Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Hei Pøbelsara, jeg har hatt en riktig så koselig stund med å lese i dagboken din.

Du har et fantastisk sommerhus. Liker stilen din godt.

Morsomt var det også med "ord fra barnemunn".

Oppussing er ikke min største kunnskap/lidenskap,så der har jeg null å bidra med. Men der var mange fine tips her inne til å gi videre til min kjære.

For det trenges et malingstrøk eller to her også.

Synd du ikke heller vil lære spansk. Det er det språket jeg prøver å få lært meg litt av. Selvom jeg strir med alle verbene og bøyningene av dem, så er det moro.

Takker for meg, og håper du ikke har noe imot besøk en annen dag her inne,selvom jeg ikke skriver allverden.

Ha en fortreffelig kveld. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen: til dagboken min, Mariposa! Jeg synes det er så hyggelig å få beøk her inne - håper du kommer igjen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg fryktelig lei av møkkaværet her. Det øser ned, og det er isete og glatt og vått. Tenkte at flere enn jeg ville sette pris på denne lille påminnelsen om at det kommer en sommer om noen mndr......

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår, sommer og varme... *drømme*

Lei jeg også... Her er det :snø: da, bedre enn regn. Men ganske lei :snø: også nå... Trenger i hvert fall ikke :snø: hver eneste dag... Vil gjerne se sol litt også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

:vinke:

Jeg har slettet dagboka mi og reregistrert meg :) Har ikke lenger noen dagbok, men en blogg som ikke er åpen for alle og enhver. Tenkte bare jeg skulle fortelle deg at du finner bloggen om du ser etter.

Jeg er ikke voldsomt restriktiv mht hvem som får tilgang og ikke, jeg liker bare ikke å ha db tilgjengelig for gjester og ULOs (uidentifiserte lesende objekter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bodillen
:vinke:

Jeg har slettet dagboka mi og reregistrert meg :) Har ikke lenger noen dagbok, men en blogg som ikke er åpen for alle og enhver. Tenkte bare jeg skulle fortelle deg at du finner bloggen om du ser etter.

Jeg er ikke voldsomt restriktiv mht hvem som får tilgang og ikke, jeg liker bare ikke å ha db tilgjengelig for gjester og ULOs (uidentifiserte lesende objekter)

Forstår deg godt, Dallandra. Jeg er også veldig skeptisk til gjestelesing og ULOs. Derav paranoia og hyppig sletting av dagbøker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan pøbelsara :)

Så fine sommerlige bilder. Deilig å tenke på at sommeren bare er noen måneder unna. Og forhåptentligvis med masse :sol: og varme dager.

Opppussing er ikke min store lidenskap heller, så som mariposa har jeg ikke så mye og bidra med der, men jeg må alltid innom dagboken din å lese. Koselig her :)

Har en mann som er veldig på oppussing og sånn da. Han er jo utdannet tømrer, så han fikser det meste. Selv om vi sammen bestemmer hvordan det skal bli.

Vi har et prosjekt vi skal begynne på i kjelleretasjen snart. Har et rom der som før har vært bad, men som nå er bare rot. Ettersom vi har bad oppe også, samt en liten wc og dusj i toppetasjen så har det blitt med tanken hitill.

Men der nede har vi tenkt å ha en bad med badekar iallefall. For selv om dusj er best, så er det deilig med karbad av og til :)

Ha en flott dag :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Pøbelsara og alle andre.

Her er det faktisk :sol: og blå himmel i dag. Kjempedeilig etter mye :snø: i det siste. Får bare håpe det holder seg sånn litt :jepp:

Jeg synes det er spennende med oppussing. Synes det kan bli litt kjedelig å holde på, men veldig deilig å se det ferdige resultatet :jepp:

Har bare litt småplukk igjen i stua vår så blir den ferdig. Har blitt så utrolig koselig der :)

Tenkte å legge noen bilder i bloggen min når vi ble ferdig. Men det tar visst sin tid :ler:

Ha en strålende dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte at de bildene var akkurat hva vi trengte i går - det var skikkelig nitrist vær over det meste av landet.....og jeg var så sur og deppa at jeg måtte gjøre noe......

Jeg liker akkurat denne perioden på året aller dårligst. Og når det snør og regner om hverandre, slik at blir holke og skitne snøhauger overalt, da synes jeg det er litt deprimerende. Men i dag er det iallefall sol. (Det eneste som mangler nå, er at den lave solen skinner på mine upussede vinduer...DA blir jeg sur da....)

Jeg liker høsten aller best, men er blitt mer og mer glad i sommeren etterhvert som jeg har blitt eldre (og litt reumatisk......og det er ikke engang en spøk.....). Derfor tenkte jeg at det var på sin plass med noen sommerbilder her inne. Det ene bildet med blomstene på, ble tatt kl. 22.30 den 20. juni i fjor - jeg måtte ha med meg et bilde av våre lyse sommernetter når jeg dro over for å besøke de amerikanske venninnene.

Ellers er det blitt noe kluss med semesterregistreringen min - så jeg er litt sur for det, også..... :fnise: Men ellers er det bra....

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Semesterregistrering ja, der sier du noe! Jeg har mistet studieretten min, så jeg må søke på nytt om jeg skal få tatt de fagene jeg ønsker å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bodillen

De bildene var absolutt den påminnelsen vi trengte om at det faktisk er meningen det skal bli sånn igjen.

Jeg liker våren aller best, når alt ligger foran oss. En fin måte å "forlenge" våren på, er å så sommerblomster selv. Jeg har planer om å begynne med de første i februar. Ikke bare er det moro å se det spire og gro - egenproduserte sommerblomster blir ofte mye, mye finere enn dem man får kjøpt ferdig.

Gleder meg til februar! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Der minnet du meg på noe Bodillen, jeg har i mange år hatt planer om å så selv. Det er bare det at det er litt sent når man kommer på det når kalenderen allerede viser slutten på april. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig glad i våren. Kjenne at sola varmer og at det blir grønt. Også forventningene om alt som kommer.

Men liker egentlig de fleste årstidene så lenge det er bra vær. Blir fort sur når det blir mye overskyet og nedbør...

Her har det også vært :sol: i dag. Litt glatt noen steder, men stort sett snø over. Så har gått greit. Det skumleste er egentlig der det ser ut som snøen har pakket seg, men så ligger det bare løst oppå isen...

Jeg får spre litt glede i dag jeg da, Pøbelsara. Jeg smiler fra øre til øre etter ultralyden :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bodillen
Der minnet du meg på noe Bodillen, jeg har i mange år hatt planer om å så selv. Det er bare det at det er litt sent når man kommer på det når kalenderen allerede viser slutten på april. ;)

Da må du skrive det opp nå! Det er jo kjempegøy når man først er igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker høsten aller best, men er blitt mer og mer glad i sommeren etterhvert som jeg har blitt eldre (og litt reumatisk......og det er ikke engang en spøk.....). Derfor tenkte jeg at det var på sin plass med noen sommerbilder her inne. Det ene bildet med blomstene på, ble tatt kl. 22.30 den 20. juni i fjor - jeg måtte ha med meg et bilde av våre lyse sommernetter når jeg dro over for å besøke de amerikanske venninnene.

Man kan bli reumatisk uten å bli eldre - skyld på det! Slett ikke sikkert det er noen sammenheng :fnise:

Ellers er jeg helt enig i deg angående høsten. Jeg elsker fargene, lukta, og at man med god unnskyldning kan pakke seg inn inne med pledd og bøker og alt som hører med :) Men sommer er også helt greit altså, i alle fall når jeg så bildene du la ut! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også liker våren best, når vi har alt foran oss som Bodillen sier. Vi sår også sommerblomster selv, selv om vi har en god del stauder også.

Det er like koselig og et like stort under hvert år, og følge de bittesmå frøene som vokser og gror i drivhuset før de blir så store at man kan sette de ut. :)

Og etterhvert har de bittesmå frøene blitt til en hage av vakre farger. :) Et blomsterflor. Så våren er nok min favorittårstid.

Men egentlig liker jeg alle årstidene, selv om jeg ikke liker vinter og snø.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Åh, nå savnet jeg hagen jeg hadde i mitt tidligere liv som advokatfrue. Da sådde jeg solsikker av alle sorter - store og små, gule, hvite og røde. Da de første "høststormene" kom (vi snakker tross alt om Oslo, derav hermetegn), løp jeg ut og berget inn de som stod igjen, og hadde huset bugnende av solsikker mens det rusket skikkelig ute.

Tror jammen meg jeg skal så noen solsikker og plante ute i bakgården i år. Byens flotteste bakgård fortjener noen flotte solsikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...