mysan Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #401 Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg tror hun ville ha ham som jordmor, og han gjorde virkelig så godt han kunne for å sette i gang fødselen på henne og få ungene ut derfra, men han er jo mors gutt og mor bestemmer når han skal i seng. Så da jeg syntes han hadde mast nok på henne, så puttet jeg ham i seng/bur. Der sovnet han som en sten og vet ikke at han i dag er stefar/filleonkel til fire sorte, små tuslinger. Jeg tar ikke sjansen på at han skal snuse oppi esken til mor og barn heller, i tilfelle mor blir like stressa som den andre hukatta vi har her som også har unger. Hun er jo hysterisk bare hun ser ham For et grått og trist vær det er i dag - jeg burde kle på meg å ta med schmooopisen ut, men... herremin jeg er så slapp. La meg jo ikke før fire i morges, og har fått mensen atpåtil - energien er borte. Kanskje jeg kan få Yme til å herje litt med ham etterpå, så han får brukt seg litt, stakkars vennen. Nå må jeg lese litt i assistentpermen min så jeg vet hva jeg har å forholde meg til når jeg skal møte rullestolmannen igjen i morgen. Ha en super søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #402 Del Skrevet 24. juni 2008 Kompis fikk hilse på "mor og barn" i dag. Mims var like glad for å se ham som han var for å se henne, og hun strøk seg inntil ham mens han hilste på ungene hennes. Så søøøøte var de :D Han logret og var så glad, og måtte hoppe opp på meg litt innimellom i ren ekstase... han er en skikkelig snåling, den hunden Han er akkurat som en liten gutt.. bare litt mer voldsom, men dere skjønner tegninga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #403 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Nå sitter jeg her og ser på 'Blow' med Johnny Depp. Veldig bra film. Trist egentlig. Jeg har vært utrolig flink i dag! Jeg har ryddet rommet til Liten, hun kommer ikke hjem på en stund, så det måtte jeg jo bare gjøre, og jeg har vasket. Det samme har jeg gjort hos Yme. Ja, jeg har oppdratt ham dårlig, eller... det er egentlig søsteren og broren hans sin skyld at han aldri lærte å rydde, for de jagde ham. Han har delt rom med dem begge, og begge har jaget ham for å få rydde i fred på sin måte Jeg har shinet stua oppe også, så nå skinner det formelig der oppe. Resten av huset har jeg tatt litt om litt hele uka, bortsett fra mitt eget rom som nå regjeres av en nevrotisk kattemor og hennes tre, snart lite nevrotiske barn. Jeg må rett og slett sosialisere de ungene litt, og det får jeg gjøre ved å stenge moren inne på rommet mens ungene får være her i stua sammen med oss. HUN er jo så redd for Kompis i forhold til ungene sine, at hun må unna vei hvis de skal ha noen sjans. Stakkars pusemor. Hun er ikke så hysterisk redd ham til vanlig, det er bare når ungene er i nærheten. Hun skulle bare visst hvilken snill 'onkel' han er for barnebarna hennes i det andre rommet. Man har hatt besøk av Cata i dag. Stakkars dame, hun fikk jamen gjennomgå av tidligere nevnte hund. Han er jo så glad i mennesker, det dyret, og Cata var intet unntak. Hvordan er det, Cata - var alle lemmer på plass da du satte deg i bilen, eller skal jeg ta en leterunde her etter fingre og tær? Håret er nyfarget. Og jeg gjorde en gledelig oppdagelse; farger som er et hakk lysere enn min naturlige hårfarge fungere alldeles utmerket uten at jeg må ta en avfarging først, så nå er håret litt sånn ekornfarget med lyse/gyldne striper i. Jeg ble fornøyd. Jeg lagde mye mer striper enn jeg pleier, og det var lurt, så neste gang skal jeg faktisk lage enda fler, det ble litt sparsommelig i bakhodet nemlig. Men fornøyd er jeg. Alt grått er borte og håret er blankt og fint i en varm, ikke for mørk, og ikke for lys farge. Om fem timer må jeg opp, så nå skal jeg i seng. Stort event i Fredrikstad i morgen, med et selskap som heter FFi, som har funnet lure løsninger for å drøye drivstoffet en smule... 