jente 79 Skrevet 25. januar 2008 #401 Del Skrevet 25. januar 2008 Er litt vanskelig det der... Jeg sa det på julebordet. Var noen som så jeg ikke drakk, så da sa jeg like godt hva som var grunnen. Etter det rullet egentlig ballen av seg selv. Så ble litt oppstyr, men slapp heldigvis unna det verste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #402 Del Skrevet 25. januar 2008 Jeg følte bare ikke for å gjøre det i fredagslunsjen, med sikkert 35 mennekser rundt bordet, minst... skal nok spre ryktet... men vi får se når jeg gjør det... er liksom noen jeg har lyst skal få vite det fra meg, mens andre kan gjerne få vite det av andre, så jeg hadde litt plan om å fortelle det til noen av disse jeg vil si det til selv før lunsj en dag, så kunne det spre seg glatt videre i løpet av dagen og lunsjen. For jeg går ikke fra kontor til kontor og forteller til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 25. januar 2008 #403 Del Skrevet 25. januar 2008 Nei, det kan jeg skjønne. Hadde føltes litt merkelig tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 25. januar 2008 #404 Del Skrevet 25. januar 2008 MÅ du fortelle det då? Det vil jo vise etterkvart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #405 Del Skrevet 25. januar 2008 Hehe, ja, det vil vise etterhvert, men jeg ønsker liksom å si det før ryktet sprer seg fordi det synes da, men... jeg vet ikke helt når jeg skal si det. Det blir ikke i dag i alle fall, for nå går jeg fra jobb. Og rusler på HM og ser om jeg finner ei bukse som passer litt bedre til magen min... og noen laaaaange topper som har plass til magen kanskje... for jeg må jo bare innse det... jeg trenger større klær, selv om vekta i dag viser eksakt det samme som den dagen jeg tok testen. Det har nok flyttet litt på seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 25. januar 2008 #406 Del Skrevet 25. januar 2008 Bik Bok har bra utvalg på lange gensrar såvidt eg hugsar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 25. januar 2008 #407 Del Skrevet 25. januar 2008 Det er godt å få litt mammaklær i hus, så slipper man å gå og føle at klærne er ubehagelig trange. Og mammatopper kan man jo fortsette å bruke gjennom hele svangerskapet, stort sett. Føles på en måte litt mer greit å kjøpe mange fine plagg når man vet at man får brukt det en del. Jeg får fremdeles på meg de to mammabuksene jeg kjøpte i starten, også. Men nå føler jeg at det nærmer seg såpass fødselen at jeg ikke har hjerte til å kjøpe mer klær selv om jeg godt kunne tenkt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 26. januar 2008 #408 Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg syntes det var innmari ålreit å få noen klær som satt ordentlig. Begynte å få problemer med at buskene sklei ned og toppene opp... Følte meg ikke så innmari stilig da... Deilig å få se litt fine klær som satt ordentlig. Kan jo føle seg fresh selv om man er gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #409 Del Skrevet 27. januar 2008 Var greit å få ei sånn bukse ja. Fikk meg en genser også, men det var ikke det helt store utvalget i "mammagensre", og vi var sultne, og mannen er ikke sååå glad i butikker, så vi dro hjem, jeg skal rusle og finne "vanlige lange gensre" en dag. I dag fant jeg i mitt eget hus ei t-skjorte som passer perfekt. Lang, litt videre enn mine vanlige trange, men ikke "telt"... ja, sånn rent bortsett fra at den egentlig tilhører min mann, så er den helt perfekt. Så den låner jeg Nå skal vi ut og gå tur i det fine været, så da må jeg ha noe litt varmere over da, men det ordner seg nok.. Livet er herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 27. januar 2008 #410 Del Skrevet 27. januar 2008 Manne-t-skjorter er geniale! Godt at du fekk tak i litt klede som passar betre til din veksande mage! Om under 200 dagar har du nurket ditt i armane! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #411 Del Skrevet 27. januar 2008 Nåja, sjangsen er vel stor for at det kanskje tar litt mer enn 200 dager, vel? Men uansett gleder vi oss. Det var kos å rusle tur, vi var ute i frisk luft og dagslys i en times tid, og koste oss mens vi gikk og snakka, så på foreldre som lekte med barna, og gleder oss til det blir vår tur. På vei opp de siste bakkene hjem fastslo jeg at det ER litt bratt her... og kanskje en tung vogn ikke er en så veldig god ide... Så snakka vi om å "prøvedytte" deres, og jeg måtte le av meg selv når jeg tenkte på hva naboene ville synes om vi prøvedytter ei vogn uten å ha baby, så kanskje vi burde vente til vi kunne låne en å dytte på også, men jeg er jo altfor utolmodig med tanke på vognkjøp til det Jaja, deeeeilig å komme seg ut og gå tur i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 27. januar 2008 #412 Del Skrevet 27. januar 2008 Tror det kan være lurt å låne noen å prøvedytte på også, ja Vognene kjennes mye lettere ut før man får babyen oppi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 