Gå til innhold

smilefjes jakter på lykken...


smilefjes

Anbefalte innlegg

:troeste: Ikke få dårlig samvittighet du, alle tenker sånn innimellom. Alt vi vil er jo bare å få en liten spire. I hvertfall ergelig når du vet at alt lå til rette, er ikke ofte man kan vite det. Og jeg skjønner veldig godt at du ikke vil ha stor aldersforskjell. Det er derimot 6 år mellom meg og søsteren min, og det har aldri vært noe problem. Vi har bare fått bedre og bedre kontakt da jeg har vokst "nærmere" henne, men har alltid hatt en kjempebra forhold til tross for alle årene. Jeg savnet aldri å ha en nærmere søster, jeg ville bare ha lillesøster :fnise: Men det fikk jeg aldri gitt.

Så kos deg og slapp av, også satser vi på 2009, selv om det absolutt ikke var i planene våre. Du er i hvertfall i gang med og få hjelp, så jenta di får nok snart en liten en og bli sjalu på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men vi satser på januar, vi! Da er datteren 3 1/2 og fortjener virkelig å få den lille søsteren eller broren som hun ønsker seg!

Samtidig får jeg litt dårlig samvittighet overfor dere andre når jeg nå "syter og klager". Jeg har min lille frøken. Om jeg ikke skulle få noen fler, har jeg i allefall henne! De fleste av dere har jo ingen barn dere kan kose dere med i ventetiden. Jeg er jo heldig sånn. Ikke tro at jeg tenker noe annet!

Men jeg synes det er så trist at jeg ikke skal greie å gi datteren min et søsken som hun kan leke med og vokse opp sammen med. Føler meg litt misslykket, og nesten som en dårlig mor. Hva er galt med meg, liksom? Som ikke greier å bli gravid når ALT ligger så til rette??? :sukk:

Aller først, :klemmer: til deg.satser på januar jeg og.Da er min datter 5 1/2 og blir en flott hjelper for meg og en vidunderlig stolt storesøster.Har lovet henne baby lenge nå og hun spør nesten hver dag om jeg har baby i magen.Stakkars,ønsker like hardt som meg hun.

Skriver under på hele innlegget ditt her,har de samme tankene selv. Det er veldig frustrerende når vi har klart det en gang da,hvorfor får vi det ikke til nå da. :trist:

Lagde dere frøkna deres helt på egenhånd eller?

Endret av skogmusa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg synes det er så trist at jeg ikke skal greie å gi datteren min et søsken som hun kan leke med og vokse opp sammen med. Føler meg litt misslykket, og nesten som en dårlig mor. Hva er galt med meg, liksom? Som ikke greier å bli gravid når ALT ligger så til rette??? :sukk:

Først! DUMME MENSEN!

Har vondt av deg nå..

Men kjenner meg litt igjen med det du sier der.. Følte meg også heldig som hadde en skjønn unge fra før, men han ønsker seg også så inderlig søsken.. Han maser så om det.. og det skjærer litt i hjertet når han går rundt og sier han kjeder seg for han har ingen og leke med (hehe, han sier det ja). Tiden løper så fort i fra når han vokser så fort... han kommer til å være 4.5 når jeg har termin, men de kommer nok til å ha mye glede av hverandre.

Så jeg følte jeg hadde litt ekstra hastverk på han sine vegner også..

Men se det positive i det! det kommer, det kommer. Du vet jo du KAN bli gravid. tipper du blir det nå i løpet av våren! Skal krysse fingrene så masse for deg fremover.. tvi tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Puuuuh!

Nå har jeg faktisk lest hele prøvedagboken din, og ville bare sende deg mine lykkeønskninger!

Jeg er litt i samme situasjon som det du er i, annet enn at jeg prøver å få mitt første, er noen år eldre enn deg, og har prøvd litt lengre. Så jeg kjenner meg godt igjen i dine beskrivelse av et humør som noen ganger bare går rett ned i kjelleren... Men som du selv sier, man har jo så mye å sette pris på også, så man får huske det gode her i livet, og bare ta dagene som de kommer!

Lykke til!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjipt at det ikke klaffet! :troest: Men jeg krysser fingre for at det kommer et lite nyttårsbarn til dere! :klemmer: Ikke bekymre deg over aldersforskjellen mellom vesla og den fremtidige lille, det er 4 år mellom meg og brodern, og 10 år mellom meg og søstra, og jeg har et kjempegodt forhold til de begge!

Ikke gi opp! Den sitter nok snart! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter og tusen takk for mange gode ord og trøst. Dette har hittil vært de kjipeste dagene i hele prøveprosessen, og det har ikke akkurat hjulpet at mannen har vært bortreist og jeg ikke har hatt noen til å trøste med og prate med :tristbla: Dere har vært til kjempetrøst og hjelp! :klemmer:

Pugsley: Tusen takk. Nei, du har jo rett, det er bare å smøre seg med mer tålmodighet og tenke at det skjer når det skjer. Håper igrunn det ordner seg for oss begge i neste PP, jeg! :jepp:

GlamCat: Ja, det er jo mye på grunn av datteren at jeg kanskje blir ekstra stresset og utålmodig. Mellom meg og broren min er det bare 2 år, og jeg vet hvore mye glede vi har hatt av hverandre i oppveksten og hvor gode venner vi er nå. Men jeg vet jo ikke hvordan det er å ha større aldersforskjell.. Takk for fine ord! :klemmer:

Tussi: Takk skal du ha, søte du. Jeg skal forsøke å riste av meg de tankene om aldersforskjell og heller tenke at datteren er heldig som får ha oss for seg selv så lenge. Og når/hvis det endelig kommer en baby, vil hun klare seg mere selv så det ikke blir så vanskelig og slitsomt med to som mange sier det er... 2009 er et strålende år. Vi satser på så tidlig som mulig, da ;)

skogsmusa: Jeg håper virkelig det lykkes snart for deg også! :jepp: Og du har jo rett, det er sikkert kjempestas å bli storesøster når man er så stor og forstår masse og kan hjelpe til. Jeg ser jo bare hvor ivrig vesla vår (som enda bare er 2 1/2) er til å lage middag, dekke på, rydde opp, osv. Og så kjempestolt når hun får skryt! :ler: Hun ble til helt på egenhånd, ja. Vi ble gravide i PP2, rett etter at jeg sluttet på pillen. Så det falt meg ikke inn at det skulle bli såååå mye vanskeligere denne gangen, nei... :sukk:

Tusen takk til Theamoren også! Det var så kjempekoselig at det klaffet for deg og at gutten din skal bli storebror! Gleder meg til å følge med på fortsettelsen! Håper formen din er god!

Fisk73: Jeg er imponert over at du tok deg tid til å lese hele prøvedagboken min! Har lest i din også, og jeg ser absolutt likheten. Godt du har en bra mann og en fin hund som du koser deg med. Vet absolutt ikke hva jeg skulle gjort uten mannen og vesla nå de siste par-tre månedene! Jeg håper virkelig at det klaffer for deg snart! Et og et halvt år er leeenge å holde på med den prøvingen. Du hadde fortjent at det klaffet nå med en gang, så vi satser på det! :jepp: Koselig at du har "campet" her du også. Gleder meg til gode nyheter i dagboken din!!!

Tusen takk Revenka også! Det er jommen bra det har klaffet for noen av oss! Du skal se vi snart kommer etter, etter så mange lykkeønskninger! :ler:

Concertina: Takk, snille! Godt å høre om flere med litt aldersforskjell som har et bra forhold! Vi får jo bare stå på videre. Vi får god hjelp, så vi får jo ikke gjort noe mer enn vi gjør. Det er godt jeg kan smugtitte litt i graviddagbøkene og kose meg med andres historier mens jeg venter. Synes det var utrolig koselig at det klaffet så fort for deg. Jeg var jo også utrolig heldig første gang og føler meg fortsatt veldig priviligert for det! Gleder meg til å høre om fortsettelsen! Grattis med 9 uker!!! :)

Mange :klemmer: til dere alle!!! (Og spesielt dere som skal lage barn i helgen!!! :lur: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vi kan hjelpe deg litt ihvertfall!!!! :klemmer: Vi får holde hodet høyt og glede oss over neste PP!!! (lite annet å gjøre egentlig..) Så får du kose deg med datteren din så lenge!! mange gode poeng folk har kommet m ang. aldersforskjell osv!!! :jepp:

Ha en glimrende helg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vi kan hjelpe deg litt ihvertfall!!!! :klemmer: Vi får holde hodet høyt og glede oss over neste PP!!! (lite annet å gjøre egentlig..) Så får du kose deg med datteren din så lenge!! mange gode poeng folk har kommet m ang. aldersforskjell osv!!! :jepp:

Ha en glimrende helg!!! :)

Takk søta! :klemmer: Humøret er mye bedre nå, altså. Tror jeg skal forsøke å ikke ha fullt så store forhåpninger neste PP :fnise: Men samtidig klarer man jo ikke la være å håpe heller, når man ønsker noe så sterkt...

Goood helg til deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det smilefjes :) Ja nå krysser jeg virkelig fingrene!! Nå MÅ de skje noe snart.. Vi har jo kanskje ventet litt for lenge med å gå til lege da, men vi ville jo aller helst å det til selv.. kjenner meg selv litt igjen i deg. Det begynner å slite på etter hvert.. Og føler alle andre rundt meg blir gravide :tristbla:

Krysser fingrene for deg at du snart kommer over i gravid-forumet!! (jeg også da) ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

AH!

"Sol og sommer" her i Oslo, det er deilig å nyte våren nå i dette været! Dagen har startet med en god tur sammen med pappa og hundene, så nå ligger de begge som to slakt på gulvet her.

I morgen er det hjemover igjen, klar for :humpe:

Håper alt står bra til hos deg!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte innom for å fikse tickeren min, siden mensen kom en dag senere enn ventet. Og siden jeg har hatt 29 dagers syklus de to siste PP, regner jeg med det denne perioden også.

Takk for det smilefjes :) Ja nå krysser jeg virkelig fingrene!! Nå MÅ de skje noe snart.. Vi har jo kanskje ventet litt for lenge med å gå til lege da, men vi ville jo aller helst å det til selv.. kjenner meg selv litt igjen i deg. Det begynner å slite på etter hvert.. Og føler alle andre rundt meg blir gravide :tristbla:

Krysser fingrene for deg at du snart kommer over i gravid-forumet!! (jeg også da) ..

Ja, jeg krysser fingre for oss begge, jeg :) Har tatt 1. dose Pergo igjen i dag, og kjenner at dette ikke er noe jeg har lyst til å holde på med lenge...

AH!

"Sol og sommer" her i Oslo, det er deilig å nyte våren nå i dette været! Dagen har startet med en god tur sammen med pappa og hundene, så nå ligger de begge som to slakt på gulvet her.

I morgen er det hjemover igjen, klar for :humpe:

Håper alt står bra til hos deg!

:)

Jaaaa, det er jo så nydelig vær. Man må jo bare bli i godt humør. Nå skal jeg løpe avgårde til barnehagen og hente veslemor. Blir nok leking ute et par timer nå. Man må jo nyte mens man har finværet! Kanskje middagen må grilles i dag??? :)

Ha en nyyydelig helg, jenter, og lykke til med babylaging, for de det gjelder! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei smilefjes!

Det er lenge siden jeg har vært her, håper du har det bra! Det var kjedelig å lese at det ikke klaffet denne gangen. Det føles jo særlig ille når man hadde en god følelse. Kanskje kroppen din trenger å prøve pergo noen ganger før det går? Jeg bare prøver å holde motet oppe ;)

Jeg tenker i hvert fall på deg og håper at vi kan holde hverandre med selskap framover. Det er viktig å prate om litt andre ting også, man kan jo bli gal av alt prøvesnakket.

Hvordan går det med hagen for eksempel? :ler:

Og hva var det kuleste/ søteste/ morsomte lillemor sa i forrige uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Håper helgen din har vært flott!!

Her nytes solen i laaaaaange drag, og den dårlige samvittigheten vokser for alt det jeg burde ha gjort... :sjenert: Jaja, som jeg bruker å si, man lever da bare EN gang!! :jepp:

Ha en fortsatt strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skogsmusa: Jeg håper virkelig det lykkes snart for deg også! :jepp: Og du har jo rett, det er sikkert kjempestas å bli storesøster når man er så stor og forstår masse og kan hjelpe til. Jeg ser jo bare hvor ivrig vesla vår (som enda bare er 2 1/2) er til å lage middag, dekke på, rydde opp, osv. Og så kjempestolt når hun får skryt! :ler: Hun ble til helt på egenhånd, ja. Vi ble gravide i PP2, rett etter at jeg sluttet på pillen. Så det falt meg ikke inn at det skulle bli såååå mye vanskeligere denne gangen, nei... :sukk:

Får håpe vi lykkes i mai da.Vår tulle ble også til i pp2 og vi lagde henne helt selv.Trodde det skulle klaffe like fort nesten denne gangen og men neida.Satser på at det sitter en der snart nå som sola skinner og humøret blir bedre. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innom med en helge- :klem:

Tusen takk! Helgen var selvfølgelig kjempefin, med DET været. Grilling og kos utendørs for store og små! :)

Hei smilefjes!

Det er lenge siden jeg har vært her, håper du har det bra! Det var kjedelig å lese at det ikke klaffet denne gangen. Det føles jo særlig ille når man hadde en god følelse. Kanskje kroppen din trenger å prøve pergo noen ganger før det går? Jeg bare prøver å holde motet oppe ;)

Jeg tenker i hvert fall på deg og håper at vi kan holde hverandre med selskap framover. Det er viktig å prate om litt andre ting også, man kan jo bli gal av alt prøvesnakket.

Hvordan går det med hagen for eksempel? :ler:

Og hva var det kuleste/ søteste/ morsomte lillemor sa i forrige uke?

Hehehe...hagen, ja. Et sorgens kapittel så langt. Men har lagt litt planer altså. Tenkte å begynne å plante litt i helgen. Og rake bort aøt rask og legge på ny bark endel steder. Bare det ville gjort det mye penere, tror jeg. Men orker ikke stresse med det. Håper det pene været fortsetter, så blir det i allefall lystbetont å være ute og pusle...

Lillemor er virkelig verdens skjønneste om dagen! Det føles litt rart å skrive masse om henne i en prøverdagbok blant andre prøvere. Føler meg jo så heldig som allerede er mamma! Det er virkelig noe å glede seg til. Vi har det så morsomt sammen! Hun har jo humor og all ting. Kødder og ler og utvikler seg i en rasende fart. Det har blitt mer vilje i den lille kroppen de siste månedene, men hun er likevel helt grei å ha med å gjøre. Når vi tar henne seriøst og sier ordentlig fra, gjør hun (nesten alltid) som vi sier. Spørs om det varer, da... :fnise:

I dag hadde hun plukket en hvitveis i barnehagen og kom løpende med den da jeg kom å hentet henne. Denne har jeg plukket til deg, mamma, sa hun, denne er din. Stoltheten lyste ut av øynene hennes. Såååå skjønn... :rødme:

Håper helgen din har vært flott!!

Her nytes solen i laaaaaange drag, og den dårlige samvittigheten vokser for alt det jeg burde ha gjort... :sjenert: Jaja, som jeg bruker å si, man lever da bare EN gang!! :jepp:

Ha en fortsatt strålende dag!

Ja ikkesant det er nydelig nå!!! Tok et møte med en samarbeidspartner på uteservering i ettermiddag, fant ut at vi hadde sittet lenge nok på et svett kontor i dag begge to. Så avslutningen på arbeidsdagen i dag var jo helt perfekt. Og jeg trengte ikke ha dårlig samvittighet engang! :lur:

Får håpe vi lykkes i mai da.Vår tulle ble også til i pp2 og vi lagde henne helt selv.Trodde det skulle klaffe like fort nesten denne gangen og men neida.Satser på at det sitter en der snart nå som sola skinner og humøret blir bedre. :tommelopp:

Så rart at det kan være sånn forskjell!

Var hos gynekologen igjen på mandag. Jeg skjønte egentlig ikke helt hvorfor hun hadde satt opp time da, det var jo hverken eggløsning eller noe annet, men jeg lurer på om hun kanskje regnet med at vi skulle ha klart det siden alt så så lovende ut og at hun egentlig regnet med å konstatere en graviditet.

Vel, hun syntes i hvertfall at livmoren så veldig fin og innbydende ut (noe med tykkelsen på slimhinnene???), og mente også at mange har bedre effekt etter en runde til med pergo. Så jeg har knasket tablettene mine og er klar for ny legetime på mandag, forhåpentlig for å sette sprøyte og gå hjem og overfalle mannen. :lur: Han bør ikke føle seg særlig trygg... :ler: Det positive denne runden, er at jeg ikke har merket såå mye til bivirkninger.

En ting er sikkert: Denne gangen skal jeg IKKE håpe så mye!!! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

ÅH!

Jeg savner uteservering, kafeer, opera, kino og alt slikt som har med by å gjøre.... Ingenting er som å sitte ute i sola og nyte noe å drikke, god mat sammen med gode venner, og bare nyte livet og se på alle som går forbi! Savner litt folk jeg...

Høres ut som om du har et skikkelig sjarmtroll springende rundt deg! Unger, elsker de, ingen er så rett frem som de :) Har jobbet litt i barnehage og fikk søsken da jeg var ganske gammel, så jeg er vant til å ha barn rundt meg. Det er utrolig hvor mye de egentlig kan filosofere og hvor mye de egentlig tenker! Her har jeg "tanteungen" min 10 meter unna, og hun er titt og ofte innom. Skikkelig koselig :jepp: Enda godt jeg har noen å bake julekaker sammen, eller gå på kino med ;)

Livet er rett og slett HERLIG om dagen! I dag har jeg vært på kurs, og når vi åpnet vinduet så kjenner man sjølukten og hører måseskrikene. Da kjenner jeg det er godt å leve, og når det i tillegg blir avsluttet med et fantastisk lys og en imponerende solnedgang, ja da kan jeg ikke annet enn å bare gi meg helt over! Det er en FLOTT verden vi lever i :)

Fysjameg hvor surt grapefruktjuice er... Måtte bare informere deg om at ikke HELE livet suser forbi på en rosa sky ;)

Ha en strålende kveld/natt/dag/formiddag/ettermiddag/dag på jobb (stryk det som ikke passer)

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...hagen, ja. Et sorgens kapittel så langt. Men har lagt litt planer altså. Tenkte å begynne å plante litt i helgen. Og rake bort aøt rask og legge på ny bark endel steder. Bare det ville gjort det mye penere, tror jeg. Men orker ikke stresse med det. Håper det pene været fortsetter, så blir det i allefall lystbetont å være ute og pusle...

I dag hadde hun plukket en hvitveis i barnehagen og kom løpende med den da jeg kom å hentet henne. Denne har jeg plukket til deg, mamma, sa hun, denne er din. Stoltheten lyste ut av øynene hennes. Såååå skjønn... :rødme:

Var hos gynekologen igjen på mandag.

Vel, hun syntes i hvertfall at livmoren så veldig fin og innbydende ut (noe med tykkelsen på slimhinnene???), og mente også at mange har bedre effekt etter en runde til med pergo. Så jeg har knasket tablettene mine og er klar for ny legetime på mandag, forhåpentlig for å sette sprøyte og gå hjem og overfalle mannen. :lur: Han bør ikke føle seg særlig trygg... :ler: Det positive denne runden, er at jeg ikke har merket såå mye til bivirkninger.

Hage skal være gøy og ikke en plikt, det er viktig! Så ikke slit deg ut, gjør bare det du har lyst til å gjøre ;) Stauder er veldig lettvinte f.eks.

Så utrolig søt hvitveishistorie.. Jeg fant masse blåveis på hytta forrige helg, og plutselig følte jeg meg 8 år igjen. Husker jeg plukket små buketter og ga til farmor. Ingenting er som en liten barneneve med blomster *sukk*

Så bra at du har en innbydende livmor da! :ler: Håper at pergoen funker optimalt på kroppen din denne gangen. Jeg krysser fingre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at bivirkningene ikke ble så fremtrende denne gangen da. Krysser fingre for at overfall på mannen står på legens resept på mandag. Da kan man ikke lure seg unna, no no, doctor's orders :fy_fy:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...