Concertina Skrevet 31. desember 2007 #1 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Den 29. desember 2007 hadde vi vært sammen i fire år, fire fantastiske år! Jeg hadde selvsagt håpet på at han skulle spørre, men forventet det ikke, så han overrasket meg virkelig. Jeg trodde faktisk han tullet Etter en herlig tre-rettersmiddag her hjemme (kamskjell med korianderolje, reinfilet med mandelpotetpurré, stekte grønnsaker og rødvinssaus, og to typer iskrem med diverse godsaker til dessert), så ble vi liggende på sofaen og skravle og kose, og mens Massive Attack ble spilt så begynte min kjære å fortelle hvor høyt han elsket meg, og hvor godt han har hatt det disse fire årene, og før jeg visste ordet av det så kom spørsmålet jeg har ventet på: "vil du gifte deg med meg?" Etter at jeg hadde summet meg litt så ble selvsagt svaret ja, JA! Han får skylde på seg selv siden han tuller så masse Så nå må man jo begynne å planlegge litt, har ikke kommet så mye lengere enn at vi har fortalt mine foreldre og hans søster at vi skal gifte oss, jeg har kjøpt Bryllupsmagasinet, og hans foreldre skal få vite det i morgen når de kommer på middag Vi tror at vi kanskje kommer til å gifte oss den 8. august 2009. Det er mine foreldres 28. bryllupsdag, og vi kommer da til å gifte oss i samme kirke som mine kommende svigerforeldre giftet seg i 1974 - synes symbolikken i dette var veldig fin nemlig! :rødme: Tenkte jeg skulle legge ut ting som allerede er bestemt her på side 1 slik at det er enkelt å finne det igjen - Dato: 8. august 2009 - Kirke: Strømmen kirke - Vielses tidspunkt: klokken 14.00 - Lokale: Lillestrøm Arbeidersamfund - Antall inviterte: ca 95 stykker - Transport: svigerfars 1965-modell Ford Mustang (den er dog blå) - Fotograf: Henrik Kreilisheim - Fargetema: toner i hvitt sammen med noen detaljer i mosegrønt - Budsjett - Skoene mine - Smykke mitt - Gifteringene: platinaringer, vi skal designe de i samråd med broren min som skal lage de - Invitasjonene - Dekorasjon av bordene Mye som gjenstår, men det er en start Endret 10. september 2008 av Concertina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsG Skrevet 31. desember 2007 #2 Del Skrevet 31. desember 2007 hei! og gratulerer så mye! ser frem til å følge dine planer her på KG, og håper du får masse inspirasjon og gode ideer herfra! OG GODT NYTT ÅR! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smotti Skrevet 1. januar 2008 #3 Del Skrevet 1. januar 2008 Gratulere og lykke til med planleggingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 1. januar 2008 #4 Del Skrevet 1. januar 2008 Gratulerer så masse! Litt misunnelig ja, her i gården ser det ut som jeg må fri... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 1. januar 2008 Tusen takk for hilsner Det blir endel bryllupssnakk for tiden, min kommende svigerinne gleder seg sååå mye, greit å ha noen jeg kan snakke litt med framover, tror min kjære kommer til å bli gørrelei Men han krever å være med på alt, til og med laging av invitasjoner! Jeg er imponert! Vi har snakket litt sammen, har begynt å se på hvem vi skal invitere (foreløpig er listen på 72 stykker(!) Dette inkluderer ikke evt samboere til venner/søskenebarn som ikke er samboere allerede), og hvor vi skal ha det. Kirken er bestemt, det blir den vi sogner til: forloveden ble døpt der, hans foreldre giftet seg der og hans oldefar var med og bygget den. Vi tror vi har funnet et sted å ha festen, så jeg skal ringe dit i morgen og høre på pris og om det er ledig, og ikke minst om vi kan komme og ta en titt Tenker jeg ringer kirkekontoret også for å høre når vi kan bestille kirken, det er vel ikke med det første, men kjekt å vite. Når dette er på plass så tror jeg vi kan ta det med ro, bare kose oss med å la tanken modne og tenke litt over hvordan vi vil ha det. Vi har jo godt tid på oss og trenger jo ikke å stresse Skal i etpar bryllup til sommeren også, så da kan man jo se hvordan andre gjør det Akkurat nå sitter jeg på sofaen og ser på brudekjoler, man må jo begynne et sted Må dog innrømme at jeg ikke finner så mye som jeg liker, jeg liker ikke stroppeløsekjoler, og vil ikke ha for stort skjørt... Synes denne fra David's Bridal er nydelig, men den får man jo ikke tak i utenfor statene og vi har ikke planlagt noen tur dit med det første så da må jeg nok finne på noe annet. Vi har forresten funnet forlovelsesringer - lillebroren min er snart ferdig med svennebrev som gullsmed og vi skal designe gifteringer i platina sammen med han (dvs jeg har ikke spurt han skikkelig, men regner med at det går bra ). Men jeg har veldig lyst på ringer i mellomtiden, men vil ikke bruke så mye penger på de siden vi skal bruke endel på gifteringene OG vi skal kun bruke forlovelsesringene i litt over 1,5 år - så vi skal kjøpe noen enkle sølvringer. Jeg liker helt enkle ringer og syntes de var fine ...men nå må jeg vel snart lage litt middag, svigers kommer på besøk og vi skal fortelle de gode nyheter :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 1. januar 2008 #6 Del Skrevet 1. januar 2008 Gratulerer! Å, nå er det mye spennende som skjer på din kant. Og det skal bli koselig å følge med i denne dagboka også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 1. januar 2008 #7 Del Skrevet 1. januar 2008 Gratulerer med forlovelse! Så utrolig romantisk og koselig frieri :rødme: Det var en original og nydelig ide med datoen og kirken Blir spennende å følge med deg videre i planleggingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 2. januar 2008 Lillesky: skjer endel nå ja, ikke snakk om å spre ting her i gården nei Takk for hilsen Tassie - valg av dato/kirke er litt spesiell ja, og både foreldrene mine og hans ble veldig rørt da vi sa hvorfor Fortalte min kjæres familie i går, dvs min kommende svigerinne visste det allerede, men alle ble veldig overrasket og glade, selv om svigerfaren min nok i begynnelsen syntes det var litt langt fram i tid - helt til han begynte å tenke på hva som skjedde for 1,5 år siden og plutselig snudde helt om og syntes det ikke var så lenge til lenger "husk, det er ikke så lenge til" Han er nå søt da! Vi fikk ordnet oss skyss på bryllupsdagen også, svigers har en Mustang cabriolet 1965-modell (tror jeg), så denne skal min kjære svigerfar lufte på bryllupsdagen! En ting mindre å tenke på, og bilen er skikkelig stilig! Har sittet og sett gjennom endel dagbøker, surfet litt etter kjole og begynt å tenke på hva vi vil og ikke vil, så her kommer en del løse tanker: -vi vil ha vielsen i 14-tiden (evt 13-tiden), med en spesiell prest (jeg vet ikke hvem hun er, men samboeren min og hans familie liker henne veldig godt, og det er mer enn bra nok for meg) - da har vi grei tid både før og etter vielsen... -gjestene kommer foran ytre staffasje - jeg trenger ikke drømmelokaliseringen så lenge jeg får alle jeg er glad i rundt meg! :-D -alle kommer til middag -Er ganske usikker på maten, på en måte så er vi "matsnobber" - vi lager gjerne 3-retters middager hjemme og handler mye god mat, vi har "matdater" på Ultra/Jacobs/St Hanshaugen og vi er generellt interessert i mat. Så i så måte så er vel en tradisjonell 3-retters veien å gå... Men samtidig så ser jeg at det for det første blir dyrt (steik er ikke et alternativ for å si det sånn), og for det andre så er det ikke sikkert at alle vi inviterer er like begeistret for den maten vi liker, selv om det ikke er så fancy... Og i tillegg så har jeg ikke så vanvittig lyst til at det skal bli så forbaska stivt! Det er ikke oss! Så da er vel egentlig buffet et bedre valg... Da kan vi jo lage endel selv, med god hjelp fra familien, og i tillegg bestille noe fra catering. Har også etpar søskenebarn som er utdannet kokk, samme er kjæresten til søstra mi, så vi kan kanskje få litt hjelp til etpar retter der... Jeg får surfe litt rundt, sjekke priser og finne utav det på et vis. -Vi skal ha fri bar! Inviterer vi til fest så spanderer vi også alt! Men jeg tror vi kommer til å kun servere cognac/baileys/whisky i tillegg til øl og vin, det blir både rimeligere og enklere. Slipper å kjøpe lassevis med blandevann og flere forskjellige typer sprit... -jeg vil ha grillfest i hagen her hjemme dagen før! ...så da må vi få