Gå til innhold

Concertina og Concertinamannen skal gifte seg :)


Concertina

Anbefalte innlegg

Jeg har forelsket meg i kjoler fra Casablanca bridal, har funnet en webside i USA som selger de forholdsvis rimelig, og sender de til Norge... Jeg skal selvsagt ikke bestemme meg for noe på en stund, men disse synes jeg er flotte:

1868 - liker skjørtet spesielt godt, og kombinasjonen mellom skjørt og topp, men synes den er litt "naken".

1872 - litt dallete og jeg tror den er litt for tettsittende for meg, men den er så utrolig vakker bakfra!

1854 - hadde denne hatt knapper eller snøring i rygg hadde den vært perfekt! men synes glidelås i ryggen ser litt kjipt ut...

1858 - utrolig vakker, men jeg er ikke helt sikker på om jeg vil ha stroppeløs....

1860 - synes den litt over-the-top, men fasongen er perfekt og den er utrolig vakker bakfra!

1723 - veldig enkel og flott kjole, veldig flott bakfra, kanskje litt kjedelig?

1769 - nyyydelig, men igjen - vet ikke om jeg vil ha stroppeløs... men det går vel kanskje an å sette på halterneck elns?

1816 - denne er egentlig perfekt, men jeg synes den er litt rar foran på magen, er regg jeg vil se bredere ut enn det jeg er...

1831 - jeg elsker denne! Den er enkel, men samtidig bare så utrolig vakker! Er litt usikker på om jeg vil kle overdelen dog...

1840 - stroppeløs og hjertetopp...litt skeptisk, men skjørtet og blonderen er så vakker.

1899 - hadde denne hatt knapper bak hadde den vært perfekt!

...et ble ikke mer enn 11 kjoler :fnise:

I tillegg synes jeg disse kjolene fra Essense of Australia er fine:

D714 - utrolig vakker!

D663 - veldig utypisk meg, men synes den er kjempefin

...ellers så har det ikke skjedd så mye på bryllupsfronten, det er vel begrenset hvor mye jeg kan gjøre 1,5 år på forhånd ;) Men skal hjem til foreldrene mine denne uka, så jeg og mamma kommer nok til å snakke litt om det :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åh, så mange fine kjoler! min favoritt er nok.. 1769. (kan muuuligens ha sammenheng med at den ligner masse på min egen kjole da... :fnise: )

men alle kjolene var jo kjempefine! aner ikke hva slags kroppsfasong du har, men vet med meg selv at noen av de kjolene hadde satt seg veeeldig over hoftene og jeg hadde fått ei svææær rompe.. hehe.(er str. 44/14)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine kjoler. Noen av de ble litt "voldsomme" i stoffet synes jeg, liker ikke når det er for mye blonder. Synes kanskje 1723 var den fineste faktisk :) Veldig klassisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine kjoler, men ser vi har ganske ulik smak da. Jeg liker nok mer de enkle og blonder og "dilldall" er ikke helt meg. Jeg synes 1868 var veldig fin. Jeg liker champagnefargede kjoler godt og jeg synes den var enkel uten å være kjedelig. Likte kontrasten mellom det relativt enkle skjørtet og den broderte overdelen.

Jeg synes også 1723 var fin, og overhodet ikke kjedelig. Den var rett og slett elegant og nydelig. Og så likte jeg D663, rent bortsett fra den nederste delen av kjolen som bare ser rar og oppblåst ut, men resten var herlig enkel og nydelig den også. Personlig ville jeg kanskje valgt en sterkere farge enn rosa til det båndet (kanskje dyp rød? Men nå tenker jeg jo på hva som kler akkurat meg da, og det gjelder jo ikke nødvendigvis deg.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, så mange fine kjoler! min favoritt er nok.. 1769. (kan muuuligens ha sammenheng med at den ligner masse på min egen kjole da... :fnise: )

men alle kjolene var jo kjempefine! aner ikke hva slags kroppsfasong du har, men vet med meg selv at noen av de kjolene hadde satt seg veeeldig over hoftene og jeg hadde fått ei svææær rompe.. hehe.(er str. 44/14)

1769 er flott! Men jeg er litt både og når det kommer til stroppeløse kjoler, da må jeg ha et eller annet til å dekke skuldrene i kirka i hvertfall...

