Saeria Skrevet 15. august 2008 #321 Skrevet 15. august 2008 Høres ut som en god ide. Vi på kg har brukt stiften.
lille katt Skrevet 15. august 2008 #322 Skrevet 15. august 2008 Høres ut som en god ide. Vi på kg har brukt stiften. Jepp - vi reklamerer stort for Prolip stift . Men den var virkelig redningen. Men ikke løp og kjøp før du trenger den da, det kan jo hende at den du allerede har er like bra! Prolip koster tross alt en hundrings. Når det gjelder kremer så brukte jeg stort sett bare vanlige, fete kremer fra apoteket da jeg var på det tørreste. Jeg vet ikke hva parabener er , så jeg valgte etter fettinnhold og pris, f.eks. funket Locobase veldig bra for meg. Vanligvis bruker jeg en dyr krem fra Decleor (essential balm), som er ganske fet uten å være fet, men på det tørreste måtte jeg supplere med fetere saker. Var kanskje litt blank en kort periode, men alternativet var mye verre. Var ikke særlig tørr på kroppen og brukte bare vanlig HTH fra butikken som jeg alltid har gjort .
Saeria Skrevet 15. august 2008 #323 Skrevet 15. august 2008 Parabener=rester av oljeutvinning, for å si det litt kort. Ikke alle som reagerer bra på det. Særlig ikke når man er så ømfintlig som man er under roaccutankuring. Min erfaring er at Prolip var det eneste som funket. Ikke en gang rent shea smør holdt mer enn 2-3 minutter.
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 15. august 2008 #324 Skrevet 15. august 2008 Denne salven legen gav meg må jo være det mest effektive middelet ever! Jeg har smørt den på bare 2-3 ganger, og allerede nå føler jeg meg mye bedre. Skorpene som dannet seg over de åpne sårene kommer ikke lenger heller, det bare danner seg et slags lag på sårene som gjør det mulig for meg å feks. dusje uten smerter igjen! Jippi
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 19. august 2008 #326 Skrevet 19. august 2008 Hei. Tenkte jeg skulle ta en liten oppdatering. Har tatt roa i 7 dager nå, men har fortsatt ikke merket noe til de såkalte bivirkningene som skulle komme. Jeg har heller ikke blitt verre, snarere tvert i mot. Salven jeg smører på meg er helt sykt bra. Jeg får ikke de sårene lenger. Det har gått over til vanlige kviser! Gleder meg sykt til å se virkningen av roaccutanen!
Gjest Gjest_Tess_* Skrevet 30. november 2008 #328 Skrevet 30. november 2008 Hei, Har nettopp lest igjennom det meste som ligger inne på denne diskusjonen, og tenkte å legge inn mine erfaringer. Jeg er 30 år, og har vært plaget siden 12 års alderen. Har mye hudormer, småkviser og innimellom også mellomstore byller i ansikt, bryst og rygg. Gikk på roaccutane for 5 1/2 år siden. Før det hadde jeg prøvd det meste som hudlegene ønsket -differing, skinoren, tetracyclinger, alt.medisin, diane mm Roaccutane fungerte helt utmerket for meg. Fikk perfekt hud, men også noen bivirkninger. Tørr hud, kløe, noen sprengte blodkar som legen fikset på noen sekunder med laser, tørt underliv, tørr nese(neseblod). Jeg ble også rødere i huden ved enkelte situasjoner -litt rosacea lignende. Men hudlegen min sier det ikke er det. Likevel -jeg angrer ikke på kuren. Men 2 år etter endt kur fikk jeg litt kviser igjen, og startet på Diane (igjen). Huden ble da igjen kvisefri. Noen få nå og da, men stort sett helt kvisefri. I en alder av 30 tenkte jeg at å avslutte Diane sikkert var OK. Det var det IKKE. Fikk gradvis værre og værre hud. Kvisene kom, også små byller. Jeg fikk panikk! Drog til hudkonsultasjon, og fikk anbefalt Obagi. Ganske tøffe greier, og huden ble grusom de første 6 ukene. Stolte ikke helt på at dette skulle være nok til å stoppe kvisene, så drog også til en kjent, alternativ hudlege som satte meg på en vitaminkur. Har nå gått 13 uker på Obagi, og snart 4 uker på avitamin kur. Var ganske skeptisk, da jeg har prøvd så mye rart før. Men tok sjansen. Tror nå den siste uken at noe positivt har skjedd med huden. Men har fremdeles nesten 2 måneder igjen. Skriver erfaringer igjen om 2 måneder (om det er noen av dere som fortsatt leser denne tråden)..
Gjest Gjest_lille mia_* Skrevet 15. mars 2009 #329 Skrevet 15. mars 2009 Drog til hudkonsultasjon, og fikk anbefalt Obagi. Ganske tøffe greier, og huden ble grusom de første 6 ukene. Stolte ikke helt på at dette skulle være nok til å stoppe kvisene, så drog også til en kjent, alternativ hudlege som satte meg på en vitaminkur. Har nå gått 13 uker på Obagi, og snart 4 uker på avitamin kur. Var ganske skeptisk, da jeg har prøvd så mye rart før. Men tok sjansen. Tror nå den siste uken at noe positivt har skjedd med huden. Men har fremdeles nesten 2 måneder igjen. Skriver erfaringer igjen om 2 måneder (om det er noen av dere som fortsatt leser denne tråden).. Hei! Hva er Obagi?? Jeg er selv godt underveis i Roaccutan-kuren min. Har masse leddsmerter, har hatt senebetennelser i skuldre og håndledd, samt tørre lepper og blødende nese, vondt i magen, kvalme ++. Men huden har jo blitt bedre da, så det er vel verdt det til slutt =) Jeg har tvilt noen ganger underveis for å si det sånn.. Men nå har jeg ingen utbrudd lenger, og det er helt fantastisk. Jeg har gått på veldig lav dose, så har gått på tablettene i 7 mnd, og har 3 igjen. Gleder meg sinnsykt til å bli ferdig, for det er utrolig slitsomt å gå å ha så mye vondt i hele kroppen. Men så lenge det forsvinner etter kuren, så er jeg fornøyd!!
Saeria Skrevet 15. mars 2009 #330 Skrevet 15. mars 2009 (endret) Obagi er en hudpleieserie. Synd du har opplevd så mange bivirkninger med Roaccutan. Det ble en del på meg også, men tro meg, det var verdt det! Endret 15. mars 2009 av Saeria
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #331 Skrevet 18. mars 2009 Jeg går på Roaccutan. 130 tabletter tok jeg , ca2 mnd, veier 55 kg så har dose 2 tabletter om dagen . Rygghuden er mye bedre men ansikt er verre ;-( masse kviser . Bare venter på dag når begynner å bli bedre. Er det noen som har oplevd at det var verre med Roaccutan ? Når kan jeg se bedring ?
Saeria Skrevet 18. mars 2009 #332 Skrevet 18. mars 2009 Jeg ble verre etter et par uker. Da var jeg ikke så veldig flott å se på i noen uker, før det hele begynte å gi seg.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #333 Skrevet 19. mars 2009 jeg hadde stor problem med kviser men nå ser i ansikte mye verre, det er så iriterende, særlig at jeg jobber med menesker,har ikke lyst å ha kontakt med noen face to face ;-( håper at snart blir bedre
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #334 Skrevet 19. mars 2009 når skal det begynne å bli bedre ??? ;-( Påske om 3 uker ...ferie på Gran Canaria...
Saeria Skrevet 24. mars 2009 #335 Skrevet 24. mars 2009 Jeg var vel verre i noen noen uker før det bedret seg. Husk at sol også kan hjelpe på. Så Gran Canaria er nok ikke så dumt.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #336 Skrevet 25. mars 2009 Sol... hmmmm.....hudlegen sa at man ma unnga sol ved Roaccutan...
Saeria Skrevet 25. mars 2009 #337 Skrevet 25. mars 2009 Stemmer det. Jeg kom ikke på at du fremdeles var på kuren. Sol bør man være forsiktig med, ja. Jeg reiste kort tid etter avsluttet kur, og smurte meg godt. Det gikk helt fint.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #338 Skrevet 26. mars 2009 jeg har tatt to roaccutan kurer, og har brukt linser mens jeg gikk på begge to. så dette gikk helt fint for meg. ikke bekymre deg for bivirkningene. det er jo derfor man tar jevnlige blodprøver, for å unngå de alvorlige bivirkningene. selv synes jeg den tørre huden var mest irriterende.. iallfall.. to kurer hjalp ikke meg. ikke før jeg begynte med yasmin p-piller ble jeg kvitt problemet. har en og annen kvise nå, men ser tusen ganger bedre ut enn før..
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #339 Skrevet 2. april 2009 så kuren hjulpet ikke deg? bare yasmin p-piller?
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #340 Skrevet 5. april 2009 finnes det noen som kuren hjelp ikke med kviser??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå