Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter!

mysan

Anbefalte innlegg

Nå er det så fint og hvitt ute!!

Jeg skal om litt ut å levere en film som strengt tatt skulle vært levert på fredag, men som jeg fullstendig har glemt. Da skal jeg ta meg en tur i lysløypa i samme slengen tenker jeg... eller i hvert fall gå en tur. Det kan jo hende at lysløypa er totalt nedsnødd nå, og da egner den seg dårlig for fotturisme.

Venter bare på at håret skal tørke, så går jeg.

Hoster og er tett fremdeles, men det går ikke like mye papir lenger, så det er jo bedre. :jepp:

Jeg ser ikke bort ifra at en tur ut kan hjelpe, bare jeg ikke går for fort og blir for sliten - sliten i kombinasjon med baselusker er jo ikke nødvendigvis så lurt.

Fortsatt god helg til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sovet godt i natt også. Det skal basiluskene ha denne gangen, de tetter ikke nesen så jeg ikke får luft. (Men nå har jeg heller ikke en bitte liten søt nese med bittesmå nesebor heller, så det er sagt).

Kvelden i går ble ikke så god, jeg var ute og gikk en tur da jeg leverte filmen, og kjente at jeg ikke hadde lyst til å gå hjem igjen. Jeg føler også i dag at livet er gørr, meningsløst, unødvendig slitsomt og jeg mistrives!!!

Jeg skulle vært hos legen i dag, men orket ikke stå opp. Jeg skal ringe straks og forklare, og be om å få en time så sent på dagen som mulig. Jeg klarer ikke morgener. Sånn har det bare blitt. Jeg vil egentlig bare sove, sove og sove gjennom hele dagen. Ikke fordi jeg er trøtt, men fordi jeg ikke ser noe poeng i å stå opp.

Depresjon i vekst? Mulig det ja...

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet mesteparten av dagen i dag. Satt her og dinglet et par timer og krøp tilbake under dyna og stod ikke opp igjen før klokken 19.10.

Ting føltes bedre etter det, både mentalt og fysisk, og jeg regner med å sitte våken i natt. Man sover ikke fem timer på dagtid ustraffet.

Så i natt skal jeg tenne stearinlys tenker jeg, se filmen jeg leide i går og har glemt å se, og kanskje lese litt? Vi får se, og da regner jeg med at det blir tidlig seng i morgen kveld, så kanskje man kan klare å få døgnet tilbake i riktig spor?

God natt, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke morgener. Sånn har det bare blitt. Jeg vil egentlig bare sove, sove og sove gjennom hele dagen. Ikke fordi jeg er trøtt, men fordi jeg ikke ser noe poeng i å stå opp.

Kjenner til den følelsen der, Mysan... :klem:

Da blir det fint for deg å få en firbent kompis. Da får du noen å stå opp "for". En trofast, loggrende venn som er glad for ditt selskap, enten man føler seg "oppe" eller "nede"..

Det har i vertfall jeg erfart. ;)

Håper forkjølelsen har gitt seg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt ikke begeistret for morgener, men når depresjonen slår inn, er morgener verre enn ellers, for da sover jeg så lite om natta. Håper det ordner seg med en legetime for deg.

Har det ordnet seg med megler, finansiering osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ugla og Bettie :)

Vi har hentet vår lille Kompis i kveld. Han er verdens lykkeligste lille fyr. Kattene syntes han var litt i overkant lykkelig, tror jeg... de forholder seg noget avventende til den lille propellen :lol:

Nå ligger han i buret sitt inne hos Liten og syter fordi han ikke får komme ut. Han er så skjønn!! Jeg skal se om jeg kan få lagt inn et par bilder av ham i løpet av morgendagen - vi har kjøpt kamera i dag nemlig.

Nå skal jeg sove - se på klokka...

vi reiste nedover litt over kl 15.00 og var ikke fremme hos kennelen før ved halv ti-tiden eller noe deromkring. Jeg kjørte masse feil, og rotet hit og dit. Greide ikke å ringe fra mobilen i Sverige, så jeg måtte stadig innom bensinstasjoner å låne telefon.

Nå var det ikke bare jeg som var teit og ikke fant frem altså.... når du kjører herfra og ned til Göteborg, er det faktisk ingen avkjøring til Lerum... sånn er det bare.

Natta, alle - jeg er utslitt! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på valpekurs. Kompis ble kald og sliten, så i morgen skal vi ut å kjøpe genser til den lille fyren, og han må få ha med seg pledd som han kan hvile på mellom slagene så han ikke blir så kald. Stakkars liten. Han var nok yngst av alle der så det ut til, og Liten fikk lære at det ikke er bare-bare å trene og oppdra hund.

Jeg har fått inn tjue nye flytteesker her i dag, og en rull med bobleplast så i morgen blir det demontering og pakking i stor stil. Fredag morgen kommer flyttebilen, så fredag sover vi i nytt hus.

Jeg må ut å kjøpe lamper. Det er fremdeles bare lys på bad og kjøkken ;)

Nå er det mat, og etter det er det ikke lenge til sove for min del. Det ble jo temmelig seint i går, og forholdsvis tidlig opp i dag allikevel. Jeg skulle jo ut å bytte bil fra liten varebil til stasjonsvogn, kjøpe hundebur og utstyr, hente nøkler til huset og være på kurs inne i Oslo kl. 18.

Det gikk nesten og med et stort skrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Hei Mysan"mor" :klem:

Godt Nytt År her inne også! :)

Morsomt med valp :hund:

(spør meg om du lurer på noe spes. om hund, jeg jobber jo med dyr som du vet ;) )

Har "snakket" med "dine" på PM :kose:

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj - flytter du om to dager. Da forstår jeg at det må gå unna. Det blir jo spennende med nytt husvære, da.

Gratulerer med nytt familiemedlem. Valper er kjempesøte, da, og det er nok lurt å ta et valpekurs. En slik liten tass vokser jo, og da er det greit at han kan det elementære når det gjelder hundeoppdragelse. Det blir jo en del for Liten å jobbe med mellom kursdagene også, hvis det skal være noen vits i kurset.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Hei!

Vet at du er offline men ville bare gratulere med endelig å komme i hus. Gratulerer også med nytt familiemedlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det like før jeg etterlyste deg - har jo ikke sett deg verken på MSN eller KG siden jeg kom hjem. Men så begynte hjernen min å virke igjen: "Ååååååååååååååååjaaaaaaaaaaa, mysan flytter jo og har ikke nett". :klaske:

Håper dere begynner å få saker og ting på plass, og du har å rapportere når du har nettkjenning igjen. (Med bilder av Kompis også.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,alle :hallo:

Vi er i hus, og vi er på nett. Men litt trøbbel med nettet har jeg fått... bare jeg, ikke de to andre.

Nå vil ikke min online-konto sende. Den tar imot, men sender ikke. Jeg lar den stå på over natta, det kan jo være hos telenor det er noe galt.

Mitt trådløse nettverkskort virker heller ikke, og jeg finner ikke drivere til det, så nå står jeg med maskinen på kommoden i entreen med kabel. Her er jo routeren og alt, ikke sant?

Det skulle egentlig være nøkkelovertagelse på leiligheten i dag, men jeg flyttet henne til i morgen, for jeg hadde ikke sjans til å bli ferdig. Og det var like greit, for banken hennes har ikke godkjent eller garantert for pengene. Det er i orden, men det er greit å ha det på konto før man gir bort nøkkelen synes jeg, og antakelig er det greit i m orgen.

Nå skal jeg i seng, for jeg må tidlig opp i morgen. Skal levere leiebilen som jeg faktisk har hatt en hel uke, og så tar jeg en taxi over til moderen og låner hennes bil, hiver meg rundt og fyller opp bilen med litt mer (har satt en del ting i kjelleren og har fått ok på at jeg kan bruke litt tid på å tømme kjellerbodene, for i første omgang skal de bare pusse opp litt de som overtar).

Tenkte jeg skulle leie en henger på Shell. De tar 400-700kr døgnet for overbygde, fine hengere (mot Statoil sine 80/time for gitterhengere :( )

Da tar jeg en tur med bare søppel, og en tur med resten av det som skal hit, og så blir jeg vel forhåpentligvis helt ferdig innen helgen.... nå orker jeg nemlig ikke mer.

Natta folkens - vi snakkes en gang jeg ikke er så himla trøtt. Det tar på å være flyttesjauearbeider skal jeg si dere.

Jeg skal finne et nusselig bilde av Kompis og legge i arkivet i morgen, så får dere se ham.

Han burde egentlig hete Bundle of Joy (Lykkeklumpen for short) for han er bare sååååå lykkelig.... og så glad i alle og enhver...

Sov godt :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Ugla :klem:

Nå sitter jeg i min nye stue og drikker morgenkaffen min i god, gammel stil. Samme sofa, samme bord, samme pc (har forøvrig bestilt ny fra Komplett som kommer straks) og samme krus som jeg har fått av Liten som hun har malt og brent selv til mamman sin.

Det er stilig faktisk, hun har jo form- og fargesans, datteren min også. Kruset er sort, og fargen er svampet på, så det er ruglete, og så er hjerter i masse pastellfarger malt tykt på med pensel... Jeg elsker det kruset. :)

Nå må jeg vekke henne, så hun kan ta "babyen" sin selv og jeg kan komme meg avgårde... tiden løper fra meg, men jeg tror neppe det blir noe valpekurs i kveld heller... vi skulle nok ventet med det til vi var på plass, men saken var jo at jeg egentlig håpet og være inne her før jul... så....

Vel, ha en fin dag da, enten dere jobber eller er hjemme.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vasket oss ut av leiligheten med ubeskrivelig god hjelp fra min snille mamma.

Kompis skulle på kurs ikveld, og siden vi ikke rakk mandagen så måtte han nesten få komme dit i kveld.

Nå var Liten alene på kurs med ham, men jeg måtte jo først reise hjem og hente ham ved tre-tiden, for å være her ved fire-tiden for å rekke og være tilbake i leiligheten ca fem, og få kjørt de to på kurs og være tilbake i leiligheten til seks for nøkkelovertakelse... så jeg har kjørt maaaaaaange mil i dag.

Nøkler ble imidlertid ikke overlevert fordi kjøper hadde fått stopp av megler pga en faksbekreftelse fra banken hennes som ikke hadde kommet. Greit for meg.

Så da vi låste etter oss, dro jeg og hentet Liten og Kompis igjen, og så dro vi hjem.

Kompis har vært kjempeflink på kurs i dag, fortalte Liten og da jeg kom for å hente dem var det en liten pause, så de var ute. Det var så vidt han orket å hilse på meg, han som vanligvis er hysterisk lykkelig hver gang noen sier hei til ham.

Da vi kom inn igjen, var det ikke mer kursing for hundene, bare teori for eierne, så da tok jeg ham på armen for å varme ham litt. Han er jo så liten, og fryser så lett, selv om han har fått ny fin frakk. Han fikk igjen varmet og sovnet der på armen min. Og sov hele veien hjem i bilen, én time og et kvarter kjørte vi hjem på, og det er egentlig ikke så verst på den lange strekningen. Jeg kjørte nok fortere enn grensa noen ganger, jeg skal innrømme det.

Jeg var så trøtt da vi kjørte hjemover at ett sted holdt jeg på å ta autovernet fordi jeg fikk en bil i mot som ikke dempet lysene sine, og i mørket med regndråper som kjemper mot vindusviskerne så godt de kan, så blir en forholdsvis liten sving plutselig et problem. Men det gikk bra. Hadde det vært glatt, hadde jeg hatt et problem.

Nå har Liten og Kompis tatt puta, og det skal straks jeg også, men jeg må bare telle ned litt først. Hodet koker.

I morgen skal jeg kun levere leiebil og hente moderens bil, og ellers bare småpusle litt her hjemme. Få tømt noen flere esker og få litt oversikt og orden. Nå hersker det totale kaos, fordi det har blitt så mye at det jeg i utgangspunktet hadde kontroll på nå er utenfor. Jeg har absolutt null peiling på hvor noe er.

God natt folkens! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...