Gå til innhold

Betties krok

Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Søndag 24.august

Hei alle dere som har vært innom og holdt liv i dagboka mi. Tusen takk for den omtanken dere har gitt uttrykk for.

Jo - jeg er tilbake igjen nå - og har planer om å fortsette med det.

Som dere gjettet, fikk jeg meg en skikkelig nedtur. Det var ikke kjellertur denne gangen, men en tur ned i et dypt, mørkt hull. Har ikke hatt energi til så mye annet enn å holde meg i live, og selv det har vært vanskelig.

Men - jeg har fått nye medisiner, og de hjelper. Så nå er jeg så godt som tilbake i meg selv igjen, tilbake i jobb og tilbake i det meste.

Det har jo gått gradvis bedre, og sommerferien ble i grunnen en god tid. Det har vært en tid uten krav, så jeg har befunnet meg enten i hagen, på stranda eller et annet hyggelig sted. Slik som juli var i år, var det deilig å bare være hjemme og ta dagene som de kom.

Og jeg har hatt noen gode opplevelser også. Blant annet var jeg på sommernattskolen to kvelder og malte. Det ga mersmak, så nå skal jeg melde meg på et malekurs og lære mer. Malte med akrylmaling, og det var kjempegøy. Så jeg har kjøpt inn maling og utstyr og er helt klar til å starte - bare jeg finner et kurs, da.

Og så var jeg på uteteater i sommer. Det foregikk den ene kvelden det striregnet i juli. Jeg hadde med meg to jenter, for det var en barneforestilling. Det regnet så mye at jeg måtte be jentene ta på seg regnkappene før vi gikk ut av bilen, og forestillingen ble utsatt en stund pga regn. Men det ble jo en uforglemmelig forestilling der vi satt i hver vår regnkappe og myste ut gjennom regndråpene.

Var også med på innspilling av Allsang på grensen. Også det under skikkelige værforhold med styrtregn og tordenvær. Jeg var i bildet mange ganger, jeg - bakfra og iført knallgul regnkappe. Men det var en opplevelse det også.

Ellers har jeg kost meg masse med barnebarna, og har hatt dem med meg på stranda.

Så sommeren har vært en fin oppladningsperiode, selv om jeg bare har hatt energi til å holde på med en ting om gangen.

Men nå er det jobb og full fart. Jeg er jo litt spent på om jeg holder i en vanlig, hektisk hverdag, men jeg prøver i hvert fall.

Nå skal jeg ta en liten runde og hilse på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for å se deg her igjen, og veldig glad for at du har hatt en fin sommer og er på tur tilbake til å bli deg selv! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marihan

Hei. Godt å se at du er tilbake. Høres ut som du har hatt en fin sommer, og så håper jeg at energien holder når hverdagen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååhh...så glad jeg er for å se deg igjen Bettie. har savnet deg masse her inne.

Vondt å lese at du har hatt en tøff periode, men at du nå er på topp igjen :jepp:

Stor :klemmer: fra Frigg (som var Bare meg selv før ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så utrolig glad da jeg fant en hilsen fra deg i dagboka mi nå i kveld. Har savnet deg sånn. Du var en av de aller første jeg fikk kontakt med her på kg, og du har vært med på å ta så godt vare på meg. Så det har vært både bekymring og savn nå når du har vært borte. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤bella¤

I natt så lå jeg og tenkte på hvor lettet jeg er for at du er tilbake, og at det går bra med deg.

Har du egenlig begynt i ny jobb, eller er det noe jeg har drømt?

Prøv å ta det litt rolig på jobben da, og ta vare på deg selv,slik at du ikke havner på grottetur igjen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg svarte deg i dagboka mi, men jeg gjentar det her:

B E T T I E !!!!! :klem: :juhu: :hoppe::skaal::danser::hallo::vinke::velkommen::tommelsmil::kyss::kose::klem::klappe::digge::dagens-rose::blomst:

Y O U ' R E

B A C K !!!!

Utrolig godt å se at du er på beina igjen, og så fint at sommeren har vært god da, selv om du ikke har vært her. Da har du ikke hatt det fullt så ille som jeg har vært redd for, og bra er det. Selv om jeg ikke tviler på at det mørke, dype hullet ditt, var mer enn nok mørkt og dypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 28.august

Hei Fakse. Jo det har avgjort vært lyspunkter i sommer - heldigvis.

Det er godt å være tilbake også Niennah. Mottakelsen varmer.

Det går i hvert fall oppover, Reka, og det er bra, selv om jeg ikke er helt i ballanse enda.

Jeg håper også at energien holder ut over høsten, marihan

Takk for klem, Bellatrix.

Kos å se at du har lagt igjen spor hos meg, Frigg. Takk for mottakelsen.

Takk, Fresi. Det skal bli hyggelig å oppdatere meg hos deg nå framover.

Hei Inlove. Jeg har satt pris på å få lov følge med deg også.

Hallo Bella. Spennende med hybelboer, da. Nei, jeg har ikke begynt i ny jobb, men jeg leser stillingsannonser og har søkt på to jeg ikke fikk. Prøver nok igjen.

Takk for at jeg har fått tilgang til bloggen din, Trulselinemor.

Håper det står bra til med deg, Liv.

Takk, takk, Cata. Hyggelig å lese at jeg har vært savnet.

Hei caskr. Tar en tur innom deg, jeg.

Hallo mysan. Svarte hull er ikke moro, så jeg er glad for at jeg har hatt noen gode dager også i sommer.

Det har vært en uke med både opp- og nedturer. Selv om jeg er mye bedre, og selv om tablettene virker, er jeg ikke helt stabil enda. Men - de blir ikke helt ille, nedturene. De er håndterbare.

Jeg har startet rimelig friskt på jobben, for jeg mistet masse støtte da jeg gravde meg ned på forsommeren. For å si det sånn - det var null støtte å hente. Akkurat det har skuffet meg litt, samtidig som det har tent en liten faen i meg, nå som jeg er oppegående igjen.

Støtten er ikke all verden nå heller, for å si det sånn, og det er en del som sitter på gjerdet og venter på at jeg skal gjøre en feil slik at de kan "ta" meg og rope ut at jeg ikke er skikket til jobben min.

Jeg vet at jeg gjorde jobben min selv mens jeg var i mitt svarteste helvete. For er det noe jeg kan, så er det å splitte bevisstheten min slik at jeg kan legge vekk deler av meg mens jeg er på jobb. Det koster masse krefter, og det er både en fordel og en ulempe. Ulempen er at jeg tar ut alt det svarte når jeg kommer hjem, og det synes tydelig. Så jeg gjorde jobben min, men jeg gjorde ikke mer enn det som var nødvendig, og det er ikke folk vant til, for vanligvis gjør jeg mer enn jeg egentlig må.

I og med jeg tok en del upopulære avgjørelser før sommeren, fordi vi måtte foreta innsparinger og nedskjæringer, er det noen som ikke akkurat er glad i meg, og som altså venter på en anledning til å ta meg.

Ikke f.... om de skal vinne. Så selv om jeg ikke er 100%, er det ikke en kart som klarer å oppdage det på jobben. Jeg har vært på offensiven helt fra oppstart etter ferien, legger planer, trekker med folk - og forplikter dem - og legger opp et løp der det skal bli veldig vanskelig å slarve i krokene. Jeg kaller det HMS-arbeid for å bedre det psykososiale arbeidsmiljøet - og det er jo riktig også - men jeg har en skjult agenda med det jeg gjør - nemlig å røyke ut de som prøver å skape misnøye i det skjulte - og gjøre det vanskelig for dem å være uformelle ledere. Jeg vet hvem de er, så nå bygger jeg godt opp under andre ansatte som ikke er nikkedukker, men som evner å ha mer enn en tanke i hodet om gangen.

Med andre ord - jeg er midt inne i rotteracet igjen, og jeg skal vinne. Jeg har gitt meg en halvt år for å se om de grepene jeg har tatt vil snu skuta noe. Hvis de negative kreftene fortsatt får regjere, kommer jeg til å be sjefen min finne en annen jobb til meg - hvis jeg ikke har funnet en sjøl. For en ting har jeg bestemt meg for - det er jeg som skal bestemme om jeg gir meg eller ikke, det skal ikke de negative kreftene få bestemme.

Sånn - det var en liten utblåsing.

Så jeg splitter meg fortsatt, og framstår som sterk, tydelig og med overblikk og driv på jobben, mens jeg må ta ut merforbruket av krefter hjemme. Det blir en stund til jeg kommer til å gå med kortermet genser for å si det sånn. Men det går mot høst, så det er jo ikke så aktuelt lenger.

Har et par bekymringer på hjemmefronten også. Faren min har fått kreft og går til behandling. Det er heldigvis en forholdsvis "snill" kreft, men -han er godt over 80 år, så behandlingen tar på kreftene.

Firmaet vårt tusler og går. Det blir ikke akkurat noe overskudd ut av det, men det går ikke i minus lenger. Det hadde vært ok om det ville gå med noe overskudd, men det viktigste er jo at Halvdelen har noe å fylle dagene med som han trives med.

Jeg har en litt deppa dag i dag, men noe positivt er det i livet mitt, da. Jeg har meldt meg på malekurs. Skal lære å male med olje eller akryl. Så mandagskveldene framover skal jeg lære å male. Gleder meg til å begynne om ei drøy uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...