7-14% er det de går ut med offentlig, men jeg hører rapporter som går på enda mer, og i morgen skal jeg høre en representant for et stort transportbyrå som har brukt disse produktene på hele flåten sin, og som har spart titusener i året på drivstoff. Needless to say, dette er et firma jeg er involvert i, og har vært i et par-tre år, men uten å ha gjort noe med det. Nå viser det seg at jeg i mitt ene 'ben' har 75% av alle distributørene i Skandinavia, så nå er det bare å gå ut og gjøre noe med saken. Her ligger det faktisk penger og venter på meg, jeg må bare hente dem. I morgen skal jeg hilse på min fantastiske downline, som jobber og bor i Fredrikstad, mange av dem, og min upline som kommer helt fra Canada. Henne har jeg snakket med over Skype flere ganger, både på telefon og i meldinger, men det blir hyggelig å treffe henne 'in person'. Hun er en dyktig nettverker og gjør det bra uansett hva hun begir seg ut på. Jeg har folk i det benet i Danmark og Sverige også, og i USA. En av verdens beste nettverkere sitter faktisk nedi der et sted, og det er ikke jeg som har puttet ham der. Jeg har puttet inn fire personer totalt, og nå teller herligheten tusenvis av folk faktisk. DER har man MLM i praksis. Nå må jeg bare putte noen dyktige folk inn i mitt andre ben, så blir det fart i finansene. Nei, mysan, til sengs med deg!! Natta alle!! Endret 28. juni 2008 av mysan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. juni 2008 #404 Del Skrevet 28. juni 2008 Fingre og tær er med.... Alle ...9???? Eh....sjekk buret til Kompisvofsen en gang til, er du snill....? Neida, tuller bare. Har alle fingre OG tær, men hvis du finner et høyre øre, så er du kanskje grei og sender det . Det er så flatt at det går sikkert i CD-ROM'en på PC'n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #405 Del Skrevet 28. juni 2008 Jeg skal holde utkikk etter det øret ditt, og jeg lover å ikke støvsuge før jeg har funnet det. Ikveld er (u)dyret slips, dvs utslitt. Vi har hatt min bror og hans fire barn på besøk, og da får schmoopen kjørt seg litt, selv om han måtte dele oppmerksomheten med diverse pusunger i ulike størrelser. Han var så sliten da de reiste at jeg tror han var glad for vår to timers kjøretur da jeg kjørte Yme til en kompis. Da fikk vovsen hvile, han klarer nemlig ikke det når det skjer så mye i huset. Nysgjerrighet dreper katter, heter det, men det tar jamen livet av små vovser også. Jeg skulle vært i Fredrikstad i dag, men klarte ikke å stable motivasjon på bena da klokka ringte. Det var bare ikke mulig, så nå er jeg fremdeles like grønn når det kommer til alt jeg burde vite om drivstoffkapslene mine. Jaja... jeg får håpe at noen gidder å oppdatere meg på mail fremover. Klokken er midnatt, jeg tror jeg skal putte schmoopise i seng så han får sove ordentlig. Nå tråkker han rundt i sofaen og vet ikke helt hvordan han skal ligge... får ikke ro hvis han ikke er i buret hvor han ikke har noe valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #406 Del Skrevet 29. juni 2008 Er det muuuuulig?? Jeg tippet på V75 i går, Lyntoto. Når jeg endelig får så mange rette at det kunne blitt noen kroner av det, så blir det ikke penger allikevel. 7 rette ga 275 kroner, mens 6 og 5 rette går videre til Joker. Jeg hadde to kuponger med 6 rette, som altså ga ørten seksere, fjæksten femmere og 0 kroner!! Potten denne lørdagen var på 43 millioner eller noe sånt... det er bare så tyyyyyyyyyyypisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #407 Del Skrevet 30. juni 2008 Da har jeg begynt i ny jobb igjen. Tror jobben kommer til å bli helt grei, men er redd jeg ikke vil klare å få full tid på den. Det er begrenset hvor mye man kan gjøre for folk slik at man skal klare å bruke 7,5 timer hver dag. I dag brukte jeg 4. Var først ute og handlet litt, og var tilbake i løpet av en drøy time. Så skravlet vi en liten stund, og så støvsuget jeg alle gulvene. Da var fire timer gått. Kunne fylt en dag i dag, men hver eneste dag? Ser tvilsomt ut. Greit å jobbe korte dager, men det er inntektene jeg bekymrer meg for... Ja, ja - vi får se. Ha en fin mandag, jeg er trøtt som en strømpe og har sinnsykt lyst på kaffe. Vet bare ikke om jeg tør å ta sjansen - jeg vil jo helst sove til natta... Jo, tror jeg tar sjansen på en liten cappucino hvis jeg får til. Overtok en kaffemaskin etter en venninne, uten bruksanvisning, og det er ikke bare-bare.. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #408 Del Skrevet 30. juni 2008 Si meg en ting; er det meningen at steameren på kaffemaskinen skal sprute melken full av vann? Det blir ikke mye skum, men det blir mye og veldig tynn melk! Og trakteknappen må jeg selv slå av når jeg tenker at kaffen i koppen har fått riktig styrke. Nå sitter jeg her med en capuccino som er 'så där'. Den smaker sterk kaffe, den er grei, men skummet glimrer med sitt fravær... da funker gamlemåten bedre, hvor jeg heller litt melk i min lille glassbeholder for å lage melkeskum, varmer den til kokepunktet, og pumper 'dingsen' opp og ned til det er mer skum enn melk. Ikke noe utvanning der i gården.. Dette er en kaffemaskin som er kjøpt hos Traktøren, den er lys beige, men finnes i flere farger og har et retrodesign som får meg til å tenke på TV-serien 'Happy Days' som gikk for hundre år siden. 50-talls design, med andre ord. Noen som har kjennskap til den maskinen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fia Ferrari Skrevet 1. juli 2008 #409 Del Skrevet 1. juli 2008 Hei! heter kaffemaskinen Francis Francis?Høres ut som min ut i fra beskrivelsen. Bruker du pods el.løs ekspresso? Det er vann som kommer først ut av melke-steameren,hold en kopp under til det bare kommer "steam".Da kan du holde under koppen med melk. Jeg bruker å lage ca 1 dl.kaffe,og 1 dl melk/skum. Jeg heller vet ikke hva som er "riktig" blandingsforhold-har bare prøvd meg frem! Hadde vært kjekt å få høre fra noen "proffer" om blandingsforholdet! Kos deg med kaffe latte`n! Fia Ferrari Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #410 Del Skrevet 5. juli 2008 Hei Fia - maskinen min har et merke hvor det står Vice Versa, så da er nok det navnet dens, men jeg skal uansett forsøke det du sier angående melkesteameren ja. Jeg bruker løs kaffe, og aner ingen ting om blandingsforhold, eller om de tre teskjeene med kaffe jeg har i rekker til mer enn en kopp... Sånn er det med arvede maskiner uten bruksanvisning. Selv er jeg veldig flink til å ta vare på bruksanvisninger til alt jeg kjøper av maskiner som trenger veiledning. Egen plass i øverste hylle i skapet. Der finner jeg det jeg lurer på når jeg drar frem en maskin jeg ikke har brukt på en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 11. juli 2008 #411 Del Skrevet 11. juli 2008 Hei Fia - maskinen min har et merke hvor det står Vice Versa, så da er nok det navnet dens, men jeg skal uansett forsøke det du sier angående melkesteameren ja. Jeg bruker løs kaffe, og aner ingen ting om blandingsforhold, eller om de tre teskjeene med kaffe jeg har i rekker til mer enn en kopp... Sånn er det med arvede maskiner uten bruksanvisning. Selv er jeg veldig flink til å ta vare på bruksanvisninger til alt jeg kjøper av maskiner som trenger veiledning. Egen plass i øverste hylle i skapet. Der finner jeg det jeg lurer på når jeg drar frem en maskin jeg ikke har brukt på en stund. Er det en sånn en du har? På nettsiden finnes det i så fall både videoer og bruksanvisning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #412 Del Skrevet 11. juli 2008 Er det en sånn en du har? På nettsiden finnes det i så fall både videoer og bruksanvisning Klemme og mose deg sønder og sammen!!! JAAA den er det!!! Jippiiii!!! I morgen blir det forhåpentligvis god kaffe til frokost. Nå herjet Yme med den en hel kveld og prøvde seg frem og resultatet ble til slutt veldig bra, men nå skal jeg jamen inn å lese!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 12. juli 2008 #413 Del Skrevet 12. juli 2008 Klemme og mose deg sønder og sammen!!! JAAA den er det!!! Jippiiii!!! I morgen blir det forhåpentligvis god kaffe til frokost. Nå herjet Yme med den en hel kveld og prøvde seg frem og resultatet ble til slutt veldig bra, men nå skal jeg jamen inn å lese!! Så bra! Håper den blir god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #414 Del Skrevet 13. juli 2008 Det BLE den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #415 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg har bestemt meg for å starte med farge- og stilanalyser igjen. Jeg jobbet med det for mange år siden, men som alenemor med tre ganske små barn, er det ikke så lett å få brukt den tiden man trenger til å bygge opp businessen, så den falt sammen igjen. Nå derimot har jeg tid, så jeg sertifiserer meg på nytt og setter