Gå til innhold

Hilser du tilbake på barn


prinsessa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tigerjente

Jeg syns det er kjekt jeg, når barn snakker med meg. Så jeg hilser alltid tilbake, og snakker litt med vedkommende om den viser interesse til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hilser tilbake og smiler når barn sier "hei". Ser ikke problemet med å la vær med det. Tror helt sikkert både jeg og barnet blir gladere av det.

Blir glad uansett hvem som hilser. Og et smil gjør så utrolig mye. Om man går tur og man tilfeldigvis får øyekontakt med noen krever det så lite å trekke litt på smilebåndet. Og det gir så mye, mener jeg.

Hadde vært trist om alle gikk rundt og så helt følelsesløse og kalde ut. Har nok av dem allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at han sier hei til folk han treffer på gaten. Hadde han sagt hei til meg ville jeg nok sagt hei tilbake, eventuelt småpratet litt, avhengig av hvor god tid jeg hadde. At ikke alle har anledning til å stoppe og snakke er en ting, men normal folkeskikk er å i det minste si hei.

Jeg er ikke enig at man skal lære barn å ikke snakke til fremmede, voksne gjør det jo selv hele tiden, og det er en måte å skaffe seg nye venner og nye kontakter på. Det er viktigere å lære ham til å ikke bli med en fremmed person, men det regner jeg med at du gjør så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hilsen bestandig tilbake jeg - enten det er barn eller voksne.

Barn kan jeg gjerne stoppe og svare, og snakke litt. Det synes jeg er veldig hyggelig jeg. Barn er ærlige - og herlige. :smile:

(Unntagen de tre barna som ropte "hei du tjukke dama" etter meg i Oslo før jul............ Okei, de var ærlige da, men slettes ikke herlige.......)

Endret av Usikker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama
Husk, du var jo tross alt barn selv en gang. :kjefte:

Også? Trenger ikke like barn fordet, er ingen lov om det =D

Uansett, til hovedinnlegget:

Jeg hilser, eller smiler og vinker, men jeg innleder ikke samtaler, for jeg har ikke den store interessen for barn, men det betyr ikke at jeg har lyst å avmotivere barnet å være positiv mot fremmede. Så jeg hilser høfflig tilbake, koster meg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Prinsessa - jeg hilser alltid på barn som hilser, og spør de hva jeg heter så forteller jeg dem det. Skulle bare mangle :) Finnes det noe koseligere enn å bli møtt av et blidt "hei" av en liten tass med lys stemme og store nysgjerrige øyne? Ikke i min verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Unntagen de tre barna som ropte "hei du tjukke dama" etter meg i Oslo før jul............ Okei, de var ærlige da, men slettes ikke herlige.......)

Da er det helt klart tillatt å la være å svare ;)

Jeg slo av en prat med en unge på rundt 4-5år en gang, hvorpå jeg plutselig fikk spørsmål om hvorfor jeg hadde så stor rompe :ler: Tror moren hadde mer lyst å synke gjennom gulvet enn jeg hadde..

Jeg svarer hei, men om jeg tar meg tid til en prat eller ikke kommer an på dagsform, tid, sted osv. Synes det er så hyggelig med folk man går forbi på gata som smiler jeg, uansett om det er voksne eller barn. Et smil gjør så mye. Det kan tenkes at jeg ikke alltid hører, da, fordi jeg ofte går med musikk på ørene når jeg går alene, men jeg smiler så å si alltid når jeg får øyekontakt med folk. Og hører jeg, så svarer jeg.

Men jeg har ikke alltid vært sånn, slet med angst for noen år tilbake og alt det innebærer, og da latet jeg som om jeg ikke hørte - alltid. (Men så sørget jeg også for å aldri få øyekontakt med noen, da, verken store eller små)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger hilser jeg og andre ganger ikke. Noen gir seg jo bare ikke med å si Hei, de sier Hei og så sier jeg Hei tilbake og da må jo de si Hei igjen og så sier jeg Hei og så har vi det bare gående... Dette er spesielt irriterende hvis man er på buss, trikk o.l. og ikke kan komme seg unna. Og den stolte mor (ja, det er bare mor som kan sitte der sprekkferdig av stolthet fordi ungen kan si dette enkle ordet) synes det er så stas og at ungen er så morsom og sjarmerende. Dette gidder jeg rett og slett ikke, jeg vil sitte i fred og ikke underholde andres unger. Kan ikke huske at mine har fått noen skader eller blitt såret fordi ukjente voksne ikke ville hilse på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger hilser jeg og andre ganger ikke. Noen gir seg jo bare ikke med å si Hei, de sier Hei og så sier jeg Hei tilbake og da må jo de si Hei igjen og så sier jeg Hei og så har vi det bare gående...

Enig. Den runddansen der er ulidelig. (Kjære mødre, hvis dere kunne prøve å lære de håpefulle at et "hei" er mer enn nok når det er folk de ikke kjenner så skal jeg vurdere å begynne å svare. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik runddans er det vecl heller sjelden jeg blir med på. Jeg svarer "hei" og hvis jeg får enda et "hei" tilbake så smiler jeg og går videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er mamma til en meget sosial og kontaktsøkende gutt på 4 år. Ofte når vi er ute sier han gjerne hei til andre ukjente voksne og forteller hva han heter. Men det er så mange som bare overser han og ikke sier hei tilbake. Han blir jo lei seg og skjønner ikke helt hvorfor han ikke får noe svar.

Det er alle slags voksne folk som ikke svarer, gamle og unge, damer og menn og mennesker som har barn selv med seg.

Hvorfor er det slik egentlig? Er du en som ikke hilser og hvorfor gjør du ikke det?

(Nå får jeg sikkert masse pepper her at jeg lar sønnen min snakke til ukjente som kan kidnappe han - men dette er altså noe jeg har tenkt over og bestemt meg for er greit at han gjør)

Jeg sier hei og hva jeg heter :)

Men driver ikke akkurat noen oppsøkende virksomhet, da, nettopp på grunn av det siste avsnittet ditt. Men vanlig høflighet synes jeg også barn fortjener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hilser ikke tilbake, verken på barn eller voksne, når det er uforståelig for meg hvorfor de har snakket til meg i utgangspunktet.

Jeg synes du burde lærer sønnen din å la folk få gå i fred.

Oh my god!!har du barn selv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man kan være høflig mot (edru) folk som hilser. Også barn. Særlig barn, kanskje, da de ofte er i en situasjon da ritualer læres og utforskes.

Jeg synes heller ikke det er så ille at et lite barn sier hei flere ganger. Om de nettopp har lært dette fantastiske ordet, er det ikke så merkelig at de vil se responsen. Gjerne igjen og igjen. Synes ikke det pleier å være noe problem å avslutte, og jeg møter ikke sååå mange barn med kontaktønske at jeg blir hindret i min hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...