Gå til innhold

Concertina og Concertinamannen skal gifte seg :)


Concertina

Anbefalte innlegg

Nå er det under 1 år og 5 måneder til vi gifter oss! :hoppe:

Ikke at det er så fryktelig mye spennende som skjer planleggingsvis men... :fnise: Har tittet litt rundt om på andre bryllupsforum, og på BiMs bryllupsforum så anbefales visst kopikjolene fra JK dress, de er visst i veldig god kvalitet både i stoff og sømarbeid, og bestilles direkte fra fabrikk, derfor de lave prisene (det vil vel også si at kopikjoleselgere i Norge tjener endel på kjolene sine gitt...). Jeg tviler på at jeg kommer til å benytte meg av det, men de har en av kjolene jeg liker til kun $98 + ca det samme i frakt!! Nesten så jeg vurderer å bestille den bare for å sjekke kvaliteten :fnise: Hvis jeg sender bilde m/diverse forandringer etc så ligger visst prisen på det dobbelte, men det er fremdeles bare 1000 kr!! Skremmende lite...

Den kjolen, som er en eldre modell fra Casablanca Bridal, kunne med litt forandringer vært ganske perfekt... hvis man tar bort all pynt og setter trekte knapper i ryggen, og lager den i vanlig satin som ikke er så blank, så er den omtrent slik jeg ser for meg drømmekjolen ;) Evt få laget i samme fasong (uten dette "attached chapel train that seems to be detachable"), det hadde faktisk vært enda bedre ;) ...men, jeg skal ikke bestemme meg for kjole før jeg får prøvd noen, så da kan jeg like gjerne bare glemme det enn så lenge siden det ikke blir noen kjoleprøving på meg på en stund ;)

dinedama: tror kanskje du kan saksøke henne om hun lyver? Snakker vi ikke statene her? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er jo trossalt USA ja :lur:

Saksøke i vei og vinne i en fei :fnise:

De kjolene du har linker til var kjempefine :jepp:

Den første der oppe er helt lik min i formen på overdelen og alt... :) Veldig fint på :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smykke mitt kom i dag :hoppe: Og det var nyyydelig, ligger veldig fint rundt halsen også! Beste av alt: det kom gjennom uten moms og tollgebyr!!! :duskedame:

Kostet 643 kr inkl frakt, og med moms&tollgebyr hadde det vel blitt rundt 1000 kr, så det er 360 kr spart det :-D

Gleder meg sånn til å bruke det! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirnor

Det smykket var kjeeeempe fint!!! :)

Og det kan du jo bruke ellers også, ikke bare til bryllupet(regner med det var det du hadde ment det til) :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smykket var kjeeeempe fint!!! :)

Og det kan du jo bruke ellers også, ikke bare til bryllupet(regner med det var det du hadde ment det til) :):)

Taaaakk! Det er ment til å brukes i bryllupet ja, men jeg har kjøpt det med tanke på at jeg faktisk kan bruke det senere også :) Det er veldig meg, jeg har mange slike vintage sølv- og emaljesmykker, og siden min kjære og jeg samler på emaljeting så passer det veldig med slike smykker i bryllupet vårt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirnor

Åh, ja det var sinnsykt fint. Slike vintage sølv og emaljesmykker er kjempe fine... Er nok litt mer tradisjonell selv når det gjelder bryllup og slikt. Har funnet et smykke selv, men ikke sikker på om jeg blir å bruke det :)

Hadde ikke trodd jeg skulle være så tradisjonell, men når jeg er kommet hit til at jeg skal faktisk gifte meg, så er jeg visst VELDIG tradisjonell :):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De smykkene var helt nydelige!! Ble ringen kjøpt, eller var det broren han som lagde den? Og kjedet også var så pent! Og skoene er jo bare kjempesøte :) Nå er jeg spent på hva slags kjole det blir til det tilbehøret!

Har du kommet noe næremere i bestemmelsen? Mange av de du har sett på til nå er fantstiske, skjønner det blir vanskelig å finne den rette. Men er det ikke sånn med brudekjoler at du merker det med en gang? Om det er den rett mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De smykkene var helt nydelige!! Ble ringen kjøpt, eller var det broren han som lagde den? Og kjedet også var så pent! Og skoene er jo bare kjempesøte :) Nå er jeg spent på hva slags kjole det blir til det tilbehøret!

Har du kommet noe næremere i bestemmelsen? Mange av de du har sett på til nå er fantstiske, skjønner det blir vanskelig å finne den rette. Men er det ikke sånn med brudekjoler at du merker det med en gang? Om det er den rett mener jeg?

Den ringen som er avbildet er forlovelsesringen vår i sølv, kostet oss 440 kr elns for to stykker ;) Gifteringen skal brodern lage, vi må bare få satt oss ned og tegna litt sammen. Uansett så har han ikke tid akkurat nå, etter påske så starter han på svenneprøven så da har han nok kalenderen full. Vi trenger jo ikke å stresse heller, skal jo ikke sette ringen på før bryllupsdagen ;)

Er veldig glad i det smykket, det sitter så pent på! Og det var i perfekt stand i tillegg, superglad for at jeg fant det :-D

Kjole? Eh... jeg har lagt det litt til siden, har ikke lyst til å bestemme meg for verken det ene eller det andre før jeg har fått prøvd litt kjoler og sjekka hva som passer meg (selv om jeg føler at jeg egentlig vet det). Jeg vakler mellom denne og denne for det meste ;) Hadde førstnevnte hatt samme fasong som sistnevnte så tror jeg ikke jeg hadde vært i tvil men ;)

Jeg er ikke så fryktelig må-ha-den-perfekte-kjolen, jeg tror jeg vil føle meg fin uansett og jeg er ikke villig til å betale en arm og en fot for en kjole ;) Førstnevnte kjolen koster pr i dag (pga kurs etc) 4300 og den andre 6300 - og det er helt greie priser, har ikke så lyst til å bruke så mye mer på en kjole jeg skal bruke _en_ dag, må jo tilpasse den også...

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjole? Eh... jeg har lagt det litt til siden, har ikke lyst til å bestemme meg for verken det ene eller det andre før jeg har fått prøvd litt kjoler og sjekka hva som passer meg (selv om jeg føler at jeg egentlig vet det). Jeg vakler mellom denne og denne for det meste ;) Hadde førstnevnte hatt samme fasong som sistnevnte så tror jeg ikke jeg hadde vært i tvil men ;)

Åhhh...... De er nyyydelige! Jeg liker begge to. I forhold til pris og mønster, hadde jeg kanskje hellet mer til den som er mest klassisk; nr 1. Aj. aj... Skjønner det ikke blir lett. Du har nok rett i år prøve litt rundt for å se hvilke som sitter best. Mange plagg som ser helt annerledes ut på, enn på bilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh...... De er nyyydelige! Jeg liker begge to. I forhold til pris og mønster, hadde jeg kanskje hellet mer til den som er mest klassisk; nr 1. Aj. aj... Skjønner det ikke blir lett. Du har nok rett i år prøve litt rundt for å se hvilke som sitter best. Mange plagg som ser helt annerledes ut på, enn på bilde!

Som sagt, hadde nr 1 hatt mindre slep så hadde det ikke vært så mye å tenke på, men jeg har sett bilder av den på ordentlige bruder og det slepet er svært... Det er noe opphengsgreier på den slik at du kan henge det opp, men jeg vet ikke helt :)

Kjempefint smykke :jepp:

Takk :-D

Fikk en kjempehyggelig overraskelse i går: et vennepar av oss har forlovet seg og gifter seg i august :-D De brukte samme måte å spre ordet på som oss: Facebook :fnise:

Kjente jeg fikk litt sånn "hvorfor må vi vente så lenge"-følelse, men så tok jeg det i meg, vi har jo faktisk en grunn. For å si det sånn, den ferieturen vi har planlagt siden i høst kommer til å koste sikkert 1/4-1/3 av bryllupsbudsjettet, også skal vi i bryllup i Spania i august, det er jo ikke gratis det heller... Og nå ser det ut til at det blir Vestlandstud på oss helga etter vi kommer hjem fra Spania :) Vi vurderte jo høstbryllup, men vi sjekket litt rundt og fant ut at det kom til å bli dyrere for gjestene og da er det ikke noe poeng! Også har vi vel ikke akkurat et sekssifret beløp på innelomma riktig enda :fnise:

