etter et par nydelige dager i påskefjellet :-D

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...