Gå til innhold

Concertina og Concertinamannen skal gifte seg :)


Concertina

Anbefalte innlegg

Hmm, likte ikke fasongen på den helt jeg da. Men man vet jo aldri hvordan kjoler sitter på seg selv før man har prøvd. Så det er bare å prøve.

Er Brudehuset det som ligger ved Mir Chi? (eller hvordan det skrives)

Vi har jo heldigvis god tid da, så trenger ikke å stresse med å finne kjole, kan jo faktisk være heldig å finne en brukt plutselig. Jeg har faktisk ikke sett på kjoler i det hele tatt, syns fortsatt det blir litt langt fram i tid tror jeg. Overraskende rolig når jeg tenker meg om, men det kommer vel tidsnok. Vil se an prøvinga først kanskje, er bare det jeg tenker på når det gjelder sånne ting.

Jeg synes fasongen var nydelig, men aner ikke om jeg vil ha en slik brudekjole ;) Og ja, vi har god tid! Jeg kommer ikke til å prøve kjoler før tidligst høsten, men mest sannsynlig ikke før om et år tenker jeg, kommer jo litt an på hvordan det går med prøvinga ;) Kjolen haster jo heller ikke, men jeg er glad endel annet er på plass, greit å begynne å spare allerede nå og greit å vite at vi har lokale og kirke (antar at det skal ordne seg 1. februar), vi vet sånn ca hva ting koster og hvor mye vi må spare, og vi har høvelig oversikt over hvem vi skal invitere... Også har jeg begynt på invitasjoner, fullstendig unødvendig, men jeg vet at jeg er opptatt med en masteroppgave (og muligens baby) neste vinter så greit å bli ferdig ;) ...må legge til at jeg er sykemeldt for tiden og ikke har noe annet å ta meg til :sjenert:

Jeg synes det er enklere å forholde meg til bryllup enn prøving, bryllupet er så konkret, prøvingen styrer jeg jo overhode ikke... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes fasongen var nydelig, men aner ikke om jeg vil ha en slik brudekjole ;) Og ja, vi har god tid! Jeg kommer ikke til å prøve kjoler før tidligst høsten, men mest sannsynlig ikke før om et år tenker jeg, kommer jo litt an på hvordan det går med prøvinga ;) Kjolen haster jo heller ikke, men jeg er glad endel annet er på plass, greit å begynne å spare allerede nå og greit å vite at vi har lokale og kirke (antar at det skal ordne seg 1. februar), vi vet sånn ca hva ting koster og hvor mye vi må spare, og vi har høvelig oversikt over hvem vi skal invitere... Også har jeg begynt på invitasjoner, fullstendig unødvendig, men jeg vet at jeg er opptatt med en masteroppgave (og muligens baby) neste vinter så greit å bli ferdig ;) ...må legge til at jeg er sykemeldt for tiden og ikke har noe annet å ta meg til :sjenert:

Jeg synes det er enklere å forholde meg til bryllup enn prøving, bryllupet er så konkret, prøvingen styrer jeg jo overhode ikke... :sjenert:

Helt sant det siste du sier der, hadde bare samboeren vært enig. Vi har begynt å spare da, men det er vel eneste bryllupsgreiene vi har gjort. Så er litt misunnelig på deg, men vet liksom ikke helt hvordan jeg vil ha alt enda heller, så tar meg god tid. Til sommeren setter jeg nok i full gang.

Hvordan gjør dere det i forhold til prøvinga da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Så du har bodd i Trondheim du og...? Enda mer til felles jo ;)

Hvordan går det med deg? Høres ut som planleggingen av bryllupet går etter planen og du har jo fått ordnet masse!

Og kroppen da? Ingen ømme pupper eller pms? Jeg hadde begge deler, bare så det er sagt :ler: Blir spennende på lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Så du har bodd i Trondheim du og...? Enda mer til felles jo ;)

Hvordan går det med deg? Høres ut som planleggingen av bryllupet går etter planen og du har jo fått ordnet masse!

Og kroppen da? Ingen ømme pupper eller pms? Jeg hadde begge deler, bare så det er sagt :ler: Blir spennende på lørdag!

Bodde i Trondheim i mange år ja, mine foreldre har flyttet dit etter at jeg flyttet dit, så jeg er der rimelig ofte ;)

Bryllupsplanlegging er enkelt, jeg trenger overhode ikke 1,5 år på meg! :fnise: Vi har grovplanlagt det meste allerede, så egentlig burde vi fått det overstått snart! Jaja, jeg går sikkert lei om noen uker ;)

Ellers så går det bra, men jeg har litt dårlig følelse for lørdag... Har verken særlig ømme pupper eller pms, dog litt murring i magen... Fikk det allerede på tirsdag tror jeg så... Jeg er altfor spent, men har ingen test i hus slik at jeg kan ikke bare teste og få det overstått (hadde ikke løst noe heller siden det slettes ikke sikkert at det vises på test akkurat nå ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle oppdatere status på hva som er fikset og ikke:

Ferdig:

- Dato: 8. august 2009

- Lokale: Samfundet i Lillestrøm (skal sjekke ut et annet og, men tror vi har bestemt oss)

- Antall inviterte: ca 90 stykker (over halvparten tilreisende...)

- Budsjett: ca 90.000 kr (fullstendig galskap men...)

- Transport: svigerfars 1965-modell Ford Mustang

- Fotograf: Henrik Kreilisheim

- Fargetema: toner i hvitt sammen med noe bronse.

- Vi skal ha grilling med tilreisende (og de som vil) kvelden før, og restelunsj dagen etter :)

Delvis klart:

- Kirke: Strømmen kirke, ønsker vielse 14.00 om mulig

- Middag: vi ønsker buffet, med delvis catering, delvis lage endel selv

- Catering: har flere alternativer som er aktuelle

- Kokk: har flere kokker i familien, men har ikke spurt noen av de enda (blir i såfall å lage noe til buffeten på forhånd - ikke på selve dagen!)

- Sminke: min kusine er make-up artist, har ikke spurt henne enda, men regner med hun sier ja :)

- Bryllupsnatten: tenker vi bestiller et vanlig rom på det nyeste hoteller her, skal ikke være der så lenge uansett så jeg vil bare ha et privat sted for oss siden vårt hus kommer til å være fullt!

- Bryllupsreise: hvis testen i morgen er positiv så blir det nok kun en kort tur på fjellet i 4-5 dager - første og siste natt på hotell, resten i telt, hvis ikke kunne jeg tenkt meg å dra til Italia i et par uker.

- Invitasjoner: tror designet er bestemt, men har ikke startet å lage de enda...

- Velkomstdrink: vi skal ha Marques de Monistrol Premium Reserva Brut, synes den er god og den er ikke altfor dyr :)

- Besteforeldrene mine bor nært grensa til Sverige og får nok oppgaven om å være "spritpensjonister" etterhvert :fnise:

- Sko: tror jeg skal kjøpe etpar på Bianco (de ligger ikke på websiden lengere så jeg tror jeg må være kjapp ;))

- Slør: ønsker meg Metter-Marit-slør hvis det passer med kjolen, tror jeg skal sy det selv i såfall (2 meter silkechiffon koster noen få hundrelapper i motsetning til ferdigsydde slør som koster masse penger!)

- Ringer: enten designe de selv og få brodern til å lage de, eller helt enkle platinaringer bestilt fra UK.

- Musikk i kirken: jeg ønsker en solist som kan synge sangen vår, men kunne godt tenke meg trompet og... Vi får se hva budsjettet tillater. Tror uansett at jeg skal spørre min tante om hun kan spille et stykke på piano (hun er vanvittig dyktig!) evt. også være organist.

- Vi har begynt å høre på inngangs-/utgangsmarsj og se på salmevalg

- Tekstlesing i kirken: lurer på å spørre min kommende svigersøster om hun kan lese noe.

Ikke ferdig:

- Forlovere? Ingen av oss har bestemt oss enda

- Hva slags vin til maten?

- Bestemme hva slags cognac, whisky og vin som skal kjøpes inn til festen

- Øl: antar at vi kjøper noen kasser av noe rimelig øl, muligens noe bedre til middagen? Sikkert noen som heller vil ha øl enn vin?

- Nattmat: hva? Sodd? Pølse i brød? Må diskutere det litt med mamma

- Kaker, har begynt å se på hva vi ønsker oss - må spørre de som ikke er tilreisende om de kan bake litt, i tillegg kommer nok jeg og mamma til å bake endel.

- Frisør

- Kjole?! Jeg aner ikke hva jeg vil ha egentlig ;)

- Undertøy, kjøpes først etter at kjole er bestemt

- Dress og annet utstyr (mulig mamma skal sy vest og kalvekyss)

- Duker: antar at vi kjøper noen rimelige på Sparkjøp elns

- Bordpynt: jeg tror jeg vet sånn ca hvordan jeg vil ha det, men må teste ut etter hvert

- Servietter

- Brudebukett/brystblomst: min kjæres ansvar!

- Kurver til å sette på toalettene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må le :ler:, du trengte ikke lang til på å stable på plass et helt bryllup! Jeg er helt imponert jeg. Listen din over ting som ikke var ferdig, er jo overkommelig det? I hvertfall i ditt tempo ;)

Når det gjelder hva slags vin til maten, kan du jo gjøre det så enkelt som dette: ta med deg menyen til et selvbetjent pol midt på dagen (når de har lite å gjøre) og spør hva som passer. Du trenger jo ikke kjøpe alt med en gang, også kan du prøvesmake hjemme. Så lenge testen ikke viser positivt i morgen, da. Da blir det litt vanskelig :ler:

Og mens jeg husker det: Mette Marit-slør høres jo faaan-ta-stisk ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kommende bryllup, og du har virkelig fått mye på plass. Du har byttet navn tror jeg, men jeg har en ørliten mistanke om at jeg vet hvem du er og at vi har studert i samme land. ;) Strømmen kirke er jo nydelig da, og siden valget ditt falt på den mistenker jeg at vi bor ikke så langt fra hverandre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le :ler:, du trengte ikke lang til på å stable på plass et helt bryllup! Jeg er helt imponert jeg. Listen din over ting som ikke var ferdig, er jo overkommelig det? I hvertfall i ditt tempo ;)

Når det gjelder hva slags vin til maten, kan du jo gjøre det så enkelt som dette: ta med deg menyen til et selvbetjent pol midt på dagen (når de har lite å gjøre) og spør hva som passer. Du trenger jo ikke kjøpe alt med en gang, også kan du prøvesmake hjemme. Så lenge testen ikke viser positivt i morgen, da. Da blir det litt vanskelig :ler:

Og mens jeg husker det: Mette Marit-slør høres jo faaan-ta-stisk ut!!

:ler: Jeg synes ikke det var så vanskelig dette ;) Herregud, jeg har hatt sjefsansvar for å stable en stor utstilling med flere hundre besøkende på beina, så hva er da et lite bryllup? :fnise: Riktignok gjør jeg dette uten min eminente arbeidsgjeng fra utstillingsgruppa (hadde jeg hatt de med så kunne jeg sikkert gifta meg i morgen ;)), men dette er jo ikke noen sak ;)

Viser testen positiv så tror jeg vi må vente til rundt oktober med vinsmaking, men hadde tenkt å gjøre noe slikt... problemet er egentlig mest at vi skal ha buffet slik at det ikke er barebare å finne en vin som går like godt til alt, men det ordner seg vel :)

Mette Marit-slør er kjempefint ja! :-D

Anea: tror han er flink, ser i hvertfall sånn ut og jeg gleder meg til å ha masse fine bilder fra dagen :-D

En god nyhet i hvertfall: fotografen får vi til 2007-pris siden vi hadde sett denne før vi bestilte :-D Kjempeflott! Jeg er i hvertfall superfornøyd med servicen, og er bilden halvparten så bra som servicen så må de jo bli knallbra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg synes ikke det var så vanskelig dette ;) Herregud, jeg har hatt sjefsansvar for å stable en stor utstilling med flere hundre besøkende på beina, så hva er da et lite bryllup? :fnise: Riktignok gjør jeg dette uten min eminente arbeidsgjeng fra utstillingsgruppa (hadde jeg hatt de med så kunne jeg sikkert gifta meg i morgen ;)), men dette er jo ikke noen sak ;)

Viser testen positiv så tror jeg vi må vente til rundt oktober med vinsmaking, men hadde tenkt å gjøre noe slikt... problemet er egentlig mest at vi skal ha buffet slik at det ikke er barebare å finne en vin som går like godt til alt, men det ordner seg vel :)

Daså! Skjønner at "et lite bryllup" ikke noe noe problem da ;) Om jeg skal gifte meg en gang, skal jeg leie inn deg som weddingplanner, hva tar du i timen? :ler:

Skjønner vinsmaking blir vanskelig til buffet. Dere kan jo bare gå for sikre vinnere, de er ofte lette å like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kommende bryllup, og du har virkelig fått mye på plass. Du har byttet navn tror jeg, men jeg har en ørliten mistanke om at jeg vet hvem du er og at vi har studert i samme land. ;) Strømmen kirke er jo nydelig da, og siden valget ditt falt på den mistenker jeg at vi bor ikke så langt fra hverandre. :)

Busted! :fnise: Stemmer også at vi ikke bor så langt unna hverandre, vi bor i gangavstand til kirka nemlig ;)

Takk for gratulasjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daså! Skjønner at "et lite bryllup" ikke noe noe problem da ;) Om jeg skal gifte meg en gang, skal jeg leie inn deg som weddingplanner, hva tar du i timen? :ler:

Skjønner vinsmaking blir vanskelig til buffet. Dere kan jo bare gå for sikre vinnere, de er ofte lette å like.

:fnise: Kanskje jeg skal droppe utdannelsen min å heller bli wedding planner på fulltid? Med headset og full kontroll over hver minste detalj :fnise:

Vi finner vel en eller annen vin tenker jeg, tror ikke det blir det største problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer også at vi ikke bor så langt unna hverandre, vi bor i gangavstand til kirka nemlig ;)

Det gjør vi også. :fnise: Artig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør vi også. :fnise: Artig. :)

Har faktisk gjettet meg til at du bodde her i nærheten :fnise: Er jo fint her da :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig. Føler faktisk at vi er nærmere det meste nå enn da vi bodde i Oslo. Her har vi jo både Lillestrøm sentrum og Strømmen Storsenter når det gjelder butikker (og et par butikker med godt utvalg i matvarer, viktig for en som liker sånt, før måtte vi kjøre et stykke for å komme til andre butikker enn Rimi o.l.). Og så er det jernbane rett ved siden av, tar meg kortere tid å komme til Oslo sentrum enn mange jeg kjenner som bor innenfor bygrensen og tar buss/T-bane. Og ikke minst rolig og katte-/barnevennlig. Litt kaldere og mer snø har vi da, faktisk såpass at det merkes (men man er da tøff nordlending :fnise:). Men vi trives veldig godt så langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig. Føler faktisk at vi er nærmere det meste nå enn da vi bodde i Oslo. Her har vi jo både Lillestrøm sentrum og Strømmen Storsenter når det gjelder butikker (og et par butikker med godt utvalg i matvarer, viktig for en som liker sånt, før måtte vi kjøre et stykke for å komme til andre butikker enn Rimi o.l.). Og så er det jernbane rett ved siden av, tar meg kortere tid å komme til Oslo sentrum enn mange jeg kjenner som bor innenfor bygrensen og tar buss/T-bane. Og ikke minst rolig og katte-/barnevennlig. Litt kaldere og mer snø har vi da, faktisk såpass at det merkes (men man er da tøff nordlending :fnise:). Men vi trives veldig godt så langt. :)

Er ikke ille her nei, føler i hvertfall ikke at det er ofte jeg må til Oslo for noe, og vi har jo hus og hage, hadde vi bodd i Oslo så hadde vi vel bodd i en skoeske til samme prisen som vi kjøpte her (riktignok fikk vi det forholdsvis rimelig) :) Men ja, stor forskjell i klimaet, men vi som er nordfra så er jo vant til slikt, vel i hvertfall var vi det før man gjorde søring av seg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...