Gå til innhold

Stå frem med dine kårny fordommer!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hva med pene mennesker med dialekt, da? Evt slepne ikke-fullt-så-pene. Ikke for å si noe ufint, men ville f.eks Kongen fått audiens, tror du? Eller Mona Grudt?

Hve i heiteste er en Grorudpalme??

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En Grorud-palme er sånn dusk oppå hodet - du får det ved å samle håret i hendene til omtrent bak ørene, dette fester du med en frottéstrikk eller (gud forby) er diger strikk i krøllete stoff i en skikkelig gla'farge. Da vil duksen stå opp og spre seg som en palme.

Navnet Grorud-palme er naturligvis fra hovedstaden og kom av at jentene der var trendsettere med denne måten å sette opp håret på, og har aldri kvittet seg med den. Ja, det var også en fordom.

Selv slapp jeg den ned i 1989 - selv om jeg er avbildet med en slik i 1991 også - men det må ha vært en feil...

Og du har fordom mot meg, Maiken, fordi jeg har fordommer mot de som stemmer FrP - javel da - det har du sikkert all grunn til... og jeg har bare nevnt mine negative fordommer. Man kan også ha fordommer av positiv karakter - men de er like fullt fordommer.

For eksempel vet jeg at alle som stemmer Venstre og SV er kjernefolk med de samme verdier som meg. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ok, da. Jeg har mer sansen for drittsekker, jeg. Rasister, alene-mor-hatere :o , redere, polakk-hyrende kynikere, generelle taxi-sjåfører, høytlønnede skattehatere og denslags pakk :blunke: Sånne med de samme verdiene som meg selv...Pluss at jeg synes denne ozon-effekten er innmari bra. Blir liksom litt varmere og penere vær. Spray i vei, jenter. Spray i vei!

NÅ vet jeg hva Grorud-palme er. Thanks. Datteren min lagde en slik på meg forleden, og syntes jeg var helt skjønn :rodme: Måtte bare diskret senke den, ca en cm pr min, slik at hun ble gradvis lurt. Til slutt satt den der den skulle; midt på bakhodet.

Hva med hakeløse menn, forresten?

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jeg har ett problem med blonde menn.

Etter at en blond mann satte seg på meg en gang; ettr d har jeg tatt litt avstand for å si d sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. sikkert fordi han var liten... og ikke fikk oppmeksomhet på anne måte ...

Vi vet jo alle at SS bare liker høye menn...n

Stå på... ikke la deg sitte på hvis du ikke vil det! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Hehe...klarer ikke dy meg...Her kommer noen av fordommene mine:

Jeg tenker faktisk litt nedsettende om folk med Cowboy-boots!!! Skinnvest!! Mokkasiner!! Menn med mange smykker! Folk i joggedress til en hver anledning!

Ooops...ser at det meste går på bekledning... :oops:

Jeg vet jo bedre enn som så - bekledning har lite å si i den store sammenhengen, men jeg mener å finne at det er én type mennesker som klarer å kle seg på denne måten - og gjerne i en kombinasjon av flere av de ovennevnte "fordommene" mine...Vet ikke helt hvilken type mennesker - men noen ganger er det faktisk mulig, tror jeg, "å skue hunden på hårene"...

Som jeg antok: disse fordommene ser forferdelige ut nedskrevet...Jeg må faktisk innrømme at jeg har en fordom mot folk som har sånne fordommer som meg...Og jeg mener det seriøst, selvom det høres en smule paradoksalt ut... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kverula; du ville hatt fordommer mot meg du, om du hadde truffet meg på rett tidspunkt!! :o

Bruker cowboyboots når jeg skal danse, da jeg danser line-dance er det ting som boots og hatt som gjerne brukes ved tilstelninger og oppvisninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei Aline!

Neida, jeg ville ikke hatt fordommer mot deg pga det...(Danser forresten litt linedance sjøl, jeg... :wink: ) Alt er OK til rett tid og rett sted, vet du...

Men jeg skal innrømme at jeg syns det er mer harry å bruke boots til hverdags enn å handle på Svinesund, altså... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JOda Kverula, for du hadde jo ikke visst at jeg hadde dem på meg for å danse LineDance!!! :tunge1: og da hadde jeg gått rundt i boots på T-banen og sånt så!! nemlig. (hvor danser du hen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som nekter ha mindre pene mennesker og folk med dialekt i sin nærmeste vennekrets. Hun innrømmer det ikke, men det merkes veldig fort. Superkårny!

Og jeg har fordommer mot mennesker som tror at det finnes nordmenn som snakker dialektfritt...

I tillegg har jeg fordommer mot mennesker som tjener masse penger, og som enten skryter av det verbalt, eller ved å kjøpe masse dyre ting. (Type; kun de dyreste kjøkkenknivene, de mest eksklusive reisene, hus på den mest eksklusive kanten av byen...)

Og så har jeg, som Tusenfryd, fordommer mot mennesker som baserer meningene sine på det som står i VG. (Eller det som blir sagt i debattprogrammene på TV2 for den saks skyld...)

Litt godt å få det ut altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

underholdning. Det er helst fraværet av bøker som plager meg, samt kvasi-litterære som beskrevet ovenfor.

Jeg merket akkurat nå at jeg har fått fordommer mot mennesker

som mener at Tolkien forfattet "kvasi-litterære" verk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
JOda Kverula, for du hadde jo ikke visst at jeg hadde dem på meg for å danse LineDance!!!  og da hadde jeg gått rundt i boots på T-banen og sånt så!! nemlig.

:ler: U got me... :rodme:

Men hadde du i tillegg gått i ei slitt joggebukse og skinnvest, så hadde du nok sikkert også vært den typen menneske jeg har fordommer mot... :wink:

Det er det som er så ille med fordommer - de er uten fornuft og hensyn... :wink: Men fortsett å gå i boots du - det viktigste er jo at du vet hvorfor du har dem på... :ler:

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie
Hvorfor satte han seg på deg, sexy? Det var da en merkverdig ting å gjøre...

Maiken

Denne fyren var en kamerat av en kjæreste jeg hadde en gang..

Jeg hadde en sen lørdagsaften og etter ett par runder karsk kranglet med Stein som min kjæreste het, i fullt raseri stakk jeg til en annen fest men hadde vett til å komme meg hjem i søndagsmorgenens lyse timer.

Stinn og brisen la jeg meg til å sove hvorpå jeg eter en times tid bråvåknet igjen av at Thor som denne blonde fyren het hadde satt seg over brystet mitt med armene mine i klemma og lurte sint på hvor i helvete jeg hadde vært hen hele natten.

Er d noe rart jeg har fått noia når d gjelder blonde fyrer eller???

De er jo syke i hodet hele gjengen!!! :kjempesinna:

Og til den som lurte på det; Thor er en meget høy mann.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joggebukse, skinnvest og boots går jeg ikke i nei!

;) Fortsetter å gå i boots med ett smil jeg ja, og bryr meg ikke så mye om hva folk tenker om det. Måtte liksom bare påpeke at jeg er en av de som innimellom går i boots, kanskje egentlig bare for å være litt vrang... er litt vrang i dag! :ler:

men nå skal jeg snart gå å danse, uten boots riktignok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker cowboyboots når jeg skal danse, da jeg danser line-dance er det ting som boots og hatt som gjerne brukes ved tilstelninger og oppvisninger.

IIIHAAAAAAAA!!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fordommer mot røykere. Jeg har selvfølgelig noen røykere i omgangskretsen, og de er flotte mennesker. Men inderst inne synes jeg at de må være litt mindre intelligente.

Har litt vanskelig for å ta folk med noen av Østfold-dialektene, eller "Olufdialekt" helt alvorlig.

Dømmer nok folk etter "harryfaktoren" også.

Jeg jobber med sakene, altså, men den om røykere sitter langt inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at vi har fordommer, det kan ikke diskuterers, men hvordan fordommene arter seg er mye mer spennede. Hvorfor ikke si litt om det med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot røykere. Jeg har selvfølgelig noen røykere i omgangskretsen, og de er flotte mennesker. Men inderst inne synes jeg at de må være litt mindre intelligente.

Jeg jobber med sakene, altså, men den om røykere sitter langt inne.

Da ville du nok ikke blitt bedre kjent med meg om du hadde fått muligheten, lille my. Dog er jeg en røyker, noe jeg hater bittert selv også, men ditt utsagn om "mindre intelligente" var litt provoserende. Tenk over at det med å røyke ikke er et bevisst valg jeg har gjort i voksen alder, men en dum tenårings-nysgjerrighet som jeg dessverre betaler for nå.

... og ikke svar at "kan du ikke bare slutte da?", vær så snill. Den er så lite original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest onyx, ikke innlogget

jeg har også fordommer :oops:

mot folk som kaller tolkien kvasilitteratur

mot folk som bruker grilldress og hører på svensktopper

mot røykere.......

mot ustelte damer og småbarnsmødre i joggedress

KJEMPEFORDOM mot halvgamle, småfeite, ekle gubber med en liten thaidame på knappe 20 år på armen..

mot folk som drikker liebfraumilch, og andre søte ekle klissete viner som peach canei

skammer meg over alle.. bortsett fra den med menn og thaidamer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...