Jeg har ikke noe særlig til hofter, så for min del så kunne en slik kjole kanskje gitt meg noen ;) Har tenkt å prøve lignende kjoler og se om det er noe fint på, og noen av de synes jeg jo egentlig er litt vel trange men, de var så fine ;)

Mange fine kjoler. Noen av de ble litt "voldsomme" i stoffet synes jeg, liker ikke når det er for mye blonder. Synes kanskje 1723 var den fineste faktisk :) Veldig klassisk :)

Jeg er fryktelig glad i blonder når det kommer til kjoler... Ikke ellers ;) Men har flere kjoler med blondestoff, og faller stort sett for blondekjoler når jeg titter på brudekjoler på nettet... 1723 er veldig flott, veldig enkel og ser nydelig ut bakfra. Den er egentlig en av favorittene, den og 1831, selv om jeg er skeptisk til sistnevntes overdel...

Mange fine kjoler, men ser vi har ganske ulik smak da. Jeg liker nok mer de enkle og blonder og "dilldall" er ikke helt meg. Jeg synes 1868 var veldig fin. Jeg liker champagnefargede kjoler godt og jeg synes den var enkel uten å være kjedelig. Likte kontrasten mellom det relativt enkle skjørtet og den broderte overdelen.

Jeg synes også 1723 var fin, og overhodet ikke kjedelig. Den var rett og slett elegant og nydelig. Og så likte jeg D663, rent bortsett fra den nederste delen av kjolen som bare ser rar og oppblåst ut, men resten var herlig enkel og nydelig den også. Personlig ville jeg kanskje valgt en sterkere farge enn rosa til det båndet (kanskje dyp rød? Men nå tenker jeg jo på hva som kler akkurat meg da, og det gjelder jo ikke nødvendigvis deg.).

Som sagt over, av en eller anne grunn så elsker jeg blonder i kjoler...derimot så er jeg ikke glad i perler og paljetter ;) 1868 er kjempefin, den er litt pynta, men ikke så over-the-top som endel av de andre kjolene i den lista (jeg ser at de er litt voldsomme noen av de ;)) - enig i at kontrasten er vakker. Skulle jeg hatt den så hadde jeg nok fått mamma til å sy en bolero i likt stoff som skjørtet, bare en sånn liten en for å slippe å være så "naken" i kirka.

1723 er som sagt over egentlig en av favorittene, men dn forsvinner litt i alle blondekjolene :fnise: Er glad jeg har god tid!

Er og litt usikker på skjørtet på D663, det er litt merkelig, men liker at kjolen er så enkel sammen med den blondeboleroen. Jeg er ingen rosajente så båndet hadde nok blitt champagnefarget elns (dyprødt er er veldig fint, men jeg gifter meg med en med kobberfarget hår så slike farger er litt uaktuelle ;))

Takk for tilbakemeldinger jenter! Synes det er greit å høre hva andre synes, jeg aner jo ikke hvordan noen av disse ser ut på meg, og jeg har tenkt å prøve mye - og jeg holder egentlig sinnet åpent for at jeg kan finne en kjole helt utenom noe av det jeg tror jeg ønsker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare si at jeg synes du har en meget god kjolesmak :) Jeg liker så og si alle!