27. januar 2008 #413 Del Skrevet 27. januar 2008 Kan låne den store babyen min då, veit du. Han er jo ikkje så tunge proppen enno, har vel såvidt bikka ni kilo, trur eg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 27. januar 2008 #414 Del Skrevet 27. januar 2008 Men eg veit no ikkje om sjansen er så inmari stor for at det tek mykje meir enn 200 dagar då.. Det mest vanlege er jo å få barnet mellom tre veker før termin og to veker etter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #415 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Jeg hadde "logisk" sagt at vi kunne putte rett antall kilo oppi vogna, i form av hvetemelspakker eller noe sånn jeg da, men det var da jeg innså hvor snålt det måtte se ut om vi møtte noen... Så mannen mente vi kunne låne "storebabyen" ja, men jeg visste ikke helt om han ville være villig til å være opp i den vogna og bli prøvedytta, jeg i mitt hode husker da vel ikke helt når de blir så store at de ikke finner seg i hva som helst for at snålinger skal prøvedytte saker og ting... Det er vel vanlig å få fra tre uker før til to uker etter ja, og i mitt hode er jeg derfor innstilt på at den sikkert kommer et par uker etter... (selv er jeg jo født ca to uker etter termin.) sånn at jeg ikke skal bli så utlomodig, men det er vel lurt å være forberedt på at den kan komme før også, sånn at vi er ferdig med ting og tang innen midten av juli, just in case... (min bror kom ti uker før termin, noe slikt vil jeg ikke ha noe av!) Gleder meg jeg! Endret 27. januar 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. januar 2008 #416 Del Skrevet 27. januar 2008 Nei, å føde lenge før tiden er ikke noe å trakte etter. Det har min søster gjort. Barnet var både prematurt og hadde lav fødselsvekt i forhold til hva hun burde hatt. Det resulterte i en del plager hos barnet, siden det ikke var modent nok. Hun er i dag en frisk og aktiv femåring, men det beste er jo å få en god og bra tima start på livet utenfor magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 27. januar 2008 #417 Del Skrevet 27. januar 2008 Hehe. Synes jeg ser dere, dytte på en vogn full av hvetemel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #418 Del Skrevet 27. januar 2008 Ja, ser for meg å møte naboen da... Hei, nabo... hva? Nei, vi hr ikke barn enda nei, men vi venter et til sommeren, så vi prøvedytter vogn. Ehh, ja, altså, vi lufter et par pakker hvetemel for å kjenne vekta... ja... ehh.. vi ER egentlig normale nok i hodet til å kunne ta oss av et barn altså... du trenger ikke advare barnevernet... vi bare prøvedytter! Premature barn er ikke noe kjekt nei. Min bror er jo i dag en helt normal 27 år gammel mann, frisk og raks minus litt astma og lavt stoffskifte, og velfungerende som bare det. Men å få en unge på 1500 gram er nok ikke helt ideelt nei. Kuvøseunge... uten evnen til å varme opp klærene sine selv etter han kom hjem fra sykehuset (normalt er jo senga til en unge, og klærene man tar av det, oppvarmet av kroppen...) og uten evne til å lage lyd når han gråt den første tiden. Bronkitt og/eller lungebetennelse hver vinter til han var 7, rett og slett fordi han var født med umodne lunger. Nei, jeg håper ungen holder seg der inne til en gang mellom midten av juli, og slutten av august. Men så må den gjerne komme ut, så vi kan dytte ivei på vogn med baby oppi Når vi bare klarer å velge hvilken vogn vi skal ha da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. januar 2008 #419 Del Skrevet 27. januar 2008 Du må gjerne sladre om vognalternativer altså. Er jo litt spennende å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #420 Del Skrevet 27. januar 2008 Ja, men jeg har endt litt i et dødspor på hele greia... Jeg synes den emmaljunga due edge er fin. Men innbiller meg at jeg vil være enig me Linn3c om jeg prøvedytter den, tungt... Jeg hører mye bra om buggaboo camelon, men synes den er snål. Jeg fikk tips om teutoina mistral eller noe sånn, som jeg aldri hadde tenkt på en gang, fordi det på bilder jeg har sett er en TRILLE, men man kan visst kjøpe bag til i tillegg. Og så ser jeg masse reklamer, og alle vognene ser jo gode ut... Og mannen er ikke overivrig om å løpe i butikker og prøve vogner helt enda... det haster jo liksom ikke, ettersom det er et halvt år tin ungen kommer ut, etter planen... Så de siste dagene har jeg tenkt mer på stellemuligheter, og soveplass (må få mamma til å måle hvor stor plass vugga tar en dag, formidlet p en slik måte at jeg ikke jager pappa opp på loftet sånn helt med en gang, det ER et halvt år til ungen kommer ut, men vi har ikke verdens største soverom, og jeg innbiller meg at vugga tar større plass enn ei seng... Trenger dessuten å vite madrassmålet, for å finne ut hvor umulig det er å få tak i en passende madrass, og formulere på en skånsom måte til mamma hvorfor vi trenger en ny... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg