Gjest Eurydike Skrevet 9. januar 2008 #341 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Det er fint i Alsace - og mye god mat og vin. Endret 9. januar 2008 av Eurydike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. januar 2008 #342 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg har ikke vært i Frankrike siden 1998 -det burde jeg sikkert gjøre noe med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. januar 2008 #343 Del Skrevet 9. januar 2008 Franskkunnskaper eller ei, burde man ikke vært i Paris NÅ?Joooo! Tips til folk som skal lære fransk: Kjøp dameblader. Da kan du lese om ting du vet hva er, og komme inn i språkflyten.Jeg er ikke så sikker på det, de sjeldne gangene jeg leser dameblader (på norsk) er det slett ikke alltid jeg skjønner hva det er snakk om. jeg har forresten en liten bok som heter "Bon Apetitt" en norsk - fransk matordbok. Det hjelper veldig for en matglad, ikke-fransktalende turist som meg.Det høres jo genialt ut! Vi skal til Lyon i april, og der har jeg skjønt at de spiser en del ting som er vel sært, selv for meg. Jeg vil helst unngå å bestille kumage med hjernesaus eller noe sånt uforvarende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. januar 2008 #344 Del Skrevet 9. januar 2008 Pøbelsara, er det denne du mener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #345 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Pøbelsara, er det denne du mener? Den så kjent ut!! Min er bare en smule mer matflekkete på utsiden.....(og innsiden) enn den det er bilde av. Godt brukt, mao. Anbefales! Det er en spansk og en italiensk versjon også. Jeg anbefaler også Gode Adresser av Eyvind Hellstrøm til den Lyon-turen - og all annen reising i Europa. Spennende bok. Endret 9. januar 2008 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 9. januar 2008 #346 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg er ikke så sikker på det, de sjeldne gangene jeg leser dameblader (på norsk) er det slett ikke alltid jeg skjønner hva det er snakk om. Jeg har samme erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. januar 2008 #347 Del Skrevet 9. januar 2008 Den så kjent ut!! Min er bare en smule mer matflekkete på utsiden.....(og innsiden) enn den det er bilde av. Godt brukt, mao.Bestilt! Må sjekke ut Hellstrøm-boka også. Jeg har samme erfaring. Jeg kunne i grunnen tenkt meg et ukeblad som var en krysning mellom Good Food og Morgenbladet, det hadde vært perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 9. januar 2008 #348 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg kunne i grunnen tenkt meg et ukeblad som var en krysning mellom Good Food og Morgenbladet, det hadde vært perfekt. Du får ta en prat med Kimmeridge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badiane Skrevet 9. januar 2008 #349 Del Skrevet 9. januar 2008 Du får ta en prat med Kimmeridge. Jeg kjenner ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 9. januar 2008 #350 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg kjenner ham. Hvorfor ble jeg ikke overrasket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 9. januar 2008 #351 Del Skrevet 9. januar 2008 www.kolonihagen.no Jeg abonnerer på mix-kasse -frukt, grønnsaker, egg og brød, og innimellom altså saft eller annet morsomt. De leverte jammen meg hjem til meg også... Kanskej overtale mannen til noe sånt. Så veldig fristende ut da, og så så lettvint... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badiane Skrevet 9. januar 2008 #352 Del Skrevet 9. januar 2008 Hvorfor ble jeg ikke overrasket? Det har ikke noe med mat og vin å gjøre, altså. Han er en fjern kollega av deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 9. januar 2008 #353 Del Skrevet 9. januar 2008 Det har ikke noe med mat og vin å gjøre, altså. Han er en fjern kollega av deg. Joda, jeg tror jeg vet hvem han er. Men et slikt blad som dere snakker om bør være glanset, ikke i matt Morgenblad-papir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #354 Del Skrevet 9. januar 2008 Det er fint i Alsace - og mye god mat og vin. Åh, ja....og utrolig vakkert landskap - og byene!!! Jeg tilbragte to døgn i Riquewihr sommeren 2002. Helt utrolig. Den totale, sanselig opplevelse..... Jeg har ikke vært i Frankrike siden 1998 -det burde jeg sikkert gjøre noe med... Ja, Daria - det burde du, synes jeg! Problemet blir å velge HVOR.....selv har jeg lyst til å dra alle de stedene jeg HAR vært...og så har jeg veldig lyst på Normandie og Bretagne.... *drømme.... :rødme: * Men et slikt blad som dere snakker om bør være glanset, ikke i matt Morgenblad-papir. Høres ut som en god ide - bare her inne er det jo en leserskare på nesten et dusin......kanskje en forretningside for noen fattige akademikere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 9. januar 2008 #355 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Høres ut som en god ide - bare her inne er det jo en leserskare på nesten et dusin......kanskje en