bygget platting (jeg har snakket om denne siden vi flytta inn) i løpet av sommeren 2008 - nok en grunn til at vi må vente til 2009 Synes det høres koselig å kunne invitere på noe dagen før, så får i hvertfall familien truffet hverandre på forhånd. -kjæresten har lyst på dress, og det er jo en fin mulighet til å kjøpe en skikkelig fin en! Vi har tittet litt og vi er vel begge enig i at vest og kalvekyss er fint, så får man se om om man finner noe passende, hvis ikke så får vi få mamma til å sy det. -kjolen? Det eneste jeg vet er at den må være hvit (ivory?) og ikke stroppeløs... Jeg liker endel forskjellig så jeg er glad jeg har god tid til å surfe litt rundt -Jeg vilogskal ha "mette-marit-slør" -Vi har lyst på bryllupswebside med informasjon, vi kommer til å invitere gjester fra hele Norge og endel fra utlandet, tror det vil være en kjekk måte å gi ekstra informasjon. -Vi har sett på et lokale, jeg skal ringe dit i dag for å høre på pris og om det er ledig (++). Det ligger fint til, sentralt og det er gangavstand fra kirka. -invitasjonene og resten av trykksakene skal vi lage selv, tenker jeg må innom Norway Designs papirgalleri etterhvert og kjøpe litt papir for å lage noen prøver, kjæresten vil veldig gjerne være med på hele prosessen, så det skal han selvsagt få lov til, det skulle da bare mangle. -jeg vil at sangen vår skal synges i kirka, så da må vi vel finne en solist. -kunne tenke meg at tanta mi spilte, hun er organist... vet ikke om det er mulig engang siden hun ikke bor her, men har litt lyst til å spørre -blomstene vil jeg at min kjære skal fikse, han vil visst dog at jeg legger noen føringer, så farger og hvilke blomster/evt buketter jeg liker (og et bilde av kjolen) må nok dekoratøren få -fotograf? Er litt usikker har veldig lyst på fotograf siden det kommer til å være første og siste gang vi kommer til å ta bilder av oss skikkelig (antar jeg;)), men vi har jo mange dyktige amatører i venneflokken og får nok endel gode bilder fra de og... Må tenke litt på det... -forlovere?? Huff - jeg har ingen som skiller seg ut, jeg har flust med venninner, men ingen av de er "bestevenninne". Har ei venninne i utlandet, hun er nok det nærmeste, men da blir det jo ikke noe utdrikningslag for å si det sånn... Det kan bli vanskelig uansett forsåvidt, jeg har bodd flere steder i landet og utenlands og har derfor venner spredt over det ganske land, uten at det bor så mange flere verken her eller der... Jaja, det er ikke så viktig! Kjæresten har det lettere, selv om han og er usikker. -farger? Hvittoner i hovedsak tenker jeg, har litt lyst å blande dette med noe kobberfarget, elsker den fargen Tror det enkle er det beste rett og slett, heller leke litt med størrelse og form... ...djeez... det er 1 år og over 7 måneder igjen, jeg må ikke bestemme alt i dag Jeg tenker for mye rett og slett, så nå må jeg ta en liten pause igjen Får rote sammen telefonnummer til lokalet vi ønsker og skrible ned det jeg må huske å spørre om - jeg får alltid akutt gullfiskhukommelse når jeg skal ringe slike steder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 2. januar 2008 #9 Del Skrevet 2. januar 2008 Åååå, jeg kan se deg for meg i brudekjole! Du kommer til å være nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 2. januar 2008 #10 Del Skrevet 2. januar 2008 Her var det mye som var på plass ja! Det kommer til å bli et nyydelig bryllup Jeg også liker hvitt med litt kobbertoner, det kan bli veldig stilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 2. januar 2008 #11 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Hei og godt nytt år! Tenkte jeg skulle legge igjen noen ord, etter at jeg så vi matchet ganske bra på IKM januar-tråden Etter å ha lest dagboken din her, ser jeg at vi er like på flere områder; jeg hadde 4 års dag med kjæresten min 4 desember, vi er matsnobber i første PP, Massive Attack har vært en av favorittene lenge og Jacobs er en av Oslos beste butikker! Planleggingen rundt bryllupet deres høres utrolig fint ut.. Ble nesten litt misunnelig! Kan det forresten hende at du er gravid under bryllupet, eller hvordan har dere tenkt på det? Endret 2. januar 2008 av aimee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #12 Del Skrevet 2. januar 2008 Åååå, jeg kan se deg for meg i brudekjole! Du kommer til å være nydelig! Gleder meg som en liten unge Her var det mye som var på plass ja! Det kommer til å bli et nyydelig bryllup Jeg også liker hvitt med litt kobbertoner, det kan bli veldig stilig! Takk Tror det kan bli veldig fint sammen ja, men nå må jeg passe meg for å ikke ta av altfor mye, bridezilla-tendensene er jo tilstede Hei og godt nytt år! Tenkte jeg skulle legge igjen noen ord, etter at jeg så vi matchet ganske bra på IKM januar-tråden Etter å ha lest dagboken din her, ser jeg at vi er like på flere områder; jeg hadde 4 års dag med kjæresten min 4 desember, vi er matsnobber i første PP, Massive Attack har vært en av favorittene lenge og Jacobs er en av Oslos beste butikker! Planleggingen rundt bryllupet deres høres utrolig fint ut.. Ble nesten litt misunnelig! Kan det forresten hende at du er gravid under bryllupet, eller hvordan har dere tenkt på det? Nei så morsomt at vi har så mye til felles Synes det er greiere å holde meg til noe så konkret som bryllupsplanlegging siden jeg vet at det kan jeg styre, denne babylaginga er litt mindre styrbar Ang graviditet og bryllup så er vi litt "korttidsprøvere" - vi kommer bare til å prøve de neste par månedene. Vi har veldig lyst på barn og selv om det passer litt dårlig nå så vil vi gjerne prøve, klaffer det så er det fantastisk, klaffer det ikke de første månedene så må vi nok legge det på is. Jeg har nemlig lyst til å gjøre ferdig mastergraden min våren 2009 (har alllerede utsatt den pga sykemelding). Har tenkt å skrive på den de neste 7-8 månedene, og deretter gjøre den ferdig våren 2009. Dette mens samboeren min er hjemme med evt barn. Selvsagt - jeg vet det er en mulighet for en tøff graviditet/fødsel som setter stopper for de planene, men det får jeg ta når det evt skjer. Vi har veldig lyst på tre barn og når jeg er ferdig med studiene så føler jeg nesten at tiden renner litt fra meg, derfor tenkte vi at vi skulle prøve litt nå, det kan jo hende vi er heldige og får full klaff på første forsøk Har ringt kirken i dag, kan bestille kirke i februar når rette vedkommende var tilbake på jobb - så da ringer jeg 1. februar jeg De som leier ut lokalet åpner ikke før 12 i dag så jeg får ringe dit etterpå. Bare håper at de er ledig, hadde vært så greit å få det på plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 2. januar 2008 #13 Del Skrevet 2. januar 2008 Gratulerer så mye med det forestående bryllupet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 2. januar 2008 Gratulerer så mye med det forestående bryllupet!! Takk Har fått gjort litt i dag, ringte kirkekontoret for å spørre når vi må bestille kirke - overraskende nok så sa damen at vi kunne gjøre det i februar når hun som var ansvarlig for dette var tilbake, så da ringer jeg den 1. februar tenker jeg Har også reservert lokalet, glemte helt å avtale tidspunkt for å se på det, men det skal samboeren min gjøre i morgen... Jeg følte jeg maste sånn på dama da jeg spurte henne hvertfall tre ganger om hun hadde notert ned rett dato Må innrømme at jeg synes det var litt dyrt, men det koster vel såpass? Kun lørdag kostet 6000 kr fra klokken 10.00-04.00, skulle vi ha fredag og kostet det 10.000 og inkl søndag 12.000. Skal vi kun ha det lørdag så må vi ha de til å dekke på, duker og oppdekking vil da komme på 2800 kr (dersom vi har 70 gjester)... Og da kan jeg ikke dekorere bordet selv, OG vi må ha noen til å pakke inn alt av mat og stæsj i bilen før vi stenger klokka 04.00... Er strengt tatt ikke aktuet! Tror vi ender opp med å leie tre dager... Er litt på utkikk etter et rimeligere alternativ, så jeg kommer nok til å se litt rundt, men foreløpig så er jeg egentlig ganske fornøyd med lokalet, til tross for at det kostet 4-5000 mer enn jeg hadde regnet med Fikk litt noia i dag, dette kommer til å koste dyrt! Begynte å sette opp budsjett, og det ser ut til at det kan bli vanskelig å komme så mye under 90.000- og da har jeg regnet rundt 60-70 gjester... Drikken koster nok mest, og jeg har nok regnet mye mer enn nødvendig Men som min kjære svigerinne sier: det er bare en gang vi skal gifte oss, og da skal vi ha en god fest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 2. januar 2008 #15 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei og gratulerer med forlovelsen!! Vi gifter oss en drøy måned før dere. Så mye du har fått fikset og tenkt på allerede da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 3. januar 2008 #16 Del Skrevet 3. januar 2008 Men som min kjære svigerinne sier: det er bare en gang vi skal gifte oss, og da skal vi ha en god fest Den er jeg helt enig i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *marie* Skrevet 3. januar 2008 #17 Del Skrevet 3. januar 2008 Hei :-D Gratulerer med forestående bryllup. Du har jo fått planlagt en del allerede og har jo masse tid igjen så dette blir nok et flott bryllup. Blir spennende å følge deg videre i planleggingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #18 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg har vært forlovet i en uke og allerede satt opp budsjett, jeg kommer til å ende opp som den bridezillaen om jeg ikke blir gravid snart Kan like gjerne poste budsjettet her, med litt tilleggsinfo: Tar utgangspunkt i 65 gjester, det er ca 80% av de vi inviterer (og siden det er så mange tilreisende både fra nord-norge og utlandet så antar jeg at vi får endel frafall): Lokale, fredag-søndag: 12.000 kr Mat (buffet, catering/lage noe selv): ca 12.000 kr Servitører: har satt av 4500 kr til 4 servitører, tenkte vi skulle spørre noen venner av min svigerinne elns, siden vi skal ha buffet er det mest rydding og sjenking av vin det dreier seg om. Alkohol: Velkomstdrink, cava: ca 1000 kr (100 kr pr flaske) Vin til maten: 6300 kr (120 kr pr flaske, beregnet 3 glass pr pers) Kaffe avec, baileys/cognac: ca 1100 kr (beregnet 250 kr pr flaske) Fri bar, øl/vin/baileys/cognac/whisky: ca 5000 kr (pappvin, billig øl og ca 260 i snitt pr flaske for brennevinet (harrytur;)) Alkoholfritt: ca 500 kr Nattmat, pølse eller sodd tenker jeg: ca 2000 Bryllupskake: 3575, beregnet 55 kr pr stykke (men vurderer å bake denne selv for en brøkdel av prisen - stativ får man på ebay til 160 kr) Musikk, band: ca 7000 kr Fotograf: ca 7000 kr (har funnet en fotograf jeg synes er flink, men mulig vi lar en kompis gjøre dette) Dekorasjon/invitasjoner/bordkort osv: ca 4600 Frisør *2: 3000 kr Makeup: skal få kusinen min som er make-up-artist til å gjøre dette, må handle litt sminke, men det må jeg uansett så det går utenom bryllupsbudjsettet Brudebukett: 2000 kr Brystbukett (4 stk): 600 kr Antrekkene: Brudekjole: 12000 kr (men antar at jeg kommer til å bruke mindre) Tilbehør, undertøy/sko/slør/underskjørt/etc: 2000 kr Dress: 5000 kr -får se om de holder... Solist i kirken: har satt av 1500, aner ikke hva det kan koste jeg... Bil: gratis, min kommende svigerfar har veteranbil Hotell bryllupsnatta: 2200 kr, vanlig rom i et ok hotell, er ingen flotte hoteller med suite her, og jeg gidder ikke dra inn til Oslo for noen timer Samlet: ca 88.300 kr Ringer kommer utenom, vi skal designe vår egne ringer sammen med broren min som er gullsmed så jeg aner ikke hva de vil koste. Må nesten ta en prat med brodern. Bryllupsreise blir forhåpentligvis til Jotunheimen, 2 netter på hotell og resten i telt! Billig og koselig Men nå kom min kjære hjem så da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 6. januar 2008 #19 Del Skrevet 6. januar 2008 Så flink du har vært til å sette opp budsjett Greit å få oversikt over utgiftene Det blir fort mye penger, men så er det forhåpentligvis bare en gang i livet også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 7. januar 2008 #20 Del Skrevet 7. januar 2008 Du ser utrolig strukturert og velorganisert ut! Kanskje VI skal gifte oss?? Går alt etter planen kommer dere til å få et nydelig bryllup! Hva slags låter skal bandet spille forresten? Blir det storband eller taffel? Hvordan går det med IKM da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå