Gå til innhold

smilefjes jakter på lykken...

smilefjes

Anbefalte innlegg

:klem: Jeg syns du skal ta deg en tur til legen jeg. Det er verdt et forsøk. Det finnes jo fertilitetsklinikker rundtomkring, men det er vel dyrt hvis man ikke har henvisning fra fastlegen. Håper du får full treff snart.

Takk for oppmuntring, Revenka! :jepp: Var det lille sparket i baken jeg trengte, kjenner jeg....ringte og bestilte time og fikk allerede på torsdag! :) Det var riktignok ikke fastlegen min som hadde ledig så snart, men en av hans kollegaer som jeg også har gått til en gang. Helt ok lege. Nå blir det spennende om jeg blir tatt seriøst, eller om jeg bare får beskjed om å prøve litt mer...

Har også blitt litt engstelig når jeg har lest trådene her og på prøverforumet om de som har endometriose og andre tilstander som kan gi ufrivillig barnløshet. (Ja, jeg VET det er dumt å sluke alt sånt, men jeg er jo så nysgjerrig og så ivrig etter å finne ut av dette... :sukk: )

Jeg har nemlig med varierende mellomrom hatt kjempesterke magesmerter som har gått over omtrent like fort som det har kommet og som ingen lege har funnet ut av. Siste gangen var det så vedvarende og akutt vondt at jeg ble sendt på UL og GU. Det viste seg at jeg antakelig hadde hatt en ganske stor, væskefylt cyste som hadde sprukket. Gynekologen så dette var ganske vanlig, men kunne være svært smertefullt. Jeg fortalte at jeg prøvde å bli gravid, og om dette var noe som var noe å bekymre seg for mht det. Det mente hun det ikke var. Jeg bestemte meg derfor for å ikke tenke mer på det.

Det jeg lurer på nå, er selvfølgelig om dette likevel kunne ha vært et symptom på noe som gjør det vanskelig for meg å bli gravid. Hvor lett er det for en gynekolog å se disse tingene på en vanlig gynekologisk undersøkelse? Og sist jeg ble gravid, ble jeg det jo rett etter å ha sluttet på p-piller. Kanskje pillene hadde gjort sitt til å holde tilstanden i sjakk slik at det var lett for meg å bli gravid???

Uff, nå blir det mye ensporet og syting her, men hvis jeg ikke kan gjøre det her, hvor ellers??? Håper dere bærer over med meg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!!!!

Ville bare titte innom ogf ønske deg en suveren uke!!!! Leser at du er lei og oppgitt nå.. Skjønner jeg godt!! Det må være lov!! er ikke lett å være positiv hele tiden.. Kjempebra at du har fått deg time.. kanskje det er det som skal til for at du kan slappe helt av og dermed få det til naturlig også.. Vet jo aldri!!! Ønsker deg hvertfall masse lykke til!! blir spennende fremover!!!! :klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smilefjes :)

Ja det er ikke lett å se alle de små søte babyer og store mager når man har lyst til å bli gravid selv, men det blir nok vår tur også en gang :) Bra at du har fått time hos legen, det er bedre å vite hva som skjer enn å gå og bekymre seg hele tiden. Masse lykke til hos legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!!!!

Ville bare titte innom ogf ønske deg en suveren uke!!!! Leser at du er lei og oppgitt nå.. Skjønner jeg godt!! Det må være lov!! er ikke lett å være positiv hele tiden.. Kjempebra at du har fått deg time.. kanskje det er det som skal til for at du kan slappe helt av og dermed få det til naturlig også.. Vet jo aldri!!! Ønsker deg hvertfall masse lykke til!! blir spennende fremover!!!! :klemmer::klemmer:

Tusen takk for koselig hilsen Pugsley!!! :klemmer: Det blir spennende, ja, for akkurat nå er jeg ganske overbevist om at et eller annet er galt, og da er det jo bedre å finne det ut enn å prøve og prøve uten spesielt store odds... Så det blir nok greit å få konstatert eller utelukket ting.

Det med å slappe av er jeg uansett ikke overbevist om. Egentlig tok det ganske lang tid (synes jeg selv) før jeg begynte å bli ordentlig utålmodig og kanskje stresse litt med dette. Sikkert fordi jeg er i den luksussituasjonen at jeg allerede har et barn. Føler jeg tok prøvingen veldig som den kom t.o.m. pp8. Men da pp9 var over uten resultat, synes jeg det begynte å bli kjipt, og det var da jeg også startet dagboken. Før det hadde jeg ikke behov for en slik følte jeg. Men er veldig glad for den nå!!! Så masse koselige oppmuntringer og gode råd. Og en mulighet til å lufte og snakke om ting som det ikke er rom for i en ellers "prøvefri" hverdag... :sjenert:

Hei smilefjes :)

Ja det er ikke lett å se alle de små søte babyer og store mager når man har lyst til å bli gravid selv, men det blir nok vår tur også en gang :) Bra at du har fått time hos legen, det er bedre å vite hva som skjer enn å gå og bekymre seg hele tiden. Masse lykke til hos legen :)

Takk skal du ha GlamCat! Må sjekke innom deg også og se hvordan det går... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du blir utålmodig...

Får håpe det klaffer denne mnd!

Tusen takk, jeg håper selvfølgelig veldig!!! :jepp:

Nå har jeg altså vært hos legen. Ble heldigvis tatt helt seriøst og fikk henvisning uten å måtte mase. Og da jeg ringte gynekolog for å få time, var det heldigvis også bare ja å få og ikke altfor lang ventetid heller (selv om jeg sa jeg hadde barn fra før). Så det var jo bra! Fikk time tirsdag om under to uker! :) Er fornøyd og glad for at jeg i allefall er i gang med å forsøke å finne ut om noe er galt. Mest sansynlig er det kanskje ikke det, men da finner vi i allefall ut...

Kjenner jeg har litt lavere skuldre nå, og det var litt godt. Men kjenner jeg meg selv riktig, er jeg nok ganske på tuppa når det nærmer seg IKM...som bare er om 1,5 uker...

Oj, nå kom jeg på noe, er det kanskje dumt med gynekologtime hvis jeg har mensen??? Jeg har jo avtalt time dagen etter IKM!!! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, jeg håper selvfølgelig veldig!!! :jepp:

Nå har jeg altså vært hos legen. Ble heldigvis tatt helt seriøst og fikk henvisning uten å måtte mase. Og da jeg ringte gynekolog for å få time, var det heldigvis også bare ja å få og ikke altfor lang ventetid heller (selv om jeg sa jeg hadde barn fra før). Så det var jo bra! Fikk time tirsdag om under to uker! :) Er fornøyd og glad for at jeg i allefall er i gang med å forsøke å finne ut om noe er galt. Mest sansynlig er det kanskje ikke det, men da finner vi i allefall ut...

Kjenner jeg har litt lavere skuldre nå, og det var litt godt. Men kjenner jeg meg selv riktig, er jeg nok ganske på tuppa når det nærmer seg IKM...som bare er om 1,5 uker...

Oj, nå kom jeg på noe, er det kanskje dumt med gynekologtime hvis jeg har mensen??? Jeg har jo avtalt time dagen etter IKM!!! :forvirret:

Oi, den timen ville jeg bytta :ler:

Men kjempebra at det var så kjapt og enkelt da, godt når folk faktisk tar deg på alvor i stedet for å se på den som ett "hysterisk kvinnfolk" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har vært og hilst på deg her inne....beklager :flau:

Så bra at du ble tatt på alvor! Det er så ergelig når man må mase seg til å bli tatt på alvor. Noen ganger når jeg kommer til legen har jeg en følelse av at de tror bedre enn meg hvordan jeg føler meg og har det. Og er man bekymret for noe så bør man bli tatt på alvor!

Du burde nok ha byttet den timen du har til gynekolgen ;)

Håper du får en super kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Fint at det gikk bra hos legen, og at du får time hos gynekolog. :) Likegreit å finne ut av det nå, fremfor å eventuelt gjøre det senere. Jeg tror det går bra jeg :klem: Og hvem vet, kanskje du ikke trenger timen hos gynekologen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jenter, dere er gode! :klemmer:

Selvfølgelig er det en teoretisk sjanse for at jeg ikke trenger den timen, men nå har det tatt så lang tid at jeg nesten har innstilt meg på at dette ikke kommer til å gå helt uten hjelp...det er i allefall slik det føles akkurat nå.

Og når det gjelder timen, så ringte jeg tilbake for å høre om jeg burde flytte den pga mensen, men det var visst ikke noe problem. For det første regner de jo med at det blir flere timer på meg, og hun jeg snakket med, mente de fikk tatt det de trengte av tester i 1. omgang. Virket også som mye av første konsultasjon vil gå med til å prate og kartlegge og legge opp veien videre. Så dette blir jo egentlig fryktelig spennende! Nå er det i allefall noe som skjer!!!:jepp:

Ellers er det vel ikke mye som skjer som er verdt å skrive om. Jenta mi er syk, feber og hoster og er fryktelig forkjølet. Alltid så kjipt! :tristbla: Hun blir jo så frustrert stakkar liten. Så i morgen blir nok dagen tilbragt hjemme sammen med henne. Derfor kaster jeg meg over noen få jobbting nå, så jeg har litt bedre samvittighet i morgen... Det er mye å gjøre, så tiden frem mot IKM og gynekologtime kommer til å gå kjempekjapt!!

Man må nok snart finne sengen kjenner jeg...Trøøøttt...

Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei smilefjes!

Så godt å høre at ting gikk så kjapt! Det er kanskje like greit å sjekke allerede nå, så dere slipper å bruke tid og krefter på å lure. Når fikk du byttet den timen da, blir det en ekstra uke å vente nå?

Krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig, og at dere slipper alt for følger med evt problemer.. Det er jo positivt at du har vært gravid før i hvertfall!

Er du hjemme med sykt barn i dag eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at gyn.timen gikk i orden da, til tross for mensen. Blir fint å komme i gang :jepp:

Du får ha en fin dag sammen med datteren din i dag, god bedring til henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ble det hjemmedag på meg. Heldigvis jobber jeg litt hjemme til vanlig også, så får gjort et og annet som haster før helgen, men hovedsaken nå er å gjøre dagen så fin som mulig for jenta mi. Hun er så tett og sliten, stakkar, at hun orker ikke mye, men vi leser litt bok og har lekt littegrann med lekene hennes også.

Nå har hun kapitulert i sofaen med litt frukt og en dvd. Så sitter jeg ved spisebordet og skriver litt mail og prater litt med henne innimellom. Egentlig ganske hyggelig dette! :jepp: Håper bare formen kommer seg litt i løpet av helgen så vi får vært litt ute og kost oss hele familien også. Er så sjelden vi har sjansen (forrige helg var fin altså). Har så lyst til å dra på badeland og bade snart igjen. Og så er det jo vinter og snø som man må benytte seg av før den forsvinner... Ellers får vi sitte inne og tegne, lage perlekjede (hun er blitt så glad i å leke med perler, er nok en liten jålefrøken jeg har fått :fnise: ) og bygge lego. Koselig det også!!!

Håper dere alle får en fin helg! Jeg kommer sikkert innom her igjen i løpet av helgen, hvis vi tar det så rolig som det ser ut nå...

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å ønske deg god helg. Er bra du klarer å kose deg hjemme og faktisk få gjort litt samtidig også. Har selv altfor lett for å sitte med private ting hvis jeg prøver å jobbe hjemme, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Hun høres veldig søt ut ;-) Kjedelig med influensa og slikt. Har blitt litt dvd denne uken her for å si det slik. God helg og god bedring til lille jenta di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare innom for å ønske deg god helg. Er bra du klarer å kose deg hjemme og faktisk få gjort litt samtidig også. Har selv altfor lett for å sitte med private ting hvis jeg prøver å jobbe hjemme, desverre.

Det er heldigvis ikke noe stort problem å jobbe konsentrert hjemme, heldigvis. Sikkert litt fordi det alltid er mye å gjøre og at det er mange som er avhengig av at jeg gjør en god innsats. Jeg vet at om jeg ikke holder meg selv i ørene i kontortiden, blir det kvelds- eller helgearbeid på meg i stedet. Jobben må jo gjøres... Fordelen er at det er fleksibelt, slik at jeg kan avslutte tidlig en dag om jeg skal noe spesielt, og heller ta det igjen en annen gang. Så er fornøyd, jeg! :)

Hun høres veldig søt ut ;-) Kjedelig med influensa og slikt. Har blitt litt dvd denne uken her for å si det slik. God helg og god bedring til lille jenta di.

Søt ja!!! :rødme: Er helt forelsket i den vesle frøkna! (sånn det skal være, er det ikke?) Ja DVD er jo godt å ha for både store og små når man er syke. Håper det er bedre med deg nå! Her er junior ganske frisk, bare hoster og snørrer litt. Mamman har også blitt sår i halsen og ganske tett, så krysser fingrene og knasker råmelkstabletter for at jeg ikke skal bli syk!!!

Ellers konstaterer jeg at tiden løper avgårde! Har jo ikke fått skrevet her siden fredag! Og nå er det bare en uke til jeg skal til gynekolog og under en uke til IKM!!! :duskedame: Blir spennende! Selv om det ikke er sikkert at det er noe galt, har jeg med 11 prøveperioder mistet tålmodigheten på å prøve uten å vite at alt er i orden...

Har akkurat lagt veslemor og slått meg ned foran PCen. Prøve å være flink å få gjort litt jobbing før Frustrerte Fruer (som jeg selvfølgelig få med meg :-D ). Hatt en deilig ettermiddag sammen med datteren. Vi dro på en cafe i nærheten som har en fin liten lekekrok. Jenta mi koser seg sånn der, for det er jo så mange spennende leker (les: ikke det samme som hun har hjemme). Så vi har spist en bedre middag (var litt lat i dag, gadd ikke lage middag selv :sjenert: ), mor har kost seg med kaffe og avis mens frøkna har kost seg i lekekroken. En perfekt ettermiddag! :)

Ønsker alle en god kveld!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker bare innom for å si hei!

Hei! ;)

Håper tanta ikke kommer denne måneden. Det er kanskje typisk at den ikke kommer, nå som du har bestilt time hos gynekolog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...