Scary så like vi er da :fnise:

I morgen reiser jeg til Bartebyen, tenkte jeg skulle ta med meg noen bryllupsmagasiner og snakke litt med mamma - vi har jo ikke sett hverandre siden min kjære fridde slik at vi har ikke fått snakket så veldig mye om det. Har etpartre ting jeg har lyst til å lufte med mamma før vi avgjør noe... I tillegg oppdaga jeg at det er bryllupsmesse i Oslo den 16. februar, så jeg tror jeg tar med meg min kommende svigerinne og drar og tar en titt. Morsomt å se, det kan jo hende man kommer over noe eller får noen ideer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klaffa da veldig bra med messe midt i disse tider! Må være perfekt om du skulle ha glemt noe. Men det har du jo selvfølgelig ikke ;) Kanskje du blir minnet på alt du har lyst på i tillegg til det du allerde har planlagt :ler:

Også synes jeg det er bra at du involverer svigermor også. Hun blir sikkert veldig glad for det!

God tur forresten!

Endret av aimee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klaffa da veldig bra med messe midt i disse tider! Må være perfekt om du skulle ha glemt noe. Men det har du jo selvfølgelig ikke ;) Kanskje du blir minnet på alt du har lyst på i tillegg til det du allerde har planlagt :ler:

Også synes jeg det er bra at du involverer svigermor også. Hun blir sikkert veldig glad for det!

God tur forresten!

:fnise: jeg tar litt av, jeg vet det ;) Men noe må man jo ha og gjøre når man er sykemeldt! :gjeiper:

Det var min svigerINNE, altså svigersøs, jeg skulle invitere med meg, men det er vel en viss mulighet for at svigermor blir med og kan jeg tenke meg. Vi har veldig god kontakt nemlig :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var min svigerINNE, altså svigersøs, jeg skulle invitere med meg, men det er vel en viss mulighet for at svigermor blir med og kan jeg tenke meg. Vi har veldig god kontakt nemlig :-D

Å! :ler: jaja, svigerfamilien var det nå i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel ha lagt meg men jeg sitter nå her foran denne pc-en så...

Har snakket litt bryllup med foreldre og besteforeldre så ting begynner å falle litt på plass... Ikke at det er så mye som er avgjort enda, men jeg var veldig usikker på om jeg skulle invitere alle søskenebarna mine eller ikke - kom egentlig til den konklusjonen selv at det er større sjangs for at tanter&onkler kan komme om de kan ta med seg barna... Og det er jo bare 8 stykker det er snakk om - så vi inviterer hele bølingen! Fra et barnløst bryllup til et bryllup med flere små! Men de er så søte og jeg er utrolig glad i de, og jeg tenker vi fikser barnevakt som kan ta de yngste med seg hjem utpå kvelden (hvis ting klaffer så har vi jo en liten en selv), også setter vi opp en tv med dvd-spiller og tegnesaker etc oppe i 2. etg for de aller yngste (de på 12-13-14 år klarer jo å være sammen med de voksne ;))

Ellers så har min mor gjort klart at hun mer enn gjerne vil bake, dekke opp, pynte og styre! Og det hadde jeg jo egentlig regnet med, vil gjerne ha hjep og hun er veldig kreativ :) Jeg kommer selvsagt til å velge farger etc selv, har jo endel ideer, men det skal jo pyntes litt mer enn bare på bordene og der kan hun få frie tøyler for min del :fnise:

Har forresten funnet meg en *helt* enkel kjole som står ganske høyt oppe på lista over kjoler jeg vurderer: Alfred Angelo 1526 , men med champagnefarget bånd (ville kuttet det litt), også kunne jeg tenkt meg en liten blondebolero over... Har absolutt ikke forlatt blondedrømmene, men synes det er greit med alternativer :fnise:

Fikk snakket litt med mamma om sying av brokadevest og kravat, noe som hun selvsagt kunne gjøre, så da må vi bare finne litt stoff :) Pappa skal ringe en mann fra Thailand som han har kjøpt skreddersydd dress og skjorter fra, så da blir det muligens at min kjære forlovede må samle noen kompiser og få besøk av skredderen. Pappa betalte rundt 4500 kr for en skreddersydd dress og 8 skjorter i kjempegod kvalitet... Og siden samboeren min har en litt komplisert kroppsfasong (mye musker i lår og smal om livet) så er det kanskje like greit å kontakte skredder først som sist!

Har begynt å tenke på sermonien i kirka, vurderer Gammel Sjugursmarsjen som inngangsmarsj - min kjære har røtter i Skjåk hvor denne marsjen er fra slik at det passer godt. Som utgang kunne jeg godt tenke meg Brudemarsj fra Lødingen men framført med solist... Synes teksten til Halvdan Sivertsen er nydelig, og jeg er jo nordfra <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Har samlet sammen noen salmer som vi titter på, også har jeg veldig lyst til at tanten min og fetteren min spiller et stykke (hun på piano, han på sax), også har jeg sinnsykt lyst på solist som kan synge sangen vår... Også vil jeg gjerne at min kommende svigerinne kan lese en tekst... er bare litt usikker på om dette blir litt mye? Altså, vi må ha 2-3 salmer, så jeg vurderer om min tante og fetter kan spille noe som kan gå som en salme, også i tillegg ha to salmer, tekstlesingen må vi jo ha, men jeg vil ikke at presten skal gjøre den (vi har jo valget), slik at egentlig så blir det jo bare et solistnummer som er ekstra. Må vel høre litt med presten etterhvert tenker jeg, vi har jo ikke engang fått bestilt kirke ;)

Et annet alternativ er å ha Brudemarsj fra Jämtland som utgangsmarsj, og få en annen fetter av meg og faren hans til å rocke den opp sammen med orgel... det hadde vært kult! Men da forsvinner Halvdan Sivertsen-teksten...men kanskje det ikke gjør noe? Må ta en liten prat med min kjære og høre hva han synes i hvertfall.

Mange tanker som rører seg... dette bryllupet blir muligens litt større enn egentlig håpet, men jeg vet jo at vi vil få litt frafall pga lang reisevei så det blir nok ikke *så* stort... Og jeg vil jo gjerne ha alle der! Dyrt blir det uansett, men vi får nok litt støtte (aner ikke hvor mye men det er helt greit) og det er ikke dyrere enn at vi fint klarer å betale det selv.

Og en god fest skal vi nok klare å få til! :fnise:

...men nå må jeg vel tusle i seng, skal en tur på IKEA i morgen og deretter på besøk til ei venninne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom en tur :-D

Koselig med besøk :vinke:

Lite som har skjedd i det siste men, tenker jeg skal ringe til kirka i morgen og høre om jeg får bestille tid :)

Ellers så har mamma har begynt å mase på at vi må huske å skrive ønskeliste (!) Det er jo bare 1,5 år igjen :fnise: Nå skal det sies at vi nok er litt vanskelige å kjøpe gaver til siden vi er veldig sære på hva som får komme inn i huset eller ikke, men likevel ;) Jeg har begynt å notere ned et og annet, har funnet etpar gamle juleønskelister og notert ned det som vi ikke har fått til jul, men som vi fremdeles ønsker oss... Synes dog slikt kommer til å være vanskelig - jeg ser jo at det er lurt med mange ønsker (vi inviterer mange), og jeg synes jo selv at det er vanskelig å kjøpe noe dersom det ikke er mange rimeligere ting (ikke bare slike samle-på-greier: jeg liker ikke å kjøpe to gafler ;)), men jeg synes det ser så utrolig frekt ut å ha en kjempelang liste... :sjenert: Jaja, vi får fundere litt på det, vi gifter jo oss ikke for å få gaver, men de aller fleste kommer jo til å kjøpe noe og det er vel litt til hjelp...

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:tristbla: Ringte kirkekontoret for å bestille kirke, og vi får ikke den kirken/datoen vi har valgt! Det er satt opp vigselsfritt i kirken vår den datoen, så eneste mulighet for å få giftet oss den datoen er en annen kirke - og da forsvinner hele poenget med datovalget/kirkevalget vårt, da kan vi like gjerne velge en annen dato! Og jeg har ikke lyst til å gifte meg i en kirke jeg ikke har noe tilknytning til, det er jo kirken vår, det er der min kjære er døpt, det er der vi går i kirken i høytidene (jeg renner ikke dørene ned utenom, jeg innrømmer det) og ikke minst: den andre kirken er ikke noe fin!

Vet ikke hva vi gjør nå... Får tenke litt på det, æsj, dette ble absolutt ikke som planlagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla: Ringte kirkekontoret for å bestille kirke, og vi får ikke den kirken/datoen vi har valgt! Det er satt opp vigselsfritt i kirken vår den datoen, så eneste mulighet for å få giftet oss den datoen er en annen kirke - og da forsvinner hele poenget med datovalget/kirkevalget vårt, da kan vi like gjerne velge en annen dato! Og jeg har ikke lyst til å gifte meg i en kirke jeg ikke har noe tilknytning til, det er jo kirken vår, det er der min kjære er døpt, det er der vi går i kirken i høytidene (jeg renner ikke dørene ned utenom, jeg innrømmer det) og ikke minst: den andre kirken er ikke noe fin!

Vet ikke hva vi gjør nå... Får tenke litt på det, æsj, dette ble absolutt ikke som planlagt!

Uff så utrolig kjipt!!! :kose:

Vi bestilte kirke først vi, før vi planla noe som helst, for å være sikker på å få den kirka vi ville ha. Men det var kanskje for lang tid i forveien til at dere fikk bestilt? Utrolig kjipt når sånt skjer da! Er det noen annen dato som dere kunne tenke dere da?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så utrolig kjipt!!! :kose:

Vi bestilte kirke først vi, før vi planla noe som helst, for å være sikker på å få den kirka vi ville ha. Men det var kanskje for lang tid i forveien til at dere fikk bestilt? Utrolig kjipt når sånt skjer da! Er det noen annen dato som dere kunne tenke dere da?

:klem:

Vi forlovet oss 29. desember, og jeg kunne ikke bestille kirke før i februar fikk jeg beskjed om da jeg ringte i januar (hun som hadde med det å gjøre var bortreist) - og vi gifter oss ikke før om 1,5 år slik at jeg trodde det skulle være godt med tid! Og det er det jo også - alle andre datoer er ledige sa hun, og vi kan få gifte oss den datoen i en annen kirke (...som er en murkloss fra 60-tallet), men...

Vi valgte den datoen siden det er bryllupsdagen til mine foreldre, og vi ønsket å gifte oss i den kirken fordi det er der hans foreldre giftet seg (som hans oldefar var med å bygge, forloveden min er døpt der og vi sokner til den). Faller kirken bort så faller egentlig datoen bort også føler jeg...

Eneste muligheten til å få den kirken er om vi leier den og leier prest/organist selv. Jeg kjenner ingen prester, ikke her i hvertfall, og hvordan leier man er prest?? Tanten min er organist slik at så lenge hun kommer så er den biten i orden, hadde tenkt å spørre henne uansett... Men det blir jo dyrere og da, glemte å spørre hva det ville koste, men det er vel noen tusen tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi forlovet oss 29. desember, og jeg kunne ikke bestille kirke før i februar fikk jeg beskjed om da jeg ringte i januar (hun som hadde med det å gjøre var bortreist) - og vi gifter oss ikke før om 1,5 år slik at jeg trodde det skulle være godt med tid! Og det er det jo også - alle andre datoer er ledige sa hun, og vi kan få gifte oss den datoen i en annen kirke (...som er en murkloss fra 60-tallet), men...

Vi valgte den datoen siden det er bryllupsdagen til mine foreldre, og vi ønsket å gifte oss i den kirken fordi det er der hans foreldre giftet seg (som hans oldefar var med å bygge, forloveden min er døpt der og vi sokner til den). Faller kirken bort så faller egentlig datoen bort også føler jeg...

Eneste muligheten til å få den kirken er om vi leier den og leier prest/organist selv. Jeg kjenner ingen prester, ikke her i hvertfall, og hvordan leier man er prest?? Tanten min er organist slik at så lenge hun kommer så er den biten i orden, hadde tenkt å spørre henne uansett... Men det blir jo dyrere og da, glemte å spørre hva det ville koste, men det er vel noen tusen tenker jeg.

Det koster sikkert litt tenker jeg... Uff så kjipt da... Blir vel et skår i gleden å plutselig måtte endre dato da... du kan jo fremskynde det, og ta det i 2008 isteden?

På den datoen? Eller er det uaktuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster sikkert litt tenker jeg... Uff så kjipt da... Blir vel et skår i gleden å plutselig måtte endre dato da... du kan jo fremskynde det, og ta det i 2008 isteden?

På den datoen? Eller er det uaktuelt?

Uaktuelt, vi skal i bryllup til ei venninne den datoen, og siden det er 08.08.08 så tipper jeg det er ganske fullbooket allerede. I tillegg så er det jo fremdeles en viss mulighet til at storken dukker opp i løpet av året, og jeg skal ikke være gravid i mitt eget bryllup...

Hvis vi ikke er gravid denne pp så er det mulig vi kan fremskynde bryllupet til høsten, siden vi allerede må bytte dato så kan vi jo like gjerne bytte helt og fullstendig... Da må vi dog utsette prøvingen til etter bryllupet men det kan jo la seg gjøre. Jeg vet ikke om noen annen dato i 2009 som egentlig passer noe bedre, det er helt uaktuelt å gifte seg i mai/juni pga skoleslutt, juli er fellesferie, august er liksom måneden, men får jeg ikke 8. august så kan det egentlig bare være siden jeg aller mest har lyst på høstbryllup... Æsj, jeg er deppa nå! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uaktuelt, vi skal i bryllup til ei venninne den datoen, og siden det er 08.08.08 så tipper jeg det er ganske fullbooket allerede. I tillegg så er det jo fremdeles en viss mulighet til at storken dukker opp i løpet av året, og jeg skal ikke være gravid i mitt eget bryllup...

Hvis vi ikke er gravid denne pp så er det mulig vi kan fremskynde bryllupet til høsten, siden vi allerede må bytte dato så kan vi jo like gjerne bytte helt og fullstendig... Da må vi dog utsette prøvingen til etter bryllupet men det kan jo la seg gjøre. Jeg vet ikke om noen annen dato i 2009 som egentlig passer noe bedre, det er helt uaktuelt å gifte seg i mai/juni pga skoleslutt, juli er fellesferie, august er liksom måneden, men får jeg ikke 8. august så kan det egentlig bare være siden jeg aller mest har lyst på høstbryllup... Æsj, jeg er deppa nå! :tristbla:

Uff ja det skjønner jeg veldig godt!!!! :kose:

Dere venter på storken dere ja.... stemmer det... Skjønner godt at du ikke vil være gravid i ditt eget bryllup! Det virker jo som om du har mye klart da! Så om du ikke blir gravid så kan du jo sikkert ta det til høsten. Det hadde jo vært kjempekuult da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja det skjønner jeg veldig godt!!!! :kose:

Dere venter på storken dere ja.... stemmer det... Skjønner godt at du ikke vil være gravid i ditt eget bryllup! Det virker jo som om du har mye klart da! Så om du ikke blir gravid så kan du jo sikkert ta det til høsten. Det hadde jo vært kjempekuult da! :jepp:

Vet ikke om forloveden er like gira på å framskynde det, og det skaper litt kaos - det er bare en helg som passer om foreldrene mine skal være her på forhånd (de er lærere og kan ikke ta seg fri når som helst), og jeg må jo sjekke om kirke/lokale/fotograf i såfall er ledig... I tillegg så har jeg en stor innlevering rundt de tidene så egentlig passer det dårlig (derfor vi ikke tok den datoen i utgangspunktet). Det blei en møkkadag dette gitt!

Vurderer å lete etter prest, men vet ikke hvor man skal begynne engang. Kirke inkl kirketjener koster jo sitt, og presten skal vel og ha litt... Men skal vi gifte oss den datoen så er ingen andre kirker aktuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...