Gå til innhold

smilefjes jakter på lykken...

smilefjes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei kjære dere skjønne (nett)venner! :klemmer:

Det har ganske riktig vært mye å gjøre i det siste. I tillegg til at jeg jo var bortreist mesteparten av påsken, og også sist helg. Fjellet begge ganger. Heeelt nydelig! Masse nysnø og mye deiiilig skikjøring. Godt for kropp og sjel! :jepp:

Når det gjelder prosjekt baby, er status som følger: Tok Pergo i påsken (fra dag 3 til dag 7 i syklus). Ble litt kvalm og hadde vondt i hodet og lå en halv natt våken med litt magesmerter, men ellers gikk det fint. Jeg prøvde bare å fokusere på at dette kunne hjelpe oss å få den etterlengtede lillesøsteren eller -broren.

Nå nærmer jo eggløsningen seg med stormskritt. Jeg var hos legen igjen i dag og hadde med urinprøve. Den viste positivt på LH (noe som er veldig rart siden jeg ikke fikk utslag med EL test i dag tidlig :forvirra:), og innvendig ultralyd (begynner faktisk å bli vant til det nå... :fnise: ) viste at jeg hadde to finfine, klare eggposer som gynekologen var veldig fornøyd med å se. :hoppe: Jeg fikk derfor en sprøyte med noe som skal hjelpe til i prossessen og streng beskjed om å gå hjem og kose meg med mannen min, både i kveld og i morgen kveld. Så da må vi jo bare det :sjenert::ler: Doctors orders...

Var veldig i tvil om jeg skulle fortelle det til mannen eller bare forføre ham i kveld for å få litt action, men endte på det første. Jeg var så glad for å vite at vi har en real sjanse for å få det til denne gangen at jeg ikke greide å la være å fortelle det da han spurte hvordan det gikk hos legen. Så han vet han må til pers... :fnise:

Alt i alt er det ganske bra å være smilefjes nå, rent bortsett fra at jeg har litt mye å gjøre på jobb. Går stadig å venter på litt roligere tider, men de kommer aldri.. Lurer på om jeg må fortelle sjefen at jeg kanskje snart trenger endringer/avlastning i arbeidsoppgaver, men samtidig vil man jo så gjerne stå på og få ting til! Jeg jobber i et lite, privat firma hvor alle er gjensidig avhengig av hverandre og hvor jeg har mye ansvar. Som selvfølgelig er veldig morsomt. Samtidig ser jeg at hvis denne prøvingen pågår mye lenger, kommer jeg nok bli tvunget til å gjøre noe. Jeg vil ikke sitte etterpå å lure på om noe kunne vært gjort annerledes med tanke på å få barn, selv om jeg er ganske sikker på at frem til nå har det i allefall ikke vært min arbeidssituasjon som er skyld i den uønskede forsinkelsen.

Håper alle dere har det fint, lover jeg skal komme meg innom alles dagbøker i løpet av en dag eller to, men som dere vet, har jeg en jobb å gjøre i kveld :lur: Men jeg har jo fått med meg flere veldig hyggelige graviditeter! :) Grattis til alle dere! Og håper det kommer fler!!! Lykke til til dere som nærmer dere IKM.

:klemmer: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! DER var oppdateringen ja!!! fint at du fulgte vår oppfordring :lur: Så utrolig kjekt å lese at du har gode sjanser denne perioden!!!!!!! Kjempespennende!!!!!! masse masse lykke til smilefjeset!!!!!!!! :klemmer::klemmer: Skal tenke på deg og sende deg noen gooode tanker!! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre fra deg igjen :klemmer:

Jeg skjønner jo at du har litt mer å tenke på enn meg, med jobb, kjæreste og ikke minst lillemor. Det er ikke alltid like lett å komme til pcen da, vil jeg tro!

Det høres ut som du har hatt en fin påske. Det er så godt å komme seg bort fra det vante miljøet og snuse inn naturen innimelliom. Dessuten er ski bra trening, så du fikk vel litt tilbake der og! Mer enn hva jeg kan si.. Vel, vi gikk en liten time opp et fjell i påsken, men ellers satt vi mest på rumpa og spiste ;)

Pergo er i gang også, ser jeg - så bra! Litt kjedelig med bivirkninger, men vi får får det er verdt det. Også er det jo veldig positivt at alt så bra ut med eggene. Jeg håper inderlig det er din tur neste gang.

Dere får følge legens ordre i kveld og i morgen, regner ikke med å se deg her de neste dagene (Hvilken lege har du forresten, jeg og vil få sånne beskjeder!) :ler:

Når det gjelder jobben din, synes jeg det er fint å ha mye å gjøre. Ikke sånn at man sliter seg ut, men jeg liker at dagene går fort og er litt travel. Det er en fin linje mellom travel og den berømte veggen, så jeg håper du passer på seg selv. Høres gøy ut med mye ansvar, kanskje du kan delegere bort noe av det du gjør?

Ha en fin dag smilefjes og kos deg i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! DER var oppdateringen ja!!! fint at du fulgte vår oppfordring :lur: Så utrolig kjekt å lese at du har gode sjanser denne perioden!!!!!!! Kjempespennende!!!!!! masse masse lykke til smilefjeset!!!!!!!! :klemmer::klemmer: Skal tenke på deg og sende deg noen gooode tanker!! Klem

Tusen takk for gode tanker. Jeg trenger dem nok, selv om det ser lysere ut her enn på en god stund... Nå er jeg bare redd for å håpe for mye, slik at skuffelsen blir desto større om det ikke klaffer...

:hallo:

Godt å se deg igjen og høre at det går så bra. Tenk bare noen uker til du får positiv test kanskje ;)

Jaaa....tenk det!!! Det hadde vært så utrolig stas!!! Ønsker så veldig å gå inn mot våren med en liten spire, jeg. Vet at så fort det blir varmere i været, vil alle gravidmagene "sprette" frem også... I fjor tenkte jeg ikke så mye på det, for da trodde jeg jo at jeg snart kom til å være en av dem. Men hvis jeg må gå gjennom hele denne våren/sommeren uten at det klaffer, tror jeg at jeg vil få en solid nedtur

:vinke:

Der var du jo :)

Nå er det bare å kjøre på med :sengekos: så kanskje det blir positiv test om et par uker ;)

Vi står på vi. Det var nesten litt morsomt i går, for da var det første gangen vi hadde :sengekos: sånn ordentlig på kommando... (i hvertfall for mannen :fnise: ) Jeg var redd for at det skulle være litt turn-off...men det var det ikke. Nesten tvert imot... Så det lover jo godt for i kveld...

Så spennende! :-D Håper dere fikk :humpe: så holdt ;)

Blir :popcorn: her om etpar uker da!

:klemmer:

Å ja, disse to ukene kommer til å bli laaaange! Har begynt å telle dager allerede, jeg...

Så godt å høre fra deg igjen :klemmer:

Jeg skjønner jo at du har litt mer å tenke på enn meg, med jobb, kjæreste og ikke minst lillemor. Det er ikke alltid like lett å komme til pcen da, vil jeg tro!

Det høres ut som du har hatt en fin påske. Det er så godt å komme seg bort fra det vante miljøet og snuse inn naturen innimelliom. Dessuten er ski bra trening, så du fikk vel litt tilbake der og! Mer enn hva jeg kan si.. Vel, vi gikk en liten time opp et fjell i påsken, men ellers satt vi mest på rumpa og spiste ;)

Pergo er i gang også, ser jeg - så bra! Litt kjedelig med bivirkninger, men vi får får det er verdt det. Også er det jo veldig positivt at alt så bra ut med eggene. Jeg håper inderlig det er din tur neste gang.

Dere får følge legens ordre i kveld og i morgen, regner ikke med å se deg her de neste dagene (Hvilken lege har du forresten, jeg og vil få sånne beskjeder!) :ler:

Når det gjelder jobben din, synes jeg det er fint å ha mye å gjøre. Ikke sånn at man sliter seg ut, men jeg liker at dagene går fort og er litt travel. Det er en fin linje mellom travel og den berømte veggen, så jeg håper du passer på seg selv. Høres gøy ut med mye ansvar, kanskje du kan delegere bort noe av det du gjør?

Ha en fin dag smilefjes og kos deg i kveld!

Ja påsken var flott! Både Londonturen og påskefjellet etterpå. Det var en passe mix av storby og shopping/natur og aktivitet, og kjærestetid/familieferie! Endte selvfølgelig med å shoppe mer i London enn jeg hadde tenkt, men sånn er det jo.... Det meste var faktisk til veslejenta, og hun trenger jo stadig noe. Så helt ufornuftig har jeg heldigvis ikke vært...

Legens ordre blir fulgt til punkt og prikke her i huset, ja!!! :fnise: Det er jo ganske morsomt. Hun som satte sprøyten på meg var også så søt. Klappet meg på magen (det var der hun satte sprøyten) og sa: "Da satser vi på at denne gjør jobben sin og dere gjør deres..."

Tiden går fort her i huset, ja! Det passer jo egentlig bra, selv om jeg er redd for å bli for sliten. Og joda, noe av det jeg gjør kan fint delegeres bort. Problemet er vel litt at alle andre har mye å gjøre også, og så er jeg en slik "klare selv-jente" i tillegg... Men det er faktisk slik at endel av oppgavene mine er slike som egentlig ikke hører med i stillingen min og som mange andre helt klart kan gjøre. Så vi får se hva som skjer. Vi vokser ganske mye, så det er ikke utenkelig at vi snart må ansette fler og omstrukturere litt.

Da må jeg kaste meg over jobb igjen! MÅTTE bare oppdatere meg litt ekstra her, siden det var så lenge siden sist. Har ikke rukket innom alle, men jeg kommer, altså, jeg lover!

Klemmer til dere alle! Dere er så skjønne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legens ordre blir fulgt til punkt og prikke her i huset, ja!!! :fnise: Det er jo ganske morsomt. Hun som satte sprøyten på meg var også så søt. Klappet meg på magen (det var der hun satte sprøyten) og sa: "Da satser vi på at denne gjør jobben sin og dere gjør deres..."

Jeg er imponert over at mannen din klarte å gjøre det på kommando! Det klarte ikke min.. Presset ble for stort tror jeg. Også var vi nok ikke så flinke til å gjøre det romantisk heller. Man lærer så lenge man lever, jeg skal nok være smartere neste gang ;) Håper sprøyta og el blir et kraftserum uten like denne måneden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over at mannen din klarte å gjøre det på kommando! Det klarte ikke min.. Presset ble for stort tror jeg. Også var vi nok ikke så flinke til å gjøre det romantisk heller. Man lærer så lenge man lever, jeg skal nok være smartere neste gang ;) Håper sprøyta og el blir et kraftserum uten like denne måneden!

Ja, jeg har vært heldig med ham :fnise: Jeg vurderte å ikke si noe om det og bare "legge opp" til litt kos. Skjønner jo at det kan være vanskelig å gjøre det på kommando. De fleste gangene tidligere, har jeg stort sett bare latt sexlivet gå sin vante gang og bare vært ekstra bevisst rundt el selv. Han har nok skjønt det, men har ikke villet ta bort "magien" med å prate så mye om det...

Man da han spurte hvordan det gikk hos legen og jeg selvfølgelig var sprekkferdig og superhappy med nyhetene, klarte jeg ikke holde kjeft. Heldigvis gikk det bra! Tirsdag kveld vekket han meg til og med for å få gjort "jobben" :fnise: (Jeg hadde sovnet mens han så ferdig noe på TV...)

Så da er jobben altså gjort for denne gang. Tok en ekstra runde i går, sånn for å være på den sikre siden (kjekt med en unnskyldning :lur: ), så nå er det bare å vente... Tror tiden kommer til å bli laaang denne gangen... :filer:

Og så er jeg så redd for å håpe for mye. Føler jo at oddsen er ganske så mye høyere enn den har vært tidligere, jeg har jo sett med egne øyne at kroppen har gjort seg klar...uff...tror skuffelsen blir stor denne gangen, altså :tristbla: Om det ikke klaffer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også tenker på "magien" du nevner, og at det er dumt å miste den på veien. Jeg prøver å ikke snakke om det rundt EL, men det vanskelig, for jeg vil jo så gjerne få det til. Det virker som mannen din har bra antenner ;)

Ser det er 11 dager til IKM, det er leeeenge :ler: Jeg misunner deg ikke! Selv har jeg bare 1 dag igjen, og de siste ukene har gått kjempetregt. Heldigvis har jeg ingen antydninger til tantebesøk.

Vi skal holde deg med selskap de neste dagene vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! London! :savne:

Håper de neste dagene går forholdsvis fort, finnes ikke noe verre enn å gå å vente på IKM... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er 11 dager til IKM, det er leeeenge :ler: Jeg misunner deg ikke! Selv har jeg bare 1 dag igjen, og de siste ukene har gått kjempetregt. Heldigvis har jeg ingen antydninger til tantebesøk.

Vi skal holde deg med selskap de neste dagene vi :)

Takk, søte du!!! :klemmer: Ja, 11 dager er leeeenge :sukk: Må nok starte nedtellingen allerede nå. Denne gangen er jeg VIRKELIG spent...

Åh! London! :savne:

Håper de neste dagene går forholdsvis fort, finnes ikke noe verre enn å gå å vente på IKM... :klem:

Ja, London er en flott by, og har du bodd der, skjønner jeg at du savner... Hva gjorde du der?

(Tror jeg sa det til mannen minst 10 ganger hver dag mens vi var der. Så fiiint det er her... :ler: Men så var jeg litt småforelsket, også... :rødme: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 dager...

Nedtellingen har offisielt begynt. Har hatt en kjempefin dag, med varierte arbeidsoppgaver og hvor jeg har truffet mange hyggelige mennesker, både kollegaer og andre samarbeidspartnere. (For meg som jobber endel hjemmefra, er det en etterlengtet luksus!!! :ler: ) Etter jobb har jeg jo vært sammen med veslejenta og det er jo alltid stas! Mannen er ute og reiser, og jeg kom først på nå hvor utrolig flaks det var at han ikke skulle på denne turen et par dager før. Da hadde jo hele EL gått i vasken...

I kveld har jeg til og med greid å motivere meg til å trene. :hoppe: Bare litt enkel styrketrening her hjemme, annet får jeg jo ikke gjort når jeg er alene med veslemor. Treningssenteret der vi bor har ikke barnepass :( Men er fornøyd med i allefall å ha begynt. Mannen kommer heldigvis hjem i morgen, så da er det håp om at jeg skal få til mer trening i løpet av helgen. :)

Nå skal jeg finne sengen. Er ganske så utslitt etter å ha startet arbeidsdagen kl 0600 for å unnagjøre alt kontorarbeidet før jeg reiste hjemmefra... I morgen blir kontor(hjemme)dag. Det blir deilig. Selv om det er mye å gjøre, kan jeg i allefall gjøre ting litt i mitt tempo...

Håper alle dere prøvere og gravide har en strålende kveld og får en nydelig natt! I morgen er det bare 10 dager igjen.... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dager...

Nedtellingen har offisielt begynt. Har hatt en kjempefin dag, med varierte arbeidsoppgaver og hvor jeg har truffet mange hyggelige mennesker, både kollegaer og andre samarbeidspartnere. (For meg som jobber endel hjemmefra, er det en etterlengtet luksus!!! :ler: ) Etter jobb har jeg jo vært sammen med veslejenta og det er jo alltid stas! Mannen er ute og reiser, og jeg kom først på nå hvor utrolig flaks det var at han ikke skulle på denne turen et par dager før. Da hadde jo hele EL gått i vasken...

I kveld har jeg til og med greid å motivere meg til å trene. :hoppe: Bare litt enkel styrketrening her hjemme, annet får jeg jo ikke gjort når jeg er alene med veslemor. Treningssenteret der vi bor har ikke barnepass :( Men er fornøyd med i allefall å ha begynt. Mannen kommer heldigvis hjem i morgen, så da er det håp om at jeg skal få til mer trening i løpet av helgen. :)

Nå skal jeg finne sengen. Er ganske så utslitt etter å ha startet arbeidsdagen kl 0600 for å unnagjøre alt kontorarbeidet før jeg reiste hjemmefra... I morgen blir kontor(hjemme)dag. Det blir deilig. Selv om det er mye å gjøre, kan jeg i allefall gjøre ting litt i mitt tempo...

Håper alle dere prøvere og gravide har en strålende kveld og får en nydelig natt! I morgen er det bare 10 dager igjen.... :filer:

Hei :) fjes!!!

Så bra at du har fått trent litt!! Det er så deilig etterpå!!! Godt å ligge på sofaen med god samvittighet! Du får vel trent deg litt i hverdagen uansett du som har barn!! :) Er vel stadig høyt tempo?

London er fantastisk!! kunne tenkt meg en tur dit igjen bare meg og mannen!! Håper du får en super tid frem mot testingen! tiden går treigt ,men den som venter på noe godt.... :lur:

klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, London er en flott by, og har du bodd der, skjønner jeg at du savner... Hva gjorde du der?

(Tror jeg sa det til mannen minst 10 ganger hver dag mens vi var der. Så fiiint det er her... :ler: Men så var jeg litt småforelsket, også... :rødme: )

Bodde rett utenfor London i 3 år jeg, studerte der... Kjenner jeg med ujevne mellomrom savner England, og jeg definitivt savner å tusle rundt i London! Har ikke vært der på 1,5 år nå... aaaaltfor lenge siden! Vi satser på å få tatt oss en tur i september, er endel faglig som skjer da så det passer fint med en London-tur :-D

Håper du får en fin fredag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nedtellingen har offisielt begynt. Har hatt en kjempefin dag, med varierte arbeidsoppgaver og hvor jeg har truffet mange hyggelige mennesker, både kollegaer og andre samarbeidspartnere. (For meg som jobber endel hjemmefra, er det en etterlengtet luksus!!! :ler: )

Så fint å høre at du hadde en fin dag i går du også. Og at du er i gang med treninga igjen! Trener du med dvd eller "alene"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Smilefjes!

Blir spennende når du skal teste da? Ikke lenge igjen nå. Jeg krysser fingrer og tær for deg. :)

Ha en finfin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde rett utenfor London i 3 år jeg, studerte der... Kjenner jeg med ujevne mellomrom savner England, og jeg definitivt savner å tusle rundt i London! Har ikke vært der på 1,5 år nå... aaaaltfor lenge siden! Vi satser på å få tatt oss en tur i september, er endel faglig som skjer da så det passer fint med en London-tur :-D

Håper du får en fin fredag! :klem:

Londontur i september høres ut som en super ide! (Og en genial unnskyldning for litt ekstra shopping til babyen!!! ;) )

Så fint å høre at du hadde en fin dag i går du også. Og at du er i gang med treninga igjen! Trener du med dvd eller "alene"?

Jeg prøvde meg alene. Har ingen vekter eller apparater, men noen strikker som jeg greier å utnytte, i hvertfall delvis. Og de faste Pushups og situps... :ler: Ikke akkurat noe spennende program, så skal jeg greie å fortsette, må jeg nok finne på noe bedre...

Heisann Smilefjes!

Blir spennende når du skal teste da? Ikke lenge igjen nå. Jeg krysser fingrer og tær for deg. :)

Ha en finfin søndag.

Takk, takk...huff, jeg synes det er aaaaltfor lenge til. Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut å vente. Og jeg har også altfor store forhåpninger denne gangen. Dette kan ende med skikkelig forlis! :(

Krysser fingrene her også!

Takk! Så koselig at du har overskudd til å tenke på en stakkars sliter når du egentlig burde ligget og født et barn! :)

Lykke til til deg! Gleder meg til å høre om alt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...