Gå til innhold

Utålmodig prøving


Mymio

Anbefalte innlegg

:klem: Skjønner godt du er skuffet, Mymio. Jeg drysser mer babystøv, og krysser fingrene for pp5!

** ** ****

***** ***

** * * ***

* * * ***

**

*

:babystøv:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart at du ikkje må gi opp håpet! Men eg skjønnar at du av og til kan føla at du er i ferd med å mista motet, når ingenting skjer. Eg trudde som deg at eg kom til å bli gravid veldig fort, slik som mora og søstera mi har blitt. Men sånn skulle det dessverre ikkje gå. :( Eg har vore prøvar sidan sommaren 2007, men har ikkje fått prøvd ordentlig alle prøveperiodane, pga kjæreste som jobbar i nordsjøen. Og sjokket var stort då eg i oktober fekk vita at eg hadde PCO. :( Veldig overraskande, sidan eg har ganske regelmessig mens, får positive EL-testar i kvar syklus, er tynn, og ikkje har nokon andre symptom på PCO. Men gynekologen min såg på innvendig ultralyd at eg hadde mange små og umodne eggposar i eggstokkane, noko som visst er eit typisk tegn på PCO / PCOS. Gynekologen meinte også at eg hadde sjelden eller aldri eggløysing. :( Så no håpar eg veldig på at eg skal få pergo når eg skal tilbake til gynekologen i slutten av månaden, for sjansen er nok veldig lten for at eg skal klara å bli gravid uten hjelp!

Håpar det klaffar snart for deg, og at du slepper å få ein slik beskjed som eg har fått! Men om det ikkje klaffar for deg snart, så anbefaler eg at du tar ein tur til legen, for å få vita om alt er som det skal vera. Eg er veldig glad for at eg ikkje venta lenger med å få utredning, for det ser ut som om dette vil ta tid... Masse lykke til vidare med prøvinga! :klemmer:

Takk for tipset! Det virker som det ikke har vært så lett for deg. Håper det klaffer for deg snart...det fortjener du :)

Jeg tror jeg kommer til å vente en stund med utredning ennå. Jeg snakket med legen min i oktober og hun mente det veldig gjerne kunne ta en stund, selv om vi begge er helt friske. Dessuten er det bare de to siste pp'ene som har blitt skikkelige. Den første og den andre vet jeg ikke om vi hadde sex på riktige dager. Da hadde jeg ennå ikke rukket å bli så stresset med dette. Så, det er jo kun pp3 og pp4 som jeg har virkelig har hatt :sengekos: rundt (trolig) EL. Hvis det går mange måneder til hvor det ikke skjer noe får jeg heller ringe legen min igjen. Jeg bare håper jeg slipper det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Skjønner godt du er skuffet, Mymio. Jeg drysser mer babystøv, og krysser fingrene for pp5!

** ** ****

***** ***

** * * ***

* * * ***

**

*

:babystøv:

Takk, Lilith! Det varmer med omtanke :klem1:

Ja, ting er litt "trist" for tiden. Jeg kommer sterkere tilbake når skuffelsen har lagt seg litt :)

Jeg håper det hjelper med alt babystøvet :fnise: Jeg skal iallefall gjøre alt i min makt for at det skal klaffe i pp5...men jeg tør liksom ikke få håpet altfor høyt. det fikk jeg sist nå, og da ble jeg så utrolig skuffet. Jeg tror jeg har bedre av å tenke at det ikke går, for så å bli VELDIG positivt overrasket hvis jeg skulle være så heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt å høre at du er trist.. Håper humøret ditt snart går oppover snart. Det må være vanskelig å vente måned eller måned. Jeg krysser fingre for at det vil gå snart, og at du slipper utredning og alt det som følger med.

Hvordan går det ellers da? Får du tenkt på noe annet enn EL og babyer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mymio!!!

:kose:

Håper du snart føler deg bedre nå!!! Skjønner godt at du blir lei og motløs når du føler ting ikke skjer.. Kjenner til følelsen, selv om vi ikke prøvde så lenge!!!

Ønsker deg masse lykke til!!Så sater vi på at det klaffer denne PP!! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, her hadde jeg visst ikke vært før, tror jeg. Så sender jeg en liten hilsen og ønsker lykke til med denne prøveperioden! Synd at du skal bli så fort trist og utålmodig, men kjenner veldig igjen følelsen. Har selv prøvd i 10 prøveperioder nå, og det begynner å bli litt tungt å takle. Håper du slipper å prøve mye lenger!

Jeg er uansett heldig som har en liten datter allerede. Så jeg koser meg med henne mens jeg venter. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden jeg har vært her inne. Så koselig med besøk i boken min, imli, aimee, pugsley og smilefjes :)

Humøret har vært mye bedre denne uken. Jeg har greid å få hele skuffelsen litt på avstand.

I helgen har jeg slappet godt av, noe jeg trenger før den neste uken på jobb. Jeg har fått alle arbeidsoppgavene til en kollega som er på ferie i tre uker. Det er altfor mye!! Jeg skal snakke med sjefen min på tirsdag....det går bare ikke an. Hele den siste uken betyr det at jeg har hatt arbeid tilsvarende 200 %. Det at jeg har hatt mye på jobb haar kanskje bidratt til at jeg har tenkt mindre på prøvingen....det er jo det positive med det :)

Ja, ja...nå tror jeg at jeg skal køye! Skal se om jeg kommer mer innom her denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Det virker som det ikke har vært så lett for deg. Håper det klaffer for deg snart...det fortjener du :)

Jeg tror jeg kommer til å vente en stund med utredning ennå. Jeg snakket med legen min i oktober og hun mente det veldig gjerne kunne ta en stund, selv om vi begge er helt friske. Dessuten er det bare de to siste pp'ene som har blitt skikkelige. Den første og den andre vet jeg ikke om vi hadde sex på riktige dager. Da hadde jeg ennå ikke rukket å bli så stresset med dette. Så, det er jo kun pp3 og pp4 som jeg har virkelig har hatt :sengekos: rundt (trolig) EL. Hvis det går mange måneder til hvor det ikke skjer noe får jeg heller ringe legen min igjen. Jeg bare håper jeg slipper det.....

Nei, denne prøvinga har absolutt ikkje vore lett for meg, og lettare skal den nok ikkje bli... Var hos gynekologen min igjen i dag. Ho fann då ut at cysten eg har på venstre eggstokk nok er ein endometriosecyste, og at eg derfor mest sannsynlig har endometriose! Så no har eg altså fått påvist både PCO og endometriose, som begge er tilstandar som gjer det vanskelig å bli gravid. :( Synst virkelig eg har vore max uheldig med denne prøvinga.

Eg ser kor lang tid ting tar når ting ikkje er som dei skal, så eg råder deg fortsatt til å ikkje venta for lenge med å gå til gynekolog. Eg og kjæresten min starta prøvinga i juni/juli 2007. I oktober var eg til gynekolog, der eg fekk vita at eg hadde PCO. Etter det fekk eg tatt blodprøvar + HSG-røntgen. Så har me prøvd vidare på eiga hand, fram til eg var til gynekologen igjen i dag (januar). Fekk då vita at eg sannsynlegvis også har endometriose. Fekk 3 pergokurar. Skal ikkje ta pergo neste syklus (februar), då skal eg berre ta blodprøve for å sjå om eg har EL av meg sjølv. Syklusen etter (mars) blir det pergo. Eg tar så 3 pergokurar, med ein pausemånad mellom kvar pergokur. Dvs at det blir pergokur i mars, mai og juli. Og kanskje eg må ha 2 pergofrie månader, viss kjæresten min er på jobb i Nordsjøen i ein syklus der eg egentlig skulle ha brukt pergo. Det betyr at når eg er ferdig med pergokurane, så har det allerede gått 1 år frå me starta prøvinga! Etter det, så skal kjæresten min ta sædprøve (ca august). Og så sender gynekologen min henvisning til prøverør sikkert i september. Og det er ca 3 mnd ventetid på forsamtale for prøverør, altså blir det iallfall desember. Og etter forsamtalen tar det enda litt tid før sjølve prøverørsforsøket kjem i gang. Og då er me minst i januar 2009! Det betyr at om eg ikkje blir gravid med pergo, og me blir nødt til å satsa på prøverør - så vil det tidlegast skje i januar 2009 - og det er fortsatt eit heilt år til enda. Og det blir då 1 1/2 år etter at me starta prøvinga, før me i det heile tatt kjem i gang med første prøverørsforsøk!

Poenget med å skriva alt dette, er å visa deg kor lang tid ting tar! Og at om det går så langt at ein treng prøverør, så tar det veldig lang tid før ein kjem så langt. Eg starta jo utredninga mykje tidlegare enn dei fleste, og likevel tar det så lang tid. Håpar jo at eg blir gravid med pergo lenge før den tid, og at me slepp prøverør - men berre tanken på kor lang tid denne prosessen kan ta, er skremmande.

Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det EL-tid her igjen, så nå har vi startet :sengekos: Det er jo det som er det gøyeste med prøvingen! Vi prøver å gjøre det litt spennende pgså, så det ikke blir så "produksjonsaktig". Jeg prøver å holde meg positiv...tenker at det ikke skader :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det EL-tid her igjen, så nå har vi startet :sengekos: Det er jo det som er det gøyeste med prøvingen! Vi prøver å gjøre det litt spennende pgså, så det ikke blir så "produksjonsaktig". Jeg prøver å holde meg positiv...tenker at det ikke skader :)

Koselig da, viktig og kose seg med det også :)

Bare å krysse fingrene for at dette er riktige pp :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg igjen :)

Jeg gleder meg til noen fridager. Tenkte jeg skulle prøve å gjøre litt rent i leiligheten, og ellers ta det med ro. Har lite planer, men det er bare deilig.

Jeg tror ikke det har klaffet denne pp'en. Vi har ikke fått :humpe: så mye denne EL-perioden som vi hadde planlagt. Mannen har hatt så mye å gjøre på jobb, så han har nesten ikke vært hjemme denne uken. Jeg blir litt sint på jobben hans....

Forhåpningene mine er da også ganske lave. Da blir jeg forhåpentlighvis heller ikke skuffet når TR dukker opp. Jeg får bare håpe at jobben til mannen ikke stjeler like mye av hans tid neste måned.

Jeg har vært i mye bedre humør den siste uken. Jeg har endelig klart å få tankene mine til å dreie seg om litt annet en baby og prøving....selv om det er der det også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm.. Kanskje greit å være litt negativ på forhånd?

Da vi begynte å prøve var jeg nesten sikker på at det hadde klaffa allerede første gangen, og ble naturlig nok veldig skuffa da det ikke hadde det... De to neste gangene hadde jeg lave forventninger og ble heller ikke så skuffa. Fjerde pp var jeg helt sikker på at det ikke hadde gått pga lite sex rundt EL osv, men det hadde det altså. Så aldri si aldri...

Godt å prøve å tenke på noe annet enn babylaging, man kan bli litt vel enspora ;)

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har vært litt merkelig. Jeg "hanglet" i starten av uken, og ble skikkelig syk på onsdag. Var hjemme fra jobb både onsdag og torsdag, og i dag var jeg bare skikkelig frisk. Det føles ikke ut som om jeg har vært syk en gang....rart.

Nå er det ENDELIG HELG!! Jeg elsker helg!! Jeg skal være sammen med mine nevøer denne helgen, og jeg gleder meg masse :)

Jeg venter TR til uken. Siden jeg har vært litt uregelmessig de siste syklusene vet jeg ikke helt hvilken dag. Det kan være alt fra søndag til torsdag.....men mest av alt håper jeg den ikke dukker opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff....nå kjenner jeg at TR er på vei hos meg. Jeg har akkurat samme følelse i magen som jeg hadde forrige syklus.... Den høyre (og kun den høyre) brystvorten min er øm, og det har den vært hver syklys før TR siden jeg sluttet på p-piller. Selm om jeg ikke tror vi traff EL denne måneden blir jeg skuffet når TR kommer. Klarer liksom ikke la være. Det er alltid et lite håp :)

Denne helgen har vært veldig bra. Jeg lekte med mine to skjønne nevøer hele dagen i går. Jeg var helt utslitt på kvelden, men jeg blir jo sjarmert i senk av de to guttene. Vi er favoritt tante og onkel, og det er så koselig! Rett før vi dro hjem badet jeg dem...gleder meg til jeg kan gjøre det med mine egne også. Søsteren min har begynt å hinte om at jeg snart må få barn. Jeg merket at jeg bare hadde lyst til å rope "ja, vi prøver...har bare ikke fått det til enda". Men, siden vi har bestemt oss for å holde dette med prøvingen for oss selv, sier jeg ingenting. Går det for lenge uten at vi får det til, og vi må få utredning og det hele, kommer jeg nok til å fortelle det til familien...håper bare inderlig at vi slipper det.

Nå skal jeg snart se The wedding planner på TV. En skikkelig "brain-dead'er". Det blir deilig å bare se og ikke tenke....god søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den filmen skal jeg ta opp og se i morgen.. Trenger en hjernedød og ukomplisert film å se når jeg skal være hjemme neste uke ;)

Høres ut som du har hatt en fin helg! Det må være vanskelig å holde prøvinga hemmelig. Jeg har det egentlig på samme måte nå, jeg har lyst til å fortelle hele verden at jeg har mistet. Og det er jo egentlig litt rar reaksjon, kanskje.. Og når TR og EL kommer har jeg lyst til å fortelle alle at vi prøver igjen :ler:

Og du blir vel ikke noe mindre verpesjuk av å være sammen med søte små barn. Hvor gamle er de?

Ha en fortsatt fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gråte: Da var vi i pp6. Ingen klaff denne gangen heller. Jeg holder meg nok borte herfra noen dager igjen, til skuffelsen har lagt seg litt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gråte: Da var vi i pp6. Ingen klaff denne gangen heller. Jeg holder meg nok borte herfra noen dager igjen, til skuffelsen har lagt seg litt.....

:klemmer:

Uff, så trist. Håper det går bra med deg, syns vi har møtt den skuffelsen lenge nok snart jeg altså. Men vi må bare prøve å tenke positivt. Vi får bare krysse fingrene for at dette er måneden det skal skje :) Håper det går bra med deg. Hatt en fin helg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...