i gang. Det er moro å jobbe med, og gir bra med penger i kassa. Begge deler er bra for meg, for jeg har altfor lett for å kjede meg på jobb. Jeg hater rutiner.. gjentakelser er det kjedeligste jeg vet om. Å være sin egen herre passer meg bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. juli 2008 #416 Del Skrevet 15. juli 2008 Har jeg bittelitt skyld i den avgjørelsen, tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #417 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg hadde allerede bedt om å få tilsendt markedsplan før du skulle på sykkeltur, Cata, men da du nevnte det så måtte jeg jo dra frem papirene og faktisk se på dem, og DA kom avgjørelsen, så jo - forsåvidt Norgessjefen sier at det ikke er mange imagekonsulenter i Østfold, så hvis jeg gjør det bra, så kanskje jeg ender med å åpne et studio i en av byene her med tiden? DET hadde igrunnen vært en drømmejobb. Nå sitter jeg her og kjeder meg så til de grader, og har ikke ork til å gjøre noe med det. Jeg burde finne frem arbeidsboka til The Secret og fortsette der jeg slapp, men jeg vet ikke hvordan det står til med konsentrasjonen min. Men det får jeg jo ikke vite hvis jeg ikke prøver heller da så. Her på KG ble det brått stille i de trådene jeg har engasjert meg i de siste dagene, og da blir det plutselig vakuum... Nei, jeg får finne frem boka. Egentlig burde jeg ta soverommet mitt, som er helt overtatt av en kattemor og hennes barn, men da må jeg ha hjelp av noen som kan ta kattene mens jeg holder på, og siden moren er så hysterisk redd for Kompis så kan jeg ikke bare ta dem inn hit, og jeg har ikke lyst til å stenge ham inne fordi hun er nevrotisk heller. Det er jo ikke hans skyld...aaaakkkkkk!! Jeg henter boka jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #418 Del Skrevet 18. juli 2008 Boka ligger fremdeles på kjøkkenbordet, og nå har det vel gått et par dager. Jeg er så sliten i dag. Ungen min lager så mye drama at hun trekker alt som heter energi ut av meg. Joda, alt går så meget bedre, men veien er fremdeles lang, og i mellomtiden blir jeg innmari sliten fra tid til annen. JEG har skjemt henne bort så til de grader, at hun er blitt urelendig på å si nei til seg selv og sette grenser for hva hun kan tillate seg og hva hun må la være. Hadde en diger krangel med henne idag som endte med at hun bare la på røret, og jeg ble sittende her som en klut. Det er i orden nå, hun er safe and sound hos kjæresten sin, men jeg er utslitt. Jeg skjønner ikke hvordan jeg noen sinne skal klare å komme meg opp på normalt nivå når det gjelder energi og livsglede så lenge hun skal lage så mye drama og engstelse... heldigvis har jeg Yme som jeg kan slenge telefonen over til når jeg ikke orker å snakke med henne lenger. Han roer henne fint ned med sin stoiske ro og kloke tanker. Fine gutten min. Liten er fin hun også, men hakket mer krevende og egoistisk. Hun har fått egoismen for dem begge tror jeg, for han har ikke mye av det. Nå må jeg legge meg bakover og se i taket litt. Ha en fin helg, alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #419 Del Skrevet 19. juli 2008 Startet sliten i dag også, men bestemte meg for å sette på litt meditasjonsmusikk, meditere litt, hive meg rundt i heimen med støvklut og søplepose, og så lese litt i boka. Så det gjorde jeg, og det gjorde underverker. Det kan hende rekkefølgen var annerledes, det husker jeg ikke, men da jeg satt med boka, fant jeg ut at jeg skulle lage meg en vibrasjonsboble,så det gjorde jeg, og nå skal jeg gjøre akkurat det hver morgen og kveld til det blir en vane. Vibrasjonsboble? Sette seg ned, lukke øynene, visualisere at man sitter i en boble og så fyller man denne boblen med ting man er takknemlig for, gode følelser man får ved å tenke på og minnes positive og hyggelige ting, og ønsker man har for seg selv. Det løfter humøret og jeg har vært i strålende humør resten av dagen, og slitenheten forsvant som "dugg for pippippen" som min mann pleide å si det. Nå skal jeg gjøre det igjen før jeg legger meg, så sover jeg godt og våkner med et smil i morgen tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 20. juli 2008 #420 Del Skrevet 20. juli 2008 Hei Mysan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå