Gå til innhold

Utålmodig prøving


Mymio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag har jeg tatt ned all julepynt og kastet ut juletreet. Det var litt deilig å få det ut, selv om jeg synes julen ble litt kort i år. Jeg har hatt det fantastisk med litt fri fra jobb. Deilig å få alle arbeidsoppgavene litt på avstand. Det var likevel deilig å komme på jobb igjen i dag. Det er alltig koselig å se alle de bra menneskene jeg jobber sammen med!

Skuffelsen for at det ikke ble noen spire i forrige pp har lagt seg litt, selv om jeg kjenner meg litt nedfor om dagen. Jeg har så lyst til at det skal skje noe snart :sur:

Jeg feiret nyttår sammen med venninnen min som er gravid. Kjenner at jeg er misunnelig på henne, og selv om jeg er veldig glad på hennes vegne, stikker det litt i magen når vi ikke har fått det til ennå. Jeg vet at vi bare er i pp4, men det føles som om vi har prøvd veldig lenge. Det er sikkert fordi skuffelsen blir bare større og større hver gang TR kommer.

Vi kan ikke noe annet enn å håpe, og så får jeg glede meg over den fine mannen min så lenge :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Mymio!!!

Dete r alltid herlig med litt ferie, men godt å komme tilbake til hverdagen er det jammen også!!!!

Det er lett for å bli skuffet, kjenner til det!!!! Men så får man prøve videre og håpe på de beste for neste PP. Du har bare tre dager til EL?? Spennende!!!!!

Søt avslutning du hadde!!! Det er virkelig sant!!!!Viktig å sette pris på det man allerede har... Lett for at man glemmer det litt.. Det gjelder vel de aller fleste av oss...

Lykke tl videre! klem fra pugsley

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Mymio!!!

Dete r alltid herlig med litt ferie, men godt å komme tilbake til hverdagen er det jammen også!!!!

Det er lett for å bli skuffet, kjenner til det!!!! Men så får man prøve videre og håpe på de beste for neste PP. Du har bare tre dager til EL?? Spennende!!!!!

Søt avslutning du hadde!!! Det er virkelig sant!!!!Viktig å sette pris på det man allerede har... Lett for at man glemmer det litt.. Det gjelder vel de aller fleste av oss...

Lykke tl videre! klem fra pugsley

Ja, bare tre dager til EL, og vi har allerede startet :sengekos: Siden jeg har bestemt meg for å ikke bruke EL tester denne måneden må vi hoppe litt i høyet hver dag rundt tiden jeg tror jeg har EL. Jeg synes det er bedre, siden de testene jeg kjøpte forrige pp ikke fungerte på meg. Det er jo koslig kveldssyssel også, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært en virkelig dårlig dag på jobb. Det er første gang på de 6 månedene jeg har jobbet der at jeg har tenkt på at jeg har lyst til å bytte jobb. Jeg trives vanligvis godt, men det har vært altfor mye å gjøre i desember, og det ser ut til at det fortsetter utover i januar også......

Mannen er snill med meg som vanlig. I dag kom han på jobben min for å dra sammen med meg hjem :)

Det kjennes ut som om EL er her, eller skal komme snart....vi ligger iallefall ikke på latsiden med prøvingen. Selv om jeg har hørt anbefalinger om :sengekos: annenhver dag rundt EL, blir det hver dag her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Nå er det en stund siden jeg har vært innom her. Har vært litt nedfor den siste tiden, i forhold til denne prøvingen. Klarer liksom ikke se for meg at vi skal få det til. Jeg vet at det er dumt av meg å tenke sånn når vi kun er i PP4, men jeg klarer ikke å styre det jeg tenker. Jeg synes alle blir gravide for tiden. Hører om nye nesten hver dag.....i tillegg synes jeg det er så utrolig mange av dem som blir gravide i første eller ande prøveperiode. Jeg blir bare sååååå misunnelig.

Huff......det er ikke meningen å virke så negativ, men jeg har bare hatt så mange tanker i det siste. Mannen er ikke stresset i det hele tatt, og sier at han synes vi nettopp har begynt å prøve, så det er bra at en av oss beholder roen iallefall :) Han er veldig god å ha!

Jeg har ikke på følelsen at noe har skjedd denne måneden. Jeg har allerede følelsen av at TR kommer. Begynnende PMS (som til tider kan være slitsom) kjenner jeg allerede. I tillegg er høyre brystvorte veldig følsom, noe den pleier å være før TR....jeg vet det er litt merkelig. Så med andre ord, alt tyder på TR.......vil ikke at den skal komme :sur:

I dag skal jeg i bursdag til en venninne. Det blir veldig koselig! Det skal være en skikkelig jentefest. Det er lenge siden jeg har vært på det. Det blir selvfølgelig alkoholfritt på meg, selv om jeg er sikker på at jeg kan drikke alkohol. (Jeg holder meg konsekvent unna alkohol mellom EL og TR, i tilfelle jeg skulle være så heldig.....)

Jeg skal ellers bruke helgen på å finne positive tanker å ta med ut i uken før TR...

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!!

Skjønner godt hvordan du har det!!! Er helt normalt å bli lei innimellom!!!!! Men du må bare prøve å tenke positivt,og prøve videre så ordner det seg for snille jenter til slutt vet du!!!! :jepp:

Håper du får en fin jentekveld og at du ellers får en fin helg!!!!!!! :kose::tommelsmil::tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Hadde du det hyggelig på jentekveld eller? Det er lenge siden jeg har vært på.

Noen sånne nedturer får vi alle innimellom vil jeg tro, plutselig en dag er vi heldige vi også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei!

Hadde du det hyggelig på jentekveld eller? Det er lenge siden jeg har vært på.

Noen sånne nedturer får vi alle innimellom vil jeg tro, plutselig en dag er vi heldige vi også :)

Hei Tussi! Koselig med besøk!

Ja, det var veldig koselig med jentekveld. Det er alltid like gøy.

Nedturen ble gjentatt denne gangen.....huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi i PP5 :tristbla:

TR kom i dag. Syklusene mine som var på 27 dager siden jeg sluttet på p-piller har tydeligvis bestemt seg for å bli mer uregelmessige. Forrige måned var syklus på 30 dager. Nå ble den bare på 26 dager. Det blir vanskelig å beregne EL når de ikke er jevne.

I dag ble nok en nedtur med dette, ja. Jeg ble så deppa at jeg måtte gå tidligere fra jobb. Går rundt med gråten i halsen hele tiden :gråte:

Akkurat nå tør jeg ikke håpe på at det går bra i denne PP heller. Jeg blir bare så deppa av det hele. Jeg skal iallefall prøve å drikke grapefruit-juice, for det liker jeg veldig godt uansett. Jeg skal også kjøpe (dyre) digitale EL tester på nettet, og se om de virker bedre enn de billige strips-testene jeg brukte i PP3. Hva prøver man vel ikke for å lykkes?? Jeg må prøve å få opp humøret også, i tillegg til å ikke stresse....har hørt det skal hjelpe også. Lettere sagt enn gjort, men jeg skal iallefall gjøre et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi i PP5 :tristbla:

TR kom i dag. Syklusene mine som var på 27 dager siden jeg sluttet på p-piller har tydeligvis bestemt seg for å bli mer uregelmessige. Forrige måned var syklus på 30 dager. Nå ble den bare på 26 dager. Det blir vanskelig å beregne EL når de ikke er jevne.

I dag ble nok en nedtur med dette, ja. Jeg ble så deppa at jeg måtte gå tidligere fra jobb. Går rundt med gråten i halsen hele tiden :gråte:

Akkurat nå tør jeg ikke håpe på at det går bra i denne PP heller. Jeg blir bare så deppa av det hele. Jeg skal iallefall prøve å drikke grapefruit-juice, for det liker jeg veldig godt uansett. Jeg skal også kjøpe (dyre) digitale EL tester på nettet, og se om de virker bedre enn de billige strips-testene jeg brukte i PP3. Hva prøver man vel ikke for å lykkes?? Jeg må prøve å få opp humøret også, i tillegg til å ikke stresse....har hørt det skal hjelpe også. Lettere sagt enn gjort, men jeg skal iallefall gjøre et forsøk.

:klemmer: Kjedelig da, men vi har friskt mot å prøver på nytt :)

Skal prøve på på grapefruktjuice jeg også, må bare finne en butikk de har det på. Glemte helt at jeg skulle innom butikken etter jobb i dag, så får prøve å huske det i morgen.

Kan jo hende det hjelper og ikke tenke på det så mye også da, bare kose seg og :sengekos: når man vil, ikke når testen sier det. Har prøvd el-tester en pp, men fikk ikke noe utslag så vi er bare litt ekstra aktive rundt midten av perioden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klem: æsj, så dumt... Nå ble jeg lei meg på dine vegne. Det er kjipt å være så uregelmessig! Men går det ikke an å tempe underveis så du kan ha litt mer kontroll på når EL er?

Håper virkelig det klaffer denne måneden!! Er ikke gjennomsnitten 6 mnd da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ser at du er ein utålmodig prøvar. Det er eg og! Håpar det klaffar fort for oss begge to, slik at me slepp meir av denne ventinga, og skuffelsane me får kvar gang mensen kjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ser at du er ein utålmodig prøvar. Det er eg og! Håpar det klaffar fort for oss begge to, slik at me slepp meir av denne ventinga, og skuffelsane me får kvar gang mensen kjem!

Hei Mirabella, så koselig med et nytt fjes :)

Ja, jeg kan virkelig kalle meg en utålmodig prøver. Jeg hadde liksom tenkt til at det skulle klaffe med en gang, men har vel forstått at det ikke skjer for alle. Men, jeg har ikke lyst til å miste motet ennå. Jeg har jo ikke prøvd like lenge som mange andre her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mirabella, så koselig med et nytt fjes :)

Ja, jeg kan virkelig kalle meg en utålmodig prøver. Jeg hadde liksom tenkt til at det skulle klaffe med en gang, men har vel forstått at det ikke skjer for alle. Men, jeg har ikke lyst til å miste motet ennå. Jeg har jo ikke prøvd like lenge som mange andre her inne.

Klart at du ikkje må gi opp håpet! Men eg skjønnar at du av og til kan føla at du er i ferd med å mista motet, når ingenting skjer. Eg trudde som deg at eg kom til å bli gravid veldig fort, slik som mora og søstera mi har blitt. Men sånn skulle det dessverre ikkje gå. :( Eg har vore prøvar sidan sommaren 2007, men har ikkje fått prøvd ordentlig alle prøveperiodane, pga kjæreste som jobbar i nordsjøen. Og sjokket var stort då eg i oktober fekk vita at eg hadde PCO. :( Veldig overraskande, sidan eg har ganske regelmessig mens, får positive EL-testar i kvar syklus, er tynn, og ikkje har nokon andre symptom på PCO. Men gynekologen min såg på innvendig ultralyd at eg hadde mange små og umodne eggposar i eggstokkane, noko som visst er eit typisk tegn på PCO / PCOS. Gynekologen meinte også at eg hadde sjelden eller aldri eggløysing. :( Så no håpar eg veldig på at eg skal få pergo når eg skal tilbake til gynekologen i slutten av månaden, for sjansen er nok veldig lten for at eg skal klara å bli gravid uten hjelp!

Håpar det klaffar snart for deg, og at du slepper å få ein slik beskjed som eg har fått! Men om det ikkje klaffar for deg snart, så anbefaler eg at du tar ein tur til legen, for å få vita om alt er som det skal vera. Eg er veldig glad for at eg ikkje venta lenger med å få utredning, for det ser ut som om dette vil ta tid... Masse lykke til vidare med prøvinga! :klemmer:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...