Men det blir veldig koselig, også får jeg sikkert litt ideer til hvordan vi kan gjøre ting :) Høres ut som om de har samme innstilling som oss: de inviterer til FEST! Jeg er vel den enste bruden på KG som synes det er greit at folk blir fulle i bryllupet mitt :sjenert: Jeg snakker jo ikke "så j**la dritings at de ikke kan stå på beina og begynner å yppe til bråk", men fulle og i godt humør kan de gjerne bli! Og jeg har heller ingen intensjon i å dra tidlig for å "fullbyrde bryllupsnatta" (det kan man jo gjøre på morran og ;)), det er den dyreste festen jeg noensinne kommer til å betale for, og den eneste muligheten jeg har til å ha alle jeg bryr meg om under samme tak! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den 2 kjolen var kjempefin!! den første også, men syntes de blondene på den 2 kjolen ble litt romantiske.. (liker egentlig ikke blonder, men på brudekjoler synes jeg det er fint!)

Veldig fint smykke også.. ikke det mest vanlige, men synes det fint å være litt anderledes jeg!til tross for at du må vente til neste år, så er det jo en fordel.. du kan følge ekstra med i dine venners bryllup og se hva du må huske på ect...

liten trøst kanskje men-- :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den 2 kjolen var kjempefin!! den første også, men syntes de blondene på den 2 kjolen ble litt romantiske.. (liker egentlig ikke blonder, men på brudekjoler synes jeg det er fint!)

Jeg elsker blonder på kjoler... har flere kjoler med blonder og det er veldig *meg*, derfor elsker jeg kjole 2... Men samtidig så liker jeg renheten med kjole 1 så... Vanskelig dette :)

Alternativt er å få sydd en *helt* enkel kjole i samme snitt som kjole 2, men kun i sateng og med knapper i ryggen og hele veien ned på slepet, og en topp i blonder med 3/4 ermer til å ha over i kirken... Litt slakkere v-utringing foran og bak, og med trekte knapper i ryggen... Det kunne vært ganske så lekkert egentlig...

Jeg får fundere litt, skal diskutere litt med mamma i påska så da finner jeg vel ut litt mer ;)

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var man på plass i Bartebyen :) Hadde en veldig koselig kveld i går sammen med mamma og fikk diskutert litt bryllup. Noe som både var veldig positivt og veldig...uhm... hun har sterke meninger ;)

Først det som vi ikke ble helt enig i: hun synes ikke buffet høres så bra ut og kom med endel alternativer... Jeg er enig i at en 3-retters er stiligere, men det blir så mye dyrere... :sjenert: Hun tilbydde seg å betale mellomlegget, men det synes jeg er litt vel råflott på en måte, vi bruker jo allerede mye penger! Men det er jo et alternativ: å finne en kokk eller to som kan lage maten, og deretter handle inn alle ingrediensene selv, det kan jo bli endel billigere enn å bestille fra catering... Vi har jo opptil flere kokker i familien, men de skal jo være i bryllupet, ikke stå på kjøkkenet! En annen ekstrautgift i forhold til 3-retters er jo at man må ha mange flere serveringsfolk. Jeg hadde egentlig bestemt meg, men hun klarer jo selvsagt å så litt usikkerhet... :sjenert:

Men så til den gode nyheten: Mamma vil betale kjolen min :hoppe: Hun syntes det var så kjipt at jeg ikke ville bruke så mye penger og derfor ikke nødvendigvis kommer til å kjøpe drømmekjolen... søte mamman min! Så da blir det nok kjolejakt etterhvert, vi satt i går og bladde gjennom kjoler fra Pronovias og La Sposa (mamma så noen hun likte i bladene jeg hadde med så jeg fant websiden), og vi fant noen som var nyyydelige... Jeg har ikke sett så mye på de side de er litt dyrere, men har funnet en webside i statene som selger de litt rimeligere enn de er her i Norge så ;) Har fremdeles ikkke lyst til å bruke altfor mye, men det gir meg litt friere hender til å finne drømmekjolen :-D

Får se hva jeg ender opp med ang mat, tror kanskje vi kommer til å gå for buffeten vi hadde tenkt til i utgangspunktet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at mammaen din ville kjøpe kjolen til deg! Det er så fint at foreldre engasjerer seg, bare det ikke blir for mye... Og kjolene du ha sett på er jo utrolig nydelige! Helt perfekte! Lykke til med videre kjolejakt og god påske i bartebyen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså, eg e tje heilt me...Bartebyen?!? :skratte:

:juhu: :hoppe: :juhu: :hoppe: :juhu: :hoppe: :juhu: for snille mammaen din så vil kjøpa kjole te deg!! Herligt me litt sponsing :jepp: bare di ikkje blande seg for mye opp i avgjørelsane :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig at mammaen din vil kjøpe kjolen din da! du kan nok klare å få ned kostnadene på en 3 retters hvis du tenker på ingrendienser i forhold til sesong, og kjøper inn en del selv og slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at mammaen din ville kjøpe kjolen til deg! Det er så fint at foreldre engasjerer seg, bare det ikke blir for mye... Og kjolene du ha sett på er jo utrolig nydelige! Helt perfekte! Lykke til med videre kjolejakt og god påske i bartebyen :fnise:

Veldig snilt av henne ja, heldigvis så er hun ikke så ille, og jeg vet å si fra selv og, men ;) God påske til deg også!

Her er det visst lenge siden jeg har vært. Du har helt detti ut av mine innlegg..

Pell deg inn igjen :ler:

:fnise: Er her jeg!

Altså, eg e tje heilt me...Bartebyen?!? :skratte:

:juhu: :hoppe: :juhu: :hoppe: :juhu: :hoppe: :juhu: for snille mammaen din så vil kjøpa kjole te deg!! Herligt me litt sponsing :jepp: bare di ikkje blande seg for mye opp i avgjørelsane :fnise: )

Bartebyen ja ;) Som i Trønderbartens hovedstad ;)

Veldig herlig med sponsing ja, og jeg tror ikke hun blir så ille, hun har bare litt meninger :fnise:

så koselig at mammaen din vil kjøpe kjolen din da! du kan nok klare å få ned kostnadene på en 3 retters hvis du tenker på ingrendienser i forhold til sesong, og kjøper inn en del selv og slikt..

Veldig koselig! Og ja, det kan bli ganske grei pris om vi får tak i kokk selv.

Jeg har sittet å regnet litt på det: Hvis jeg får en av onklene mine til å røke laks til meg på ordentlig vis(vi betaler selvsagt for laksen, som mest sannsynlig blir oppdrettslaks), får kjøpt inn ytrefilet av rein (er ikke *helt* sesong men...), alt tilbehør, og lekker dessertkake fra et konditori i nærheten (koster 140 kr for ei kake med 6 stykker, altså 23 kr pr pers + noen kroner i frukt og noe sausgreier), også selvsagt tilbehør til forrett og hovedrett, så ender vi opp med ca det samme som maten til buffeten vil koste, inkl 10 timer kokk til 400 kr timen (det er rundt det cateringselskapene tar for en kokk i hvertfall)... Men da må vi finne en kokk!

Servitører blir selvsagt mye dyrere siden vi må ha flere, men det er ikke avskrekkende, og siden mamma betaler kjolen så ligger vi fremdeles endel tusen under det vi ville gjort hvis vi skulle betalt kjolen ;) Jeg er litt frista, det er stiligere med 3-retter, den menyen hadde vært akkurat slik drømmemenyen er OG siden vi blir så mange så blir det litt trangt i lokalet til å gå og forsyne seg ved en buffet (har vært litt skeptisk til akkurat det...). Så det kan hende mamma får viljen sin... Et annet pluss er jo at da slipper vi å lage noe annet enn nattmat (sodd tenker jeg) og kaker...

Jeg vurderer å spørre noen av de jeg går i klasse med om de kan servere, de skal selvsagt få betalt, også kan de bli med på festen etter middagen! Slår to fluer i en smekk, får hjelp OG får ha de i bryllupet! Vi har ikke plass til flere gjester så vi må nesten prioritere felles venner, men på denne måten så får de jo være med... Høres det dumt ut? Har ikke spurt noen enda, det er jo evigheter til så... Også må jeg skaffe etpar som ikke er venner av meg som kan hjelpe til med servering av kaffe/nattmat og rydde...

Mye som skal på plass gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så snill mamma du har! Så lenge man har mulighet og ressurser som foreldre, vil man jo gjerne hjelpe barna sine så mye som mulig, vil man ikke? Jeg håper at jeg kan gjøre det for mine i alle fall.

Og når det gjelder bryllup er det jo en helt spesiell anledning som de aldri vil glemme. Tenk at du, lillepia, skal gå nedover kirkegangen i hvit kjole, det er stort!

Hørtes ut som en god idè å sette venninner som servitører. Det er veldig koselig, OG de får med seg festen - smart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...