Gå til innhold

Stå frem med dine kårny fordommer!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har fordommer mot rånere og er STOLT av det!

Makan til pakk :evil:

Til dere som ser skjevt på meg nå og er skeptiske til mitt utsagn :

Ta en tur til Skien eller Porsgrunn og se selv!

Det vil garantert få de fleste til å få gåsehud! Eller i værste fall begynne å grine!

AAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHH! :kjempesinna:

He he, bodde i Skien i seks år og vet godt hva du mener - henger meg med på den fordommen der!

I tillegg har jeg fordom mot

- slitne og ustelte folk som står på Rimi hele dagen og spiller bort "trøgda" på spillautomater

- folk med treningsbukser til alle døgnets tider

- folk som stemmer FrP

- folk som lukter vondt

- folk som snakker kongsvinger-dialekt (beklager!! Jeg jobber med saken, men kjenner noen derfra som gjør det svært vanskelig å bekjempe denne fordommen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpe meg da,Minnie!! Dersom du tror at alt dreier seg om deg her i verden så må jeg nok skuffe deg!!

*herregud,da*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg får visse negative tanker i hodet av folk som...

- blir B-kjendiser uten å ha utrettet noen verdens ting, for deretter å utnytte det til det maksimale...

- viser seg offentlig i joggedress når de ikke skal trene...

- er medlem av statskirken pga latskap (dvs at de egentlig ikke har noe forhold til hvorfor de er med, men ikke gidder å gjøre noe med det)...

- stemmer FrP (særlig hvis de bruker argumenter de har plukket opp fra VG eller Holmgang)...

Det er sikkert en del annet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten: menn som konsekvent har feil lengde på slipset. Det teiteste jeg ser er 50-årige menn med store ølmager og et tynt slips som henger over magen og er alt for kort. Da blir jeg skeptisk, og vips! så har man satt folk i bås... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er heller ikke overvettes begeistret for falske blondiner.... (kvinner) :kjempesinna:

Filler`n heller SS!

Pokker!

Jaja, er jo egentlig bare stripet så jeg innehar fargene kopper-rødt, gullfarget, platinablondt og stråfarget. Litt av hvert.

R den godkjent ? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, bodde i Skien i seks år og vet godt hva du mener - henger meg med på den fordommen der!

I tillegg har jeg fordom mot

- slitne og ustelte folk som står på Rimi hele dagen og spiller bort "trøgda" på spillautomater

- folk med treningsbukser til alle døgnets tider

- folk som stemmer FrP

- folk som lukter vondt

- folk som snakker kongsvinger-dialekt (beklager!! Jeg jobber med saken, men kjenner noen derfra som gjør det svært vanskelig å bekjempe denne fordommen...)

Takk! Et medmenneske :lol:

Godt å høre at det ikke bare er meg og sambisen som synes dette.

Kjørte hjem fra besøk for en times tid siden og det var full råning i gang ved alle bensinstasjonene og rundkjøringene! Og den parkeringsplass-møte-mentaliteten med blonde 14-tiser i baksetet og full bil og mekk og kjøre-snakk gutter i mellom - eller noe.... Hjeeeelp! They are everywhere!

Hehe,- neida ikke så ille....

Er for øvirig enig i dine fordommer og....

Diva :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shygirl*
Nå har jeg nettopp lest igjennom en veldig lang tråd inne på matforumet som tok for seg hva de forskjellige brukerne skulle lage til middag. Da ble jeg motivert for følgende tema: Hva skal til for at du ser ned på noen? Helt ærlig nå. Ikke noen sånne "jeg ser ned på folk som ikke har dårlig samvittighet overfor sultne barn i Afrika". Nå mener jeg hvilke kriterier som skal til for at du synes folk er litt... enkle. Skjønner?

Jeg får vel stå frem med mine først. Dette er vel å merke fordommer jeg ikke uttrykker høylytt altså. Jeg dømmer folk etter hva de spiser... Jepp, helt sant. Det var noe av det som tiltrakk meg med mannen min, hans sofistikerte gane. Hvis vi er ute på restaurant (som jo gjerne skjer et par ganger i uken) så legger jeg veldig godt merke til hva de ulike gjestene spiser. Si for eksempel at det er noen som uttrykker at de ikke liker fisk. Da får jeg litt sånn... frysninger på en måte. Kan ikke helt forklare hva jeg mener. For ikke å snakke om folk som bruker posemat. Eller som spiser biff med bernaisesaus. Kårny - JEG VET!

Videre er jeg veldig oppmerksom på hva folk leser. Bokhyllen er det første jeg studerer når jeg er hjemme hos noen for første gang. Men ikke sånn som folk tror. Finner jeg Ulysses i bokhyllen din leter jeg straks etter beviser på hvorvidt dette samsvarer med resten av innholdet i hyllen. Utrolig mange som har noe Kafka, Amalie Skram og heavy poesi spredt rundt for pyntens skyld, mens resten er Tolkien og Ingvar Ambjørnsen. For ikke å snakke om disse tunge klassikerne som har bokklubb-stempelet på ryggen. Ikke det at det er så veldig balansert i mine hyller heller, men jeg er merkelig opptatt av dette. Her må jeg jo legge til at jeg ikke har noe problem med hyller som bugner av krim og annen underholdning. Det er helst fraværet av bøker som plager meg, samt kvasi-litterære som beskrevet ovenfor. Av blader godtar jeg fullt ut Se & Hør, Henne og KK. Vi er da mennesker. Men finner jeg Cosmopolitan bør det stemme overens med hva som står i skohyllen din altså. Kårny - JEG VET!

Hva er dine kårny fordommer?

Jeg sier bare en ting... Hva i all verden.. Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diva: jeg skjønner hva du mener med rånere i Porsgrunn og Skien. Natt til lørdag ble jeg og noen venninner nesten påkjørt av en eller annen tulling :frustrert: Heldigvis var det en politibil i nærheten.

Når det gjelder mine fordommer...

Jeg har fordommer mot

- folk som tror de vet alt og ikke gidder å høre på hva andre har å si

- folk som ikke skjønner en enkel spøk og tror noen prøver å fornærme dem

- folk som går i klær som er altfor stramme for dem (eks, bukser som er så stramme at magefettet tyter ut, det er faktisk ikke sunt for kroppen heller)

- fjortisjenter (og de som burde være mer modne) som går med bar mage midt på vinteren når det er 20 kuldegrader ute

- jenter som ikke vet noe som helst om sminke og prøver å se ut som Britney Spears uten å finne ut hvilke produkter og teknikker man bør bruke, men bare kliner til med en svart eyeliner uten tenke over at de ser ut som klovner, og som ikke vet når, og til hva, man kan/skal bruke hva... :roll:

- alle som tror de er vanvittig kule, men i realiteten bare er barnslige unger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Må bare fortelle en liten historie fra min barndom.

Moder'n skulle lære meg om begrepet "kårny".

For at jeg skulle huske det, ble det koblet til, ja, nettopp; Korni Flatbrød.

Så skulle du dumpe borti noen som synes noe er litt "Korni Flatbrød" - jepp; der har du meg.

Vibeke - hekta på flatbrød siden 6-års alderen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Folk som heller innpå ubegrenset med alkohol bare fordi den er "gratis". (F.eks. på fly)

- Folk som snakker Toten-dialekt (Sorry, vet det er helt sprøtt, men jeg klarer ikke å gjøre noe med det!)

- Folk som drikker halvtørr tysk hvitvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok henge meg på fodommene mot rånere, har selv bodd i Telemark en lengere tid og vet hva det snakkes om.

Ellers har jeg fordommer mot:

- diverse dialekter (tørr faktisk ikke nevne de.... :oops: )

- blonde fjortisser

- folk som lever for røyken sin (har selv røkt lenge og sluttet, og vet at det ikke er verdens vanskeligste sak)

- damer som har rundet 30 og som kler seg akkurat som da de var 16

- folk som stiller opp på forskjellige realety show/tv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til dels sterke fordommer mot hunkjønn over 17 år, som kaller den de er sammen med for "typen min". Begrepet TYPE er faktisk negativt i mange sammenhenger. og det blir ekstra ille når det brukes av voksne kvinner.

Sakset fra Ordboka:

"type m1 (gr typos 'slag, preg (på mynt)', av typein 'slå')

1 bestemt art, slag, kategori, utgave, variant (av flere individer, ting, fenomener e l) forskjellige t-r ost / skibindinger av den gamle t-n / han er t-n på en framgangsrik forretningsmann / hun er ikke min t- ikke etter min smak

2 om enkeltindivider: en skummel t- fyr / han er litt av en t- han har særpreg / det stod noen t-r og hang på gatehjørnet

3 (avtrykk av) bokstavform støpt i metall el. skåret ut i tre skifte t-r i skrivemaskinen / overskriften står med fete t-r ."

:ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lottemor

Jeg har fordommer mot:

*foreldre som går mye på byn og drikker seg dritings hver helg i steden for å sitte hjemme og ha det koselig med barna.

* enslige mödre som skriker over at de ikke får avlasting og fri fra barna sine.

-sånn er livet dere har barn lev med det og nyt tiden sammen med dem i steden for å syte.

*foreldre som aldrig kan innrömme at deres barn er langt fra perfekte slik som alle andre barn.

* jenter som tror at de er kule fordi at det det har hatt 1 eller flere ons på en helg

* mennesker som tror de er voken bare for de er eldre.

* mödre som går på byn med sine Barn.

*uvitende mennesker som tror at mann ikke må jobbe for at et forhold skal kunne fungere.

* mennesker som ikke takler at andre kan noe bedre enn de selv og ikke kan ta til seg konstruktiv kritikk.

* kvinner i 40 års alderen som henger fast på ungdommen med å kjöpe og gå i klär som deres 13 år gammle datter.

*mennesker som ikke klarer å skaffe seg sine egne meninger og stejeler andres.

*folk som ikke kan stå for hva de tror på i frykt for å ikke bli likt

*Folk som skal väre så spesiell og unik,kler seg som noen clovner og tror at de er kul

*Feminister som skriker og hyler over at menn unnertrykker kvinnen,men de selv er med på å skape et bile av kvinnen som naiv og uten evene til å ta egne besluttninger

*Overvektige mennesker som skriker og hyler over vekten ,for å så gå på butikken og kjöpe bötter og spann med feit mat og snop for å fortse seg når de sitter som stöpt i sofan og ser på såpeopra i steden for å trene.

*Kvinner som nekter faren til sitt barn å treffe barnet fordi at hun missliker han av en eller annen grunn og skal straffe han.

*narkomane som skylle sitt problemm på en oppvekstsom var forferdelig,det samme med alkoholikere.

*gammle mennesker som syter over hvor utakknemmelige vi er og hvor hardt de hadde det under krigen for å så blir sur for at det er fiskeboller til middag.

*Mödre som heller risikerer huller i tenne på ungen enn å höre på skrik hjemme og andre steder.

*Innvandrere som gifter seg for å få leve i skandinavia for å der etter kritisere landet som de stresset med å komme seg til.

*Mennesker som ser og påpeker alle andres feil,men kan ikke takle at de har feil selv.

*folk som er fine med deg opp i ansikte for å så snu seg og spy ut en hel hau med dritt om deg etter på.

og det er mange fler menn jeg orket ikke skrive dem ned nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fordommer mot fjortisjenter....jeg klarer dem bare ikke.

Foreldre som røyker mens de triller på barnevogna.

Foreldre som røyker inne.

Fulle nordmenn i utlandet - de tror de eier verden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fordommer mot;

*Rånergutter

*Fjortisene som ofte sitter på disse bilene. Gjerne med bleika hår og pinetrange Miss Sixty bukser.

*"Tøffe bolergutter" med diger Schæfer/Dobermann/Amstaff/Pitbull/Rottweiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg har fordommer mot "anti-minnie"-gjengen

ser for meg en gjeng tradisjonelle dvaske husmødre som er fra seg av misunnelse..

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Hva skulle de da være misunnelig på??

D er jo ingen her som virkelig vet noe om Minnie?

For alt d folk her inne vet kan hun være en feit husmor med fødevagina..... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Jeg har aldri likt folk som spiller fotball og håndball noe særlig, og da mener jeg kjendisene!! Kjenner sinnet bygge seg opp inni meg når jeg ser f.eks Semb eller Solskjær! Så fordrar jeg ikke narkomaner og alkoholikere. Jeg har utrolig liten respekt for de, og mener at det er deres egen feil at de har blitt sånn. De kan slutte, hvis de vil. Men jeg tror ikke de vil!! Rasister, nazister og sånt liker jeg heller ikke. Og Bush da :wink: Og overkristne mennesker som vil be for meg :evil: Og ja, siste; folk som går i butikk i rusj-tiden og ikke tåler å stå i kø.

Det ble mange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...