Gå til innhold

Stå frem med dine kårny fordommer!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Åhh, jeg kunne skrevet under på en masse av fordommene som har framkommet her, og jeg skammer meg over at jeg har så mange fordommer. Oppdager selvfølgelig gang på gang at det kun er fordommer og ikke realiteter. :oops:

Har faktisk fordommer mot folk med fordommer.....særlig de som rakker høylytt ned på andre grupper (folkegrupper...?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld, Livets datter! Jeg VET jo av erfaring at det ikke stemmer! Men jeg kan ikke hjelpe for at jeg synes det er dumt at dere ikke bare kan slutte, men her vet jeg jo ikke hva jeg snakker om (jo, litt, klarer ikke å slutte å spise sjokolade av og til...)

Og så synes jeg mange røykere ikke klarer å forstå at deres røyking går ut over andre. Allergier er et alvorlog problem, ikke syting. Forslag som at ikkerøykere skal ha lenger ferie, fordi de ikke tar like mange pauser blir ledd bort, men det er jo en sannhet i det!

Ja, jeg har nok en fordom mot deg som røyker, Livets datter, men har du egenskaper som appelerer til meg blir jeg gjerne kjent med deg! (Kanskje vi allerede kjenner hverandre?) Jeg gir jo ikke veldig uttrykk for denne fordommen. Finner jo ikke på å si til mennesker jeg er glad i at de er mindre intelligente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, Livets datter! Jeg VET jo av erfaring at det ikke stemmer! Men jeg kan ikke hjelpe for at jeg synes det er dumt at dere ikke bare kan slutte, men her vet jeg jo ikke hva jeg snakker om (jo, litt, klarer ikke å slutte å spise sjokolade av og til...)

Og så synes jeg mange røykere ikke klarer å forstå at deres røyking går ut over andre. Allergier er et alvorlog problem, ikke syting. Forslag som at ikkerøykere skal ha lenger ferie, fordi de ikke tar like mange pauser blir ledd bort, men det er jo en sannhet i det!

Ja, jeg har nok en fordom mot deg som røyker, Livets datter, men har du egenskaper som appelerer til meg blir jeg gjerne kjent med deg! (Kanskje vi allerede kjenner hverandre?) Jeg gir jo ikke veldig uttrykk for denne fordommen. Finner jo ikke på å si til mennesker jeg er glad i at de er mindre intelligente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Jeg merket akkurat nå at jeg har fått fordommer mot mennesker

som mener at Tolkien forfattet "kvasi-litterære" verk.

(Sitat Sheba)

NEI NEI NEI! Det mente jeg ikke om Tolkien. Jeg prøvde å formulere at jeg mislikte kvasi-litterære mennesker som bruker allmenkjente, tunge forfatter som falsk referanse, mens de egentlig setter pris på helt annen type litteratur. Har da vel lest min Tolkien jeg...

Og Lille my; du er modig! Den der om røykere hadde jeg ikke turt signere på i hvert fall! :ler:

Og Care; i mitt tilfelle utarter disse fordommene seg ikke på noen som helst måte. Det er det som er så latterlig. Det er ikke konsekvente meninger jeg har. Jeg tolerer jo det meste av mine venner. Men mennesker jeg ikke kjenner så godt vil jeg da være skeptisk til hvis de bommer på disse feltene jeg beskrev. Og så synes jeg kanskje de er litt "enkle" frem til jeg blir bedre kjent med dem.

Og til alle dere andre som har lest innleggene her; ikke sant det er ufattelig irriterende når folk forteller om fordommer som innebærer DEG? Det var et innlegg her som beskrev hvor skeptisk en jente var til sånne som meg. Fikk veldig behov for å forsvare meg ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer med å takle folk som "er sååå mye bedre enn alle andre" for så å bli lynings-paranoid når de konfronteres med det!

Jeg takler overhodet ikke folk som mener at uansett hva de mener er det myyyyye bedre enn det noen annen noensinne måtte mene!

Jeg får fullstendig forstoppelse av folk som ikke takler at noen kan ha en annen mening enn dem!!Ergo; Vi som mener noe annet er teite!

..........Jeg takler heller ikke folk som ikke står for det de sier men prøver å bortforklare seg........

Og folk som bare mååå kommentere stavinga/klærne/vekta osv. osv. Fordi de selv er så jævla perfekte!!

Hissig i dag,ja!! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fordommer mot folk som bor i byen og har pick up jeg. Spesielt de som har hevet den slik at den blir høyere. :evil:

Hva jeg tror om dem? At de ikke tenker lengre enn nesa rekker, at de aldri har sett et kart over verden, at de har pistol under setet og at de har rett til å skyte alle som gjør noe de ikke liker. Jeg er faktisk litt redd dem!

Alt dette bare fordi de har en hevet pick up. Uten å bo på landet.

Jajamensann! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan ikke hjelpe for at jeg synes det er dumt at dere ikke bare kan slutte.

Det har du all rett og grunn til å synes. Skulle ønske det var så lett.

så synes jeg mange røykere ikke klarer å forstå at deres røyking går ut over andre. Allergier er et alvorlog problem

Så sant, så sant. Det er viktig å ta hensyn. Jeg synes selv det er forferdelig å få andres røyk blåst i ansiktet. Kan bare forestille meg hvordan det er for en ikke-røyker.

Ja' date=' jeg har nok en fordom mot deg som røyker, Livets datter, men har du egenskaper som appelerer til meg blir jeg gjerne kjent med deg! [/quote']

Ja, for dette er vel det aller viktigste. Nettopp det som er poenget mitt også. At man har noe å "gi" hverandre. Så får jeg heller jobbe med røykekutten senere... :)

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg kom på at jeg har en dyptgående fordom mot folk som bruker narkotika. Og denne fordommen er jeg ikke det minste flau over, engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Here we go!:

-folk som ikke kan engelsk eller snakker norsk-engelsk (ikke eldre)

-de som fordømmer utlendinger i Norge og oppfører seg som småkonger utenlands

-danskebåtenfylliker, forresten..hele båten!

-folk som kjøper alt bare det står "SALG" eller "NEDSATT" og tror på det

-alle som ikke er interessert i å lære noe nytt fordi det er "vanskelig"

-skrivefeil i offentlig distribuert reklame/informasjon

pirke-zloty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot rånere og er STOLT av det!

Makan til pakk :evil:

Til dere som ser skjevt på meg nå og er skeptiske til mitt utsagn :

Ta en tur til Skien eller Porsgrunn og se selv!

Det vil garantert få de fleste til å få gåsehud! Eller i værste fall begynne å grine!

AAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHH! :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmja... nå må jeg tenke lit....

- Hvite sokker i sorte sko. (fydda!!)

- Gjenger av ungutter som ser litt skumle ut. (ok, her er jeg mer skeptisk enn at jeg har store fordommer.. tror jeg)

- Folk som stirrer veldig rart på meg når jeg skal ta bussen til stallen og har på meg ridebukse, leggchaps, pisk og hjelm...

- Folk som stirrer enda rarere på meg når jeg må spurte innom butikken klokka 20.55 fordi jeg er akkurat ferdig i stallen og MÅ rekke butikken for å kjøpe brød :ler:

- Disse menneskene som alltid legger reklame utenfor døra vår. (VI er da virkelig ikke interessert i reklame. Det er ikke for ingenting at vi har sånn "reservert mot reklame" klistrelapp på postkassa)

Tror det var alt for i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-skrivefeil i offentlig distribuert reklame/informasjon

Det samme gjelder for plakater i butikkvinduer og på bukker utenfor forretningene. Skrivefeil og stygg skrift på plakater er IKKE akseptert! Jeg går aldri (!) inn i en slik butikk.

Greit nok, det er ikke alle som klarer å skrive plakater. Men det finnes folk som kan gjøre det for noen få kroner.

Jeg gikk forbi en klesbutikk en dag. Det hang en plakat utenfor som så omtrent slik ut:

DIV. TO

PPER

99

50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot meg selv!

Fordi:

- jeg har fordommer mot folk som har med mobiltelefon når de trener, selv om jeg av og til har det selv

- jeg har fordommer mot folk som er mye på internett, - og jeg er til visse tider helt klart èn av dem selv

- jeg har fordommer mot jenter i militæret, selv om jeg er det selv

- jeg synes det ser ekkelt ut med folk som venter med å dusje til de kommer hjem etter trening (på senter), men gjør det også selv

- jeg har fordommer mot folk som "av-og-til" ser på Ricky Lake, men gjør det "av-og-til" selv

(dette gjelder igrunnen alt teit på TV. Men jeg ser ikke Hotel Cæsar, så litt pluss der...)

- jeg liker ikke folk som ikke gidder å svare i telefonen, eller er treige med å sende svar på SMS, men er akkurat sånn selv

- jeg misliker pirkete folk, men digger å være det selv

- jeg kan ikke fordra folk som ikke gidder å være med på ting "fordi de er slitne" (og har vært det i flere måneder), men sier det selv

OSV.

... Men jeg ga 50 kroner til en narkoman jente i dag, så da er jeg litt OK likevel! :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm..... godt å få høre det.

noen ganger kan det være vanskelig å stå frem, men det er som regel vært det.

Jeg har problemer med overlegne sarkastiske duster som logger seg på forumer bare fordi han kjeder seg.

korny?

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minnie Emmerdale
I tillegg har jeg fordommer mot mennesker som tjener masse penger' date=' og som enten skryter av det verbalt, eller ved å kjøpe masse dyre ting. (Type; kun de dyreste kjøkkenknivene, de mest eksklusive reisene, hus på den mest eksklusive kanten av byen...)[/quote']

Ehem- dette begynner å nærme seg en persondebatt uten navn.

Jeg har fordommer mot småbarnsmødre i joggedress og folk som må trekke andre nedi søla for selv å hevde seg. Og feige Gjester på KG selvsagt.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Ehem- dette begynner å nærme seg en persondebatt uten navn.

Du, dette handler jo om fordommer - hvilke vi har, og hvor dumme de egentlig er...Slapp av litt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehem- dette begynner å nærme seg en persondebatt uten navn.

Minnie

Merka akkurat nå at jeg fikk en fordom til... En fordom mot folk som tror hele verden, og alt som skjer der, dreier seg om dem...

Skjerp deg Minnie!!!

Trifolii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...