forretningside for noen fattige akademikere? Vi kan offisielt melde flytting til Den ytterste nøgne ø og motta lassevis med distriktsutviklingsmidler. Et alternativ til naturkosmetikk og økologisk urtedyrking. Tenker jeg. Endret 9. januar 2008 av junia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #356 Del Skrevet 9. januar 2008 det ble litt surr i alle siteringene her, nå....men jeg prøver igjen med friskt (?) mot..... www.kolonihagen.no Jeg abonnerer på mix-kasse -frukt, grønnsaker, egg og brød, og innimellom altså saft eller annet morsomt. Denne må da være noe for pøbelprinsessen? Har ikke fått sett noe på Doktor Proktor (en av ulempene ved å ikke jobbe i folkebibliotek lenger -jeg får ikke nærkontakt med alle de nye, morsomme bøkene), men Jo Nesbø er jo generelt sett genial både språklig og ellers Jeg hadde fransk i 4 år, men vil ikke påberope meg å kunne så mye likevel... Hm!!! Både boken om "hvordan ting virker" og grønnsakskassen ser ut til å være midt i blinken!! Dere som har abonnement - er dere fornøyd? Hvor mye kjøper dere? (eller hvor ofte?) Er kvaliteten alltid god? Jeg synes mix-kassen ser fin ut.....morsomt med litt forundringspakke i fht. hva man får, også. Den fikk datteren (snart elleve) til jul. Jeg stusset litt, for jeg har tenkt at den egentlig er beregnet på mindre barn. Hun er en boksluker, og har lest Harry Potter siden hun var 9. Hva tror du? Hun har ikke åpnet den ennå, og vi vurderer å bytte den. Jeg synes at du skal gi Prompepulveret til Minsten, jeg - og la den store lesehesten få noe annet istedet for. Hun synes sikkert at Prompepulveret er morsomt, hun også, men leser den nok ut på en ettermiddag. Minsten vil sikkert elske den, fordi det er masse promping og himmelfarter og monstre og korpsmusikk og salutter i den boken. . Så ble jeg liggende å se på det lille fredfulle fjeset hans, og kjente at jeg var ganske forelsket. Det er utrolig at han som kan være så sint, også kan utstråle slik ro. Herlige gutten. :rødme: Jeg elsker å se på min lille når hun sover, jeg. Så fredelig og stille og liten og vakker......... :rødme: Franskkunnskaper eller ei, burde man ikke vært i Paris NÅ? Jo! Det burde man definitivt vært. Tips til folk som skal lære fransk: Kjøp dameblader. Da kan du lese om ting du vet hva er, og komme inn i språkflyten. Det var en god ide - jeg satser på interiørmagasiner i første omgang. Jeg har sett et par lekre i hyllene til Narvesen, som jeg alltid lar stå på grunn av språket - men som en del av prosjekter "lær litt bedre fransk", så kan det vel forsvares. Sadisten i meg synes det er morsomt å lese om folk som strever med å lære språk. Selv sitter jeg og finner fram vriene tekster som jeg skal plage studentene mine gjennom, og forhåpentligvis lærer de seg å skrive mer idiomatisk korrekt av det, også. Blandt de uttallige selvbebreidelsene jeg har underholdt meg selv med i det siste, er "hvorfor studerte du ikke språk?....."? "Litteratur?....."Folkloristikk.....?" "Psykologi.....?" "Filosofi?" "Etikk?...."......"Kriminologi?"....."Jus?...". Hm. Kan hende det er en slags midtlivskrise - og at de destruktive "jeg skulle heller ha...."-tankene forsvinner når jeg opplever å ha en viss progresjon med de studiene kjeg faktisk er i gang med, igjen. (Legg merke til bruken av NÅR og ikke HVIS i setningen over....) Morgan - jeg hadde faktisk en liten mistanke om at det var en liten sadist innerst inne i deg et sted........kan muligens komme av både en noe utstrakt bruk av smiley - og dine hverdagsbeskrivelser...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 9. januar 2008 #357 Del Skrevet 9. januar 2008 Kom og besøk meg snart, da. Når jeg har levert altså. Før det er jeg ikke tilregnelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. januar 2008 #358 Del Skrevet 9. januar 2008 Hm!!! Både boken om "hvordan ting virker" og grønnsakskassen ser ut til å være midt i blinken!! Dere som har abonnement - er dere fornøyd? Hvor mye kjøper dere? (eller hvor ofte?) Er kvaliteten alltid god? Jeg synes mix-kassen ser fin ut.....morsomt med litt forundringspakke i fht. hva man får, også. Jeg får (kjøper) singelkasse annenhver uke -det holder lenge for meg som bare er en. Synes kvaliteten er god, særlig har de mye godt og spennende brød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #359 Del Skrevet 9. januar 2008 Kom og besøk meg snart, da. Når jeg har levert altså. Før det er jeg ikke tilregnelig. Det er klart jeg skal!! Jeg er (alt for) fri og ubundet mht. til tid fortiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgan le Fay Skrevet 9. januar 2008 #360 Del Skrevet 9. januar 2008 Morgan - jeg hadde faktisk en liten mistanke om at det var en liten sadist innerst inne i deg et sted........kan muligens komme av både en noe utstrakt bruk av smiley - og dine hverdagsbeskrivelser...... Nåja, det er nok heller jeg som er stor i kjeften. Innerst inne er jeg nemlig altfor snill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå